Sage2011evoque Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 HAAT KIA heel frustrerend nieuws gekregen mijn sportage sense met panodak die besteld is de 15januari zo deze week geleverd worden, nu ga ik bij dealer en die zegt dat hij pas eind augustus gemaakt wordt en dit is zelf nog niet zeker, voor oktober zal je hem allicht niet mogen verwachten zei hij :blink: :blink: :blink: :blink: stond er met mijn mond vol tanden!!!!!!!!!!!!! Quote
GeertV Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 HAAT KIA heel frustrerend nieuws gekregen mijn sportage sense met panodak die besteld is de 15januari zo deze week geleverd worden, nu ga ik bij dealer en die zegt dat hij pas eind augustus gemaakt wordt en dit is zelf nog niet zeker, voor oktober zal je hem allicht niet mogen verwachten zei hij :blink: :blink: :blink: :blink: stond er met mijn mond vol tanden!!!!!!!!!!!!! K******te man!!! Wel ik heb de mijne bsteld half mei en heb een wachttijd gekregen van 9 maanden ook de Sense versie. Dus ik denk jammer genoeg dat het wel eens waar zou kunnen zijn. Dus het is wachten geblazen!!! Hou ons op de hoogte wanneer hij geleverd wordt. Komt er misschien nog hoop voor andere wachtende incl. Mezelf. Quote
harter Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 K******te man!!! Wel ik heb de mijne bsteld half mei en heb een wachttijd gekregen van 9 maanden ook de Sense versie. Dus ik denk jammer genoeg dat het wel eens waar zou kunnen zijn. Dus het is wachten geblazen!!! Hou ons op de hoogte wanneer hij geleverd wordt. Komt er misschien nog hoop voor andere wachtende incl. Mezelf. Hmmzzz levertijden beginnen in Belgie behoorlijk uit de hand te lopen. Ik hoop dat dit in NL beter onder controle blijft. Maar er is maar een ding wat je kunt doen is wachten. Het heeft ook wel voordelen tegen de tijd dat de auto wordt geleverd heb je zo onderhand wel alle software updates gehad. Persoonlijk maak ik me niet druk (ingeruilde) auto heeft net nieuwe voorbanden en een beurt gekregen allemaal op kosten van de dealer. Daarnaast kan ik met m'n huidige auto (waarschijnlijk) nog op vakantie volgende maand en bespaar hiermee weer een paar duizend kilometers uit op de SP3. Maar goed wil hem ook graag hebben maar het is niet anders. Quote
Sage2011evoque Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Hmmzzz levertijden beginnen in Belgie behoorlijk uit de hand te lopen. Ik hoop dat dit in NL beter onder controle blijft. Maar er is maar een ding wat je kunt doen is wachten. Het heeft ook wel voordelen tegen de tijd dat de auto wordt geleverd heb je zo onderhand wel alle software updates gehad. ja maar dan rijdt je niet meer met zo een heel exclusive wagen e greetzzz Quote
Sage2011evoque Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Tof, Lemaitre van Ronse is dus niets waard . idd!!!! Quote
harter Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 ja maar dan rijdt je niet meer met zo een heel exclusive wagen e greetzzz ach dat is ook maar een heel tijdelijk iets het exclusieve. En dat heeft niets met de hoeveelheid te maken maar met hoe de auto eruit ziet toch. Quote
kristof Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 ik ben het echt bue he, komaan zeg 5 maand en waarschijnelijk nog enkele maanden (besteld 25/01/2011, normale levertermijn 4 maand!!!) voor een auto te maken. Sorry maar ik vind dit echt totaal overdreven! Stuur je een mail naaar kia belgie dan sturen ze u dat er nog geen productie datum bekend is, ik vind het echt totaal absurt en dan lees je hie al die berichten van mensen die na u besteld hebben en die vrolijk zeggen dat hun wagen geleverd is, sorry maar ik wordt daar echt onnozel van! en het alternatief de soul als tijdelijke oplossing ben ik niks mee, ik moet namelijk een paardentrailer kunnen trekken. men nieuwe trailer is vorige week geleverd en nu staat deze hier maar heb ik geen wagen om deze te trekken en men oude wagen voldoet hier ook niet toe. Kia is misschien van kwaliteit verbeterd buiten vroeger maar professioneel kun je dit toch niet echt noemen! Net nieuwe klant en heb re echt al spijt van! Het nochtans echt een mooie wagen, maar heb al spijt dat ik geen ander merk gekozen heb want dit is echt onnozel en dan maken ze nog reclame met hun MEEST PRODUCTIEVE fabriek van europa, ik weet het toch niet hoor Quote
chrichri Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 ik ben het echt bue he, komaan zeg 5 maand en waarschijnelijk nog enkele maanden (besteld 25/01/2011, normale levertermijn 4 maand!!!) voor een auto te maken. Sorry maar ik vind dit echt totaal overdreven! Stuur je een mail naaar kia belgie dan sturen ze u dat er nog geen productie datum bekend is, ik vind het echt totaal absurt en dan lees je hie al die berichten van mensen die na u besteld hebben en die vrolijk zeggen dat hun wagen geleverd is, sorry maar ik wordt daar echt onnozel van! en het alternatief de soul als tijdelijke oplossing ben ik niks mee, ik moet namelijk een paardentrailer kunnen trekken. men nieuwe trailer is vorige week geleverd en nu staat deze hier maar heb ik geen wagen om deze te trekken en men oude wagen voldoet hier ook niet toe. Kia is misschien van kwaliteit verbeterd buiten vroeger maar professioneel kun je dit toch niet echt noemen! Net nieuwe klant en heb re echt al spijt van! Het nochtans echt een mooie wagen, maar heb al spijt dat ik geen ander merk gekozen heb want dit is echt onnozel en dan maken ze nog reclame met hun MEEST PRODUCTIEVE fabriek van europa, ik weet het toch niet hoor Als je berichten leest van mensen die hun Sportage al geleverd krijgen en die na jou besteld hebben zijn dit meestal Nederlandse eigenaars.Ik denk dus eerder dat het probleem ligt bij KIA België.Het probleem is ook dat niet alleen jouw auto gemaakt wordt in die fabriek maar ook de wagens van vele anderen. Quote
rollyturbo Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Als men eens kijkt op het forum van de Hyundai iX35 is het daar ook kommer en kwel qua leveringen ; is de zuster ( of broer ) van de Sportage en wordt blijkbaar in dezelfde fabriek geproduceerd . Daar schrijft men dat men alles aan het verhuizen is naar de spiksplinternieuwe fabriek waardoor de leveringen vertraging oplopen ; er zitten er ook bij dir reeds sinds september wachten en de aflevertijd wordt maar verschoven en verschoven naar later ..... ook sprrekt men erover dat de geleverde kleur niet altijd is wat het moet zijn ... bv; de Casa White blijkt nu White Cream te zijn enz... enz ... Velen zijn het daar ook beu .... Wat is er aan de hand met " de Koreaantjes " ??????? Men had me gezegd bij bestelling : week 20 ; we zijn nu dzee week week 20 ( met nog 25% speling ) .... mijn dealer had nog niks laten horen en bij contactname door mezelf : " Ook wij zitten ermee verveeld , wij krijgen ook geen info meer en daar zijn wij ook niet gelukkig mee .. " Nog maar wat geduld oefenen zeker ? Rolly Quote
chrichri Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 HAAT KIA heel frustrerend nieuws gekregen mijn sportage sense met panodak die besteld is de 15januari zo deze week geleverd worden, nu ga ik bij dealer en die zegt dat hij pas eind augustus gemaakt wordt en dit is zelf nog niet zeker, voor oktober zal je hem allicht niet mogen verwachten zei hij :blink: :blink: :blink: :blink: stond er met mijn mond vol tanden!!!!!!!!!!!!! Ik veronderstel dat je de Sportage ook in Ronse hebt gekocht.Als dit zo is zit er toch een probleem bij die dealer.Als hij de mensen wijsmaakt dat de wagen binnen twee maand en half maar in productie gaat dan is hij verkeerd bezig.Dat kan hij op dit ogenblik onmogelijk weten.Ik zou hem eens op de proef stellen.Zeggen dat je informatie bij een paar andere dealers hebt ingewonnen.Dat ze de week voor hij in productie gaat maar info krijgen toegestuurd en dat dan na een drietal weken de wagen afgeleverd wordt(zo is het ook).Zien hoe hij daar op reageert in plaats van de mensen aan het lijntje te houden.Als hij van niets weet waarom dan niet eerlijk zijn dan dingen voor te liegen. Daarmee nog eens het bewijs dat er soms een groot verschil zit tussen dealers.Smetjesmee en ik hebben bij dezelfde dealer(groep)onze Sportage besteld.Ik eind december en vier maand en een week moeten wachten.Smetjesmee midden januari en vijf maand moeten wachten.Ze hebben zich dus gehouden aan de beloofde wachttijd.Het kan dus ook anders.Jammer voor de anderen waar de dealer niet zo eerlijk is . Quote
stillen Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Vandaag telefoon gekregen. Hij is binnen, nu nog enkel wachten op de papieren. En normaal rijd ik dan vanaf maandag met den nieuwe tuut. Quote
vand.m Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Maar wat ik zo her en der lees schijnt een panoramadak de levertijd enigszins te vertragen. Dat de leveringen vertraagd zijn door het panoramadak heb ik langer geleden ook gelezen. Zou komen door dat de leverancier van de daken de vraag niet aan kon. Maar dat bericht is van enkele maanden geleden. Misschien weet iemand of dit inmiddels is opgelost of nog steeds zo is? Groet, vand.m Quote
smoki Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Ik heb geen panoramadak besteld en ik wacht nog steeds. Ik denk 1.7 CRDI is probleem. Quote
Ysie Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Euuuh ik denk in Belgié dat het probleem integraal voor de sportage 3 gaat . Quote
tammeke77 Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Ik heb geen panoramadak besteld en ik wacht nog steeds. Ik denk 1.7 CRDI is probleem. Laat het een troost zijn heb ook ne 1.7cdri besteld en wacht ook nog steeds , waar heb jij hem besteld. Tammeke Quote
Alex VB Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Mensen houdt er aub rekening mee met het feit dat ieder land een aantal SP3 aangewezen krijgen die dan uitgeleverd worden. In NL zijn dat er max 500/maand in België iets van max 350/maand. En heb je dan ook nog wensen zoals de 1.7 crdi of panoramadak etc. duurt het helaas langer. EN veel onderdelen komen vanuit JAPAN en daar is ook niet alle productie terug op het oude niveau. En dan kan je gaan vitten en schelden op KIA, maar zij zijn niet de enige met deze leverings problemen.. Quote
beertje Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Als ik het hier allemaal zo lees,wordt je er niet echt vrolijk van. Zou de lange levertijd echt alleen maar komen omdat je er een panodak in wilt of een 17 cdi wilt hebben??????? Ik kan mij dat niet voorstellen. Heeft er ook iemand een 2.0 x-lusive automaat besteld? En wat was de aflevertemijn daarvan?????? Ik begin hem nu echt te knijpen dat ik mijn karretje pas volgend jaar ga krijgen. Quote
Ingridve Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Als men eens kijkt op het forum van de Hyundai iX35 is het daar ook kommer en kwel qua leveringen ; is de zuster ( of broer ) van de Sportage en wordt blijkbaar in dezelfde fabriek geproduceerd . Daar schrijft men dat men alles aan het verhuizen is naar de spiksplinternieuwe fabriek waardoor de leveringen vertraging oplopen ; er zitten er ook bij dir reeds sinds september wachten en de aflevertijd wordt maar verschoven en verschoven naar later ..... ook sprrekt men erover dat de geleverde kleur niet altijd is wat het moet zijn ... bv; de Casa White blijkt nu White Cream te zijn enz... enz ... Velen zijn het daar ook beu .... Wat is er aan de hand met " de Koreaantjes " ??????? Men had me gezegd bij bestelling : week 20 ; we zijn nu dzee week week 20 ( met nog 25% speling ) .... mijn dealer had nog niks laten horen en bij contactname door mezelf : " Ook wij zitten ermee verveeld , wij krijgen ook geen info meer en daar zijn wij ook niet gelukkig mee .. " Nog maar wat geduld oefenen zeker ? Rolly Hoi , mijn zus heeft een Hyundai IX35 besteld vorig jaar September en heeft nog niets gehoord , wij hebben onze Sportage besteld op 16 Januari en zou einde van deze maand geleverd worden , ben benieuwd !!!! groetjes , Ingrid Quote
Sage2011evoque Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Hoi , mijn zus heeft een Hyundai IX35 besteld vorig jaar September en heeft nog niets gehoord , wij hebben onze Sportage besteld op 16 Januari en zou einde van deze maand geleverd worden , ben benieuwd !!!! groetjes , Ingrid Geloof daar maar niet in, sorry voor u de moed af te nemen maar volgens mij zal jij ook moeten wachten tot september :( greetzzz Quote
schrootboer Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Heb de sp3 half feb besteld en in half mei geleverd.gaat om de 2.0 crdi exslusief 4wd ,zonder glasdak .Ik ging der ook van uit dat het wel 6mnd ,of langer zou gaan kunnen duren gr schrootboer . Quote
GeertV Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Laat het een troost zijn heb ook ne 1.7cdri besteld en wacht ook nog steeds , waar heb jij hem besteld. Tammeke idem, ook nogsteeds aan het wachten Quote
Frankalkmaar Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 heb begin februari een zwarte 2.0 B met panorama dak besteld. Eerste instantie zou deze eind mei geleverd worden, vorige week werd verteld eind juni, vandaag bericht gekregen dat het medio Juli wordt! ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd... Quote
harter Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Mensen houdt er aub rekening mee met het feit dat ieder land een aantal SP3 aangewezen krijgen die dan uitgeleverd worden. In NL zijn dat er max 500/maand in België iets van max 350/maand. En heb je dan ook nog wensen zoals de 1.7 crdi of panoramadak etc. duurt het helaas langer. EN veel onderdelen komen vanuit JAPAN en daar is ook niet alle productie terug op het oude niveau. En dan kan je gaan vitten en schelden op KIA, maar zij zijn niet de enige met deze leverings problemen.. Dit klinkt allemaal zeer aannemelijk Alex, maar ik denk dat het probleem grotendeels zit in de slechte communicatie van KIA naar de dealers en vervolgens naar de klanten. Het moet toch in 2011, in een super geavanceerde en vrijwel nieuwe fabriek, mogelijk zijn om een productieschema op te stellen en dealers duidelijk te maken wanneer een auto in productie gaat, dit op basis van type, aankoopdatum en eventuele extra's, etc. Als de meeste wachtende hier, waar ik er zelf ook een van ben, eenmaal een datum hebben kan men ergens naar toe leven en gaan aftellen. Zolang je niets weet blijft het onduidelijk en raken klanten geïrriteerd met alle negatieve reclame als gevolg. Het moge duidelijk zijn dat de vraag naar de SP3 enorm is en de levertijden oplopen daar kan niemand wat aan doen. Tot slot vind ik het excuus van Japan te goedkoop. In mijn kennissenkring heeft iemand een aantal jaren geleden een nieuwe KIA Sorento gekocht en heeft toen ook wegens groot succes 12 maanden moeten wachten. Volgens mij was toen alles tip top in orde in Japan. Daarnaast merk ik dat mensen om mij heen (die een ander merk hebben gekocht), hun auto - ook met Japanse onderdelen - keurig op tijd geleverd krijgen. Ik kan echter maar een simpele conclusie trekken: KIA heeft op het gebied van communicatie, planning en productie de zaken niet op de rit en niet onder controle. Ze hebben met de Sp3 goud in handen maar zijn dit aan het verspelen waardoor misschien brons overblijft. Je merkt dat mensen (potentiële klanten) willen afhaken of hun genomen beslissing heroverwegen en dat is een niet goede ontwikkeling. Of misschien heb ik het helemaal mis en is het een marketingstunt van KIA. Als het aanbod laag is en de vraag steeds groter behoudt de SP3 langer zijn exclusiviteit en neemt het verlangen (lees: vraag) toe. Wie het weet mag het zeggen. Quote
janm Geplaatst 15 Juni, 2011 Geplaatst 15 Juni, 2011 Dit klinkt allemaal zeer aannemelijk Alex, maar ik denk dat het probleem grotendeels zit in de slechte communicatie van KIA naar de dealers en vervolgens naar de klanten. Het moet toch in 2011, in een super geavanceerde en vrijwel nieuwe fabriek, mogelijk zijn om een productieschema op te stellen en dealers duidelijk te maken wanneer een auto in productie gaat, dit op basis van type, aankoopdatum en eventuele extra's, etc. Als de meeste wachtende hier, waar ik er zelf ook een van ben, eenmaal een datum hebben kan men ergens naar toe leven en gaan aftellen. Zolang je niets weet blijft het onduidelijk en raken klanten geïrriteerd met alle negatieve reclame als gevolg. Het moge duidelijk zijn dat de vraag naar de SP3 enorm is en de levertijden oplopen daar kan niemand wat aan doen. Tot slot vind ik het excuus van Japan te goedkoop. In mijn kennissenkring heeft iemand een aantal jaren geleden een nieuwe KIA Sorento gekocht en heeft toen ook wegens groot succes 12 maanden moeten wachten. Volgens mij was toen alles tip top in orde in Japan. Daarnaast merk ik dat mensen om mij heen (die een ander merk hebben gekocht), hun auto - ook met Japanse onderdelen - keurig op tijd geleverd krijgen. Ik kan echter maar een simpele conclusie trekken: KIA heeft op het gebied van communicatie, planning en productie de zaken niet op de rit en niet onder controle. Ze hebben met de Sp3 goud in handen maar zijn dit aan het verspelen waardoor misschien brons overblijft. Je merkt dat mensen (potentiële klanten) willen afhaken of hun genomen beslissing heroverwegen en dat is een niet goede ontwikkeling. Of misschien heb ik het helemaal mis en is het een marketingstunt van KIA. Als het aanbod laag is en de vraag steeds groter behoudt de SP3 langer zijn exclusiviteit en neemt het verlangen (lees: vraag) toe. Wie het weet mag het zeggen. Hallo Kia vrienden, teleurgestelden etc. Ik wacht al sinds 18 nov. 2010 op mijn nieuwe Kia (inmiddels oud model dus), zijnde 2.0 Cdri X-clusive met panoramadak en ben nog steeds in blijde verwachting. Dealer zegt hier niets aan te kunnen doen en de importeur geeft geen informatie, anders dan dat wanneer de auto op transport gaat naar Rotterdam. Had officieel tijdens de koop al te horen gekregen dat het 6 mnd zou worden en dit zal nu zeker 8 mnd worden, want de 7de mnd zit er al weer op. Wat mij betreft mag het nu ook aug. worden, dan zijn in iedergeval alle updates uitgevoerd. Groeten, Jan Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.