Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Radio/Luidsprekers Picanto 1.2 comfort pack

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben ook "voor" subwooferinbouwochtend- of middag!

BaBaCC

Geplaatst

voor 3 maand geleden heb ik mij ook een kia picanto 1,2 met alle 3 pakketten gekocht.

het geluid is zeer teleurstellend van deze auto ,en daarom ben ik met deze auto aan de slag gegaan met behoud van de originele radio!!

ik ben draaier van beroep ,en ik wou graag een 16 cm compo in deze auto monteren>

ten eerste heb ik aangeschaft een 3 sixty(dat is een kastje waarmee je met de radiospeaker uitgang een line out van 5 volt maakt voor de versterker,zeer aan te bevelen voor de mensen die van kwaliteit houden )

de achterste speakers in de deur zijn met popnagels gemonteerd ,deze heb ik verwijderd en de speakers gedemonteerd.

en geloof me hier komt nooit een mooi geluid uit !!

ik heb daarnaa de speaker er uit geknipt en de houder in de draaibank rond gemaakt waarna ik 2 kunstof ringen gedraait heb die er precies overheen vallen zodat ik ze kon monteren op het originele frame

daar na mijn compo 16 cm woofer gemonteerd in de achterdeuren met dempingswand en mijn tweeters in het dashbord,

set up

focal fp 5,500

esx vision ve 6.2c

rockford forsgate 3 sixty

esx ebx200

en originele radio

en dit klingt echt top!!

als u hulp of vragen heeft help ik u graag ,want je kunt echt een concertzaal in deze auto krijgen

mvg bertil

Ik krijg volgende week mijn picanto en zou wel wat tips kunnen gebruiken.

Geplaatst

Zie hier: een compacte sub. Goedkoper krijg je m niet denk ik.. ook niet met een groepsbuy. Volgens mij vrijwel gelijk aan de Crunch.

Ik neem er neem straks.

http://www.avao.nl/

eXcalibur:

Specificaties

• Maximaal vermogen 700 Watt
  • RMS vermogen 400 Watt
  • 8” / 20cm Slim subwoofer
  • Fase 0 selecteert of 180 graden
  • Verstelbaar ingangsvermogen 0,2-6 volt
  • Variabele Bass Boost 0-12 dB (@45 Hz)
  • Subsonic Filter 20-50 Hz
  • Low Pass Filter 20-150 Hz
  • Afstandsbediening
  • Afmetingen 34,8×24,9×7,1 cm

Crunch GP-800

Highlights:

• Muziekvermogen van 200 W
  • 8 inch woofer
  • High-level ingang

Uitvoering:

• Actieve subwoofer met heatsink
  • Lowpass 40-150 Hz, Subsonic 15-40 Hz
  • Fase-schakelaar 0°/180°, Bass-EQ 0-12dB
  • Cinch line ingang, High leven ingang, Bass remote

Technische specificaties

Afm.: (b x h x d) 252 x 73 x 345 mm Kleur: Chroom-zwart Max. belastbaarheid (muziek): 200 W RMS-belastbaarheid: 100 W Frequentiebereik: 15 - 150 Hz

Geplaatst

Zeker een mooi ding en mega goedkoop!

BaBaCC

Geplaatst

Geen idee hoe geluid zal zijn... zal wel niet mega goed zijn, maar ik weet zeker het blikkerige geluid in de picanto verbeteren!

Geplaatst

En nog eentje.. wat wel handig is, is dat deze gewoon op de 12v van de radio aageslotenkan worden en je dus niet vanuit de motorruimte hoeft te komen met kabels! Ik neem deze ook maar.. dan besluit ik later welke erin gaat :wink:

http://www.avao.nl/a...fer/?postTabs=0

Pioneer TS-WX110A compacte actieve Subwoofer

• Maximum vermogen: 150 Watt
  • Nominaal ingangsvermogen: 50 Watt
  • Frequentiekarakteristiek: 40 – 200 Hz
  • Gevoeligheid: (1W/1m)82.2 dB
  • Afmetingen subwoofer (cm): 21 x 13 cm
  • Materiaal subwoofer: Aluminium kegelwoofer
  • Stemspoeltype: Warmtebestendige dubbele stemspoel met 4 lagen
  • Ingebouwde variabele laagdoorlaatfilter (50-125 Hz, -12dB/oct.)
  • Ingangsniveauregeling/faseschakelaar Controle-unit met draad (6 m)
  • RCA/luidsprekerniveau-ingangen
  • Afmetingen 280 x 75 x 200 mm
  • Gewicht3.4

Geplaatst

Vandaag mijn Pioneer Appradio laten inbouwen. Heb de speakers (nog) niet vervangen. Kwaliteit van het geluid is er nu al enorm op vooruit gegaan, veel voller en met meer volume. Zoals dus al eerder gezegd is de standaard radio een grote factor in het tegenvallende geluid.

Gr Alex

Geplaatst

beste pica rijders,

Gister bij de kia dealer geweest om te vragen wat voor maat boxen voor en achter in zit,van een pica 3-deurs zit, maar helaas konden ze mij dat niet meteen vertellen en ik moet even de mail afwachten. volgende maand wordt mij kenwood dnx-9280bt in gebouwd en dan wil ik ook meteen maar de boxen gaan veranderen.

mvg,

richard :)

Heb je al reactie op je mail gehad? Of zijn er al mensen die de speakers van de 3 deurs versie vervangen hebben?

Geplaatst

beste pica3deur,

ja hoor ik heb antwoord gekregen: :cool:

Ik heb bericht gekregen van kia nederland over de maten van de speakers.

De Achter speakers zijn 16,5 cm.

De voor speakers zijn een afwijkende maat waardoor deze alleen zou passen door middel van een

pasring.

Als deze ook niet gebruikt wordt dan is er een grote kans dat het raam tegen de speaker aankomt.

Voor de zekerheid zouden we een keer de bekleding van een voorportier eraf moeten halen om te kijken hoe het zit en hoe groot de standaardspeaker is.

hierbij het antwoord.

groetjes richard

Geplaatst

Vandaag mijn Pioneer Appradio laten inbouwen. Heb de speakers (nog) niet vervangen. Kwaliteit van het geluid is er nu al enorm op vooruit gegaan, veel voller en met meer volume. Zoals dus al eerder gezegd is de standaard radio een grote factor in het tegenvallende geluid.

Gr Alex

beste alex, is de pioneer app radio een 2-din formaat. en heb jij een startknop in je pica. want ik wacht nog steeds op een dash board frame om een 2-din radio in te bouwen,maar ik heb startknop en die zijn nog niet op voorraad bij de dealer.

groetjes richard

Geplaatst

beste alex, is de pioneer app radio een 2-din formaat. en heb jij een startknop in je pica. want ik wacht nog steeds op een dash board frame om een 2-din radio in te bouwen,maar ik heb startknop en die zijn nog niet op voorraad bij de dealer.

groetjes richard

Ik heb geen startknop, en ja het is een 2din. Toen ik de mal bestelde, zei R de Vries dat de mallen die tot nu toe gebruikt werden niet goedgekeurd zouden zijn door Kia. Er komt over ruim een week een nieuwe versie. Deze versie is standaard voor de startknop, en voor de uitvoering zobder knop komt er een afdekplaatje in. Omdat ik niet wou wachten( levertijd toen ongeveer 2 weken) en het afdekplaatje niet de mooiste oplossing vind, ben ik verder gaan zoeken. Heb toen mijn Kia dealer gebeld en die zei.. over 2 dagen binnen. Ik heb deze dus besteld en bie bij R de Vries geannuleerd. Toen ik de mal ophaalde bij de Kia dealer vertelde ik over de afkeur van Kia. De verkoper beaamde dit deels en vond het apart dat R de Vries hier iets van af kon weten. R de Vries vond weer het apart dat ik de mal gewoon nog kon bestellen, en heeft ook er foto's van gemaakt en de verpakking bekeken om te kijken waar deze vandaan kwam. Al met al een raar verhaal, maar ik kan genieten van mijn radio zonder afdekplaatje en hoefde minder lang te wachten. Diegene die jij nodig hebt zijn ook niet meer via de Kia dealer te bestellen. Succes

Alex

Geplaatst

Ik heb geen startknop, en ja het is een 2din. Toen ik de mal bestelde, zei R de Vries dat de mallen die tot nu toe gebruikt werden niet goedgekeurd zouden zijn door Kia. Er komt over ruim een week een nieuwe versie. Deze versie is standaard voor de startknop, en voor de uitvoering zobder knop komt er een afdekplaatje in. Omdat ik niet wou wachten( levertijd toen ongeveer 2 weken) en het afdekplaatje niet de mooiste oplossing vind, ben ik verder gaan zoeken. Heb toen mijn Kia dealer gebeld en die zei.. over 2 dagen binnen. Ik heb deze dus besteld en bie bij R de Vries geannuleerd. Toen ik de mal ophaalde bij de Kia dealer vertelde ik over de afkeur van Kia. De verkoper beaamde dit deels en vond het apart dat R de Vries hier iets van af kon weten. R de Vries vond weer het apart dat ik de mal gewoon nog kon bestellen, en heeft ook er foto's van gemaakt en de verpakking bekeken om te kijken waar deze vandaan kwam. Al met al een raar verhaal, maar ik kan genieten van mijn radio zonder afdekplaatje en hoefde minder lang te wachten. Diegene die jij nodig hebt zijn ook niet meer via de Kia dealer te bestellen. Succes

Alex

Beste Alex,

Als ik dit zo lees komt het niet goed uit, want R de vries had mij vertelt dat ze half maart op de markt zouden komen,net goed voor de kia dealer. en als ze niet geleverd worden,heb ik voor niks mij kenwood aangeschaft en heeft de kia dealer mij fout ingelicht want het kon allemaal. hier baal ik van echt van. :)

groetjes richard

beste alex,

dit klinkt niet goed, en als dat zo is baal ik hiervan,want R de vries had

Geplaatst

Beste Alex,

Als ik dit zo lees komt het niet goed uit, want R de vries had mij vertelt dat ze half maart op de markt zouden komen,net goed voor de kia dealer. en als ze niet geleverd worden,heb ik voor niks mij kenwood aangeschaft en heeft de kia dealer mij fout ingelicht want het kon allemaal. hier baal ik van echt van. :)

groetjes richard

beste alex,

dit klinkt niet goed, en als dat zo is baal ik hiervan,want R de vries had

Je hoeft niet te balen hoor, gewoon nog kleine 2 weken wachten en die zijn zo om

Geplaatst

*offtopic*

Herhalen jullie in real life ook altijd een vraag of opmerking voordat je antwoord geeft? Het vervuild het forum onnodig en is vervelend.

*ontopic*

Vreemd dat dit soort dingen niet goed geregeld zijn als een auto op de markt komt. De mogelijkheid voor een 2din radio staat ook in de folder, waardoor je al het idee hebt dat dit soort frontjes beschikbaar zouden zijn.

Geplaatst

Sorry hoor, wou alleen duidelijk maken wie ik een andwoord gaf. Ze waren inderdaad ook leverbaar, maar alleen de versie met startknop had leverings problemen en dat word met het nieuwe type opgelost.

Geplaatst

Eigenlijk is dat niet echt een nette oplossing. Persoonlijk denk ik dat het professioneler is om ook twee frontjes in het assortiment te houden. Dat is immers af fabriek ok zo.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik ben niet echt heel technisch met auto speakers vervangen maar ik vroeg mij af welk type speaker (grootte etc) er in een Kia Picanto 1.0 CVVT

gedaan kunnen worden, heeft iemand hier specificaties van?

Bedankt voor jullie meedenken en excuus voor als ik er overheen heb gelezen,

Gr Sonny

Geplaatst

Even de zoekfunctie gebruiken, staat hier op t forum. Is al meerdere malen gevraagd.

Geplaatst

Ik wil graag een sub (Caliber rally tube) toevoegen in de auto, nou is het mijn vraag kan dat op de huidige radio of moet ik een nieuwe kopen?

Groeten Erwin

Geplaatst

Ik hoop dat meer mensen hier reageren ben zelf van plan Kia Nederland een Email testuren.

heb ik ook gedaan ze doen er niets aan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...