ziva Geplaatst 21 Juli, 2011 Geplaatst 21 Juli, 2011 Hallo allemaal. Ik lees regelmatig deze topic en ben daarom sinds gisteren ook maar lid geworden. Wij hebben onze Sportage eind maart besteld. Een zwarte 2 CVVT, X-Clusive AWD. De geschatte levertijd was toen eind juli, begin augustus. Ook kregen we toen te horen dat zo rond de 6 weken voor deze leverijd e.e.a. wel al bij de dealer bekend zou zijn. Niet dus. Dealer heeft gebeld en wat blijkt...! Geschatte levertijd is nu eind september, begin oktober! Er zit totaal geen logica in de levertijden. Eind juni gingen we bij de dealer langs om de Sportages in de showroom nog maar eens te bewonderen. Toen stond er een Sportage klaar om opgehaald te worden. Deze was exact hetzelfde zoals wij besteld hebben. De dealer vertelde dat deze begin maart besteld was. Dus een maand eerder dan de onze, en dus geleverd na 4 maanden. En wij mogen nog uitgaan van 6 maanden. Tenminste als dat haalbaar is. We gaan er maar niet vanuit, dan kan het alleen maar mee vallen. We hadden gehoopt lekker in de vakantie rond te rijden met deze prachtig mooie boliede. Maar helaas! Maar hierboven lees ik ook dat mensen al bijna een jaar wachten, of na een paar maanden de auto al af kunnen halen. Heel apart! We houden de moed er nog maar in en genieten maar van de SP3's die we op de weg tegenkomen. Quote
Alberts Geplaatst 21 Juli, 2011 Geplaatst 21 Juli, 2011 Ik wacht vanaf 12 januari 2011 op een 2.0 CDRI. En ook nog geen enkel vooruitzicht. Groet, Vanelli Quote
Alberts Geplaatst 21 Juli, 2011 Geplaatst 21 Juli, 2011 Je wordt inderdaad niet vrolijk van de levertijden bij Kia zelf ook een op 5 februari besteld 2.0 CDRI X-Clusive gisteren de Importeur maar eens gebeld tja van hun antwoord ben ik niet vrolijker geworden moest er rekening mee houden dat het september/oktober zou worden kunnen de winterbanden er ook gelijk op. Quote
kristof Geplaatst 21 Juli, 2011 Geplaatst 21 Juli, 2011 hoi ik heb ook een 1.7 CRDI besteld 23.O1.2011 en ze weten het nie heb al 2mnd niet meer gebeld Ik en men zus heb op 25 januari, 2 kia sportages fusion gekocht, bij de dealer geweest vorige week en die belde naar kia belguim en die van mij (techno Orange) zou op 4/8 in productie gaan en die van men zus (Sand track) op 22/8 maar deze zijn nog niet bevestigd, dus onder voorbehoud! Normale levering was voorzien voor eind mei (4maand) ik kan u zeggen dat we er niet vrolijk van worden en als je mailt naar kia belguim dan is het precies of je een lastige klant bent (ik citeer kia belguim: zoals reeds vermeld in een vorige mail naar u dient u voor meer info contact op te nemen met u kia dealer) met andere woorden LAAT ONS GERUST!!! Plezante samenwerking, al goed dat het de mooiste en voordeligste wagen is in het segment anders had ik al lang geannuleerd! Maar ja hopelijk duurt het geen 6maanden meer! Quote
luc1 Geplaatst 22 Juli, 2011 Geplaatst 22 Juli, 2011 @kristof Als ik zie dat de produktiedatum voor jou 4/8 en voor jouw zus 22/8 is dan meen ik daaruit te begrijpen dat de fabriek niet sluit i.v.m jaarlijks verlof. Nou laat ons dat hopen dat is alweer voor de wachtenden onder ons een verschil van een paar weken Quote
Azzaro Geplaatst 22 Juli, 2011 Geplaatst 22 Juli, 2011 Ik durf met bijna 100 % zekerheid te mogen stellen dat autofabrieken in het algemeen NIET stilliggen wekens verlof, dat zou véél te verlieslatend zijn voor de merken, ik weet wel uit ervaring dat er één hoogstens twee weken vertraging kan opzitten doordat bepaalde transporteurs met verlof zijn en er dan soms andere transporteurs ingeschakeld worden voor het transport van de wagens... Ik duim in ieder geval mee met allen hier dat het niet te lang meer duurt vooraleer jullie Sportage in ontvangst mogen nemen,greetz!!! Quote
alida Geplaatst 22 Juli, 2011 Geplaatst 22 Juli, 2011 Azzoro, Waar en wanneer heb jij de jouwen gekocht? Ik ben namelijk uit de buurt. Wat is jou beloofd qua levertijd? En lijkt deze gehaald te worden? Quote
rollyturbo Geplaatst 22 Juli, 2011 Geplaatst 22 Juli, 2011 Hallo , volgens verkoper bij mijn dealer sluit fabriek laatste week van juli en 1ste week van augustus ; dat was de laatste info welke ik van hun verkregen had , zie ook mijn post dd 11 juli ; toen ik door hem opgebeld werd met de melding dat die van ons ( 1.7crdi Evogue met panodak in Dark Gun metal - besteld 31/01/2011 ) " onder voorbehoud " zou geproduceerd worden in de 2de week augustus ; en ca 3 weken vooraleer bij dealer , dus dat wordt nog even doorbijten en hopen maar .... Nog veel geduld voor de wachtenden , maar komt wel allemaal goed . Greetz Rolly Quote
TaMS Geplaatst 22 Juli, 2011 Geplaatst 22 Juli, 2011 Nog 1 nachtje slapen en danmogen we die van ons halen! Quote
AntonE Geplaatst 22 Juli, 2011 Geplaatst 22 Juli, 2011 Februari besteld: 1.6 TDI excutive pluspack en panoramadak. Nog even trekhaak eronder en dinsdag afhalen. Quote
Mustang Geplaatst 23 Juli, 2011 Geplaatst 23 Juli, 2011 £Ik heb de onze mogen afhalen op woensdag, en het is het wachten waard, rijdt zalig. Besteld op 19/1 en afgehaald op 20/7, Grt Quote
tipex Geplaatst 24 Juli, 2011 Geplaatst 24 Juli, 2011 Gisteren onze Sportage mogen ophalen en de eerste indrukken zijn positief. Stuurt goed (voorzien van de update), werkt prima samen met onze iPhones, geen last van windgeruis bij het panoramadak, fullscreen navigatie werkt eenvoudig en duidelijk. De radio klinkt vaak wat hol, maar dit lijkt wel per zender te verschillen, de ipod klinkt wel goed dus het lijkt niet aan de speakers te liggen. Twee afstandsbedieningen is erg prettig! Nog geen foto's kijken maken met al de regen helaas en dat zal vandaag zo te zien ook wel niet lukken. Nog even geinformeerd of onze dealer dit model niet al in bestelling had bij Kia maar dit was niet het geval, lijkt erop dat onze sportage met minder dan drie maanden levertijd de nelste op het forum is. Van de dealer moesten we hem ook gelijk vanaf het begin goed op z'n start trappen werd hij wat pittiger van. 1 Quote
vand.m Geplaatst 24 Juli, 2011 Geplaatst 24 Juli, 2011 Gisteren onze Sportage mogen ophalen en de eerste indrukken zijn positief. Stuurt goed (voorzien van de update), werkt prima samen met onze iPhones, geen last van windgeruis bij het panoramadak, fullscreen navigatie werkt eenvoudig en duidelijk. De radio klinkt vaak wat hol, maar dit lijkt wel per zender te verschillen, de ipod klinkt wel goed dus het lijkt niet aan de speakers te liggen. Twee afstandsbedieningen is erg prettig! Nog geen foto's kijken maken met al de regen helaas en dat zal vandaag zo te zien ook wel niet lukken. Nog even geinformeerd of onze dealer dit model niet al in bestelling had bij Kia maar dit was niet het geval, lijkt erop dat onze sportage met minder dan drie maanden levertijd de nelste op het forum is. Van de dealer moesten we hem ook gelijk vanaf het begin goed op z'n start trappen werd hij wat pittiger van. Gefeliciteerd Tipex! Niet zo lekker weer om nu te rijden maar gelukkig heb je hem! Ooit wordt het beter. Welke SP3, waar en wanneer besteld? Hoe was de aflevering? Veel plezier en veel veilige km`s. Quote
Alex VB Geplaatst 24 Juli, 2011 Geplaatst 24 Juli, 2011 Mensen, Het is geweldig dat als je de SP3 hebt mogen ophalen bij de dealer je dit met iedereen wilt delen. Houd je hier echter beperkt tot de daadwerkelijke leverdatum zodat mensen zien hoe lang het heeft geduurd van besteldatum tot leverdatum. Je eerste rijindrukken dienen in een andere topic geplaatst te worden. Berichten die na mijn bericht geplaatst worden die niets te maken hebben met het topic worden zonder pardon verwijderd! Quote
gentenaar Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 ineens bericht van kia brussel dat mijn wagen op de band komt op 8 augustus. na een gepeperde mail gestuurd te hebben plots dan toch nieuws, ik hoop dat het waar is want onze dealer die weet nog van niks , hopelijk sussen ze ons hier niet. HOOP DOET LEVEN dus mss klaar eind augustus begin september . besteld op 25/1/2011 zo lekkere 7maanden ipv de vier zoals afgesproken. Quote
Renee Hop Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Ook ik wacht vanaf februari 2011 levertijd zou juni zijn Quote
Renee Hop Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Beste Kia Leden. Nu je bij de 7 jaar garantie ook gratis 7 maanden wachttijd erbij krijgt. en je moet maar hopen dat dit geen 9 maanden zullen worden. Maar wat kan ik als consument hier tegen doen. Van de koop afzien. in de hoop dat je de aanbetaling terug krijgt. Quote
toy Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 ineens bericht van kia brussel dat mijn wagen op de band komt op 8 augustus. na een gepeperde mail gestuurd te hebben plots dan toch nieuws, ik hoop dat het waar is want onze dealer die weet nog van niks , hopelijk sussen ze ons hier niet. HOOP DOET LEVEN dus mss klaar eind augustus begin september . besteld op 25/1/2011 zo lekkere 7maanden ipv de vier zoals afgesproken. goed nieuws voor je!!ik hoop dat ie er snel is,wat voor type en kleur heb je besteld? Quote
ydh Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Yes!!!! Vandaag bericht van de dealer: volgende week donderdag is ie er!! Mijn Sportage 2CVVT AWD exclusive Casawhite + panoramadak!!! ik doe geen oog dicht meer de komende nachten... Nog spannender dan op schoolreisje gaan als je een jaar of 8 bent!!!! En op zich .. Januari besteld.. Begin augustus geleverd.. geen vier maanden maar ach.. Het maakt het wachten waard!!! Volgende week heerlijk cruisen in ieder geval!!!! Quote
Sage2011evoque Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 ineens bericht van kia brussel dat mijn wagen op de band komt op 8 augustus. na een gepeperde mail gestuurd te hebben plots dan toch nieuws, ik hoop dat het waar is want onze dealer die weet nog van niks , hopelijk sussen ze ons hier niet. HOOP DOET LEVEN dus mss klaar eind augustus begin september . besteld op 25/1/2011 zo lekkere 7maanden ipv de vier zoals afgesproken. heb ook de mail gehad van kia brussel dat hij op 8/8 de band opgaat, dus waarschijnlijk weer een standaard mail om ons te sussen? ik heb besteld op 15/1/2011 en mijn dealer weet ook van niets mvg Quote
kristof Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Ook die mail gehad, wordt 8/8 geproduceerd. Bij kia is alles standaard blijkbaar! Quote
alida Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 de mijnen rolt van de band midden augustus, en is van deze keer wel bevestigt door fabriek...blijkbaar gaan ze in augustus alles leveren Quote
gentenaar Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 goed nieuws voor je!!ik hoop dat ie er snel is,wat voor type en kleur heb je besteld? de 16 benzine fusion met navi en sand black Quote
gentenaar Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 de belgen of mss beter gezegd de oost vlamingen zijn aan de beurt nu, toch ff opletten want mijn dealer weet van niks nog dus hopelijk geen susmiddel want dan gaat het niet goed komen, en die vergoeding voor de soul daar kunnen ze naar fluiten , zeker weten. een commerciele geste verwacht ik van hen 3 maanden over tijd dat is 600 euro dat ik in mijn nieuwe wagen kon gestoken hebben ofwel zelf eens ermee een citytripje kon gedaan hebben . Quote
masterdicky Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 Beste, wij hebben in januari onze kia sportage besteld 1.6 benzine black pearl. wat een gedoe, om die auto geleverd te krijgen. Eerst kregen we te horen dat hij binnen zou zijn eind april 2de datum begin mei 3de datum eind mei 4de datum 4 juli (bevestigde produktiedatum dwz persoonlijk contact met de logistiek in Brussel) 5de datum 18 juli (bevestigde produktiedatum) 6de datum 20 juli (bevestigde produktiedatum) we zijn intussen terug van reis we nemen opnieuw contact op met Brussel, wat blijkt we staan al helemaal niet meer op de lijst dus zeker geen produktie in de volgende 2 weken onze dealer heeft nu Brussel opgebeld, ze zijn dus wel degelijk met verlof,laatste week juli en eerste week augustus, nieuwe produktiedatum dus de 7de = 14 augustus, laat me niet lachen, ze houden ons gewoon aan het lijntje, ik overweeg ferm om de auto op te zeggen, en misschien via Duitsland een kia te kopen, dus mensen produktiedatum bevestigd of niet het is allemaal bullshit. groetjes, Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.