Smart Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Ik vraag mij af of hier sprake is van een serieuze recall door de dealer, zodat ook niet forummers en Kassa kijkers op de hoogte worden gebracht? Daarnaast, moet de dealer i.h.k.v. een recall, bij een kleine/grote beurt de reiniging en het impregneren van de bekleding zonder vragen zelf ter hand nemen. Quote
phoenix2149 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Nou om voor zo iets nou een recall uit te roepen.... Gewoon netjes je klanten inlichten als ze komen met klacht of bij de eerst volgende beurt. Zou ik zeker voldoende vinden. Quote
anke2304 Geplaatst 3 November, 2012 Geplaatst 3 November, 2012 hallo, de bekleding van mijn auto zou volgende week ook gereindigd worden , en daarna de winterbanden eronder. hiervoor moest de auto dan wel een nacht bij de garage blijven. mijn dienst op het werk was geruild waardoor ik de auto niet meer in de ochtend kon brengen , dus belde ik even met de garage om te overleggen of ik hem ook na mijn dienst kon brengen. om lang verhaal wat korter te maken. ik hoef volgende week maar voor 3 kwartier na de garage want alleen de winterbanden worden er onder gedaan. de bekleding wordt niet gereinigd. garage gaf aan dat ze dit bij een aantal andere kia 's wel hadden gedaan maar de vlekken al weer snel terug waren. daarom wachten ze op antwoord van kia nl - wat ze nu voor oplossing kunnen aanbieden......... (dan gaat mijn auto wel na de garage om dat te doen) heeft iemand van jullie er wat meer van gehoord?? groetjes Anke 1 Quote
Dan8 Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 de bekleding wordt niet gereinigd. garage gaf aan dat ze dit bij een aantal andere kia 's wel hadden gedaan maar de vlekken al weer snel terug waren. daarom wachten ze op antwoord van kia nl - wat ze nu voor oplossing kunnen aanbieden......... (dan gaat mijn auto wel na de garage om dat te doen) heeft iemand van jullie er wat meer van gehoord?? groetjes Anke Mijn dealer gaat nog gewoon reinigen.. die hadden nog niks gehoord over eventuele terugkeer van de vlekken.. Maar die hadden ook nog maar 2 picanto's behandeld tot nu toe. Mijn Picanto wordt 26-27e van deze maand behandeld voor de vlekken in de bekleding. Dus het lijkt me niet dat je al snel een andere oplossing kan verwachten van Kia uit.. Anders hadden ze toch de dealers al wel op de hoogte kunnen stellen van het reinigen helpt niet vlekken keren terug. Quote
bigmac Geplaatst 8 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 8 November, 2012 De mijne zou gisteren gereinigd worden tijdens de kleine beurt, maar ik had geen zin om mijn Picanto 24 uur te missen (dan moest ik 150km met de leenauto). En verder zijn de vlekken een stuk minder dan aan het begin (zomer 2011) nadat ik ze een keer met een natte lap met gewoon kraanwater had schoongemaakt en laten opdrogen. Dus gisteren maar niet laten reinigen. Quote
phoenix2149 Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 Wij hebben het laten reinigen en zijn erg tevreden! Het ziet er weer lekker fris uit. Het zag er met die witte vlekken behoorlijk somber en verouderd uit als ik er op terug kijk. Hou er rekening mee dat hierna de auto, al dan niet tijdelijk, een iets wat salmiak achtige geur heeft. Het is niet onprettig maar "anders". Quote
anke2304 Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 hallo , even het verhaal afmaken , mijn dealer heeft de bekleding niet laten reiningen maar afgelopen week de stoelen gelijk opnieuw bekleed. het ziet er nu weer netjes uit. groetjes Anke 2 Quote
fonzie Geplaatst 12 Januari, 2013 Geplaatst 12 Januari, 2013 hallo , even het verhaal afmaken , mijn dealer heeft de bekleding niet laten reiningen maar afgelopen week de stoelen gelijk opnieuw bekleed. het ziet er nu weer netjes uit. groetjes Anke Vind het een beetje overdreven de stoelen opnieuw te moeten bekleden. Heb zelf 2 bussen impregneerspray van de Action gehaald (a Euro 1,10) de bekleding twee keer ingespoten en nergens meer last van. De regendruppels blijven nu op de bekleding liggen. Even eraf kloppen en geen kringen meer. Hoef de auto ook geen dag te missen. Quote
martijnb Geplaatst 12 Januari, 2013 Geplaatst 12 Januari, 2013 Wij hebben ook een nieuwe picanto design edition gekocht die als het goed is volgende week afgeleverd wordt ( wij wilde andere wielen en die zijn nog niet binnen) Ik heb contact gehad met de dealer nadat ik hier op het forum de klachten over de bekleding las, maar volgens de dealer is het probleem opgelost. De dealer vertelde me dat alle auto's afgeleverd na november 2012 het probleem met de bekleding niet meer hebben. We zullen zien als we de auto hebben. Quote
richardthai Geplaatst 13 Januari, 2013 Geplaatst 13 Januari, 2013 Ik heb ook dat zelfde probleem met mij stoel. Last van witte vlekken. Gaan er niet uit komt gewoon weer terug. Quote
Pico85 Geplaatst 28 Januari, 2013 Geplaatst 28 Januari, 2013 Onze Picanto is afgelopen vrijdag voor z'n 2e beurt geweest (kmstand 37000) en wij hadden ook last van vlekken in de bekleding. De bekleding is door de dealer gereinigd en de vlekken zijn verdwenen. De dealer wist ons te vertellen dat het had te maken met een bepaalde coating op de bekleding welke niet goed tegen water kon. Nu maar hopen dat het weg blijft Quote
richardthai Geplaatst 28 Januari, 2013 Geplaatst 28 Januari, 2013 Woensdag afspraak voor de tweede keer om te reinigen. Nu maar hopen dat de vlekken weg blijven. Richard Quote
richardthai Geplaatst 31 Januari, 2013 Geplaatst 31 Januari, 2013 Vandaag auto opgehaald omdat ie voor de tweede keer gereinigd is. Maar helaas komen de vlekken weer terug. En het is er niet mooier op geworden mij bekleding. Vind het heel jammer had wel gehoopt dat het opgelost was. Alleen wat nu. Wat moet ik doen.!!!!!!! Drama dat probleem. Quote
richardthai Geplaatst 31 Januari, 2013 Geplaatst 31 Januari, 2013 Vandaag auto opgehaald omdat ie voor de tweede keer gereinigd is. Maar helaas komen de vlekken weer terug. En het is er niet mooier op geworden mij bekleding. Vind het heel jammer had wel gehoopt dat het opgelost was. Alleen wat nu. Wat moet ik doen.!!!!!!! Drama dat probleem. Quote
Smart Geplaatst 31 Januari, 2013 Geplaatst 31 Januari, 2013 De eigenaren van een Picanto met stoffen bekleding is door Kia een voorstel gedaan om het probleem door reiniging en impregnering bij of via de dealer opgelost te krijgen. Aangezien dit blijkbaar aantoonbaar niet lukt, kun je gewoon aanspraak maken op de garantie. De dealer hoort jou een voorstel naar tevredenheid te doen. Dit kan betekenen dat je nieuwe bekleding of anderszins mag eisen. Let wel! Het is het probleem van de dealer. Hij/zij moet dit oplossen. Suc6 ermee! Verzonden vanaf mijn iPhone. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 31 Januari, 2013 Geplaatst 31 Januari, 2013 Precies smart, ik heb ook al gelezen dat mensen nieuwe bekleding hebben gekregen. Het is ook gewoon bij wet geregeld hoor "richardthai" . Als een product niet aan de gestelde kwaliteit voldoet die je in alle redelijkheid mag verwachten van het product, dient de verkopende partij met een passende oplossing te komen. Succes. Quote
richardthai Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 Kia Nederland gebeld, en de garantie afdeling gesproken en die zullen contact opnemen met mij dealer. Dus wacht ik het af wat mij dealer er mee gaat doen. Quote
Smart Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 Zal goed komen. Zo niet, dan horen wij dat natuurlijk graag. 1 Quote
willemlensink Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 is dit probleem ook van de nieuwere pico wij krijgen hem dinsdag maar hoop niet dat daar vlekken in gaan zitten maar als dat zo veel elende geeft dan moeten ze er andere stof gaan gebruiken of goed inpregneer er op Quote
richardthai Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Wat ik begreep is het alleen bij de eerste modellen van 2011/2012. Die nu geleverd worden zijn inpregneer en behandeld. Maar Willemlensink informeer even bij dealer daar.dan weet u het zeker. Groet richardthai. Quote
richardthai Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 hallo , even het verhaal afmaken , mijn dealer heeft de bekleding niet laten reiningen maar afgelopen week de stoelen gelijk opnieuw bekleed. het ziet er nu weer netjes uit. groetjes Anke Quote
richardthai Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Beste anke, Hebben ze ook de achter bank op nieuw bekleed of alleen de voor stoelen. Groet richardthai. Quote
richardthai Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Want ik heb een e-mail gehad van de dealer en maandag hoor ik de levering tijd van de nieuwe bekleding. Voor mij stoelen. Richardthai. Quote
willemlensink Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 dan ziet het er weer strak uit hoop dat het goed komt Quote
anke2304 Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Hoi, Bij mij zijn alleen de 2 stoelen opnieuw bekleed. Op de achterbank heb ik ook geen kringen gehad. Groetjes anke Beste anke, Hebben ze ook de achter bank op nieuw bekleed of alleen de voor stoelen. Groet richardthai. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.