Jump to content

Velgen sportage 3

Ysie

Recommended Posts

Hallo ik heb daar ook mijn wielen vandaan.

als je goed heb gezocht kan je zien dat ze in de lijst staan van de kia sportage dus hebben hun al uitgezocht dat ze passen.

of ze staan dat is ieder ze smaak maar rijd er langs zet zo`n velg bij je auto en je weet het heb ik ook zo gedaan

Mooie velg maar ik vind ze toch een beetje TE druk. Ik denk dat het ook een bewerkelijke velg is wat betreft onderhoud.

Zijn het deels chrome spaken of mat gepolijst?

Dat laatste zou ik mooier vinden.

Succes met je keuze.

Ik denk mat gepolijst. Ik ga eens bellen om meer info.

Ik ben wel te weten gekomen dat je blokjes bij je dealer moet bestellen voor de lekdetectie. Deze moeten dan in de velg ingebouwd worden. Probleem ze passen niet in alle velgen ondanks dat de leveranciers beweren van wel. Is jammer nu ben ik bijna verplicht om de velgen bij een locale bandencentrale te kopen en de prijs is hoger.

@Ysie

In verband met de TPMS sensoren ; er zijn verschillende besvestigingen mogelijk , maar het is inderdaad juist dat men die bij de dealer besteld ( pakket van 4 en ze wegen ca 8gr per stuk - dus zeker laten uitbalanceren )

zie ook maar eens link Mijn link

Wat betreft de velgen : dit is een persoonlijke keuze en smaak , maar als het als wintervelg is zou ik zeker geen gepolijste , maar gewoon extra gelakte velgen nemen , want die gepolierde hebben wel de eigenschap zich vlug te laten aanvreten door het zout .

Mvg . Rolly

Lijkt mij een velg met redelijk wat poetswerk aan Ysie, maar dat moet je er met veel plezier bijnemen hé... laugh.gifwink.gif

Zou waarschijnlijk niet misstaan onder een witte SP3.

Is deze velg wel wintergeschikt? Dit ivm pekel!

Het schijnt zo te wezen dat de orginele 18inch velg van de x-clusive versie ook niet echt wintergeschikt is!

Er waren al verschilende mensen die blaasjes op de velg constateerde, na die lange winterperiode!

En als je de velg ook idd goed bekijkt zodat best wel eens kunnen kloppen!

Vandaar dat ik bij de keus van winterbanden, ook gelijk naar andere velgen heb gekeken en besteld!

En bij die bestelling kwam ik tot de ontdekking dat er een symbool voor staat of hij wintergeschikt is!

Dus let goed op bij uw keuze voor andere velgen!!!

Een kleine vraag,indien men velgen koopt voor de winter en men heeft het "drukmeetsysteem"

voor de banden op de wagen zitten hoeft men ook speciale velgen te kopen voor de winter of kan dit zonder?Niet dat ik denk dat dit een grote meerkost is,of ben ik mis?? :huh::huh:

grtz Luc1

Je zou je wel eens lelijk kunnen vergissen. Ik heb horen zeggen dat je zo'n 300 euro kwijt bent voor die vier sensoren. Op Ebay komen ze $ 221 zonder verzend- en douanekosten.

Ik heb besloten om enkele maanden naar het waarschuwingslampje te kijken ;)

Je zou je wel eens lelijk kunnen vergissen. Ik heb horen zeggen dat je zo'n 300 euro kwijt bent voor die vier sensoren. Op Ebay komen ze $ 221 zonder verzend- en douanekosten.

Welk lampje? De NL versie van de Sportage heeft GEEN TPMS. Dit kun je (niet)zien omdat er geen controlle lampje hiervan gaat branden als je de auto op ON zet. Volgens het boekje gaat er 4 sec een lampje branden als tpms erop zit.

Aangezien er niks gaat branden heeft de auto geen TPMS.

Je kunt ook je zomerbanden achterin leggen.:lol:

Welk lampje? De NL versie van de Sportage heeft GEEN TPMS. Dit kun je (niet)zien omdat er geen controlle lampje hiervan gaat branden als je de auto op ON zet. Volgens het boekje gaat er 4 sec een lampje branden als tpms erop zit.

Aangezien er niks gaat branden heeft de auto geen TPMS.

Kijk en daarom moeten ze in België langer wachten ze moeten de lampjes er nog in draaien.:D

Elk land bepaald zelf welke versie en welk uitrustingspakket ze nemen.

Thx. Ik denk dat ik maar gewoon een koppel alu velgen koop voor in de winter. Zou veiligste zijn :).

Waar staat dat symbool ergens?

Dat symbool stond op de interne website( velgen en banden) van de kia-dealer!

Dat was mijn conclusie ook, om toch maar weer een ander setje alu velgen voor de winter tegenaan te gooien!

En terug van 18inch naar 17!

@Ysie

Inderdaad die sensoren moeten meestal bij de dealer zelf aangekocht worden ; hieronder een voorbeeldje van Mazda uit accessoirelijst ;

Ik citeer :

" dient apart besteld te worden (voor alle velgen ) € 155,00 voor modellen met bandenspanning monitor sensor (TPMS). Indien een band vervangen dient te worden, doe dit dan via uw dealer. De kans op blijvende schade aan uw bandenspanningsysteem is anders groot. Tevens dient veelal de registratie van het ID-signaal van het TPMS opnieuw ingesteld te worden. "

Greetz Rolly

• 1 month later...

Zouden de 18" velgen van de sportage onder een pro cee'd passen?

Technisch gezien dan?

Grtz Bjorn

Steekmaat en aantal gaten is gelijk volgens mij (zie o.a. de configurator op www.alcar.nl)

Ik denk wel dat er behoorlijk platte banden op moeten.

Wat is de orginele velgenmaat en bandenmaat op een Kia Pro Cee'd (af fabriek) ?

Hallo allen ; ik was op zoek voor velgen om winterbanden te monteren en ben gisteren naar iemand geweest die mooie Kia Ceed velgen had , en was van plan om dergelijke aan te schaffen voor winterbanden 17" omdat ik ze mooier vond dan die 17" voor de SPIII. Op mijn net toegekomen SPIII liggen 18" en wou een setje aanschaffen voor de winter in 17" .

Let wel ; het betrof velgen op een Ceed Sport ( te zien op car configurator op Kia BE ; en aan de achterzijde van de velg staat wel degelijk : 7Jx17 ( velgenmaat dus ) OFFSET 0056 ( ET waarde dus ) en waarschijnlijk part no 52910-1H451 ?.(DOT)

Ook nog vermeld en ingegoten in de velg KIA en nog tussen andere spaken S557 en nog ergens anders D.H.A.004 ; voor wat die andere waarden staan weet ik niet , maar ET waarde is volgens velen van de SPortageIII ET 40,5 , dus is de afwijking te groot denk ik dan , want 56 - 40,5 geeft een verschil van 15,5 mm dat de velg meer naar binnen staat , want hoe groter de ET waarde , hoe meer de velg naar binnen gaat , of heb ik het verkeerd ?

Is ook met het TPMS sensorensysteem uitgerust .

Dus heb ik de velgen gelaten , want denk dat ze misschien tegen de remklauwen aan zouden zitten van de SPIII , trouwens zouden de wiellagers volgens mij teveel belast worden , want heb ergens gelezen dat de afwijking maximuum 5 mm mag zijn , dit i.v.m. de belasting van de lagers door de bevestigingsplaats van de velg ten opzichte van het wiellager ? . Juist of fout ?

Zit er dan verschil in ophanging en/of remklauwen tussen de Ceed Exclusive en de Sport bijvoorbeeld ? Want hier worden anders ook velgen gemonteerd repektievelijk ET46 en ET 56 , wat ook een groter verschil geeft dan 5mm ?

Of word de wieluitlijning hier anders afgesteld ? ( toespoor -camber -caster e.d. ) ?

Als er iemand meer info heeft , want als men bij de Kia dealer vraagt , dan is het antwoord al op voorhand klaar : is niet passend voor dit model , ieder model heeft zijn specifieke velg .

Greetz Rolly

• Like 1

Hallo aan allen , zou het mogelijk zijn ; gelet op bovenstaande post , om de velgen van een Ceed Sport te monteren op een SPIII ?

Indien iemand ervaring hiermee of een antwoord weet , graag een woordje uitleg ?

THX Rolly

Bedankt voor het antwoord. Probleem is dat ik in Belgie woon en dat ik ze moeten laten leveren. Ik ben bang dat het te gaat zijn, bedoel ermee Johny stijl:).

Hallo Ysie,

Afhankelijk waar je woont in België is een ritje naar Nederland zo gemaakt.

Net over de grens van Belgie/Nederland is een vestiging van Velgen-online

t.w. in Best. (vlakbij Eindhoven). Dan kun je de velgen even "passen".

Grtz.

Specialmade

Paar dagen geleden gemail naar kia-shop.de voor de velgen maar nog niks gehoord..

Oa gevraagt of de 18inch velgen die hun op de site hebben ook die zijn wat op dat plaatje te zien is.

Iemand misschien ervaring met deze site/dealer?

Paar dagen geleden gemail naar kia-shop.de voor de velgen maar nog niks gehoord..

Oa gevraagt of de 18inch velgen die hun op de site hebben ook die zijn wat op dat plaatje te zien is.

Iemand misschien ervaring met deze site/dealer?

Denk dat je mag aannemen dat je dezelfde velgen krijgt als op het plaatje.

Ik heb gisteren mijn rubberen mattenset van hun binnengekregen en erg tevreden.

Duurde wel 2 weken maar dat mag de pret niet drukken :)