brecht_dronge Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Ik heb mijn velgen vandaar, ik woon in belgie, gent. TOP site;) als er geen winterbanden bij de velgen staan als optie, moet je gewoon bellen, ze hebben winterbanden genoeg Ik heb 8 dagen gewacht op de bestelling, nice en clean ontvangen En winterbanden op 18" gaat niet en het is gewoonweg gevaarlijk. Gewoon je keuze van auto aanvinken en je vind alle passende velgen. Quote
Rick Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Denk dat je mag aannemen dat je dezelfde velgen krijgt als op het plaatje. Ik heb gisteren mijn rubberen mattenset van hun binnengekregen en erg tevreden. Duurde wel 2 weken maar dat mag de pret niet drukken Ja dat denk ik ook maar toch vind ik dat ze hun mails moeten beantwoorden. Kun je bij hun ook gewoon aan de deur betalen in NL? Winterbanden op 18inch gevaarlijk? Wat zijn de zomerbanden op 18inch dan wel niet Of vind je het veiliger om in de winter op 18inch zomerbanden te rijden ipv 18inch winterbanden?? Quote
Ferry82 Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Ja dat denk ik ook maar toch vind ik dat ze hun mails moeten beantwoorden. Kun je bij hun ook gewoon aan de deur betalen in NL? Winterbanden op 18inch gevaarlijk? Wat zijn de zomerbanden op 18inch dan wel niet Of vind je het veiliger om in de winter op 18inch zomerbanden te rijden ipv 18inch winterbanden?? Wat bedoel je met aan de deur betalen? Bestellingen boven de 100 euro worden gratis bezorgd. Anders nogmaals mailen misschien zijn ze het vergeten of is er iets misgegaan? Of ff bellen natuurlijk. Winterbanden zijn gewoon aan te raden in 16 of 17 inch dan heeft de band wat meer wang. Bovendien zijn de 18 inch kia velgen minder geschikt als wintervelg en zijn 18 inch banden stukken duurder! Voor een mooie set 17 inch velgen + winterbanden betaal je 1100 euro. Quote
Rick Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Wat bedoel je met aan de deur betalen? Bestellingen boven de 100 euro worden gratis bezorgd. Anders nogmaals mailen misschien zijn ze het vergeten of is er iets misgegaan? Of ff bellen natuurlijk. Winterbanden zijn gewoon aan te raden in 16 of 17 inch dan heeft de band wat meer wang. Bovendien zijn de 18 inch kia velgen minder geschikt als wintervelg en zijn 18 inch banden stukken duurder! Voor een mooie set 17 inch velgen + winterbanden betaal je 1100 euro. Dat je pas betaald als ze het brengen, rembours ofzoiets. Ik zal nog eens mailen of bellen maar mijn duits is zo slecht Misschien snappen ze niks van wat ik typte. Maar dan kunnen ze toch terugmailen "Wier nicht begreifen" Ik wil persee die 18inch velgen.. Heb vorig jaar daarmee met zomerbanden in de sneeuw en half ijsweg gereden en eigelijk nergens last van gehad(AWD), geen gelij enz had alleen het idee dat die met remmen wat langer doorglijde. Dus dan dacht ik, met zomerbanden ging prima, dan moet het met de winterbanden ook goed gaan of eigelijk beter.. Maar wat heb ik dan aan meer wang? Ik heb geen verstand van banden Quote
Ferry82 Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Dat je pas betaald als ze het brengen, rembours ofzoiets. Ik zal nog eens mailen of bellen maar mijn duits is zo slecht Misschien snappen ze niks van wat ik typte. Maar dan kunnen ze toch terugmailen "Wier nicht begreifen" Ik wil persee die 18inch velgen.. Heb vorig jaar daarmee met zomerbanden in de sneeuw en half ijsweg gereden en eigelijk nergens last van gehad(AWD), geen gelij enz had alleen het idee dat die met remmen wat langer doorglijde. Dus dan dacht ik, met zomerbanden ging prima, dan moet het met de winterbanden ook goed gaan of eigelijk beter.. Maar wat heb ik dan aan meer wang? Ik heb geen verstand van banden Rembours doen ze niet denk. Mijn duits is ook niet super maar gebruik gewoon google translate dan komt het helemaal goed Als jij persee die 18 inchers wil tijdens de winter en het extra geld er voor over hebt moet je het gewoon doen. Het scheelt waarschijnlijk iets in rijgedrag maar ik denk ook alleen met besneeuwd wegdek. Quote
bigwade Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Rick voor de winter zijn "ballon" banden het beste en dus een kleinere velg dan een 18" 16 of 17" is oké Quote
rollyturbo Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Vandaag nog eens bij dealer gaan kijken naar mijn pas vorige week binnengekomen SPIII en nog eens navraag gedaan i.v.m. de velgen van de Ceed Sport - gezien ET waarde 56 i.p.v. 40,5 bij SPIII zitten de velgen bij de voorste wielen tegen de remklauwen , dus enkel te gebruikken met spacers ( spoorverbreders ) en is verboden in Belgie .Achteraan lukt het wel - remklauw zit hier ook verder van de velg . Volgens dealer Promo winterset 17" met Yokohama's W -Drive 225/60/17 voor de promoprijs van 1580 € ; dezevolgens verkoper nog zonder TPMS .Er lag een set in de toonzaal . De velgen van de Duitse site kan men krijgen met TPMS .(17" voor als 'k het goed heb 147€/stuk ) Nu ben van bij de dealer naar mijn bandenboer gereden en een heel gewoon setje winter zonder TPMS aangeschaft . Yokohama's in 225/60/17 niet meer verkrijgbaar , dus een maatje groter 225/65/17 en deze geven t.o.v. de 18" met 235/55/18 een afwijking van 1,3 procent , en is dus toegelaten . ( afwijking tot 2% toegestaan ) Wintervelg is een goed te onderhouden ( geen gepolijste , want te pekelgevoelig - jammer want zie die ook liever hoor ) Enzo W 7x17" ET 40 Setje met montage , balanceren en anti- diefstalbouten kopleet voor 1150 ; vond dit een faire deal . Dus van zodra auto ingeschreven - eerst een ritje met de originele 18"- ers ,en eens naar dochter (in Den Haag ) , en dan heb ik al een gevoel over hoe en wat , en dan de winterset erop . Nu nog hopen dat het weer nog eerst een paar weken goed blijft . Dan zal ik tevens het verschil merken in weggedrag en ook in eventueel verbruik . Greetz Rolly Quote
Kerkwijk Geplaatst 19 December, 2011 Geplaatst 19 December, 2011 Ik heb mijn Sportage 3 1.6 gdi eind september besteld, ik laat op de 17 inch velgen standaard winterbanden monteren. Maar mijn vraag is heeft iemand ervaring met 20 inch velgen en welke banden maat. Ook wil ik graag weten welke invloeden het heeft op wegligging, comfort, verbruik en dergelijken. Alvast bedankt voor de reacties. Ps verwachte levertijd 6 à 7 maanden. Groet Kerkwijk Quote
Etiennep Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Voor de SP3 de LM (zilver of zwart) 5 spaaks velg 16 inch compleet voorgemonteerd en gebalanceerd met CONTINENTAL 4X4 WINTER CONTACT M+S 235/60R16 100 T of met CONTINENTAL TS 830 P M+S 235/60R16 100 H Euro 950 incl. levering ------- velg zie http://www.ej-banden.nl/1/sportage/ Eventueel andere banden ook mogelijk. Op aanvraag: mail epersijn@ejbanden.nl ( Lid Kiaclub) Quote
verbaant Geplaatst 26 December, 2011 Geplaatst 26 December, 2011 Die velgen zien er mooi uit. En een fatsoenlijk aanbod voor het geheel. Wel een vraag (en dit wordt hier vaker gesteld): op de door mij besteld SPIII zitten 17 inch velgen met 225/60R17 banden. Hebben de genoemde banden een vergelijkbare omtrek? hoogte band = percentage van breedte. inch + hoogte band = r omtrek = 2r 16 inch: 60 % van 235 = 141, (406 x 3,141)x2 = 2550= 255 cm omtrek 17 inch: 60 % van 225 = 135. (432 x 3,141)x2 = 2714 =271 cm omtrek Quote
Opa Geplaatst 26 December, 2011 Geplaatst 26 December, 2011 De verschillende door KIA toegepaste maten volgens het instructieboek zijn alsvolgt: 215/70R16 6.5J×16, diameter 719 = + 0.96% 225/60R17 6.5J×17, diameter 713 = standaard 235/55R18 7.0J×18, diameter 726 = + 1.89% 235/60R16 geeft een diameter van 700 dat is -/- 1.81% t.o.v. de standaard 17" Dat lijkt dus binnen de door Kia toegepaste norm te vallen. Een smallere en hogere band (215/70R16) lijkt overigens beter voor in de sneeuw en geeft minder afwijking ? Quote
rollyturbo Geplaatst 26 December, 2011 Geplaatst 26 December, 2011 @verbaant Om de juiste omtrek te hebben moet men nog de velg erbij rekenen , dus voor de 16" nog 8" bijrekenen voor de straal en evenzo voor de 17": 2 Of i.v.m. tellerafwijking zie tabel op http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm Greetz Rolly Quote
Raes Geplaatst 29 December, 2011 Geplaatst 29 December, 2011 Heb mijn originele 18" velgen vervangen door andere 18" velgen. Dan kunnen ze mij toch enig sinds onderscheiden van de rest. Quote
verbaant Geplaatst 30 December, 2011 Geplaatst 30 December, 2011 en de originele velgen, heb je die op marktplaats gezet? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.