Jump to content

Prijzen en paketten

bigwade

Recommended Posts

Ben ik de enige die vind dat de nieuwe Picanto best duur kan worden ?

Die basisprijzen zijn heel leuk en aardig, maar er komt incl Waxoyl zomaar 926,25 (!!) euro afleveringskosten bij, hatsa….

Dan hebben we het nog niet over metallic lak, huppekee 450 eu.. en 2 deuren extra, hoppa 500 nog es eurootjes

Dat maakt een basisbakkie 1876,25 eurootjes duurder even buiten de pretpakketjes.

Vind ik nogal geld…..

Zag tijdens een software update van mijn eigen auto een hoop van die auto's bij Wolters IJsselstein staan voor veel meer dan de basisprijs en met een basis 1 din radio…..

Ze zullen bij bosjes verkocht worden, maar toch..

hatsa….

Gezondheid. Ik zou eerder zeggen 'ka-tching!'

*geluid van een kassa

Ik heb het al eerder gezegd. In die afleverkosten van Kia zit de grootste winst voor de importeur en het is de grootste vern*kerij voor de klant omdat ze hierdoor lage vanafprijzen kunnen laten zien. Vuil trucje. Reisbureau's e.d. hadden er een tijdje geleden ook een handje van door reizen heel goedkoop aan te bieden en daar kwamen dan, als je wilde bestellen, nog allemaal toeslagen bij. Dat mag nu niet meer, ik begrijp niet dat zoiets niet voor de automotive branch ook geldt. Gewoon verplicht vanafprijzen publiceren inclusief afleverkosten, leges en verwijderbijdrage. Want je kan de auto nu eenmaal niet zonder bestellen.

Metaalkleurtje, extra deuren in het doosje en waxoyl (jawel!) heb je zelf in de hand, dus daar is over te discussiëren (buiten dat het buitenproportioneel hoog is voor zo'n asfaltbobbel).

Het afleverpakket (€ 100,00) kan er ook vanaf. Kan nl. veel goedkoper en completer wanneer je het zelf aanschaft.

Trouwens in de onderhandeling kan dit pakket gewoon grateloos erbij gegeven worden.

Het afleverpakket (€ 100,00) kan er ook vanaf. Kan nl. veel goedkoper en completer wanneer je het zelf aanschaft.

Trouwens in de onderhandeling kan dit pakket gewoon grateloos erbij gegeven worden.

Er is wel een verschil t.o.v. de eerder genoemde waxoyl behandeling. De waxoyl behandeling kan je laten vervallen en wordt dan dus ook niet doorberekend van de importeur naar de dealer. Dit in tegenstelling tot het afleverpakket. Of de dealer het er nu wel of niet bijdoet, het afleverpakket wordt ALTIJD doorberekend naar de dealer. Dus als je dit wil laten vervallen zal de dealer je gewoon 100-130 euro (afhankelijk van het model auto) meer korting moeten geven.

Als je alles al tot op het bot heb uitonderhandeld en je begint dan nog eens over het vervallen van het afleverpakket kan daarom nog wel eens moeilijk worden gedaan. Vraag me niet hoe ik dat weet.

Dat afleverpakket is trouwens ook qua prijs de grootste legale diefstal van het westelijk halfrond. Kijk eens wat je voor dat geld krijgt:

- mattenset wat een jaartje meegaat qua kwaliteit als je geluk hebt

- gevarendriehoek

- EHBO setje

- 2 veiligheidsvestjes

- lifehammer

- opbergtas

Werkelijk geschatte verkoopwaarde 60-70 euro. Rechtstreeks afkomstig uit onverkoopbare restpartijen van de Euroshopper. Inclusief afleverkosten allemaal verkapte winst voor de importeur. Ik stel kamervragen voor en een parlementaire enquete!

Wat ook opvallend is, is dat de prijs van het pakket per model verschilt (Picanto: 100 euro, Sportage: 130) terwijl het om het exact hetzelfde afleverpakket gaat. En nee, die paar centimeter dat de mattenset verschilt qua afmeting, da's geen 30 euro rechtvaardiging.

• 2 months later...

Ik heb bedankt voor de WAXOIL maar bij afleveren zat ḧet"er toch op.Dus voor mij "gratis".

Maar wat heb ik er aan?

Heb de picanto toch lekker zelf in de WAS gezet,glimpt hij pas echt.

Ronald

Ik heb bedankt voor de WAXOIL maar bij afleveren zat ḧet"er toch op.Dus voor mij "gratis".

Maar wat heb ik er aan?

Heb de picanto toch lekker zelf in de WAS gezet,glimpt hij pas echt.

Ronald

Wat is het eigenlijk WAXOIL als het alleen een potje zachte was is, smeren ze het dan ook aan de binnenkant, en dan op verf én kunststof of alleen wat gespoten is?

Daar gebruiken die lui natuurlijk voor het merendeel machines voor, denk maar niet dat alles met het handje gaat.

En hoe lang is dat egenleik houdbaar, ik bedoel wanneer moet je hem dan zelf weer in de was zetten, ik heb geen idee?

Wist je dat een potje waxoyl 30 euro kost, dus (los van het arbeidsloon) weet je wat er aan de strijkstok blijft hangen! :(

Ja is natuurlijk duur.

Maar zover ik begrijp heb je daar 3 jaar garantie op, op de lak.

Maar alleen als het is aangebracht door een gecertificeerd bedrijf.

Dus bij zelf doen geen garantie.

Nou en, zal de werking anders zijn, als je het natuurlijk goed doet.

Guest Angelique

Mede om deze reden zij wij bij onze zoektocht naar een " boodschappenkarretje" snel van de Picanto afgestapt. Leuke vanafprijs, maar als je dan ziet wat je kwijt bent (€5000-) om er een leuke 2011 waardige auto van te maken, dan zijn er leukere en zuinigere modelletjes elders te vinden.

Sorry Kia. <_< vern**keratief is dan wel het juiste woord.

Zo, doe me nu maar een auwgurk :lol:

Mede om deze reden zij wij bij onze zoektocht naar een " boodschappenkarretje" snel van de Picanto afgestapt. Leuke vanafprijs, maar als je dan ziet wat je kwijt bent (€5000-) om er een leuke 2011 waardige auto van te maken, dan zijn er leukere en zuinigere modelletjes elders te vinden.

Bij welke merk/model ben je dan uitgekomen?

Ik vind alles eigenlijk tegenvallen, wat je minimaal wilt hebben tegenwoordig is toch wel airco en een metallic lak, dan zie ik de Alo als de voordeligste denk ik.

Kunnen ook 2 volwassen fietsen op de trekhaak, bij de Picanto 1 (een dus)

burgkop, wat zit je nou te zieken op de Picanto.

Je hebt reply en adviezen genoeg gehad in andere draadjes.

Zoek een ander merk tuut voor je fietshobby.

Autoweek kan je daar alle gegevens voor leveren.

www.autoweek.nl

DOEI !

burgkop, wat zit je nou te zieken op de Picanto.

Je hebt reply en adviezen genoeg gehad in andere draadjes.

Zoek een ander merk tuut voor je fietshobby.

Autoweek kan je daar alle gegevens voor leveren.

www.autoweek.nl

DOEI !

Zieken??????

Waar slaat dat nu weer op, ik reageer gewoon op Angelique, ben het met haar eens dat het veel duurder uit valt dan je verwacht.

Of bedoel je mijn regeltje: Ik vind alles tegen vallen?

Dat is bedoeld voor andere merken, bedoel ik niet de Picanto mee.

En ik zeik de Picanto niet af, vind het nog steeds een leuke auto en staat bij mij nog steeds op nr.1

Volgens mij is het alleen een van de weinigen die de 28 kg regeling heeft, dan zeg ik nu alleen dat deze auto (gedeeltelijk) zwakker is (dunner materiaal toch?) dan anderen.

Probeer dat meer eens recht te praten. (schrijven)

Daar mogen nieuwe kopers echt wel rekening mee houden als ze wat mee willen nemen, niet dan?

Weet je liever vooraf dan achteraf.

En niet iedereen leest Autoweek, maar komt op dit forum terecht als ze wat willen weten van gebruikers ervaringen, dat zegt meer dan een test.

Guest Angelique

Bij welke merk/model ben je dan uitgekomen?

Ik vind alles eigenlijk tegenvallen, wat je minimaal wilt hebben tegenwoordig is toch wel airco en een metallic lak, dan zie ik de Alo als de voordeligste denk ik.

Kunnen ook 2 volwassen fietsen op de trekhaak, bij de Picanto 1 (een dus)

De kans is groot dat het een Punto Diesel wordt.

En niet iedereen leest Autoweek, maar komt op dit forum terecht als ze wat willen weten van gebruikers ervaringen, dat zegt meer dan een test.

Joh, ga nou eens zoeken naar een andere auto zoals een 2eH Hyundai Getz etc.

Het is volstrekt duidelijk dat jij met je wensen niet uit komt met een nieuwe Picanto.

Who cares ?

Het is volstrekt duidelijk dat jij met je wensen niet uit komt met een nieuwe Picanto.

Who cares ?

Dit is mijn eerste bericht hier, en ik heb me nog niet voorgesteld, krijg donderdag de nieuwe picanto.

maar ook hier merk ik zoals op meedere forums dat er enkele mensen veel posten en vaak negatief gaan reageren.

Zo ook op dit forum onderdeel over prijzen en paketten, dat gestart is door BIGWADE die vind dat de picanto toch wel erg duur is met alle opties, gaan er mensen reageren die dit ook vinden en andere - puntjes vinden, worden ze gelijk afgezeken, terwijl die persoon mogelijk een picanto wil kopen en de starter er geen heeft of niet wil kopen.

Jammer, jammer dat dit hier ook gebeurt, denk dat dit voor mij alleen maar lezen wordt hier en niet meer ga reageren.

@Spock: dat is een raar 1e bericht.

Er zijn nog genoeg topics om te reageren, maar uitgerekend ná 1,5 maand rondneuzen kom je hiermee?

Vind ik persoonlijk jammer, want er is zoveel meer op dit forum.

Zit er nog een 2e poging in of haak je nu al af?

@Spock: dat is een raar 1e bericht.

Er zijn nog genoeg topics om te reageren, maar uitgerekend ná 1,5 maand rondneuzen kom je hiermee?

Vind ik persoonlijk jammer, want er is zoveel meer op dit forum.

Zit er nog een 2e poging in of haak je nu al af?

2e poging dan, inderdaad er zijn genoeg topics om te reageren maar dan wel opbeurend om elkaar te helpen en ervaringen uit te wisselen, en ik kijk bij de topics over de picanto want die krijg ik donderdag en daar heb ik wat aan.

Over wat ik niet heb kan ik niet oordelen, zelfs nog niet over de picanto, alleen dat ik hem mooi vind en vergeleken met andere merken compleet vind.Ik krijg trouwens een 1.2 met comfort pakket.

Maar wat ik met mijn vorige bericht wil zeggen is: help elkaar en niet iedereen heeft dezelfde behoefte en smaak en de picanto zal beslist min-puntjes hebben daar kom ik ook achter denk ik.

En inderdaad na 1,5 maand rondneuzen hier kijk ik ook naar berichten, reacties en leden.

De Picanto is een fantastische auto en zal je zeker gaan bevallen.

Ik denk dat Kia hiermee een goudmijntje heeft aangeboord.

De test die ik gelezen heb, zoals Autobild en Autoweek, bevestigen dat.

Alvast veel plezier met je (bijna) nieuwe aanwinst.

En voor vragen kun je zeker op dit forum terecht.

De Picanto is een fantastische auto en zal je zeker gaan bevallen.

Ik denk dat Kia hiermee een goudmijntje heeft aangeboord.

De test die ik gelezen heb, zoals Autobild en Autoweek, bevestigen dat.

Alvast veel plezier met je (bijna) nieuwe aanwinst.

En voor vragen kun je zeker op dit forum terecht.

Dank je.

Ik hoop dat mijn vrouw dit ook zal vinden en inderdaad hij komt goed uit de test ook met de 1.0 motor.

Guest Angelique

Who cares ?

Dit is mijn eerste bericht hier, en ik heb me nog niet voorgesteld, krijg donderdag de nieuwe picanto.

maar ook hier merk ik zoals op meedere forums dat er enkele mensen veel posten en vaak negatief gaan reageren.

Zo ook op dit forum onderdeel over prijzen en paketten, dat gestart is door BIGWADE die vind dat de picanto toch wel erg duur is met alle opties, gaan er mensen reageren die dit ook vinden en andere - puntjes vinden, worden ze gelijk afgezeken, terwijl die persoon mogelijk een picanto wil kopen en de starter er geen heeft of niet wil kopen.

Jammer, jammer dat dit hier ook gebeurt, denk dat dit voor mij alleen maar lezen wordt hier en niet meer ga reageren.

Die persoon die volgens jou hier "afgezeken" wordt, heeft inmiddels drie topics lopen over het feit dat de Picanto niet geschikt voor hem is omdat er maar 28 kilo op de trekhaak kan en hij daar niets aan heeft. Die auto gaat niet geschikter meer worden en dan is het inderdaad beter om "die andere" te kopen ipv ook hier weer te melden dat de Picanto 'm om die 28 kilo wederom niet gaat worden.

Dat mensen dan wat iebelig worden is hooguit menselijk. Dat diezelfde mensen die volgens jou veel negatief reageren ook dezelfde mensen zijn die dagelijks behulpzaam aanwezig zijn op het forum is je blijkbaar ontgaan tijdens het meelezen. Commentaar krijgen van mensen die zelf 0-bijdrage hebben geleverd aan het forum tot nu toe is ook iets wat een beetje forum niet vreemd is.

[Mod speaks} verder is het gebruikelijk je eerst voor te stellen in de daarvoor aangewezen categorie voordat je gaat posten[/mod speaks]