Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

KIA dealer reviews

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bigmac,

Je noemt precies alle mogelijkheden op. Ik denk dat dit erg afhankelijk is van een aantal factoren.

Heb je een (nette) inruilwagen van hetzelfde merk dan kun je vaak goede zaken doen bij je "eigen"

vaste dealer. Is je inruil "niet te verkopen" dan zal je dealer eerder geneigd zijn om een "slecht" bod

te doen in de hoop dat je ergens anders inruilt en terugkomt voor de servicebeurten. Ervan uitgaande

dat deze dealer altijd naar tevredenheid de werkzaamheden heeft uitgevoerd en service gericht is.

Indien er een nieuw model van een ander merk op de markt komt kan dit aanleiding zijn voor een

andere dealer om een uiterst interessant bod op je "oude" auto te doen. Volgens mij kun je het beste

bij een paar dealers een offerte laten maken en dan een keuze maken.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik heb het hier niet over mezelf trouwens; ik heb mensen in de familie die niet kunnen of durfen te wisselen van dealer.

Had ook niet de indruk dat je zelf op het punt stond om in te ruilen.

Zeker niet met het verbruik wat jij realiseert :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Grtz.

Specialmdade

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Wat denk je, is het nu goed of slecht bij inruil om altijd dezelfde dealer te hebben?

Een goede dealer is gewoon eerlijk. Maar dat moet van twee kanten komen! Er zijn maar weinig autokopers die met ''de waarheid'' om kunnen gaan (bijna iedereen denkt dat zijn of haar auto goud waard is, ziet het als plicht van de dealer om in te ruilen, vergelijken altijd showroomprijzen met inkoopprijzen etc etc) en dan gaan ze samen om de hete brij heen draaien. Ik ga altijd eerst naar mijn eigen dealer, ga dan naar 1 of 2 andere dealers (en ben daar ook eerlijk in en vertel wat ik kan krijgen bij de andere dealers) en trek daarbij mijn eigen conclusie. Maar ik vind wel dat je elkaar het brood in de mond moet gunnen en elkaar niet het vel over de oren moet trekken. Voor een paar honderd euro laat ik mijn eigen dealer niet zitten. Maar blijf altijd kritisch en zorg ervoor dat je geen makkelijke prooi wordt voor je dealer. Elkaar scherp houden en toch een goede relatie hebben typeert de goede dealer is mijn mening.

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Elkaar scherp houden en toch een goede relatie hebben typeert de goede dealer is mijn mening.

Een heel duidelijk en goed betoog!

Om een goede prijs te bepalen voor je auto kan je altijd op de site van de ANWB koerslijst kijken wat auto waard is.

Dan heb je een richtlijn en je weet dat je dealer onder de prijs gaat zitten.

Als je beide water bij de wijn doet kom je op de juiste prijs.

Lukt dat niet ga je verder kijken.

In mijn geval heb ik dat mijn oude (hyundai) dealer verteld. (waar ik 20 jaar kwam)

Nog een mailtje er achteraan gestuurd maar de prijs stond vast.

Vandaar nu een Venga ipv een IX20.

Mijn oude dealer heeft er spijt van.......

En met de Kia dealer moet je weer een band mee op bouwen zodat hij voor mij de goede dealer is.

Verdere service moet blijken dat ik er geen spijt van krijg. ;)

Kopen is 1, service is 2

Geplaatst

Twee uitstekende analyses van Jeroen66475 en Warmentuuter!

Zo is het wel!

Geplaatst

Wij hebben de auto gekocht bij Kia/Ford dealer Van Der Horst Leeuwarden, hier kregen we een goede inruilprijs en zijn we netjes behandeld. Ook de afhandeling was prima in orde.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik heb 10 dagen geleden mijn auto voor de 30.000 km beurt gehad en kreeg gisteren de rekening hiervoor per post (EUR 291, inclusief 10% korting vanwege nieuwe Kia-dealer). Blijkt dat volgens de factuur mijn beide voor-ruitenwissers vervangen zijn, terwijl er volgens mij niets aan mankeerde, geen streepje te zien met regen. Hier hangt wel een prijskaartje van meer dan EUR 50 aan.

Verder had ik bij het aanmelden voor de beurt aangegeven dat de mat links voor losliet en daar is niets aan gedaan, ondanks dat dit probleem zelfs op de factuur nog vermeld stond. Gelukkig had ik wel aangegeven niet (alweer) het interieurfilter te vervangen. Een keer per jaar lijkt me hier wel voldoende voor.

Ik heb dus geschreven dat ik niet tevreden was en niet van plan was die ruitenwissers te betalen en dat ze me mijn eigen wissers er weer op mogen zetten (maar die zijn na 10 dagen vast al verdwenen). Had ik dat meteen te horen gekregen bij het ophalen van mijn auto, had ik meteen geprotesteerd.

Ik wacht hun reactie af.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Volgens de regels van Kia moet de dealer samen met jou de factuur doornemen en alle werkzaamheden benoemen. Vervolgens moet er een kaart in de auto worden gehangen waarop dit allemaal vermeld staat. Ik weet dit omdat de receptionist er bij mijn beurt op stond om het zo te doen. Ik vond het allemaal flauwekul maar hij stond erop. Na beloofd te hebben om in de enquête, die je enkele weken na zo'n beurt kunt krijgen, te vermelden dat ze alles volgens de regels hebben uitgevoerd hebben ze de kaart niet in de auto gehangen. Ja het was een dolle boel daar.. :lol:

Geplaatst

In principe, als je niet tevreden bent over een dealer, kun je toch zo overstappen naar een ander. Garantie geldt toch als het maar een dealer is van KIA binnen de 7 jaar?

Ik zit zelf bij een Bovag garage welke geen KIA dealer is en daar heb je ook gewoon de standaard KIA garantie, zolang ze er maar KIA onderdelen in zetten.

Ben overigens zeer tevreden over de garage...

Geplaatst

zolang ze er maar KIA onderdelen in zetten.

Zelfs DAT is niet nodig.

Onderdelen dienen te voldoen aan de Kia specificaties, da's al.

Kruip btw eens echt in je auto en kijk eens hoeveel Hyundai spul er in zit.......

Geplaatst

Zelfs DAT is niet nodig.

Onderdelen dienen te voldoen aan de Kia specificaties, da's al.

Kruip btw eens echt in je auto en kijk eens hoeveel Hyundai spul er in zit.......

inderdaad :)

Kia Motors is een Zuid-Koreaans automerk, dat deel uitmaakt van de Hyundai Motor Company. © Wikipedia

Geplaatst

Dat is dan wel weer een beetje jammer dat je dat dacht... ik bedoel... We love Zuid-Korea :)

KIA (ki = opkomende zon / A = Azië)

maar laten we verder ontopic blijven heren :P

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Nog meer Koreaanse wetenswaardigheden die je met ons wilt delen? :yawn:

Geplaatst

Ik heb 10 dagen geleden mijn auto voor de 30.000 km beurt gehad ... Blijkt dat volgens de factuur mijn beide voor-ruitenwissers vervangen zijn, terwijl er volgens mij niets aan mankeerde, geen streepje te zien met regen. Hier hangt wel een prijskaartje van meer dan EUR 50 aan.

Verder had ik bij het aanmelden voor de beurt aangegeven dat de mat links voor losliet en daar is niets aan gedaan, ondanks dat dit probleem zelfs op de factuur nog vermeld stond......Ik heb dus geschreven dat ik niet tevreden was en niet van plan was die ruitenwissers te betalen ....Ik wacht hun reactie af.

Mijn dealer belde me vanmorgen met de mededeling dat de monteur meende dat de ruitenwissers het niet tot de volgende beurt (over 15.0000 km) vol zouden houden :confused:, en daarom alvast vervangen waren.

Omdat er volgens mij nog niets aan de hand was met de wissers, hoef ik ze nu niet te betalen :D , maar mag ze er wel op laten zitten, want die oude zijn natuurlijk allang verdwenen.

Toen ik hem aansprak op de vloermat die niet vervangen was, ondanks dat ik dit 1 week voor de beurt had aangegeven, vertelde hij me dat hier een nieuwe voor besteld was :lol:.

Komt uiteindelijk alles toch nog in orde, na een boos emailtje :nono: .

• 5 maanden later...
Geplaatst

Wij hebben tot op heden 3 nieuwe auto's gekocht de laatste twee jaar (picanto 2011 en de rio 2012) voor mijn vrouw en nu sinds twee weken een ceed sw bij "Nijendijk" Toyota/Kia dealer in Zutphen. Wij zijn erg tevreden over de manier waarop we behandeld worden, zowel over de sales/after sales als ook over de werkplaats.

Voor ons een prima dealer.

Geplaatst

Ik ben klant bij Autoplaza Alkmaar, erg tevreden over de vriendelijkheid en service die verleend wordt. Mijn tevredenheid geef ik ook graag aan hen door.

Wat betreft het ontbreken van het VSM pakket had ik van de verkoper een assertievere houding verwacht, mij als klant misschien vertegenwoordigen naar KMNL.

Aan de andere kant snap ik nu ook dat dit iets is dat (misschien maar goed ook) buiten de dealer om moet gaan.

Tot op heden zou ik deze dealer aanbevelen.

• 1 maand later...
Geplaatst

Zeer tevreden over Tinholt Velserbroek. Tevens ook Hyunda dealer. Deze week onze Sportage 2005 ingeruild voor Sportage uit 2011 en mijn zoon heeft paar maanden geleden een hyunda i20 gekocht. Prima verkopers en de service is perfect. Toen we nieuwere sportage wilde kopen, wilde we alleen bij deze dealer de auto kopen. Ook op advies van andere mensen die al jaren klant zijn bij Tinholt.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Kooijman Tiel Kia/Toyota Dealer:

Info vergaren en Kopen.

Ik ben geholpen door verkoper Niels van de KIA afdeling.

Werd zeer netjes te woord gestaan, alle vragen werden netjes beantwoord.

Elke keer netjes welkom geheten met koffie en als het te lang duurde voor ik geholpen kon worden werd excuus aangeboden.

Zelfs even een rondleiding door de auto gehad met wat alle knopjes doen en "features".

Geen enkele vraag was te gek, en hij wou zelf dat ik zo veel mogelijk vroeg ( positief gezien )

Er werd zeker NIET aangedrongen op het duurste van het duurste, hij vond dat het mijn keuze moest zijn, maar gaf wel zijn eigen mening ( de 1.2 benzine versie)

Voor proefrit stonden 2 auto's klaar, waarbij hij over allebij een eigen mening had en ook uitleg gaf waarom.

Na de proefrit werd netjes gevraagd hoe ik het vond rijden, en of of ik bij zijn mening aansloot ( wat het geval was).

Had even tijd nodig om te bedenken wat ik precies wilde, en werd niet lastig gevallen door de verkoper tijdens deze tijd.

Tijdens het onderhandelen, was er redelijk wat mogelijk qua prijs en onderhandelen. 
Werd na het tekenen van het koopcontract de volgende dag terug gebeld met de boodschap dat hij besteld was in de kleur die ik wilde en met de verwachter aankomst ( midden april "13)

En ben over het algemeen over dit gedeelte zeer tevreden bij de dealer.

Nu is het nog wachten op de auto zelf en daarna zal ik deze revieuw verder schrijven over het andere gedeelte ( aflevering en onderhoud/garantie )

• Like 4
  • 1 maand later...
Geplaatst

Aflevering

Ik heb vandaag (10 mei) mijn auto opgehaald bij Kooijman in Tiel.

Het duurde even voordat Niels mij kon helpen maar met een bakje koffie en een boekje vond ik dat niet erg.

Toen ik eenmaal geholpen kon worden werd mij eerst excuses aangeboden voor de "vertraging".

Er werd een heel lijstje afgewerkt met wat ik allemaal in moest leveren, info voor verzekering etc etc.

Het was allemaal vrij snel afgewerkt en daarna stond mijn auto buiten klaar.

Voordat we naar buiten gingen richting de auto kreeg ik natuurlijk de sleutels maar daarnaast ook een Zakje bloembollen ( weer is wat anders ) en een fles wijn.
Dit gaf een professionele indruk en liet ook wel weer zien dat hun motto werd nagestreven: Laat zien dat betrokkenheid telt ( ofzo ).

Eenmaal buiten bij de auto kreeg ik nogmaals een rondleiding maar in dit geval rond mijn eigen auto.

Er werd uitlegt hoe alles werkte  ivm de smartkey, in de auto alle knopjes nog een keer en uiteindelijk de Pioneer FB940.

*Wat zit daar een stuk beter geluid in dan de standaard*

Nadat alles uitgelegd was kreeg ik nogmaals een ferme handdruk en werd er gezegd dat ik zeker niet moest twijfelen maar bij vragen altijd moest bellen of langs moest komen.

De auto stond netjes in de wax, afgetankt, alles was schoon en stond erbij zoals je verwacht dat een auto afgeleverd word!

Alles meegenomen van vandaag maakte dit bedrijf wederom een zeer professionele indruk op mij.

Ben nog steeds tevreden over hoe het allemaal is gegaan.

• Like 3
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Mijn ervaringen met mijn dealer Koops Deventer zijn niet al te best. Problemen met mijn Picanto worden gebagatelliseerd. Zelfs Kia Nederland is over verrichtingen van deze dealer niet altijd tevreden. Wat zijn jullie ervaringen met je eigen dealer en welke dealer is echt aan te raden of af te raden? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...