chrichri Geplaatst 10 Juni, 2011 Geplaatst 10 Juni, 2011 Heb namelijk hetzelfde probleem, huidige wagen kan ik nu verkopen maar heb leveringstermijn van 9 maanden gekregen op mijn SP3. Dus zo lang die niet verstreken zijn zit ik ook vast. Wat voor dealers zijn dat allemaal.Even 9 maand opschrijven op bestelbon.Dan is de dealer wat op zijn gemak want het was zo voorzien .Bij mij was het 3-4 maand wachten en het is 4 maand en een week geworden voor hij is afgeleverd(ik wist toen wel al een paar weken dat hij in productie was).Waar is de service bij sommigen nog gebleven?Het minste wat je kan doen is op tijd je klanten een woordje uitleg te geven.Jammer dat ze hier na aankoop doen precies of alles al is afgehandeld.De wagen moet wel nog geleverd worden,hé.We zouden ook de betaling eens moeten vertragen.Ze hebben ook niet alles in de hand maar een woordje naar de klant toe doet wonderen. Quote
Goza de la vida Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Deze week telefoon van dealer gekregen: productiedatum was 7 juni, afwerkingsdag 8 juni. Nu nog 3 HELE LANGE weken wachten. T zal heel nipt zijn want begin juli vertrekken we op reis. Er moet ook nog een verticale trekhaak gemonteerd worden (waarom niet in fabriek?). Dealer al verwittigd (dankzij smetjesmee) welke het juist moet zijn. Daarna lekker genieten van de wagen en het leven (spaans: goza de la vida)! Vraag 1: kent er iemand een firma in West-Vlaanderen die mooie autostickers maakt? Ik wil onze levensmotto in het klein op de achterruit kleven. Vraag 2: heeft er iemand een samenvattende lijst van alle beschikbare accessoires? Ik heb niet zoveel tijd om alles op deze site uit te pluizen. Alvast bedankt voor evt antwoorden. Ter info: 1.7 CRDI met alle toeters en bellen erop (evoque/sense) casa white besteld op 25 januari Quote
GeertV Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Wat voor dealers zijn dat allemaal.Even 9 maand opschrijven op bestelbon.Dan is de dealer wat op zijn gemak want het was zo voorzien .Bij mij was het 3-4 maand wachten en het is 4 maand en een week geworden voor hij is afgeleverd(ik wist toen wel al een paar weken dat hij in productie was).Waar is de service bij sommigen nog gebleven?Het minste wat je kan doen is op tijd je klanten een woordje uitleg te geven.Jammer dat ze hier na aankoop doen precies of alles al is afgehandeld.De wagen moet wel nog geleverd worden,hé.We zouden ook de betaling eens moeten vertragen.Ze hebben ook niet alles in de hand maar een woordje naar de klant toe doet wonderen. Inderdaad ik denk dat dit de strategie is om zo weinig mogelijk huurwagen te voorzien. Bestelbon is binnen, nu afwachten maar veel info komt er niet van de dealer. 9 maanden is wel een hele grote marge!!! We hopen hier dat het effectief geen 9 maanden zal duren. Is toch heel heel lang!!! Quote
chrisw. Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Hey, Is garage Lemaitre in Ronse. Hopelijk krijg ik volgende week beter nieuws. Hallo Ysie, Garage Lemaitre ken ik, is ook van mijn streek.Is nochtans geen kleine garage, doet in 3 merken toch. Heb er ook nog laten prijs maken,maar bij de concurent uit g'bergen kreeg ik betere voordelen op nieuwe wagen alsook op overname huidige wagen. Ik vindt als zo'n grote garage dat hij je dan wel een vervangwagen ter beschikking zou mogen geven,blijven aandringen zou ik zeggen. Hoop dat het in orde komt, succes. Groetjes, christ. Quote
ludwig001 Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 hoi, dan is mijn dealer toch nog een stuk beter ,heb een sportage besteld op 08/01/2011 maar is ook nog ni in productie zou volgens de dealer op 5 juli in productie gegaan maar mijn vorige auto was verkocht in januari dus had ik ook geen vervoer meer en heeft mijn dealer gezorgd voor een andere auto zodat we toch konden rijden en ik moet hem 100 euro betalen de maand groetjes ludwig Tweedubbel pech!!!!! Ik heb mijn sportage op 10/01/2011 besteld ,leveringstermijn was 5 maanden. mijn huidige wagen is verkocht en ik moet hem nu ongeveer inleveren. Mijn wagen is spijtig genoeg nog niet toegekomen dus ik heb een transportprobleem . Iedereen die zijn wagen nog niet gekregen heeft kan van kia Belgié een kia soule huren voor 199€. Spijtig genoeg heb ik die brief niet gehad. Na contact te hebben met mijn dealer wil die niet meedoen aan die verhuring maar mijn wagen is zelfs nog niet in produktie gegaan. Nu ga ik volgende week rechtstereeks proberen contact te verkrijgen met kia belgié maar als ik geen recht heb op de actie (wat de rest wel krijgen) ga ik moeten van mijn aankoop afzien.Ik heb een speling van 2 weken maar ook niet langer!!!! Wat een domper . Iemand suggesties. Quote
smetjesmee Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Yiepiekayee We hebben onze SP3 net opgehaald ! Hij stond piekfijn zoals de dealer beloofd had. Dat was een ganse opluchting na gans het verhaal dat ik hier al deed in het topic "domper op de feestvreugde" Het is ongelofelijk in welke staat ze zo'n wagen kunnen afleveren. Er is geen plekje meer op te zien. Ik was van plan om 500 euro niet te betalen voor de trekhaak die ik nog te goed heb, maar die vlieger ging niet op. Het was ofwel helemaal betalen (omdat er tenslotte wel een trekhaak opstond, hoewel niet de juiste), ofwel achterlaten. We konden het over ons hart niet krijgen en hebben dan toch maar toegegeven. Misschien flauw van ons maar we hebben een schriftelijke bevestiging van de manager. Ik betrouw die mensen wel, en soms is het wat geven en wat nemen... Het komt wel in orde. De wagen zelf dan... die staat nu in onze oprit te blinken in zijn zwarte vel. Het zonnetje zit hier uit en het is prachtig om al dat chroom te zien blinken. Tijdens het rijden is me niet direct iets opgevallen qua zwabberen of zo. Het stuur reageert wel veel directer dan in onze vorige en onze 2de wagen, maar dat is een kwestie van gewoonte. Veel kan ik er nog niet van zeggen want ik ben van de garage naar huis gereden, zoon naast mij, mevrouw achter mij in onze 2de wagen. Ze gunde me die eerste rit omdat het morgen vadertjesdag is. Bedankt vrouwtje ! Ik heb al een paar foto's genomen voor in ons persoonlijk album, maar als het weer een beetje meezit rij ik morgen eens naar een mooie locatie om daar een 'fotoshoot' te doen voor het forum. Ook nog even vermelden dat mijn gsm (LG pop) herkend werd en dat de nummers onmiddellijk overgezet werden. De spraakherkenning heb ik nog niet geprobeerd, maar dat doe ik na dit bericht. Jammer dat ik er niet lang mee zal kunnen spelen want we moeten naar een communiefeest vanavond. Straks in de douche en mezelf wat opblinken... Tot de volgende... Quote
vand.m Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Hallo, Fijn om te horen dat u er toch blij mee bent! Ik heb geen bloemenwinkel maar zou als IK de dealer was geweest zeker een bloemetje hebben overhandigd. U heeft gelijk de auto mee genomen te hebben daar u een verklaring van de manager heeft gekregen.Kan hier uiteraard niet meer van afwijken!Zal denk ik ook niet meer gebeuren. Veel plezier en rijgenot. Veel veilige kilometers en vanaf nu genieten! Groet, vand.m Quote
Questor Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Yiepiekayee We hebben onze SP3 net opgehaald ! Hij stond piekfijn zoals de dealer beloofd had. Dat was een ganse opluchting na gans het verhaal dat ik hier al deed in het topic "domper op de feestvreugde" Het is ongelofelijk in welke staat ze zo'n wagen kunnen afleveren. Er is geen plekje meer op te zien. Goed om te lezen dat de donderwolken vlug zijn opgelost zodat het ophalen van je nieuwe auto toch een vreugdevolle gebeurtenis was. We kijken uit naar foto's en je ervaringen. Veel rij- en parkeerplezier (de Sportage is zo mooi vormgegeven dat hij ook stilstaand een lust voor het oog is). Quote
kialoog Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 'smetjesmee' Mooi,van harte, toch enigzins met de bekende sisser afgelopen rest komt ook goed, maaaaaaaaaarrrr "Ze gunde me die eerste rit omdat het morgen vadertjesdag is. Bedankt vrouwtje !" Nou, hier niet hoor, door alle stress verkeert op de kalender gekeken?? Jaja, een SP3 ophalen maakt meer kapot dan ....... Grtz Kialoog, enne dan toch maar prettige vadertjesdag. Quote
rollyturbo Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Smetjesmee Veel plezier en weinig zorgen met de nieuwe aanwinst . Ben blij te vernemen dat alles toch op zn pootjes terecht gekomen is ... na regen komt zonneschijn niet ??? Als hij zo prachtig staat te blinken kan men soms niet anders hé ; nu als U de nieuwe prijzen eens bekeken hebt , zal U er zeker geen spijt van hebben . Nog succes en genieten maar ... Greetz Rolly Quote
chrichri Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Kurt,zoals ik al zei is het een andere situatie als je de wagen gaat ophalen.De dag wanneer je bent gaan kijken was een slecht moment en heeft geleid tot een paniekreactie die eigenlijk niet nodig was.Behalve voor de trekhaak natuurlijk maar dat zal ook wel in orde komen .Nu genieten en zien dat de vrouw er niet te verliefd op wordt . Ik ben benieuwd wat je van de volgende weken gaat zeggen i.v.m het sturen.Ikzelf ondervind er geen hinder van. Mooi hé,ne zwarte . Quote
toy Geplaatst 12 Juni, 2011 Geplaatst 12 Juni, 2011 smetjesmee,gefeliciteerd,nu heerlijk rondrijden in je mooie zwarte blinkende sportage!! Quote
Sage2011evoque Geplaatst 12 Juni, 2011 Geplaatst 12 Juni, 2011 Hey, Is garage Lemaitre in Ronse. Hopelijk krijg ik volgende week beter nieuws. Heb de mijne daar ook gekocht, moest ik zelf nog nooit naar garage geweest zijn hadden ze zeker nog niets van hun laten horen. Ik heb besteld 15jan en normaal zou hij nu woensdag in productie gaan? Hopelijk is het zo, want nu begint het toch wat tegen te steken greetzzz Quote
smetjesmee Geplaatst 12 Juni, 2011 Geplaatst 12 Juni, 2011 Fijn om te horen dat u er toch blij mee bent! Ik heb geen bloemenwinkel maar zou als IK de dealer was geweest zeker een bloemetje hebben overhandigd. --> er moesten er meer zijn als u. Veel plezier en rijgenot. Veel veilige kilometers en vanaf nu genieten! Bedankt vand.m ! Goed om te lezen dat de donderwolken vlug zijn opgelost zodat het ophalen van je nieuwe auto toch een vreugdevolle gebeurtenis was. We kijken uit naar foto's en je ervaringen. Veel rij- en parkeerplezier (de Sportage is zo mooi vormgegeven dat hij ook stilstaand een lust voor het oog is). Bedankt Questor ! Grtz Kialoog, enne dan toch maar prettige vadertjesdag. Bedankt Kialoog! Nog succes en genieten maar ... Bedankt rollyturbo ! Mooi hé,ne zwarte . --> 't mooiste als je 't mij vraagt Bedankt chrichri ! smetjesmee,gefeliciteerd,nu heerlijk rondrijden in je mooie zwarte blinkende sportage!! Bedankt toy! Quote
Geof Geplaatst 12 Juni, 2011 Geplaatst 12 Juni, 2011 Mijn dealer was direct akkoord voor het verhuren van de soul. Dit is geraard motor uit geraardsbergen. Grtz Quote
Ysie Geplaatst 12 Juni, 2011 Geplaatst 12 Juni, 2011 Mijn dealer was direct akkoord voor het verhuren van de soul. Dit is geraard motor uit geraardsbergen. Grtz Tof, Lemaitre van Ronse is dus niets waard . Quote
Geof Geplaatst 12 Juni, 2011 Geplaatst 12 Juni, 2011 Tof, Lemaitre van Ronse is dus niets waard . Hij kan dit volgens mij niet weigeren hoor. KIA belgië heeft mij een email gestuurd dat ik een soul mocht vragen aan mijn dealer. Ik zou KIA belgië contacteren en hun melden dat die garagehouder niet mee wil doen aan de actie! Quote
Sunny Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Hi allen, Net terug van vakantie in Spanje (met de oude auto). Tijdens mijn vakantie bericht gekregen van leasema. dat mijn Sportage niet 15 juni (overmorgen dus!!) wordt geleverd maar pas 29 juli 1e datum was 22 april, daarna 15 juni en nu dus 29 juli................ben nog aan het lezen op het forum of dit een algemene trent is (broosje waar is je lijst gebleven ). Trouwens wat is er veel info bijgekomen in de afgelopen 2,5 week!! Quote
Broosje Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Beste forumleden, Hierbij het leveringsoverzicht bijgewerkt tot vandaag. Ik draag graag hierbij het overzicht aan iemand over. Het zou zonde zijn als het niet meer wordt bijgehouden geeft namelijk in één oogopslag de leveringstijden van de forumleden weer. Dus kom op als we het aan elkaar doorgeven is het een kleine moeite! Stuur even een PB dan mail ik het oorspronkelijke excel-bestand. Levering Kia Sportage.pdf Quote
chrichri Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Hi allen, Tijdens mijn vakantie bericht gekregen van leasema. dat mijn Sportage niet 15 juni (overmorgen dus!!) wordt geleverd maar pas 29 juli 1e datum was 22 april, daarna 15 juni en nu dus 29 juli................ben nog aan het lezen op het forum of dit een algemene trent is (broosje waar is je lijst gebleven ). Jammer, maar eerste datum was wel wat whisful thinking.Tweede datum normaal als je hem voor nieuwjaar zou besteld hebben.Deze datum komt dus beter in de buurt maar ik vind het toch raar dat ze dit nu al kunnen zeggen.Meestal weten ze de fabricagedatum in de week voor hij gemaakt wordt.Daarna is het nog een drietal weken wachten voor hij geleverd wordt.Eigenlijk zou het meer in de week van de 5de juli moeten zijn.Misschien gaat de fabriek drie weken dicht(vakantie) ........of maken ze je weer iets wijs . Quote
Sportage99 Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Net bericht gehad van onze dealer dat onze Sportage (techno orange met orange color pack) 23 juni a.s. wordt geleverd. 27 juni gaan we op vakantie, dus we zijn echt super blij dat we met de nieuwe auto op pad kunnen gaan. Quote
Leex70 Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Nou, nog een mooi bericht... Het lijkt erop dat mijn Sportage er ook aan zit te komen. De status op de PC (van de dealer) geeft aan "afgeleverd te Rotterdam". Als het goed gaat rij ik voor 1 juli as.... besteldatum 31-01-2011 bijzonderheden: Zwart met AWD Quote
richard1980 Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Vandaag bericht gehad van de dealer dat de auto klaar staat voor transport! Er lijkt een einde te komen aan het lange wachten.... Besteld op 5-2-2011 1.6 GDI Casa white Quote
beertje Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Hallo beste kia rijders. Vandaag mijn kia Sportage cvvt x-clusive besteld. Casa White verder geen bijzondere opties. Ik lees hier nu dat het nog wel een aantal maandjes kan duren voor hij geleverd wordt. Is dit zo bij alle kia spotage zo of is dan een beetje uitvoerings gevoelig? Quote
harter Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Hallo beste kia rijders. Vandaag mijn kia Sportage cvvt x-clusive besteld. Casa White verder geen bijzondere opties. Ik lees hier nu dat het nog wel een aantal maandjes kan duren voor hij geleverd wordt. Is dit zo bij alle kia spotage zo of is dan een beetje uitvoerings gevoelig? Ik schat levertijd omstreeks februari 2012 . Maar wat ik zo her en der lees schijnt een panoramadak de levertijd enigszins te vertragen. Ikzelf ben nu 4,5 maand onderweg en heb ook de 2.0 B x-clusive besteld Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.