JeeCee Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Tweede foto: Congrats, dezelfde kleur als de mijne, veel geluk ermee! Aan de voorsensoren (die ik helaas niet heb kunnen bijbestellen) kan men dadelijk het verschil met de vroegere Sense uitvoering zien. Quote
Neo Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Congrats, dezelfde kleur als de mijne, veel geluk ermee! Aan de voorsensoren (die ik helaas niet heb kunnen bijbestellen) kan men dadelijk het verschil met de vroegere Sense uitvoering zien. Bedankt . En nog veel sterkte en veel geduld aan hen die nog aan het wachten zijn. Quote
elmerblues Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Met ingang van het 2013 modellen zijn er inderdaad wat wijzingen, zeker op uitrustingniveau's. Ik heb er hier een artikeltje over geschreven. Quote
Gast Motormuis Geplaatst 26 Juni, 2012 Geplaatst 26 Juni, 2012 Nog twee dagen dan is het zover ! Eind april een 1.6 GDI Superpack besteld in de kleur dark Gun Metal. Verwachte afleverdatum 30-06. Gisteren een telefoontje gekregen dat hij as donderdag 28-06 wordt afgeleverd ! kan niet snel genoeg gaan ! Quote
2fast4u2 Geplaatst 26 Juni, 2012 Geplaatst 26 Juni, 2012 Gisteren m'n kia sportage besteld bij de leasemaatschappij 1.6 GDI Super pack + panorama, ben benieuwd. Heb ook proef gereden in Citroen C4 Aircross, viel erg tegen qua vermogen, sturing zwaar en saai interieur. Daarna in de Kia, na 100 mtr eigenlijk al verkocht. Ik houd jullie op de hoogte van de levertijd, hoop er nog mee op vakantie te kunnen. Eind juli. Quote
nielshag Geplaatst 19 Juli, 2012 Geplaatst 19 Juli, 2012 Ik heb 3 juli mijn witte Kia Sportage 1.6GDI Superpack besteld via lease-maatschappij. Had bij de dealer (Opgenoort Arnhem, aanrader) al wel gechecked ofdat er Sportages met 'mijn' specs onderweg waren wat het geval was. Vandaag krijg ik een belletje dat ik 'm 24 juli (volgende week dinsdag) al kan gaan ophalen!!! Alleen de trekhaak moest er nog onder, en de typeaanduidingen wou ik eraf hebben. Super!! Geen probleem met lange levertijd in mijn geval Quote
M76 Geplaatst 31 Mei, 2013 Geplaatst 31 Mei, 2013 Zelf ook een 1.6 GDI ITouch besteld op 28/2/2013 Levertermijn op bestelbon: 10 weken +25% = uiterlijk 28/5/2013 geleverd om te kunnen afzien van de koop?! Tot op heden weten ze nog niks... Besteld bij Europa te Aalst (waar toevallig ook opendeurweek is t/m 2/6...) Misschien moet ik maar eens ter plaatse gaan kijken..wie weet staat hij ondertussen al niet tentoon. Quote
Myrom Geplaatst 31 Mei, 2013 Geplaatst 31 Mei, 2013 Zelf ook een 1.6 GDI ITouch besteld op 28/2/2013 Levertermijn op bestelbon: 10 weken +25% = uiterlijk 28/5/2013 geleverd om te kunnen afzien van de koop?! Tot op heden weten ze nog niks... Besteld bij Europa te Aalst (waar toevallig ook opendeurweek is t/m 2/6...) Misschien moet ik maar eens ter plaatse gaan kijken..wie weet staat hij ondertussen al niet tentoon. Ik heb mijn iTouch 1.7 CRDi begin januari (09/01) besteld. De wagen heb ik effectief in ontvangst mogen nemen op 29/03. Dit was 2 weken vroeger dan vermeld op de bestelbon. Let er bij de afhaling op of je navigatie systeem over het nieuwste KAARTmateriaal beschikt. Bij mij zat er het kaartmateriaal van 2010 op! Maar heb de update (ter waarde van 170€) gratis bekomen... Ik had wel deze vermelding op de bestelbon laten vermelden - dank zij de tip op dit forum....- BTW... Heb hem nu dus 2 maanden (en al 5200km), en ik vindt het een GEWELDIGE wagen! Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
M76 Geplaatst 4 Juni, 2013 Geplaatst 4 Juni, 2013 Ik heb mijn iTouch 1.7 CRDi begin januari (09/01) besteld. De wagen heb ik effectief in ontvangst mogen nemen op 29/03. Dit was 2 weken vroeger dan vermeld op de bestelbon. Let er bij de afhaling op of je navigatie systeem over het nieuwste KAARTmateriaal beschikt. Bij mij zat er het kaartmateriaal van 2010 op! Maar heb de update (ter waarde van 170€) gratis bekomen... Ik had wel deze vermelding op de bestelbon laten vermelden - dank zij de tip op dit forum....- BTW... Heb hem nu dus 2 maanden (en al 5200km), en ik vindt het een GEWELDIGE wagen! Sent from my iPad using Tapatalk HD Vorig weekend langsgeweest bij de dealer en jaaaa...binnengekomen op maandag en mag hem nu donderdag gaan afhalen... dus drie weken langer dan voorzien, maar dan toch. Ondertussen ook bij de verkoper geïnformeerd wat betreft de software en kaartupdate. Deze verzekerde me dat de nieuwe wagens normaal ook altijd van de laatste versie zijn voorzien, maar zal dit toch maar checken blijkbaar. Quote
Myrom Geplaatst 4 Juni, 2013 Geplaatst 4 Juni, 2013 Op mijn nieuwe Sportage iTouch, stond nog kaartmateriaal van 2010! Ik had voor alle zekerheid contact opgenomen met klantendienst van Navteq en daar kon men mij dit bevestigen. Heb dan ook gevraagd om me dit via mail te bevestigen en met deze mail ben ik naar mijn garage gegaan. Men heeft toen een afspraak gemaakt voor een update voor mijn systeem. Bij deze update heeft men enkel de systeemsoftware geupdate (dus niet het kaartmateriaal).... Deze is natuurlijk voor iedereen gratis......Ik heb de verantwoordelijke daarop gewezen. Ze hebben dan uiteindelijk de update USB stick (twv +\- €170 besteld voor me...) Update gebeurde nu uiteindelijk bijna 2 maanden na levering! En om het nog bonter te maken, blijkt de systeemupdate na de kaartupdate plots te zijn gedowngrade! Waarschijnlijk is de firmware/systeemware op de stick verouderd... Tenslotte heb ik dan zelf, deze laatste opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
M76 Geplaatst 5 Juni, 2013 Geplaatst 5 Juni, 2013 Op mijn nieuwe Sportage iTouch, stond nog kaartmateriaal van 2010! Ik had voor alle zekerheid contact opgenomen met klantendienst van Navteq en daar kon men mij dit bevestigen. Heb dan ook gevraagd om me dit via mail te bevestigen en met deze mail ben ik naar mijn garage gegaan. Men heeft toen een afspraak gemaakt voor een update voor mijn systeem. Bij deze update heeft men enkel de systeemsoftware geupdate (dus niet het kaartmateriaal).... Deze is natuurlijk voor iedereen gratis......Ik heb de verantwoordelijke daarop gewezen. Ze hebben dan uiteindelijk de update USB stick (twv +\- €170 besteld voor me...) Update gebeurde nu uiteindelijk bijna 2 maanden na levering! En om het nog bonter te maken, blijkt de systeemupdate na de kaartupdate plots te zijn gedowngrade! Waarschijnlijk is de firmware/systeemware op de stick verouderd... Tenslotte heb ik dan zelf, deze laatste opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Sent from my iPad using Tapatalk HD Heel interessant om weten...bedankt voor de info. Al een aantal puntjes waar ik morgen op kan letten bij het afhalen van de wagen.. Quote
alaskan4x4 Geplaatst 5 Juni, 2013 Geplaatst 5 Juni, 2013 ik vraag me toch af wat de dealer moet betalen voor die update stick, lijkt mij niet meer dan logisch dan dat de importeur die kosten voor zijn rekening neemt ? enfin, kan uit ervaring van zowel mijn vroegere dodge als met deze kia meedelen dat je als consument vaak veel meer weet dan de dealer als het om upgrades e.d. gaat (en niet alleen de gratis versies) Quote
Myrom Geplaatst 5 Juni, 2013 Geplaatst 5 Juni, 2013 Inderdaad... Maar de logica is soms ver zoek Het is wel een feit dat je met de nodige kennis een groot voordeel hebt. Ik had zelf mijn iPad mee naar de garage, zo kon ik hun onmiddellijk het bewijs laten zien op de website van NavTeq. Ik heb er geen probleem mee -om op gepaste tijden- te moeten betalen voor een kaartupdate, maar toch niet bij aflevering van een nieuwe wagen! Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
Smart Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 @Myrom: helemaal mee eens.....de downgrade van de LG systeemsoftware was overigens door meerdere leden geconstateerd. Quote
alaskan4x4 Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 Nu ja, ik heb het voordeel dat ik nogal handig ben met google en IT in het algemeen dus ik regel het zelf wel als het ergens beschikbaar is. Met de dodge heb ik de dealer laten zien hoe je de standaard navigatie "unlocked" en zo alle uitgangen en ingangen activeert zonder een optie van 899 euro te kopen met dank aan google uiteraard. Ben benieuwd hoe de Kia dealer zal reageren Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.