Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

led dagrijverlichting

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb net wat Sp 3`s zien rijden (A15) met de stand van de schakelaar op 1 of op 2 en hadden geen brandend achterlicht.

Met de Autostand gaat het licht pas aan wanneer de sensor meet dat het te donker is.

Dat kan overdag betekenen dat het te licht is voor de sensor om de Xenon/Halogeen in te schakelen.

Zoals ik dus zojuist heb ervaren.

Met dit regenachtige weer met veel nevel en opstuivend water op de grote weg heb ik toch liever dat ze mij aan de achterkant ook goed waarnemen. Dus zet ik liever in zo`n geval de schakelaar op stand 3. Xenon/Halogeen gaat aan en ook de achterlichten gaan aan.

Groet,

vand.m

Ik kan je garanderen dat die sensor redelijk scherp is afgesteld.Gaat snel over op de lichten(dus ook achteraan).Als alleen je leds blijven branden(en de rest niet) mag je er zeker van zijn dat het klaar genoeg is en moet je dus ook niet ongerust zijn voor de zichtbaarheid van je Sportage :wink: .

Geplaatst

Ik vind de afstelling van sensor ook perfect, gaat altijd ruim op tijd aan.

Alleen bij mist moet je oppassen, dat schijnt een sensor niet te snappen (dit is bij elk automerk) en dan zou je in dichte mist weleens zonder verlichting kunnen rijden.

Geplaatst

Ik heb bij de dealer navraag gedaan om in de automatische stand ook de achterlichten te laten branden. Ik dacht dat zoiets eenvoudig in de computer te regelen is. Maar men werkt hier niet aan mee. Officieel is de reden dat de CO2 emissie is bepaald met zo min mogelijk stroomverbruikers....

Ik denk echter dat dat wel zo kan zijn, maar dat alsnog het een fluitje van een cent moet zijn om dit in de computer te wijzigen. Misschien een van de leden een goed idee.

Op die wijze heb je altijd achterlichten aan, altijd LED dagrijverlichting en als het donkerder wordt komen de dimlichten erbij... lijkt mij de meest ideale combinatie.

Geplaatst

Ik heb bij de dealer navraag gedaan om in de automatische stand ook de achterlichten te laten branden. Ik dacht dat zoiets eenvoudig in de computer te regelen is. Maar men werkt hier niet aan mee. Officieel is de reden dat de CO2 emissie is bepaald met zo min mogelijk stroomverbruikers....

Ik denk echter dat dat wel zo kan zijn, maar dat alsnog het een fluitje van een cent moet zijn om dit in de computer te wijzigen. Misschien een van de leden een goed idee.

Op die wijze heb je altijd achterlichten aan, altijd LED dagrijverlichting en als het donkerder wordt komen de dimlichten erbij... lijkt mij de meest ideale combinatie.

Lijkt mij een zwak argument. Denk eerder dat ze er gewoon niet aan durven beginnen ;)

Geplaatst

Ook ik zit hierover te denken, dus om de achterlichten bij de dagrijverlichting te schakelen. Ook makkelijk in tunnels, die dagrijverlichting is helder zat.

Ik heb al eens zitten piekeren om in de 'ongebruikte achterlichten' dus die in de achterklep, een paar ledjes in te bouwen. Een constante plus kan van de ruitenwisser worden afgetakt.

Bij dimlicht aan worden dan de buitenste units er bij geschakeld. Kan niet mooier.

Geplaatst

Ook ik zit hierover te denken, dus om de achterlichten bij de dagrijverlichting te schakelen. Ook makkelijk in tunnels, die dagrijverlichting is helder zat.

Ik heb al eens zitten piekeren om in de 'ongebruikte achterlichten' dus die in de achterklep, een paar ledjes in te bouwen. Een constante plus kan van de ruitenwisser worden afgetakt.

Bij dimlicht aan worden dan de buitenste units er bij geschakeld. Kan niet mooier.

Als je het uitgedokterd heb hou ik me aanbevolen.Lijk me idd. veel beter!

Groet,

vand.m

Geplaatst

ik ben ook erg benieuwd, maar ben wel niet blij als ik weer een extra knopje oid aan moet zetten. Heb nu al mooeite om elke keer de spiegels in te klappen, vergeet ze meestal. Vorige auto klapte ze automatisch in, maar dat is een ander draadje. Nogmaals, ik hoop eigenlijk dat er een lid is die heel eenvoudig (bv mbv de computer eea kan omzetten).

Geplaatst

Ik kan je garanderen dat die sensor redelijk scherp is afgesteld.Gaat snel over op de lichten(dus ook achteraan).Als alleen je leds blijven branden(en de rest niet) mag je er zeker van zijn dat het klaar genoeg is en moet je dus ook niet ongerust zijn voor de zichtbaarheid van je Sportage :wink: .

Ik heb dezelfde ervaring met het automatisch inschakelen. De sensor doet zijn werk naar behoren.

De opmerking van @Kruis is zeker waar. Met mist gaat de sensor "de mist in" maw dat meet/snapt

de sensor niet. Maar.... daarvoor heb je een lampje op je dash (groen) wat aangeeft of je verlichting

aan dan wel uit staat. In veel andere auto's moet je de verlichting zelf aan of uit schakelen. Die rijden

dan zonder verlichting rond. Daarbij is het een bewezen feit dat de front verlichting een belangrijker

aandeel heeft in de verkeersveiligheid dan de achterlichten. Wees dus (extra) alert bij mist, en/of

regen. Overigens werkt het inschakelen bij tunnels perfect hoor. Ik heb mijn verlichting altijd op

automatisch staan maar bij het inrijden van een tunnel gaan direct mijn dim-/achterlichten branden

en bij het uitrijden van de tunnel schakelt de sensor de verlichting weer uit en heb ik weer alleen

dagrijverlichting. Persoonlijk zie ik een modificatie zoals Elmerblues voorstelt dan ook niet zitten.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik zeg niet dat de verlichting niet goed werkt.

Ik heb nog niet veel ervaring met tunnels maar die weinige keren dat ik door een tunnel ben gereden reageert de sensorvolgens mij pas als ik al een aardig stuk in de tunnel ben en schakelt ook pas weer uit als ik ook weer een tijdje de tunnel uit ben.

Maar ik zal er zeker nog eens goed op letten.

Ik vergelijk met mijn vorige auto waar ook een lichtsensor in zat en die heel snel reageerde op schemer maar ook hier is het met mist op letten geblazen.Overigens schakelde de achterlichten van mijn vorige auto gelijkertijd in.

Dat de frontverlichting een belangrijker aandeel heeft in de verkeersverlichting mag dan zo zijn maar ik vind het toch wel een veiliger gevoel als mijn achterlichten bij welke verlichting dan ook tevens in schakelen.. Kwaad kan het iig. niet lijkt me zo!

In die zin begrijp ik dan ook Elmerblues zeker wel.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik zeg niet dat de verlichting niet goed werkt.

Ik heb nog niet veel ervaring met tunnels maar die weinige keren dat ik door een tunnel ben gereden reageert de sensorvolgens mij pas als ik al een aardig stuk in de tunnel ben en schakelt ook pas weer uit als ik ook weer een tijdje de tunnel uit ben.

Maar ik zal er zeker nog eens goed op letten.

Ik vergelijk met mijn vorige auto waar ook een lichtsensor in zat en die heel snel reageerde op schemer maar ook hier is het met mist op letten geblazen.Overigens schakelde de achterlichten van mijn vorige auto gelijkertijd in.

Dat de frontverlichting een belangrijker aandeel heeft in de verkeersverlichting mag dan zo zijn maar ik vind het toch wel een veiliger gevoel als mijn achterlichten bij welke verlichting dan ook tevens in schakelen.. Kwaad kan het iig. niet lijkt me zo!

In die zin begrijp ik dan ook Elmerblues zeker wel.

Groet,

vand.m

Wellicht ten overvloede wil ik de aandacht vragen voor het schoonhouden van de sensor (op je dash).

Als je deze met een agressief schoonmaak middel schoonmaakt, c.q. beschadigd, kan het zijn dat deze

niet goed meer functioneert.

Laat het duidelijk zijn ik begrijp zowel jouw argumenten als die van Elmerblues en als dit voor jullie een

veiliger gevoel geeft moet je deze modificatie zeker doen. Vandaar ook mijn slot opmerking "voor mij

persoonlijk hoeft deze modificatie niet.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Wellicht ten overvloede wil ik de aandacht vragen voor het schoonhouden van de sensor (op je dash).

Als je deze met een agressief schoonmaak middel schoonmaakt, c.q. beschadigd, kan het zijn dat deze

niet goed meer functioneert.

Laat het duidelijk zijn ik begrijp zowel jouw argumenten als die van Elmerblues en als dit voor jullie een

veiliger gevoel geeft moet je deze modificatie zeker doen. Vandaar ook mijn slot opmerking "voor mij

persoonlijk hoeft deze modificatie niet.

Grtz.

Specialmade

OK! Helemaal duidelijk! Ik heb tot nu toe nog niets schoon gemaakt aan de binnenkant....Bah! Valt wel mee hoor! De auto is pas 2 maanden. Maar ik weet dat je idd. moet uitkijken bij het schoonmaken dat je de sensor op je dash niet beschadigd. Beter is deze even af te dekken indien je daar iets moet schoonmaken zoals de voorruit.

Groet,

vand.m

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb het is even uitgewerkt wat er nu wel aan staat van de verlichting en wat niet!

1 e stand schakelaar (O) LED Brandt fel Geen achterlicht

2 e stand schakelaar (2 lampjes) LED Brandt zwak Wel achterlicht

3 e stand schakelaar (1 lampje)

Xenon/Halogeen + LED Brandt zwak Wel achterlicht

Auto stand schakelaar

(overdag) LED Brandt fel Geen achterlicht

(avond/nacht) LED Brandt zwak

425]
+

525]
Xenon/Halogeen Wel achterlicht

Groet,

vand.m

Hier wordt het een beetje toegelicht:

Groetjes,

Neo.

Geplaatst

Ik vind de afstelling van sensor ook perfect, gaat altijd ruim op tijd aan.

Alleen bij mist moet je oppassen, dat schijnt een sensor niet te snappen (dit is bij elk automerk) en dan zou je in dichte mist weleens zonder verlichting kunnen rijden.

zolang je het verlichtingssysteem op de stand 'auto' laat staan heb je altijd licht; al zijn het alleen de led-lampen; en dat is bij mist overdag meer dan voldoende.

Geplaatst

zolang je het verlichtingssysteem op de stand 'auto' laat staan heb je altijd licht; al zijn het alleen de led-lampen; en dat is bij mist overdag meer dan voldoende.

Ook als je het systeem NIET op 'auto' laat staan heb je altijd licht..... de DRL Led verlichting brand nl ook als je de lichtschakelaar op UIT hebt staan....

Overigens.. ik heb tot nu toe prima ervaringen met de 'auto' stand, ook in tunnels en brede viaducten doet het zijn werk goed.

Wel vind ik het jammer dat in de 'auto' stand de "follow me home" en "welcome" functies alleen werken als het donker is.....

Geplaatst

Overigens.. ik heb tot nu toe prima ervaringen met de 'auto' stand, ook in tunnels en brede viaducten doet het zijn werk goed.

Wel vind ik het jammer dat in de 'auto' stand de "follow me home" en "welcome" functies alleen werken als het donker is.....

Heb deze ervaring ook met de "auto" stand van de verlichting bij tunnels etc.

De follow me home hoeft toch ook alleen maar te werken als het donker is. Bij daglicht heb ik geen extra

verlichting nodig. (zelfs zonder bril) :no::wink:

Grtz

Specialmade

Geplaatst

Heb deze ervaring ook met de "auto" stand van de verlichting bij tunnels etc.

De follow me home hoeft toch ook alleen maar te werken als het donker is. Bij daglicht heb ik geen extra

verlichting nodig. (zelfs zonder bril) :no::wink:

Grtz

Specialmade

Niks tegen in te brengen.... helemaal gelijk!

• 11 maanden later...
Geplaatst

Ik heb ook de verlichting in de stand automatisch. Als de verlichting inschakelt zie ik het controlelampje stadslicht aangaan. Nooit zie ik een controlelampje dimlicht. Ook niet als ik dimlicht handmatig inschakel. Ik heb alleen een controle lampje stadslicht en grootlicht dat werkt. Klopt dit wel?  Het dimlicht brand maar zie daar nooit een controlelampje van.

Opgelost. Er is helemaal geen controlelampje dimlicht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...