Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 3 weken later...
Geplaatst

Morgenvroeg gaat de vouwwagen (Camp-let)achter de trekhaak en dan met de picanto en 3 personen 3 weken naar Engeland. Het is niet echt een reisauto natuurlijk :) maar ik denk dat we ons er prima mee zullen redden; de meeste bagage gaat toch in de aanhanger. Zo'n Camp-let weegt maar 205 kg en is niet breder dan de Picanto en slechts 1 m. hoog; dus ook geen last met de spiegels.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb vandaag een trekhaak laten monteren bij mijn dealer; het is de afneembare trekhaak die in de KIA accessoireslijst staat voor EUR 699,- (wat 'n geld he!).

Er is flink in mijn bumper gezaagd; in het midden voor de trekhaak zelf een kleiner vierkantje en ook nog 'ns 2 keer links en rechts ervan voor het de contactdoos. ......................................

Ik vind het ook foeilelijk afgeleverd je mag voor dat geld méér netheid eisen. Al hadden ze het maar afgewerkt met een stukje open gesneden zwart dun slangetje, dat staat al een stuk netter, al is een afdekplaatje natuurlijk mooier.

Ik wil er ook een trekhaak onder hebben als ik een Picanto koop, maar doe dat zelf, ben je met een vaste haak (geeft ook iets bescherming) die zal neem ik aan niet voor het nummerbord komen, anders kan het niet, ben je voor 200 euro klaar.

Geplaatst

We zijn weer terug. De Picanto heeft het goed gedaan in Engeland; maar de hellingen aan het begin met 14% werden pas met veel schakelen en weinig snelheid (<70) genomen! Hier merk je wel dat ik maar een 1.0 heb; maar goed, ik heb 'm ook niet voor het berg-werk gekocht. Later werd het vlakker en meer langere stukken.

Benzineverbruik was wel een stuk hoger dan normaal bij mijn woon-werk-verkeer:

476 km 31,7 ltr: 1 op 15,0

536 km 31,0 ltr: 1 op 17,3

411 km 25,2 ltr: 1 op 16,3

583 km 32,1 ltr: 1 op 18,2

545 km 30,0 ltr: 1 op 18,2

Inmiddels 6900 km gereden sinds begin juni.

• Like 1
Geplaatst

We zijn weer terug. De Picanto heeft het goed gedaan in Engeland; maar de hellingen aan het begin met 14% werden pas met veel schakelen en weinig snelheid (<70) genomen! Hier merk je wel dat ik maar een 1.0 heb; maar goed, ik heb 'm ook niet voor het berg-werk gekocht. Later werd het vlakker en meer langere stukken.

Benzineverbruik was wel een stuk hoger dan normaal bij mijn woon-werk-verkeer:

476 km 31,7 ltr: 1 op 15,0

536 km 31,0 ltr: 1 op 17,3

411 km 25,2 ltr: 1 op 16,3

583 km 32,1 ltr: 1 op 18,2

545 km 30,0 ltr: 1 op 18,2

Inmiddels 6900 km gereden sinds begin juni.

Verbruik lijkt mij best wel redelijk met 3 man (vrouw) en een karretje.

Velen zullen er voor tekenen als ze zelfs alleen rijden :D

Geplaatst

Mooie compacte combinatie. Dat levert een betere CW-waarde op dan met een caravan rijden!;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...