sab0ow Geplaatst 25 September, 2011 Geplaatst 25 September, 2011 @Maus , op moment van bestellen was ie al onderweg op de booit ben benieuwd nog 2 daagjes Quote
Tarkan Geplaatst 25 September, 2011 Geplaatst 25 September, 2011 Tarkan, de dealer kan hier weinig in betekenen als jij een luxe picanto besteld moet je gewoon langer wachten dan een standaard pico omdat die vaker van de band rollen maar 5 maand is niets vergeleken met mijn 7 maand wachten als ze zwart op wit hebben bevestigd naar jou dat hij in augustus wordt geleverd zou ik vragen voor compensatie of voor een vervangende auto. mijn advies: maak geen ruzie met de dealer want dat werkt altijd in het nadeel van de klant. Maus bedankt voor de tip, ik heb mij er ook maar bij neergelegd omdat de leenauto al aangeboden is en ik wil mijn pico nou eenmaal wel heeeeeeeel erg graag... Ruzie zoeken hou ik zeker niet van. Ik kan ze zelf matsen door mijn (inruil) auto al bij hun in te leveren zodra ze die leenauto komen brengen. Ben benieuwd of ze daar blij mee zullen zijn. gr and keep you all posted Tarkan Quote
MauS Geplaatst 25 September, 2011 Geplaatst 25 September, 2011 @Maus , op moment van bestellen was ie al onderweg op de booit ben benieuwd nog 2 daagjes Kijk dat noemt men nog eens snelle levering! top hoor, alvast veel rijplezier!! Maus bedankt voor de tip, ik heb mij er ook maar bij neergelegd omdat de leenauto al aangeboden is en ik wil mijn pico nou eenmaal wel heeeeeeeel erg graag... Ruzie zoeken hou ik zeker niet van. Ik kan ze zelf matsen door mijn (inruil) auto al bij hun in te leveren zodra ze die leenauto komen brengen. Ben benieuwd of ze daar blij mee zullen zijn. gr and keep you all posted Tarkan Tarkan aan jouw bestelde Kia te zien wordt het een hele luxe, houdt het Xenon + 17 inch topic even in de gaten want daar komen Maandag nieuwe foto's op. ik heb onder mijne 17 inch zitten, woensdag komt er Pilot Proline 4300K xenon in. die lens koplampen zijn er uitermate geschikt voor! (wel even wisselen met de APK) maar die is pas over 4 jaar!! (en goed afstellen dan heeft niemand last ervan en heb je alleen zelf heel veel voordeel ermee in het donker) precies elke dealer vind het vervelend als ze haar klanten later moeten leveren of van negatieve informatie moeten voorzien er is altijd een middenweg bewandel die samen met de dealer en het komt allemaal goed, ben benieuwd naar je picanto! sterkte met wachten maar voor je het weet is hij er.. Quote
Rob. Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Sorry voor de wall of text, in het kort: Dealers bestellen op voorraad en hangen er nepnamen aan zodat ze niet weggekaapt worden. Voor persoonlijke anekdote, lees verder ^^ Hallo allemaal, ik ben Rob en lees al eventjes mee hier. Mijn vriendin en ik hebben half juli ook zo'n mooie nieuwe picanto besteld en ik wilde even delen hoe dat er bij ons aan toe ging: Na 10 brochures van verschillende merken besteld te hebben werd de keuze beperkt tot de Picanto en de Twingo, waar de Twingo eigenlijk favoriet was. Eerst gingen we maar eens bij Kia kijken want we wilden wel graag wat kunnen vergelijken. Nou dat was liefde op het eerste gezicht! Vervolgens de Twingo en die viel zo enorm tegen, er was gewoon geen klik. Toen toch maar weer een ritje in de picanto maken en het was duidelijk: dat werd hem. Ik hou zelf wel van een beetje onderhandelen maar dat viel toch tegen. Deze auto is zo populair dat er niet heel veel af te halen is. Bij de derde dealer (niet geschoten is altijd mis) besloten we hem toch maar te bestellen; in het wit, 1.2 5 deurs met comfort pack. Dat was dus half juli en de dealer deed enorm vaag over de levertijd. Eerst sprak hij over oktober, misschien november en daarna weer over 5 maanden (wat half december zou zijn). Dit viel ons later pas op maar toen mijn vriendin belde werd ze tot twee keer toe afgewimpeld met iets als "ik moet de nieuwe lijst nog krijgen". Ontevreden zijn we toen naar de eigenaar van de garage gegaan om te klagen, maar vooral om meer informatie te krijgen. Hier kregen we wat interessants te horen: ik vroeg waarom een andere dealer (ik had gebeld) wel kon leveren in september en toen vertelde hij dat picanto's wel op voorraad besteld kunnen worden, maar zodra een klant ergens anders zo'n zelfde picanto besteld, hij dan voorrang krijgt. Wat dealers daartegen doen? Een fake-naam eraan hangen! Onze Picanto staat inmiddels op de boot en komt (naar verwachting) 5 oktober aan in Nederland. Onze picanto staat dus gewoon op een nepnaam en dat is de hele reden dat we geen 5 maanden hoeven te wachten. Dit lijkt me dus ook de reden dat een luxe of specifieke picanto langere levertijd heeft. De levertijd is eigenlijk hetzelfde, hij wordt alleen niet vooraf besteld door de dealer. Ik weet niet of dit nieuwe informatie is voor iemand of dat het algemeen bekend was, maar hopelijk heeft iemand hier iets aan. Quote
ilona Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Wij wilden al een paar jaar een Aygo hebben maar zijn uiteindelijk voor de Picanto gegaan. Wij hebben een paar weken geleden een Picanto besteld (1.2, wit, 5d, Base met Airco) bij AutoHaagZeeuw. Ik vind het erg vervelend dat de dealer zo vaag is over de levertijd. 2-5 maanden zegt hij en dat vind ik nogal een grote marge. Vanaf wanneer kan ik de dealer vragen wat specifieker te zijn? En helpt het om vaak te "zeuren" zodat ze wat meer moeite doen? Ben gewoon ongeduldig en wil graag Pica gaan rijden! Quote
bigmac Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Ik ben 4 dealers afgeweest voor ik de mijne besteld heb; deze dealer had mijn gewenste uitvoering niet zelf in voorraad, maar 'n bevriende dealer 50 km verderop(waar ik zelf ook al was geweest, maar de inruilprijs was me niet hoog genoeg) had 'm wel. Ze hebben toen met elkaar gebeld en 2 Picanto's geruild. Ze hadden namelijk allebei zo'n 10 Picanto's op voorraad staan. Mocht je ideale Picanto dus tussen de voorraad te vinden zijn, kon je 'm meteen (na 'n weekje) meenemen. De dealer in mijn woonplaats was niet zo flexibel, daar zou ik 4 maand hebben moeten wachten, of 'n andere kleur moeten kiezen, die hij wel in voorraad had. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Er staan in Nederland wel een paar honderd Picanto's bij alle dealers op voorraad. Wanneer je je keuze beperkt tot die modellen (het moet wel heel raar zijn wil daar echt niets tussen staan wat je bevalt) kun je binnen een paar weken rijden. Waar je hem koopt maakt toch niets uit? 1 Quote
Anouk Geplaatst 30 September, 2011 Geplaatst 30 September, 2011 Er staan in Nederland wel een paar honderd Picanto's bij alle dealers op voorraad. Wanneer je je keuze beperkt tot die modellen (het moet wel heel raar zijn wil daar echt niets tussen staan wat je bevalt) kun je binnen een paar weken rijden. Waar je hem koopt maakt toch niets uit? Het zou handig zijn als ze daar nu eens een systeem voor maken. Ik weet wat ik wil, heb op internet gezocht, moet niet zo moeilijk zijn, een 5 deurs 1.2 witte Picanto. Overal voorraad maar of oude of 3 deurs. Helaas. En als het mocha is, ook prima. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 30 September, 2011 Geplaatst 30 September, 2011 Het zou handig zijn als ze daar nu eens een systeem voor maken. Ik weet wat ik wil, heb op internet gezocht, moet niet zo moeilijk zijn, een 5 deurs 1.2 witte Picanto. Overal voorraad maar of oude of 3 deurs. Helaas. En als het mocha is, ook prima. Bij Kooijman Vianen staan 2 witte 5 deurs 1.2. Er staat wel bij op=op Quote
Lesch Geplaatst 1 Oktober, 2011 Geplaatst 1 Oktober, 2011 Half juni heb ik een picanto besteld, een 1.2 comfort - exterieur-style pack in de kleur titanium silver, helaas zit ik ook nog steeds te wachten, omdat op mijn koopcontract medio/eind augustus als aflever data staat ben ik afgelopen week maar eens gaan bellen, maar ik word er niet veel wijzer van: de dealer weet het niet tja waarschijnlijk (als ik geluk heb) staat hij op de boot daar wordt wel een beetje laconiek over gedaan, de importeur belt mij zo snel mogelijk terug heb een meldcode doorgegeven maar is ook alweer bijna een week geleden. Mijn huidige inruilauto heb ik nu ook nog moeten laten keuren, nou heb ik toch al heel wat automerken gereden maar zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt, een minpunt Het is nu inmiddels alweer oktober geworden en er zit niets anders op om gewoon maar weer te gaan wachten tot er teken van leven komt... Quote
Anouk Geplaatst 2 Oktober, 2011 Geplaatst 2 Oktober, 2011 Mijn witte 5 deurs keuze is veranderd in een driedeurs mocha.... Leuk hè. Er zit duidelijk veel verschil in hoe dealers met klanten omgaan. Of ze wel of niet moeite doen om te ruilen, of ze goed kijken naar klachten met bv stuurbekrachtiging. Een keurmerk zou wel mooi zijn. Kia geeft wel een prijs weg las ik aan de beste KIA dealer maar kijken ze dan naar de omzet? Of.... Het maakt wel uit waar je hem koopt denk ik. Stel ik haal mijn auto in Vianen en kom daarna in Helmond voor iets wat net iets beter afgesteld kan worden, ik noem maar wat. Ik kan me voorstellen dat een goede relatie met de winkel dan echt wel zijn vruchten afwerpt. En er zullen best garages zijn waar ze goed zijn voor iedere klant maar ja dat weet ik niet. Quote
Anouk Geplaatst 2 Oktober, 2011 Geplaatst 2 Oktober, 2011 Ps ik was gisteren bij de dealer en de nieuwe lading wordt rond 15 oktober verwacht!!! Quote
Rob. Geplaatst 7 Oktober, 2011 Geplaatst 7 Oktober, 2011 Onze picanto is zoals afgesproken op 5 oktober in Nederland aangekomen! De dealer verwacht hem a.s. maandag te hebben en dan nog 1 a 2 dagen voordat we hem kunnen ophalen Quote
picanto3 Geplaatst 11 Oktober, 2011 Geplaatst 11 Oktober, 2011 Onze witte 5 deurs Picanto 1.2 met 2 pakketten en ESC die ik eind mei heb besteld, wordt naar verwachting pas in november geleverd De Picanto's komen allemaal per boot. Niet uit Korea overigens maar uit Tsjechië... Quote
bigmac Geplaatst 11 Oktober, 2011 Geplaatst 11 Oktober, 2011 Ik zou denken dat ze per spoor komen Quote
Rob. Geplaatst 11 Oktober, 2011 Geplaatst 11 Oktober, 2011 Mij is verteld dat de Picanto's wel degelijk uit Korea komen. Sommige Kia's en Hyundai's zouden uit Tsjechië komen. Quote
picanto3 Geplaatst 11 Oktober, 2011 Geplaatst 11 Oktober, 2011 Mij is verteld dat de Picanto's wel degelijk uit Korea komen. Sommige Kia's en Hyundai's zouden uit Tsjechië komen. Het lijkt mij ook... Vanuit Tsjechië is de trein denk ik ook sneller. Maar de dealer beweerde echt dat ze uit dat land komen. Quote
iZaphe Geplaatst 13 Oktober, 2011 Geplaatst 13 Oktober, 2011 Eind Juli heel nederland afgebeld voor een 5-drs 1.2 met minimaal style en comfort. Uiteindelijk waren er 2 in Alphen aan de Rijn. Wij daar naartoe, bleek er een 3-drs. maar ander zou in de buurt staan. Alles geregeld, hij zou de week van 4 augustus geleverd gaan worden. Toen we weg wilden gaan kwam er nog een collega die zei: Maar hij staat in Backorder! Dat word op zijn vroegst september, maar hij is in Mei al besteld. Uiteindelijk vandaag 13-10 hebben we onze Picanto op kunnen halen, ruim 2 mnd later. Meteen een tank leeg gereden vandaag, hij bevalt uitstekend! 1 Quote
rvan Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 In slowakije staat een Kiafabriek nie Tsjechie ,daar maken ze SKODA 1 Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Onze witte 5 deurs Picanto 1.2 met 2 pakketten en ESC die ik eind mei heb besteld, wordt naar verwachting pas in november geleverd De Picanto's komen allemaal per boot. Niet uit Korea overigens maar uit Tsjechië... NIET uit tsjechie.............SLOWAKIJE,,,,,,Tsjechie maakt SKODA Quote
elmerblues Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 In slowakije staat een Kiafabriek nie Tsjechie ,daar maken ze SKODA En hyundai. Quote
Lesch Geplaatst 1 November, 2011 Geplaatst 1 November, 2011 Eindelijk, na bijna 5 mnd mijn titanium silver picanto vandaag op kunnen halen. Vandaag gelijk maar eens even een flink stuk wezen rijden. Mooi autootje en hij rijdt ook lekker. Het was het wachten dus wel waard De komende dagen ga ik waarschijnlijk veel meer leuks ontdekken aan de auto! Quote
picanto3 Geplaatst 1 November, 2011 Geplaatst 1 November, 2011 Vorige week heb ik naast de al in bestelling staande 5 deurs Pico ook nog een 3 deurs besteld (in verband met een nieuwe baan). Deze staat al op de boot en wordt naar verwachting op 11-11-2011 bij dealer afgeleverd. Toen ik vroeg waar deze Pico vandaan komt, vertelde de dealer dat ze uit Korea komen. De dealers spreken elkaar dus tegen . Een ding is zeker; ze komen allemaal per boot... Ik ben iedergeval benieuwd wie eerder is: Sinterklaas of mijn Picanto(s) Quote
ilona Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Yes! Picanto in september besteld en men was vaag over de leeftijd. Nu opeens al binnen! Volgende week ophalen! Zin in. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Yes! Picanto in september besteld en men was vaag over de leeftijd. Nu opeens al binnen! Volgende week ophalen! Zin in. Nou dan hoop ik wel dat het een nieuwe is.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.