Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Na bijna 7 jaar actief te zijn geweest op dit forum is de tijd gekomen dat ik langzaam afscheid ga nemen.

Er zijn eigenlijk enkele redenen voor. Ik ben het laatste halfjaar zoals jullie weten eigenlijk nog maar weinig op het forum geweest in verband met een moeilijk te combineren opleiding samen met werk. Echt tijd om op het forum rond te kijken heb ik dus niet meer. Een andere reden is dat de Kia na de zomer ingeruild gaat worden voor een nieuwe auto, wat eigenlijk 99% zeker geen Kia meer worden.

In die 7 jaar heb ik veel gebruik gemaakt van de informatie op het forum. Daar wil ik iedereen voor bedanken.

Mijn account houdt ik voor zolang er nog een Kia voor de deur staat aan.

Allen bedankt, veel succes met het verder opbouwen van het forum en wellicht tot ziens!

Groet, Bryan / Rio-man

Geplaatst

Rio-man/Bryan.

Hoed af voor je bijdragen hier.

En een ander merk is geen reden om weg te gaan hoor…….

Kunnen we/ze/hullie hier ook van leren, HAHA!

Succes met je plannen en ik hoop oprecht dat het je het gaat lukken.

Geplaatst

Roi-man/Bryan,

We zullen je bijdrages missen. Maar zoals al aangegeven door bigwade ben en blijf je van harte welkom op het forum. Je bent een oud KIA rijder en deze bestuurders verdienen het gewardeerd te worden - zie het maar zoals iets bij de mariniers: eenmaal een marinier altijd een marinier.. Dus hier geldt: eenmaal een KIA rijder, altijd een KIA rijder

Geplaatst

Hey Rio-man,

bedankt voor de leuke jaren van bijdragen op het forum en de feed-back.

Mogen we weten wat de volgende auto gaat worden??

Iig succes met je opleiding en misschien wel tot ziens.

Groeten,

Philip

Geplaatst

Hey Rio Man, welke opleiding volg je eigenlijk ?

In ieder geval succes verder en succes met (alvast) de nieuwe wagen... (als het maar geen peus wordt ;) )

Geplaatst

Ik volg op dit moment de opleiding HBO Communicatie. Onderwerpen zoals marketing, in- en externe bedrijfscommunicatie en crisismanagement komen allemaal aan de orde. Mijn doel is om uiteindelijk een marketing/pr-functie te gaan vervullen binnen de autobranche omdat deze branche mij nogsteeds het meest trekt.

De volgende auto wordt zoals het er nu naar uit ziet een Dacia Duster, en ik vind de Peugeot 207 SW Outdoor ook nog steeds een leuke optie. Als het zover is, zal ik het jullie wel laten weten!

Geplaatst

Hé Rio-man, succes met de opleiding. Wij zullen hier een plekje voor jou vrijhouden. Waarom? Omdat ik ook op weg was naar de de daciadealer voor een nieuwe Duster of Logan en wij zijn uiteindelijk thuis gekomen met een mooie ruime Cee'd SW.;)

Er is dus nog hoop dat je de toko hier niet gaat verlaten.

Geplaatst

Hé Rio-man, ik lees ineens een bericht dat je langzamerhand ons forumpie gaat verlaten. Dat vind ik oprecht jammer!

Zoals de voorgangers al schreven, waren jouw bijdragen zinvol en absoluut welkom voor degene die het aanging.

Het is dan jammer dat iemand met zoveel kennis/kunde ons gaat verlaten.

Ik wens je alvast heel veel suc6 met je opleiding en laat ons weten wat je definitieve keuze is geworden.

totziens.jpg800808_76350081.jpg

Geplaatst

@Peterrrrr Vrijdag gaan we proefrijden in de Toyota Urban Cruiser. Iets heel anders als de eerder genoemden maar volgens mij best een leuke auto!

Geplaatst

@Peterrrrr Vrijdag gaan we proefrijden in de Toyota Urban Cruiser. Iets heel anders als de eerder genoemden maar volgens mij best een leuke auto!

Heb ik ook in gereden in 2010 en was in 1e instantie heel enthousiast, maar de auto is volledig gekopieerd van

zijn Amerikaanse broertje de Scion XD. Dit model was dus al vanaf 2008 op de Amerikaanse markt. De auto is

reeds gedateerd. Moet wel zeggen dat de kwaliteit van Toyota ongeëvenaard is......!

Geplaatst

Veel succes met proefrijden.. Een bekende van ons heeft ook zo'n urban en het bevalt haar goed.. Ik neem aan dat jullie gaan voor een okassie?

Geplaatst

Veel succes met proefrijden.. Een bekende van ons heeft ook zo'n urban en het bevalt haar goed.. Ik neem aan dat jullie gaan voor een okassie?

Jaa wellicht, maar maximaal een van een jaar oud. Ik heb vorige week al in de Verso S gereden maar dat model staat me niet echt aan.

Geplaatst

Zo, zoals gezegd Vrijdag gereden in de Toyota Urban Cruiser 1.3 VVT-i. Ik moet zeggen, dat beviel me best goed! De kofferruimte is iets kleiner, maar ik kan zowel voorin als achterin goed in de auto zitten en het motortje voelde redelijk aan. Niet heel sterk, maar ook niet onderbemeten. Maargoed, we gaan ook sowieso nog rijden met de Duster. Ik houd jullie op de hoogote.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Zoo, het is alweer een tijdje geleden maar ik zou laten weten als de keuze is gemaakt voor een nieuwe auto.

Het wordt een Dacia Duster 1.6 16v Laureate 4x2 in het wit, zwart of bruin. We gaan hem in Januari bestellen

en hopen hem zo rond mei volgend jaar te hebben. Het wordt er eentje zonder lederen bekleding, maar met alle

andere leverbare opties zoals het Pack Look, lichtmetalen velgen, elektrische ramen voor en achter, getint

glas achter etc. Ik laat nog weten welke kleur het nu definitief is geworden, en uiteraard zodra hij op de

stoep staat.

Vanaf januari heb ik dus een Kia Rio 1.5 LS Hatchback uit 2002 met 140.000 km op de teller, met tegen meerprijs

een nieuwe distributieriem en een grote beurt met apk. Als er nog gedadigden zijn, laat het me maar weten!

Geplaatst

Proficiat met je keuze.

De Duster is een mooie auto, en erg groot.

Ben benieuwd wat voor kleur het wordt, en zeker met genoemde accesoires gaat dit een plaatje worden.

Die van ons bevalt prima, we hebben hem al (pas) 2 dagen :D

Groeten

Philip

Geplaatst

Google nou eens op Dacia Duster en ga dan naar afbeeldingen.

Auto zelf verdient niet echt de schoonheidsprijs, maar in het wit wordt het extra dramatisch.

Een warme tint doet het prima op die auto.

Zwart ook maar niet doen..

Suc6

Hey, jij en Tazteam zitten bijna op de 1500 :-) , effe volmaken..

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Hallo Rioman,

Zoals ik lees ben je goed aan het zoeken geweest. Je hebt meerdere auto's tegen over elkaar afgewogen. Dat wij ook hebben gedaan. Op ons lijstje stond de Dacia Duster, Hyundai IX20, of de Kia Venga als vervanger voor de Hyundai Tucson. Dagen lang hebben we getwijfeld. Wordt het de Dacia want de Renault dealer is 200m van ons huis af en vergelijkbaar aan de Tucson. Blijft het de Hyundai want daar reden we al 20 jaar mee of wordt het de Kia Venga. Voor ons werd het de Venga maar ik snap je keuze. een ruime, redelijk grote auto en de prijs is ook betaalbaar. Maar niet in het zwart hoor. Je poets je helemaal gek op een zwarte auto. :D :D :D :D `Succes met uitzoeken van de kleur,

groet,

de Warmentuuter

Geplaatst

@Warmentuuter: Sorry, maar een Tucson kun je niet vergelijken met een Duster. En ik kan het (ook) weten!;)

Rio-man gefeliciteerd met jouw keuze!

Geplaatst

Auto zelf verdient niet echt de schoonheidsprijs, maar in het wit wordt het extra dramatisch.

Juist wel zwart. Zo'n Duster zit vol met rare lijnen, knikken en hoeken (kijk maar eens naar het plaatwerk ter hoogte van de achterlichten). Zwart heeft de neiging om de carosserielijnen te 'verbloemen' en te camoufleren zodat die gekke lijnvoeringen minder opvallen. Ben geen Duster fan, verre van dat, maar in zwart is deze nog enigzins te pruimen.

Geplaatst

Juist wel zwart. Zo'n Duster zit vol met rare lijnen, knikken en hoeken (kijk maar eens naar het plaatwerk ter hoogte van de achterlichten). Zwart heeft de neiging om de carosserielijnen te 'verbloemen' en te camoufleren zodat die gekke lijnvoeringen minder opvallen. Ben geen Duster fan, verre van dat, maar in zwart is deze nog enigzins te pruimen.

Ja dat zwart was ook de reden voor mijn SP2.

Je verbloemd ahw vormfouten.

Toch maar niet doen bij deze auto.

De Dacia wordt in het zwart een lelijke grafbak (in het wit nogal lachwekkend, net als de SP2 ooit)

Doe maar een rode/bruine/oranje

Geplaatst

Rood echt nooit van mijn leven! Met alle respect maar ik ga nog liever gewoon de pijp uit. Bigwade houdt niet van wit, dat weet ik en eerlijk gezegd boeit dat me vrij weinig. Het wordt er wel een met alle denkbare opties en in het wit is het dan gewoon een nette auto. Ik ben het met je eens als je zegt dat hij er in de basisuitvoering in het wit nogal goedkoop uitziet. :)

Er zijn verschillende auto´s de revue gepasseerd inderdaad. Uiteindelijk bleven de Toyota Urban Cruiser, de nieuwe Opel Meriva, de Hyundai IX20 en de Citroën C3 Picasso over. Allemaal prima auto's en op gebied van kwaliteit wellicht wel wat beter, maar de Dacia staat op dit moment als beste aangeschreven wat betreft restwaarde in zijn klasse, ik kan voor hetzelfde geld opties bestellen waar ik bij de andere modellen krom voor moet liggen en het voordeel van de Duster is dat hij heerlijk ruim is, luxe uit te dossen is binnen ons budget en dat de auto wat hoger is. De kleur is echt afhankelijk van de levertijd, maar de overige kleuren die ik niet heb genoemd zijn verder uitgesloten.

Voor wie wil weten waarom het geen Kia meer wordt? Voor het geld dat je op dit moment een kale Kia Rio koopt, had je 9 jaar geleden een Rio met alles erop en eraan. Het model mag wellicht nieuwe techniek zijn, maar voor hetzelfde geld dat je neer moet leggen voor een Rio die aan onze wensen voldoet, heb je ook een Peugeot 207, Opel Corsa of Volkswagen Polo met dezelfde opties... Als Opel-liefhebber en werknemer bij Peugeot is de keuze voor mij dus snel gemaakt...

Overigens Bigwade, met alle respect, maar de SP3 is nou ook niet echt een kreukelvrije auto. ;)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

@Warmentuuter: Sorry, maar een Tucson kun je niet vergelijken met een Duster. En ik kan het (ook) weten!;)

Rio-man gefeliciteerd met jouw keuze!

Nu je het zegt..... :o:D :D :D

http://www.daciaduster.nl/

Een (leuke) site voor de regenachtige zondagmiddag.

En het help misschien als je zoekt naar de juiste kleur.

Geplaatst

Och ja.. Smaken verschillen.. Ondanks dat ben ik blij met je keuze, want jij moet er in rijden en niet een ander..

Zoals al vele malen eerder gezegd en geschreven blijf je van harte welkom.. Als 1 van de dino's moet je zeker blijven komen.

Veel succes met de kleur keuze en vooral veel plezier..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...