bigmac Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Ik heb op de boven-buiten-zijkant van de bekleding van beide voorstoelen meerdere vlekken (kringen) gekregen sinds een paar weken. Het lijkt alsof het vochtplekken zijn geweest (transpiratie?) De achterbank heeft dat niet en ook niet het zit- of ruggedeelte van de voorstoelen. Ik heb de comfort-uitvoering, dus met de duurdere bekleding. Ik heb inmiddels 7000 km gereden in 10 weken, dus dat is nog veel te vroeg om al zulke duidelijke vlekken in de bekleding te mogen hebben. Hebben meer mensen daar last van? Ik zal het anders over 2,5 maand met de dealer bespreken bij de 15000 km beurt. Quote
rvan Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Hallo. Ik heb dat bij mijn vorige auto gehad. Was de brandveiligheids impregnatie. Toen niets aan te doen,werd een aantal keren gereinigd door de dealer. Heb er maar hoesjes over gedaan. Vond IK mooier. Ronald Quote
Henco Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Ik heb op de boven-buiten-zijkant van de bekleding van beide voorstoelen meerdere vlekken (kringen) gekregen sinds een paar weken. Het lijkt alsof het vochtplekken zijn geweest (transpiratie?) De achterbank heeft dat niet en ook niet het zit- of ruggedeelte van de voorstoelen. Ik heb de comfort-uitvoering, dus met de duurdere bekleding. Ik heb inmiddels 7000 km gereden in 10 weken, dus dat is nog veel te vroeg om al zulke duidelijke vlekken in de bekleding te mogen hebben. Hebben meer mensen daar last van? Ik zal het anders over 2,5 maand met de dealer bespreken bij de 15000 km beurt. Nou je het zegt ,dat heb ik ook ,en ik dacht eerst ook dat het transpiratie was Maar zo heet is het nog niet geweest in de auto(klimaat control aan) Is ff in de gaten houden dus als het erger word toch eens praten met de dealer. Henco. Quote
Jet Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Hoi, Dat heb ik dus inderdaad ook! Viel me deze week ineens op en ik had zelf het idee dat het kwam doordat als je de deur opent, dat er dan regendruppels naar binnen vallen op de bekleding. Groetjes Jet Quote
RevoxNL Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Ik heb die plekken ook op me voorstoelen iemand al iets er aan gedaan?? Dacht zelf ook dat het transpiratie plekken waren maar rij met climate aan dus lijkt me sterk. Ook zit er op de deuren aan de binnenkant halfverwegen bij de armleuning/ deurgreep een licht baan net of er iets tegen aan drukt vanuit de deur. zal deze week foto's maken. Quote
bigmac Posted September 5, 2011 Author Posted September 5, 2011 Ik heb de plekken op mijn voorstoelen afgelopen zaterdag met een schone keukendoek en gewoon koud water 'behandeld'. Gewoon de zijkanten waar de kringen zaten helemaal nat gemaakt en met de doek overheen gewreven. Toen het weer opgedroogd was, waren de plekken zo goed als verdwenen. Het is dus niet zo dramatisch. Quote
waggie Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Ik heb hier ook last van en dit gemeld bij de dealer. De dealer heeft mij aangeraden om er niks zelf aan te doen ivm dat dan de garantie weg kan vallen. Ik ben vorige week gebelt door de dealer dat ze mijn stoelen helemaal gaan reinigen en gaan behandelen met een speciaal spul, waardoor het ook niet meer terug komt en dit valt onder de garantie en is dus gratis. Dit is via de importeur gegaan, waardoor ik ook langer moest wachten op reactie, maar wordt volgende week opgelost! Je bent alleen je auto een dagje kwijt! Quote
bigmac Posted March 26, 2012 Author Posted March 26, 2012 Bij mijn Picanto laat het opgezette stuk van de automat linksvoor los. Valt zoiets onder garantie (9 maand oud)? Quote
BaBaCC Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 Volgens mij wel, maar ga gewoon even langs de garage en leg het daar voor! BaBaCC Quote
wilsijts Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 afgelopen maandag naar de dealer geweest voor een kleine beurt. bij het maken van de afspraak heb ik ook aangegeven dat er vlekken zitten in mijn bekleding op de voorstoelen. maandag is de klacht beoordeeld en is er zonder proberen te reinigen nieuwe bekleding besteld. probleem is dus waarschijnlijk bij KIA NL bekend. gisteren was de bekleding al binnen bij de dealer, nu alleen nog een afspraak maken. Quote
rash Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Goed om dit even gelezen te hebben. Ik heb namelijk op beide voorstoelen ook last van vlekken/kringen op de zij wangen van het zit gedeelte. Dacht eerst idd dat het kwam door regen ofzo. Maar blijkbaar is dit dus een bekend probleem bij KIA. Toch maar binnenkort even langs de dealer! Quote
Flex Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Hier hetzelfde probleem, ik kreeg te horen dat het door regendruppels kwam en de stoel maar moest reinigen met groene zeep... :S Quote
Marillion Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Hallo, ook wij hebben dit probleem en hebben dit voorgelegd bij de dealer; hieronder het antwoord. Wat betreft de vlekken in de bekleding. Het is bij ons bekend dat er witte vlekken in de bekleding kunnen komen. Dit komt volgens Kia Nederland door (regen)water. Wij hebben al een aantal foto`s van diversen auto`s opgestuurd naar Kia. Maar die wijzen de garantie af. Ze noemen het een invloed van buitenaf. M.a.w het valt niet in de garantie volgens KIA Ned. Quote
Lennart Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Hallo, ook wij hebben dit probleem en hebben dit voorgelegd bij de dealer; hieronder het antwoord. Wat betreft de vlekken in de bekleding. Het is bij ons bekend dat er witte vlekken in de bekleding kunnen komen. Dit komt volgens Kia Nederland door (regen)water. Wij hebben al een aantal foto`s van diversen auto`s opgestuurd naar Kia. Maar die wijzen de garantie af. Ze noemen het een invloed van buitenaf. M.a.w het valt niet in de garantie volgens KIA Ned. Ze hebben wel lef, of niet.. Lekkere handelswijze van de anders altijd goede afhandeling Quote
Sense Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Goed om dit even gelezen te hebben. Ik heb namelijk op beide voorstoelen ook last van vlekken/kringen op de zij wangen van het zit gedeelte. Dacht eerst idd dat het kwam door regen ofzo. Maar blijkbaar is dit dus een bekend probleem bij KIA. Toch maar binnenkort even langs de dealer! Hebben wij ook aan beide voorstoelen en dat voor een wagen van enkele maanden oud, die relatief weinig rijdt. Ik dacht ook dat het van de regen kwam, vooral omdat de kringen zich aan de kant van de stoelen die grenst aan de voordeuren voordoen. De stof is ook niet meer zo in-zwart. Bij de dealer zeggen ze dat we dit moeten behandelen met speciale spuitbussen voor het reinigen van textiel. Quote
wilsijts Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Bij mij zijn afgelopen maandag beide zitvlakken onder garantie vervangen, of dit onder garantie van KIA NL is gedaan weet ik niet. Het zal dus per dealer verschillen hoe deze er mee om gaat. Aangezien er veel Picanto eigenaren het zelfde probleem hebben mogen ze bij Kia NL wel eens achter hun oren krabben hoe dit op te lossen. Ik ben blij dat mijn dealer, Autoplaza Beverwijk dit op een keurige manier heeft opgelost. Quote
fonzie Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Ik heb van de zomer toen het zonnig en warm was, de bekleding van de voorstoelen met lauw water flink nat gemaakt en laten drogen , weg waren alle vlekken. Vlekken hebben trouwens niets met regendruppels te maken. Quote
Marillion Posted October 13, 2012 Posted October 13, 2012 Zie het programma kassa van de Vara. (13 oktober) Iedereen heeft recht op schoonmaken en impregneren van de bekleding, ook volgens Kia Ned. Afspraak maken met de dealer. Quote
bob Posted October 13, 2012 Posted October 13, 2012 heb het ook gezienn ff met de belbus langs en het probleem was opgelost wie weet ook iets voor de rios die een pakket missen Quote
dikkeeric Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 link naar het filmpje http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/belbus-vlekken-op-bekleding-van-nieuwe-kia/speel/1/ Quote
Smart Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Heeft even wat moeite gekost om de dealer en KMNL te overtuigen, via de Kassa belbus, maar een mooi resultaat voor de Picanto rijder. Wel jammer dat Kia dit niet meteen onder die 7 jaar garantie liet vallen. Betreft toch gewoon produktaansprakelijkheid. Quote
ginoceros Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Wij hebben de Kia slechts enkele dagen en het heeft zaterdag flink geregend dus ook al enkele kringen. Vraag me af of je het met impregneren vd stoelen blijvend wegkrijgt dus ben benieuwd naar de reacties van mensen bij wie dit euvel straks verholpen is. Quote
Smart Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 De fundamentele vraag is eigenlijk of het impregneermiddel wel 7 jaar zijn werk doet. Quote
phoenix2149 Posted October 16, 2012 Posted October 16, 2012 Volgens mij heeft iedere PICO rijder hier wel last van. Ik laat er even naar kijken en behandelen als we hem voor een beurt brengen. Quote
Recommended Posts