Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb vandaag een trekhaak laten monteren bij mijn dealer; het is de afneembare trekhaak die in de KIA accessoireslijst staat voor EUR 699,- (wat 'n geld he!).

Er is flink in mijn bumper gezaagd; in het midden voor de trekhaak zelf een kleiner vierkantje en ook nog 'ns 2 keer links en rechts ervan voor het de contactdoos. Ik verdenk de monteur ervan dat hij eerst de verkeerde kant had ingezaagd en toen merkte dat de contactdoos aan de andere kant van de trekhaak kwam en toen nog maar 'ns een stuk gezaagd heeft (10 x 5 cm).

De contactdoos is naar omhoog wegklapbaar en daar zie je dan ook niets van als de trekhaak er niet op zit. Nu nog kijken of de stekkerkabel van mijn vouwwagen-dissel nog wel lang genoeg is.

Ik heb een paar foto's gemaakt voor de geïnteresseerden.

post-4422-0-25927400-1308601137_thumb.jpg

post-4422-0-80531100-1308601157_thumb.jpg

post-4422-0-70707700-1308601172_thumb.jpg

post-4422-0-79726100-1308601194_thumb.jpg

Geplaatst

Even mee gekeken met de foto's.

Ook ik wil t.z.t. een trekhaak aanschaffen.

Bij nader bekijken van de foto's zie ik dat het een THULE trekhaak is.

Een beetje gegoogled en zie de volgende link:

"http://www.thuletowingsystems.com/index.php?lid=2&tid=2"

Deze trekhaak is toch met een bocht naar onderen.Gaat dan volgens mij onder de bumper door.

En er staat toch duidelijk dat er geen "hole" nodig is in de bumper voor de trekhaak.

Vraag mij af of wel de goede trekhaak is geleverd.

Ben

Geplaatst

Tja, als ik 'm zo bekijk lijkt het wel die van de foto van de Thule-site; tenminste de hendel om vast en los te maken lijkt hetzelfde. Morgen bij daglicht maar 'ns kijken of ik een typenummer zie op de trekhaak. De bumper is nu in elk geval al in gezaagd, dus dat houden we ook wel zo.

Geplaatst

Het is wel de trekhaak met het juiste typenummer uit de Kia-toebehorenlijst. In die folder staat wel 'n foto van 'n andere trekhaak dan die er nu onder zit.

Geplaatst

Het gaat mij meer om de slordige afwerking die ik nooit geaccepteerd zou hebben.

Wat een blamage!

Sorry!:huh:

Geplaatst

Als ik achter je zou staan bij het stoplicht, dan is dat het eerste wat mij zou opvallen.

......een gat in de bumper die niet netjes is uitgezaagd en afgewerkt!

Geplaatst

Als jij er maar gelukkig mee bent, toch?

Daar gaat het tenslotte om.

Geplaatst

Zo'n trekhaak zit bij mijn man onder de Soul, en hij heeft er ook een afdekkapje bij voor als de trekhaak er niet inzit. Dat kijkt toch al meteen heel anders. Bij onze dealer werd dat ook meteen in de kleur van de bumper gespoten. ( Heb het destijds bij een andere Soul gezien die klaar stond in de werkplaats).

Groetjes Marian

Geplaatst

Beste Kia Club leden,

Vanaf vandaag ben ik lid van de Ki cluben en sinds 3 weken in het bezit van een zwarte Kia Picanto.

Een heerlijk wagentje, netjes afgeleverd alleen zonder trekhaak, blijkbaar heel moeilijk leverbaar.

In augustus vertrek ik samen met mij gezin naar Spanje en de bedoeling is een bagagewagentje aan te koppelen.

Waarschijnlijk word het een paar schone sokken en voor alle vier een flesje drinken want die trekhaak, ik heb er een hard hoofd in, zeker nà het lezen van het bovenstaand artikel.

Groet,

Peter

Geplaatst

Hoezo? Hij is toch gewoon geleverd en gemonteerd bij de topicstarter!

De afwerking had m.i. iets mooier gemogen, maar hij bestaat!

Geplaatst

Nog even over de leverbaarheid van de trekhaak: deze was in mijn geval wel direkt leverbaar, maar de kabelboom liet een week op zich wachten. Ik zou het dus even warmhouden bij je dealer; als ik mijn trekhaak na 10 dagen gemonteerd kan krijgen, moet dat bij jou toch ook kunnen?

Geplaatst

Beste picanto rijders,

Zit te denken aan dakdragers voor mijn Kia picanto i.p.v. een trekhaak.

heeft iemand enig idee wat de maximum daklast is van deze auto? ik kan het nergens vinden.

Bij het vorig model Picanto is de maximum daklast 60 kg.

In de folder staan wel de dakdragers afgebeeld, scheelt toch zo`n € 500,- met een trekhaak.

het gaat maar om 4 reistassen die mee moeten op vakantie, alle overige spullen prop ik wel in de bagageruimte achter in de auto.

Mag hier dan alleen die opvouwbare Thule Dakkoffer op of mag dat ook een hard exemplaar zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

groet,

Peter

Geplaatst

Ga ervan uit dat de daklast van de nieuwe Picanto 2011 niet veel zal afwijken

van het oude model. Als marge hou je 50 kilo aan (inclusief dakdragers).

Ik heb voor mijn Venga ook die Thule Ranger 90 opvouwbare dakkoffer en

bevalt mij uitstekend. Uiteraard past er ook een gewone hardplastic dakkoffer op.

Geplaatst

Ik heb ookeen afneembare trekhaak, maar volgens mij een ander merk, wel met wegklapbare stekker. Bij mij zit er een zwart randje bij wat het grote gat netjes afwerkt. Ik zal tzt foto nemen.

Geplaatst

Vandaag mijn trekhaak echt getest; dus het afneembare gedeelte er op gezet en de vouwwagen er achter gehangen. Alle lichten werken naar behoren, ook het mistachterlicht. Toen een rondje om het blok; over verkeersdrempels en alles functioneerde naar behoren. Dus we kunnen over vier weken zonder zorgen op weg naar Engeland.

Geplaatst

Om de trekhaak achteraf weer er af te halen, had ik wel even het boekje nodig; een draaiknop nog een stukje verder draaien bleek de oplossing.

Geplaatst

Je moet het gevoel even krijgen bij dit soort trekhaken, daarna gaat het als vanzelf.

Ik heb intussen de 4e auto met een Brink/Thule afneembare trekhaak.

Geplaatst

Ik heb doorgaans behoorlijke auto's gereden maar nooit de behoefte gehad om te "trekken".

Sommigen zien dat als een must, vanwaar ??

Paarden, grond, schuttingdelen, tegels ?

Allemaal dingen waar ik zelf geen zin in heb.

Vanwaar die noodzaak/hunker naar een thule rukpukkel…….

Ik ken die drang niet..

Mis ik iets ? ..

Geplaatst

Volmondig JA, je mist iets......DHZ drang :D

Ah, ja dat laat ik graag aan mij voorbij gaan..

Ik zou wel willen, en het zou ook moeten, maar ook ik heb (vele) beperkingen......

Geplaatst

Ah, ja dat laat ik graag aan mij voorbij gaan..

Ik zou wel willen, en het zou ook moeten, maar ook ik heb (vele) beperkingen......

Ach, leer mij jouw kennen....!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...