Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds 2 weken rijden wij rond in onze SP3. Top auto en niets op aan te merken tot nu toe..........

......behalve dan dat ik mijn blackberry curve 9300, niet goed gepaired krijg.

Het is welgeteld 2 keer goed gegaan, en beide keren niet langer dan 2 ritjes met de auto.

Elke keer loopt het systeempje oof vast en komt in een soort deadlock waarbij een vriendelijke dame uit het dashboard laat weten dat het pairen mislukt is. 1 keer of misschien 2 keer melden kan ik me voorstellen maar deze dame is aanhoudend en houdt op als je de motor uitzet.

Dan moet je op je telefoon Bluetooth wel uitzetten anders begint ze weer opnieuw.

De garage heeft hoofdstroom er even afgehaald (grote gele zekering in zekeringklepje) Om het systeempje te resetten, dat werkte ook slechts 1 keer.

Enfin; ik heb de moed opgegeven, meerdere keren in de KIA de BB gedelete, in de BB de KIA gedelete, hoofdstroom eraf gehaald, opnieuw ingesletd.........ben nu een beetje uit mijn alternativen. Ook de oplossingen van de BB bold die ik elders op het forum heb gezien helpen niet met mijn BB 9300.

Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad, is het herkenbaar, heeft iemand een oplossing, of is het toch een instelling in de KIA SP3 software?

Reakties worden gewaardeerd,

Brgds Kees

Posted

@KeesK Heb je op de BB Curve 9300 bij de naam "Sportage" "Deze verbinding Altijd toestaan " aangevinkt ?

Yep, maar dat helpt bij mij niet ;-(

Denk dat het inderdaad in een detail instelling zit, maar welke?

Posted

Bleutooth compabiliteit is een probleem waar ik in de autobranche dagelijks mee geconfronteerd word, soms is een goedkoop simpel Nokia-tje met bleutooth véél makkelijker te pairen met een BT-carkit waarbij dan ook alles telkens perfekt zal werken zelfs SMS en dergelijke, en dan heb je van die peperdure telefoons zoals de Blackberry en andere I-pod's die dan héél moeilijk of zelfs niet te pairen vallen???

Onbegrijpelijk, zou eigenlijk nét omgekeerd moeten zijn maar toch is het zo maar mijn ervaring leert dat er met Nokia het minste problemen zijn qua bleutooth compabiliteit, het signaal van een nokia heeft ook een betere reikwijdte dan bvb. een Samsung, ligt de samsung in je koffer zal de head-unit em al niet meer 'vinden', nokia KEIN problem...

Enige dat je kan doen is een recentere update op de head-unit van je Sportage laten zetten door de dealer (t.t.z als er reeds ene voorhanden is) of ook eens je Blackberry zelf voorzien van mogelijke recentere software, brengt ook dikwijls soelaas...

Greetz en SUK6!!!

Posted

Denk dat het inderdaad in een detail instelling zit, maar welke?

Dan denk ik dat geluk is... dat het met m'n BB Torch prima werkt.

Van begin af aan pair en nog geen enkel probleem gehad.

Kben een leek.. maar heb je op computer via BB Desktop software gecontroleerd of er voor de BB een update is ?

Posted

KeesK

De problemen die je schets heb ik met m'n Bold 9700 gehad. Niets hielp. Het vreemde was dat m'n collega ook een Sportage kreeg, ook met een Bold 9700 waar de Bluetooth prima werkt tot de dag van vandaag. Bij mij dus niet terwijl ik beide BB's heb ingesteld in de beide auto's.

Ik was het zo zat dat ik een BB 9300 heb gekocht en wat denk je .... werkt feilloos. Ik denk dan ook dat het bij jou in de details moet zitten. Ik zal er een paar opnoemen zoals ie bij is ingesteld. Misschien al bekend bij jou maar je weet maar nooit of er iets tussen zit.

TELEFOON

- OS6 besturingssysteem

- Vertrouwd = ja

- Codering = niet aangevinkt

- Echobeheer = automatisch

- Zichtbaar = ja

- Uitgaande gesprekken toestaan = altijd

- Overdracht van contact personen = alles

- Verbinding maken bij inschakelen = ja

- Bij dienstverlening = heb ik alleen handsfree aangevinkt

AUTO

- Bij meerdere telefoon in de lijst van de auto je voorkeur aangeven

Ik hoop dat er iets tussen staat wat je kan gebruiken, zo niet dan hoop ik dat andere nog iets kunnen roepen.

Succes

Kia 910

Posted

Dank voor de suggesties!

Heb inmiddels wat in de device instellingen van mijn BB aangepast en het lijkt te werken.........

Als het over een week nog werkt zal ik op deze post aangeven wat ik heb gedaan.

Groeten uit de Toscane

Kees

Posted

Dank voor de suggesties!

Heb inmiddels wat in de device instellingen van mijn BB aangepast en het lijkt te werken.........

Als het over een week nog werkt zal ik op deze post aangeven wat ik heb gedaan.

Groeten uit de Toscane

Kees

Ik had hetzelfde probleem: dan leek het weer een tijdje te werken en dan ineens ging het weer fout (die vriendelijke damesstem).

Inmiddels heb ik het gevonden wat het was; althans niet ik maar iemand anders op het forum. In onderstaande post staat de oplossing; en sindsdien (en dat is nu al enkele maanden) is het bij mij niet meer fout gegaan. Want bij mij stond inderdaad die verkeerde instelling.

http://www.kiaclub.nl/topic/6916-telefoon-koppelen-wat-gaat-er-fout/page__p__59407__hl__blackberry__fromsearch__1#entry59407

Ruud

• 3 weeks later...
Posted

Ok, lijkt erop dat het lek gedicht is, iig voor mij.

Op mijn BB stap voor stap:

Zoek Manage Connections op

Bluetooth Set Up

Device Properties

- Trusted: Yes

- Encryption: Disabled

- Echo Control: Automatic

- Handsfree aanvinken

- Headset; aanvinken

rest uitvinken

Dit werk voor mij, succes!