Ricky Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Hallo Kia rijders. Heb vanochtend de nederlandse importeur aan de telefoon gesproken over de levering van de nieuwe Kia Sportage 1.6 GDI. Hij wist mij te vertellen dat alle kia"s met een nav pack of plus pack een minimale levertijd hebben van 20 weken en dat dit kan uitlopen tot 32 weken. Nou dat is een leuk vooruitzicht zei ik hij antwoorde toen dat dit mede komt doordat er heel veel vraag is naar de nieuwe Sportage. Quote
elmerblues Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Een goedendag m,n sp3 half feb besteld een 2,0 diesel kan hem aanst vrijdag ophalen is een ful options uitvoering gr schrootboer Gefeli! Post even je eerste indrukken als je hem hebt. Quote
Ingridve Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Gefeli! Post even je eerste indrukken als je hem hebt. Veel geluk ermee ,heb daarnet naar de garage gebeld om te horen hoe het zat , maar nog nikske , wachten nu 4 maanden op onze sportage . Besteld op 16 jan. 1.6 fusion ,dark gun metal ,lederen zetels , parkeersensoren voor en achter en afneembare trekhaak. Dus we wachten en wachten en wachten en..... groetjes Ingrid Quote
elmerblues Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Dus we wachten en wachten en wachten en..... Klinkt bekend sterkte! Quote
Ysie Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Ja, dat klinkt heeeeeeeeel bekend. Gelukkig kunnen we op dit forum ons een beetje paaien en elkaar opmonteren . Zal toch blij zijn als ik jullie jaloers kan maken en schrijven " de mijne is toegekomen". Hij is besteld op 10 januari (in België dus kleur kunnen jullie wel al raden ) . Quote
chrisw. Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Heb gisteren eens naar kia brussel gemaild met de gegevens van mijn toekomstige sportage en hebben het volgende geantwoord; De lancering van de sportage is een ongelooflijk commercieel succes.Het orderboek is 5 maal groter dan de verkoopsdoelstelling. De europese vestiging kan de vraag niet aan, en moeten vaststellen dat ze er niet in slagen de vastgestelde leveringstermijnen kunnen nakomen, met hun oprechte excuses. Mijn sportage staat gepland op 10/06/2011,(besteld op 24/01/2011)maar deze datum is niet bevestigd en onderhevig voor wijzigingen.Dus, als deze mocht in productie gaan moet ik nog 1 maand wachten voor hij bij daeler komt. Zou dan midden juli zijn, mocht het zo zijn. allé, we leven in hoooooooooooooooooop.Weet nu toch al iets meer. Groetjes christ. Quote
Sage2011evoque Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Heb gisteren eens naar kia brussel gemaild met de gegevens van mijn toekomstige sportage en hebben het volgende geantwoord; De lancering van de sportage is een ongelooflijk commercieel succes.Het orderboek is 5 maal groter dan de verkoopsdoelstelling. De europese vestiging kan de vraag niet aan, en moeten vaststellen dat ze er niet in slagen de vastgestelde leveringstermijnen kunnen nakomen, met hun oprechte excuses. Mijn sportage staat gepland op 10/06/2011,(besteld op 24/01/2011)maar deze datum is niet bevestigd en onderhevig voor wijzigingen.Dus, als deze mocht in productie gaan moet ik nog 1 maand wachten voor hij bij daeler komt. Zou dan midden juli zijn, mocht het zo zijn. allé, we leven in hoooooooooooooooooop.Weet nu toch al iets meer. Groetjes christ. Ben vandaag ook naar garage geweest, Lemaitre in Ronse? de mijnen wordt normaal geleverd rond 7juli, besteld 15januari :-/ greetzzz Quote
ludwig001 Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 heb maandag gemaild naar kia belguim voor te vragen of zij iets meer konden zeggen , heb mijn auto op 8 jan. besteld . Zij kon zeggen dat hij normaal de 25 mei zou in productie gaan maar dat er nog geen officiele bevestiging van het fabriek is gekomen moest de 25 mei nog eens terug mailen dan kon ze het bevestigen dus we blijven hopen Quote
chrichri Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Ben vandaag ook naar garage geweest, Lemaitre in Ronse? de mijnen wordt normaal geleverd rond 7juli, besteld 15januari :-/ greetzzz Ik zou er niet teveel van geloven.Een datum van levering kunnen ze maar pas geven als hij in productie gaat.Vanaf de productie is het nog een drietal weken leveren.Ik hoop natuurlijk voor jou dat dit sneller wordt dan de dealer je wijsmaakt . Quote
chrichri Geplaatst 17 Mei, 2011 Geplaatst 17 Mei, 2011 Heb gisteren eens naar kia brussel gemaild met de gegevens van mijn toekomstige sportage en hebben het volgende geantwoord; De lancering van de sportage is een ongelooflijk commercieel succes.Het orderboek is 5 maal groter dan de verkoopsdoelstelling. De europese vestiging kan de vraag niet aan, en moeten vaststellen dat ze er niet in slagen de vastgestelde leveringstermijnen kunnen nakomen, met hun oprechte excuses. Mijn sportage staat gepland op 10/06/2011,(besteld op 24/01/2011)maar deze datum is niet bevestigd en onderhevig voor wijzigingen.Dus, als deze mocht in productie gaan moet ik nog 1 maand wachten voor hij bij daeler komt. Zou dan midden juli zijn, mocht het zo zijn. allé, we leven in hoooooooooooooooooop.Weet nu toch al iets meer. Groetjes christ. Dat van het vijf maal groter wist ik al lang en had ik ook wat zien aankomen.Daarom heb ik niet gewacht tot het autosalon om mijn Sportage te bestellen.Ik had verwacht dat dit problemen zou geven met de leveringen.Eind december heb ik hem besteld en toch salonvoorwaarden gekregen.Na vier maand de wagen mogen gaan ophalen . Quote
SQceed Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 als ik dat hier zo allemaal lees vrees ik dat de mijne ook nog even op zich gaat laten wachten! hij is 4 februari besteld geweest en zou dan ongeveer 4 maanden op zich laten wachten maar dat sprookje gaat blijkbaar niet doorgaan maar dan ga ik wel eens zo blij zijn als ik hem eenmaal mag ophalen Quote
Sage2011evoque Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 als ik dat hier zo allemaal lees vrees ik dat de mijne ook nog even op zich gaat laten wachten! hij is 4 februari besteld geweest en zou dan ongeveer 4 maanden op zich laten wachten maar dat sprookje gaat blijkbaar niet doorgaan maar dan ga ik wel eens zo blij zijn als ik hem eenmaal mag ophalen rekent toch maar augustus of september ze; ik moest er ook al een dikke maand mee rijden, en nu moet ik nog 2maand wachten, besteld op 15januari... :-/ Quote
ludwig001 Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 heb maandag gemaild naar kia belguim voor te vragen of zij iets meer konden zeggen , heb mijn auto op 8 jan. besteld . Zij kon zeggen dat hij normaal de 25 mei zou in productie gaan maar dat er nog geen officiele bevestiging van het fabriek is gekomen moest de 25 mei nog eens terug mailen dan kon ze het bevestigen dus we blijven hopen vandaag bericht gehad van kia belguim dat hij pas op 7/06 in productie ga in plaats van 25/05 en ze zegde er ook nog bij dat deze datum ik nog ni vast staat dus het kan nog veranderen en als ik nu alles zo een beetje zie zal het in totaal toch een 6 maanden duren vanaf de dag van bestelling tot de levering dus wachten maar niks aan te doen Quote
vanelli Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 rekent toch maar augustus of september ze; ik moest er ook al een dikke maand mee rijden, en nu moet ik nog 2maand wachten, besteld op 15januari... :-/ Ik moest er eigenlijk ook al mee rijden maar tot nu toe niks, ik heb al een paar keer naar de dealer gebeld maar die durft op dit moment niks meer te zeggen en wacht op officieel nieuws van KIa Belgie.Mijn bestelde SP3 zou al 2 maanden in productie zijn ????????????. Quote
Alberts Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Wachten duurt lang, maar het mooiste vind ik nog Kia's reclame waarin ze zeggen dat ze gek van 7 zijn iedereen bekend neem ik aan wel ze gaan zelfs zo ver met het getal 7 dat ze besloten hebben de levertijd van de Sportage ook naar 7 maanden te zetten alleen vermelden ze dat niet in de reclame! Quote
Ysie Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Wachten duurt lang, maar het mooiste vind ik nog Kia's reclame waarin ze zeggen dat ze gek van 7 zijn iedereen bekend neem ik aan wel ze gaan zelfs zo ver met het getal 7 dat ze besloten hebben de levertijd van de Sportage ook naar 7 maanden te zetten alleen vermelden ze dat niet in de reclame! Quote
alida Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ik besteld op 7/02, bericht gekregen van Kia België dat de productiedatum 27/06 is (nog niet bevestigd door fabriek)en dat hij dan eind juli bij de dealer is, dus voorlopig blijf ik wel binnen de beloofde levertermijn van 6 maand Quote
Ingridve Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ha das een goei ,zo had ik het nog niet bekeken !!!! Quote
luc1 Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 @elmer Als jekan toch even wat foto's posten,zo ka Quote
luc1 Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 @elmer toch even wat foto's posten,zo kan ik ook even zien hoe die van ons er zal uitzien als hij ooit mocht geleverd worden Zelfde kleur alsook het interieur grtz luc1 Quote
Broosje Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Ik kreeg van de dealer zojuist te horen dat mijn auto in ieder geval deze maand (Mei) geproduceerd wordt, nu maar afwachten wanneer de levering plaatsvind! Quote
denbarrie Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Ik kreeg van de dealer zojuist te horen dat mijn auto in ieder geval deze maand (Mei) geproduceerd wordt, nu maar afwachten wanneer de levering plaatsvind! Da's goed nieuws Broosje !! Begin ook weer wat meer te krijgen............ Hieronder een voorbeeld van Toyota voor KIA hoe het ook kan. Levertijden Toyota’s – Update 18 mei. De wereldwijde productie van het Toyota concern begint alweer op stoom te komen. Hieronder tref je een overzicht aan van de levertijden van auto’s, zoals we die vandaag kunnen inschatten. Natuurlijk kan het zijn dat in jouw specifieke geval de levertijd afwijkt. Zie de opsomming hieronder dan ook als een richtsnoer. Aygo: Goede beschikbaarheid. Meeste uitvoeringen zijn binnen 1 week tot 1 maand leverbaar. Heb je een bijzondere wens, dan komt je Aygo in juli. Yaris: Goede beschikbaarheid. Verso-S: Door de vele enthousiaste verhalen over ons nieuwe model, is de levertijd helaas opgelopen naar het einde van dit jaar. Auris Full Hybrid: Goede beschikbaarheid. Voor speciale bestellingen is de levertijd tussen de 2 en 4 maanden. Verso: Afhankelijk van de gekozen versie en uitvoering tussen de 6 weken en 3 à 4 maanden. Avensis: Afhankelijk van de gekozen versie en uitvoering tussen de 6 weken en 3 à 4 maanden. Prius: Goede beschikbaarheid van de gangbare uitvoeringen. Auto’s die speciaal moeten worden gebouwd, worden in oktober geleverd. RAV4: Goede beschikbaarheid van de gangbare uitvoeringen. Auto’s die speciaal moeten worden gebouwd, worden in oktober geleverd. Mochten er veranderingen optreden in de levertijden, dan laten we je dat natuurlijk zo snel mogelijk weten via dit blog. Voor de levertijd van jouw specifieke auto, kun je het beste even contact opnemen met je dealer. Quote
vanelli Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Ik kreeg van de dealer zojuist te horen dat mijn auto in ieder geval deze maand (Mei) geproduceerd wordt, nu maar afwachten wanneer de levering plaatsvind! Ik hoop voor jou dat het waar is, mijn SP3 zou al 2 maanden in productie zijn ??? Quote
Broosje Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Ik hoop voor jou dat het waar is, mijn SP3 zou al 2 maanden in productie zijn ??? Tja ik ga maar af op reactie van de dealer maar zekerheid heb je volgens mij nooit. Quote
kinee Geplaatst 20 Mei, 2011 Geplaatst 20 Mei, 2011 Sportage 2.0 Exclusive Diesel automaat besteld eind november 2011 Nu nog niet bekend wanneer deze geleverd gaat worden, levertijd inmiddels 3 keer opgeschoven. Ze zijn vergeten te vertellen dat KIA niet alleen 7 jaar garantie heeft, maar ook minimaal 7 maanden levertijd. Dit wordt mijn derde Kia, maar waarschijnlijk ook de laatste. De dealer wijst naar de importeur en de importeur weet van niks moet je bij de dealer zijn. Geweldig toch. En dit terwijl ze reclame maken voor de meest moderne autofabriek in Europa waar record na record wordt gebroken. Ook hier weer vergeten te vermelden welk record. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.