beertje Geplaatst 12 November, 2011 Geplaatst 12 November, 2011 Klopt! Mijn dealer zei hetzelfde met "op zee staan" wordt bedoeld dat die op transport is. Of gaat dat weet ik niet! Je zegt over enkele weken er mee te kunnen rijden! Waarom enkele weken! Zo lang is die toch niet onderweg uit Slowakije? Of heb je nog bijzondere opties erbij genomen? En welke kleur heb je? Ben niet nieuwsgierig maar weet alleen alles graag.HaHa! In iedergeval gefeliciteerd en dat je er veel veilige en plezierige km`s mee mag rijden! Ik wacht gewoon af maar van mij mag de nu in 2012 komen! Groet, vand.m Hallo beste van d M' Ik heb een 2.0 cvvt automaat in de kleur casa white besteld. Verder geen bijzondere optie's. Aleen een navigatie en een trekhaak. Hij zei me dat hij er over ongeveer 10 dagen is,dan moet de trekhaak er nog onder. Dus ik schat zelf zoiets van een weekje of 2 a 3. Heb jij al iets gehoord?? Ik dacht toch dat jij dezelfde besteld had? ik hoop in iedergeval voor je dat hij er binnenkort ook aankomt. greetz beertje. Quote
santy Geplaatst 12 November, 2011 Geplaatst 12 November, 2011 @ Kialoog Als het zover is zal ik zeker mijn bevindingen in het topic sturen opzetten. gr. Santy Quote
vand.m Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 Hallo beste van d M' Ik heb een 2.0 cvvt automaat in de kleur casa white besteld. Verder geen bijzondere optie's. Aleen een navigatie en een trekhaak. Hij zei me dat hij er over ongeveer 10 dagen is,dan moet de trekhaak er nog onder. Dus ik schat zelf zoiets van een weekje of 2 a 3. Heb jij al iets gehoord?? Ik dacht toch dat jij dezelfde besteld had? ik hoop in iedergeval voor je dat hij er binnenkort ook aankomt. greetz beertje. Hoi Beertje, We hebben idd. bijna dezelfde besteld! Die van mij is eind maart 2011 besteld 2.0 automaat, PlusPack, Navigatie, Panoramadak, Casa White. Wachttijd destijds ± 6 maanden. Daarna werd het Okt./Nov. Later weer bijgesteld naar Nov./Dec. Ik hoorde laatst wel dat er vertraging in de levering was vanwege de automaat. Ik zeg dus BIJNA dezelfde want ik heb er ook een panoramadak bij besteld. En al die combinaties. Navigatie, Automaat, en Panoramadak zou wel eens het verschil in de levertijd kunnen zijn. Feit is wel dat jij hem sneller geleverd krijg. Jij in juni besteld dus 5 maanden wachten en ik in maart besteld wachttijd.....? Zoals ik al zei die paar weekjes kunnen er nu ook nog wel bij en mag die blijven staan tot 2012. Niet omdat het later meer inruil ofzo op zal leveren maar meer omdat ik er nu eenmaal waarde aan hecht om in 2012 met een auto uit dat jaar te rijden. Ben toch al zo beetje gewend aan het wachten geraakt! Ik vind het toch nog lang 10 dagen voor die er is! Als die op transport is uit Slowakije is die met de trailer toch zo hier? Ik wens je iig. een fijne wachttijd tot je hem op kan gaan halen. Nu weet je iig. waar je naar toe kan leven. Groet, vand.m Quote
beertje Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 Hoi Beertje, We hebben idd. bijna dezelfde besteld! Die van mij is eind maart 2011 besteld 2.0 automaat, PlusPack, Navigatie, Panoramadak, Casa White. Wachttijd destijds ± 6 maanden. Daarna werd het Okt./Nov. Later weer bijgesteld naar Nov./Dec. Ik hoorde laatst wel dat er vertraging in de levering was vanwege de automaat. Ik zeg dus BIJNA dezelfde want ik heb er ook een panoramadak bij besteld. En al die combinaties. Navigatie, Automaat, en Panoramadak zou wel eens het verschil in de levertijd kunnen zijn. Feit is wel dat jij hem sneller geleverd krijg. Jij in juni besteld dus 5 maanden wachten en ik in maart besteld wachttijd.....? Zoals ik al zei die paar weekjes kunnen er nu ook nog wel bij en mag die blijven staan tot 2012. Niet omdat het later meer inruil ofzo op zal leveren maar meer omdat ik er nu eenmaal waarde aan hecht om in 2012 met een auto uit dat jaar te rijden. Ben toch al zo beetje gewend aan het wachten geraakt! Ik vind het toch nog lang 10 dagen voor die er is! Als die op transport is uit Slowakije is die met de trailer toch zo hier? Ik wens je iig. een fijne wachttijd tot je hem op kan gaan halen. Nu weet je iig. waar je naar toe kan leven. Groet, vand.m @vand m Het enige wat anders aan de auto is,is inderdaad het panodak. Ik kan mij niet voorstellen dat die 2 maanden later is. Ik vind dat te zot voor woorden. Je hebt gelijk dat je hem tot 2012 laat staan,maar wat ik van mijn dealer vernam is dat de auto in 2012 met 1500 euro duurder wordt. Dat dit niet via de dealer gaat,maar via de overheid. Ik heb dat even nagekeken op de site van kia,en dat moeten ze doorberekenen aan de klant. Dus als hij in januari aankomt ben ik bang dat je 1500 meer kwijt bent. En als je een awd hebt ga je er zelfs 2100 bijleggen. Dat vind ik voor 1 maand een beetje te duur worden. Die 10 dagen is slechts een indicatie van de dealer,zodat hij zeker weet dat hij er zal zijn. In de regel is hij er ook sneller. Ik ga er vanuit dat ik hem eind deze maand of eerste week dec heb. Ik hou je op de hoogte. Ik wens je veel geduld(maar dat heb je al bewezen),en hoop dat je snel goed nieuws krijgt. greetz beertje. Quote
vand.m Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 @vand m Het enige wat anders aan de auto is,is inderdaad het panodak. Ik kan mij niet voorstellen dat die 2 maanden later is. Ik vind dat te zot voor woorden. Je hebt gelijk dat je hem tot 2012 laat staan,maar wat ik van mijn dealer vernam is dat de auto in 2012 met 1500 euro duurder wordt. Dat dit niet via de dealer gaat,maar via de overheid. Ik heb dat even nagekeken op de site van kia,en dat moeten ze doorberekenen aan de klant. Dus als hij in januari aankomt ben ik bang dat je 1500 meer kwijt bent. En als je een awd hebt ga je er zelfs 2100 bijleggen. Dat vind ik voor 1 maand een beetje te duur worden. Die 10 dagen is slechts een indicatie van de dealer,zodat hij zeker weet dat hij er zal zijn. In de regel is hij er ook sneller. Ik ga er vanuit dat ik hem eind deze maand of eerste week dec heb. Ik hou je op de hoogte. Ik wens je veel geduld(maar dat heb je al bewezen),en hoop dat je snel goed nieuws krijgt. greetz beertje. @Beertje Ja, € 1500,00 is wel een beetje veel om een paar weekjes te wachten! Ik heb geen AWD! Maar ik dacht dat die verhoging ( BPM is dat dacht ik)er in juni of juli pas zou komen. Misschien dat iemand dat weet! Ik kon het niet zo snel meer terug vinden! Maar stel dat de auto nu pas in 2012 geleverd kan worden! Dan zou ik dus € 1500,00 meer moeten gaan betalen omdat Kia de auto later aflever dan is afgesproken! Zou toch wel erg zijn dat mensen hier de dupe van gaan worden. Koop toch een auto in maart dit jaar met de verwachting dat die in september geleverd gaat worden en niet in 2012! Had ik dat wel geweten dan had ik denk ik toch een andere auto gekocht!Ik wil hier toch niet voor gaan opdraaien! Het is idd. erg lang dat wachten! Ik zit nu op 7,5 maand. Ik vind het wel leuk om op de hoogte blijven van je vorderingen! Groet, vand.m Quote
beertje Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 @ vand m, Wat mijn dealer mij vertelde is dat de verhoging van de bpm inderdaad met ingang van januari van kracht wordt. En dat dit voor onze auto een verhoging ging betekenen van 1500 euro. Ik heb hem toen ook gezegd dat de klant daar in principe niets aan kan doen dat kia zo lang doet over de levering. Hij was het daar wel mee eens,maar vertelde me dat dit via de overheid gaat en niet via kia nl. Op de brochure is te lezen, dat mocht er een verhoging van de bpm zijn,dit altijd voor rekening komt van de klant. Nu ik toch van plan ben om de auto langer dan 5 jaar te rijden,kan ik die 1500 niet sneller verdienen. Ik hoop voor je dat je hier iets mee kunt. greetz beertje. Quote
bigwade Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 Geen zorgen, zolang de dealer de bpm op 31/12 heeft betaald en jullie de auto binnen een maand op naam hebben geldt de bpm van 2011 correct me if I'm wrong.. Maar zo heb ik het dit jaar ook gewoon gedaan. Geen stress dus. Quote
ColoredSportage Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 je hebt toch ook gewoon een koopcontract waar een prijs op staat die is afgesproken ???? Quote
beertje Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 Geen zorgen, zolang de dealer de bpm op 31/12 heeft betaald en jullie de auto binnen een maand op naam hebben geldt de bpm van 2011 correct me if I'm wrong.. Maar zo heb ik het dit jaar ook gewoon gedaan. Geen stress dus. Dat zou zomaar kunnen. Mijn dealer heeft het daar met mij niet over gehad. Ik zal het eens navragen. Bedankt voor de tip. greetz beertje. Quote
vand.m Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 Dat zou zomaar kunnen. Mijn dealer heeft het daar met mij niet over gehad. Ik zal het eens navragen. Bedankt voor de tip. greetz beertje. Dank BW en Beertje, Krijg gelijk al wat minder stress nu! Goede tip BW! Zal het tzt. zeker met de dealer hier over hebben. Ik was al van plan in dec. te betalen dus kan de dealer de BPM gewoon in 2011 afdragen en kan de auto in januari 2012 op kenteken. Nu maar wachten wanneer die “on shipping” is. Groet, Vand.m Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 Al in de gelegenheid geweest om wat plaatjes te schieten? Kan me voorstellen van niet. Je kunt je tijd ook beter besteden aan het rondrijden met je nieuwe bolide De plaatjes komen nog wel ... Quote
tonkaatje Geplaatst 15 November, 2011 Geplaatst 15 November, 2011 Zoals eerder gemeld op 10 November konden we dan eindelijk onze nieuwe Kia Sportage ophalen. Besteld op 2 Mei 2011. De wachttijd was dus iets meer dan 6 maanden voor ons. De uitvoering is vrij standaard, een 1.6 GDI Sportage X-ecutive met als extra een vaste trekhaak. Kleur solid clyde blue, die we erg mooi vinden maar hoe dit zich in de tijd houd weten we natuurlijk nog niet. Zie de bijgevoegde foto's. Eerste rijervaringen zijn goed. Rijdt heel prettig (de proefrit was ook meer dan 6 maanden geleden). Vergeleken met onze oude Opel Zafira stiller op de snelweg en ook lager in de toeren bij hogere snelheden. Het Intelligent Stop en Go deed het eerst niet op weg naar huis (vermoedelijk omdat de accu nog niet helemaal geladen was) maar functioneerde later wel, dit moeten ze wel goed uitleggen aan de klanten vind ik. De ISG is wel even wennen maar is snel genoeg als je 2e of 3e auto voor het verkeerslicht bent. Als je helemaal vooraan staat dan laat ik de auto in de versnelling staan. De originele banden zitten er nog onder omdat we eerst even wilden "wennen", pas volgende week of zo willen we de winterbanden eronder laten zetten. Ook het sturen is prettig, wat elders op het forum staat te lezen dat het wat onstabiel is hebben wij niet ervaren, maar het kan zijn dat ze inmiddels het gedrag wat hebben aangepast. Dus, nog erg tevreden met de aankoop. Quote
santy Geplaatst 15 November, 2011 Geplaatst 15 November, 2011 Het ISG deed het bij mij ook niet op weg naar huis. Later functioneerde het bij mij ook vlekkeloos, ook als je als eerste bij de stoplicht staat, voordat jij de versnelling er in heb zitten is hij al lang gestart. Gr. Santy Quote
kristof Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Op 25 januari 2011 2 kia sportage fusion 1.7 crdi besteld, 1 techno orange en 1 Sand track. De techno orange werd geleverd op 9 september 2011 en op de Sand track is het nog steeds wachten. Er werd ons eind oktober meegedeeld dat de wagen geproduceerd werd en dat deze 3 weken later geleverd ging worden. Na 3 weken in spanning wachten toch even terug gebelt naar kia België en er werd ons meegedeeld dat de wagen geproduceerd zou worden op 17 november. Dat was even een domper op onze vreugde, dus allebei besteld op de zelfde dag en de een geleverd op 7,5maand en de andere ten vroegste op 10,5 maand, dit is toch echt schandalig. Al goed dat we al kunnen rijden met een en al weten dat het zeker het wachten waard is. Quote
kiatjewhiteautomaat Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Hallo,dit zei mijn dealer, nadat ik hem een mail had gestuurd of de levertijden nog hetzelfde waren, De 2.0t Aut motoren en diesel motoren komen vanaf Korea en hebben langere levertijden dan de andere motoren. Dit kan oplopen tot 9 maanden. Daarbuiten zit er weinig structuur in het maken van de Sportage. Ze maken er 300 per week voor Nederland. Soms komen er ineens 600 en kan het zijn dat je dus sneller je auto krijgt. greetz dominique Quote
elmerblues Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 trekhaak. Kleur solid clyde blue, die we erg mooi vinden maar hoe dit zich in de tijd houd weten we natuurlijk nog niet. Zie de bijgevoegde foto's. Volgens mij hebben we hier de aller, allereerste clyde blue sportage op het forum. Gefeliciteerd! Vind het persoonlijk geen mooie kleur en zeker niet op een sportage (heb er eentje 'live' gezien) maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. Ben wel benieuwd wat voor reacties je krijgt op de kleur als mensen deze 'live' zien. Quote
weka Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Nee, sorry breda1912 ik heb nog geen plaatjes van de PDC/voor kunnen maken. Bij afleveren van de wagen bleek dat de bestelde sensoren etc nog niet te zijn binnengekomen bij de garage. Wordt later gemonteerd. No problemo Kunnen ze meteen het pano nastellen, want dat is eigenlijk het enige wat de eerste kilometers op te merken is. Fantastische auto en een echte head-turner. Quote
rollyturbo Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Hallo zeg , één en ander begrijp ik niet goed meer ; wagen is reeds bij dealer sinds 26 oktober en zou geleverd worden ca 15 november . Vandaag zelf maar weer eens gebeld : "hoe het nou was ". Papieren zijn opgevraagd , maar zijn er nog steeds niet , trekhaak staat ook nog in backorder . Begrijpe wie het kan ??? Mijn geduld geraakt toch wel stillekens op hoor !!! Besteld op 31 jan ; dan komt ie uiteindelijk binnen bij de dealer op 26 oktober ,( beloofde tijd 20 weken - we zitten nu in week 43 ??) maar de trekhaak staat nog in backorder en de papieren zijn opgevraagd , maar ook na 3 weken nog niet aanwezig .( wagen staat ondertussen al 22 dagen bij dealer) Hoeveel geduld moet een mens hebben .... Nu beloofd voor eind volgende week .... GEDULD IS EEN MOOIE eigenschap ... maar daar koopt men echt niks mee Rolly Quote
kialoog Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Rolly. je koopt er niets voor, maar het is idd bar en boos. Dat de diesels misschien vertraging zouden hebben in de productie ala, maar trekhaak en papieren nog niet .. Quote
Raes Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Ik had de mijne ook op 31 Jan 2011 besteld. 2.0 2WD Black pearl Sense. Maandag 27 Juni bericht gehad dat de wagen bij de dealer was. ( 5 maand gewacht ) Direct, die dag nog, alles aangevraagd en tegen donderdag avond 30 Juni reed ik rond. Ik vind het erg voor jou dat alles zolang blijft aanslepen. Maar kop op, het einde van het wachten is in zicht... Quote
luc1 Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 @rollyturbo beste ik begrijp je frustratie volledig.En ik moet zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor jouw koelbloedigheid.Zoals je weet had ik ook de nodige problemen en heb ik het ook op een andere manier moeten oplossen Nu hoop ik echt voor jou dat sinterklaas vanaf morgen komt en je eindelijk het verlossende telefoontje krijgt. grtz Luc1 Quote
smetjesmee Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Rolly..., je wacht nu al bijna 10 maanden op je auto, en de dealer weet al 10 maanden dat er een trekhaak op moet. Volgens mij is het een hééééééééééél voorzichtige (lees 'bange') dealer die de opties pas besteld als de auto geleverd werd. Ben jij vet mee... Als de trekhaak er volgende week nog niet is zou ik hem ophalen! (mits de papieren er wèl zijn, en dat hoop ik van harte voor jou !!!) Ze moeten dan maar roepen als die trekhaak er is. grtz, Kurt Quote
bigwade Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Dat is bizar zeg.. Laat de dealer die rukpukkel er maar later op schroeven. Huppekee leveren die auto, wat een sneu bedrijf zeg... Quote
rollyturbo Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Bedankt allen voor jullie steun ; maar inderdaad wat ik helemaal niet begrijp is dat de papieren er nog steeds niet zijn . Bij de meeste andere merken , volgen de papieren automatisch de wagen na een paar dagen . Bij mn Toyota IQ was de wagen binnen en de dealer had de paieren beloofd binnen de 4 dagen ; 's anderendaags belde hij mij reeds op dat ze er al waren . Bij de Kia ben ik , toen de wagen net bij de dealer stond even binnengewipt en toen vertelde men dat de trekhaak pas besteld werd indien hij effektief bij hun afgeleverd was , en dit om stockplaats te besparen ; dit enkel bij de Kia's omdat hier de levertijden moeilijk te overzien zijn . Bij hun andere merken heeft men vooraf een zekere leverdatum ; zodat er zeker reeds een paar dagen ??? op voorhand kan besteld worden . Deze dealer is geen exclusieve Kia dealer , maar ook Volvo en Citroen .Ook moet ik steeds wwer zelf bellen , anders weet ik nooit iets ...enkel na de prijsofferte ( dec.2010 ) heeft men mij gecontacteerd i.v.m. bestelling ; éénmaal besteld , moest ik telkens weer het initiatief nemen ; voorspelt alleszins qua service niet veel goeds . Het meest frustrerende vind ik wel de papieren die er nog niet zijn en dit reeds nadat de wagen al 22 dagen bij hun is ??? Zonder deze geen inschrijving . BTW de navi update is blijkbaar verkrijgbaar vanaf 14 nov.? Deze van mij zou dus al ge-updated moeten zijn zeker ? Inderdaad BW, die trekhaak kan later ook nog gemonteerd worden , maar indien die reeds al zeker meer dan 9 maand besteld is , dan verwacht men ook dat hij kompleet afgeleverd wordt , of niet soms ??? Tnx Rolly Quote
kialoog Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 > voorspelt alleszins qua service niet veel goeds < Dat is bijna wel te voorspellen (misschien een huiswerkje voor Seoel - dealers) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.