Heavy Geplaatst 28 Augustus, 2011 Geplaatst 28 Augustus, 2011 Van het weekend een ritje in het donker gemaakt met de Pico, wat valt de licht opbrengst van halogeen tegen als je Xenon gewent bent. Kan je zonder grote problemen Xenon in een Pico inbouwen, bij bv VAG auto's moet je een Xenon set kopen met CAN bus ondersteuning. Heeft Kia ook zoiets dergelijks, of gewoon plug en pray. Op MP staan diverse leuke Xenon sets voor leuke prijzen Ik weet dat het eigelijk niet is toegestaan, maar APK is komende jaren toch niet aan de orde Quote
elmerblues Geplaatst 28 Augustus, 2011 Geplaatst 28 Augustus, 2011 Hi Heavy, Heb wel geen pico maar...ik heb laatst xenon in mijn SP3 ingebouwd en ik had zeker de CAN bus adapters nodig want zonder deze kreeg ik rare effecten (niet willen starten, knipperen). Op MP staan wel sets voor een leuke prijs maar dat is allemaal chinese bende. Kan best goed gaan maar je hebt wat meer kans op doorgebrande ballasts, storingen en verminderde lichtintensiteit. Die xenon pitten zijn vaak ook kwalitatief niet zo goed maar het is alle waar naar zijn geld natuurlijk. Zou zeker niet voor de goedkoopste set gaan. Quote
Venga OK Geplaatst 29 Augustus, 2011 Geplaatst 29 Augustus, 2011 Van het weekend een ritje in het donker gemaakt met de Pico, wat valt de licht opbrengst van halogeen tegen als je Xenon gewent bent. Kan je zonder grote problemen Xenon in een Pico inbouwen, bij bv VAG auto's moet je een Xenon set kopen met CAN bus ondersteuning. Heeft Kia ook zoiets dergelijks, of gewoon plug en pray. Op MP staan diverse leuke Xenon sets voor leuke prijzen Ik weet dat het eigelijk niet is toegestaan, maar APK is komende jaren toch niet aan de orde Hoi Heavy, Ik heb Pilot Pro in mijn Kia Venga ingebouwd. Geen bijverschijnselen, goed spul!. Eens met de andere reactie. Koop geen goedkope meuk. In mijn vorige auto had ik wel een goedkoop setje, echter met (oplosbare) problemen. 1 lamp was na 3 weken al stuk, wel nieuwe gekregen, maar met verkeerde lichtkleur en stekkervorm. Weer teruggestuurd. Uiteindelijk 2 nieuwe lampen gekregen. Duurde al met al zo'n week of 6. Niet alle verzendkosten vergoed gekregen....Op het dashboard af en toe controle lampjes die gingen branden Met de Pilot PRO geen problemen. Inbouwen en rijden. Succes Groet, Peter Quote
Heavy Geplaatst 30 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2011 Zal een sbij de locale automaterialen zaak langs gaan. eerst ontspannen Quote
MauS Geplaatst 11 September, 2011 Geplaatst 11 September, 2011 Van het weekend een ritje in het donker gemaakt met de Pico, wat valt de licht opbrengst van halogeen tegen als je Xenon gewent bent. Kan je zonder grote problemen Xenon in een Pico inbouwen, bij bv VAG auto's moet je een Xenon set kopen met CAN bus ondersteuning. Heeft Kia ook zoiets dergelijks, of gewoon plug en pray. Op MP staan diverse leuke Xenon sets voor leuke prijzen Ik weet dat het eigelijk niet is toegestaan, maar APK is komende jaren toch niet aan de orde Xenon kun je altijd in elke auto inbouwen, echter is de wetgeving aangepast en moet er op jouw picanto dan een wis-wasinstallatie op worden gemaakt, of bij de APK even je halogeen lampen er weer in doen,... dat is ook een optie Quote
Heavy Geplaatst 14 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2011 Nog geen tijd gehad om te shoppen, nog aan het bij komen van een week motor rijden in Italië Zal van het weekend een sgaan informeren bij lokale auto mat. shop Ik lees dat er meerdere Pico rijders Xenon wensen hebben Quote
Smart Geplaatst 14 September, 2011 Geplaatst 14 September, 2011 Dat wordt een Picanto Xenon Inbouwdag!! :lol: Quote
MauS Geplaatst 14 September, 2011 Geplaatst 14 September, 2011 ....Ik lees dat er meerdere Pico rijders Xenon wensen hebben Ja xenon in een zo origineel mogelijke kleur (4300K) en van een fatsoenlijk merk lees: Pilot (pro) is erg mooi Hoi Heavy, Ik heb Pilot Pro in mijn Kia Venga ingebouwd. Geen bijverschijnselen, goed spul!. Eens met de andere reactie. Koop geen goedkope meuk. In mijn vorige auto had ik wel een goedkoop setje, echter met (oplosbare) problemen. 1 lamp was na 3 weken al stuk, wel nieuwe gekregen, maar met verkeerde lichtkleur en stekkervorm. Weer teruggestuurd. Uiteindelijk 2 nieuwe lampen gekregen. Duurde al met al zo'n week of 6. Niet alle verzendkosten vergoed gekregen....Op het dashboard af en toe controle lampjes die gingen branden Met de Pilot PRO geen problemen. Inbouwen en rijden. Succes Groet, Peter Kijk ook al een Pilot PRO setje in zijn mooie Venga, ik kan niet achterblijven en zal zodra mijn Picanto geleverd is Pilot PRO 4300K in de projectie lampen laten bouwen... Quote
kia picanto 1.0 x-pect Geplaatst 3 Februari, 2012 Geplaatst 3 Februari, 2012 beetje laat maar war is die kia xenon inbouw dag ik wil ook heb ene picanto 2008 1.o x-cept standaard wen siedrenen fijne tijdne met hun kia Quote
Tzeunis Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 beetje laat maar war is die kia xenon inbouw dag ik wil ook heb ene picanto 2008 1.o x-cept standaard wen siedrenen fijne tijdne met hun kia Er moet dan toch voor de APK ook een was installatie ingebouwd worden? Of moet anders de xenon er weer uit voor apk? Quote
phoenix2149 Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Laatst een gesprek gehad met een monteur bij kia toen hij mijn X-treme Vision lampen omdat mijn vriendin nachtblind is. Hij vroeg me waarom ik dan geen xenon in liet bouwen. Hij vertelde me dat pas vanaf 8000K lampen en het niet hebben van de voorgeschreven benodigdheden er sprake van een APK afkeur zou zijn. Hij heeft me een adresje gegeven voor het geval ik zou overwegen het toch te laten installeren, maar we zijn te vreden over de X-treme vision lampen. Quote
xtra40 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 per 1 april 2012 gaat er het een en ander veranderen voor de apk keuring een daar van is de aanwezigheid van de koplamp sproeiers voor de xenon verlichting dus dat is gunstig voor ons naderhand ingebouwde xenon lampen is e.v.t na te lezen in de bovag krant http://newspaper.bovagkrant.nl/Bovagkrant/53/magazine.php?spread=10#/spreadview/10/ Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Dat is inderdaad een gunstig bericht. Nu alleen nog de automatische hoogteverstelling laten vervallen en we zijn bijna legaal bezig...haha! Bedankt! Quote
xtra40 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Dat is inderdaad een gunstig bericht. Nu alleen nog de automatische hoogteverstelling laten vervallen en we zijn bijna legaal bezig...haha! Bedankt! dan heb ik hier goed nieuws voor je ff kijken op pagina 8 artikel 118 Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Helemaal geweldig! De xenoninbouwdag kan dan begin april 2012 ingepland worden, zodat je per die datum legaal kunt rondrijden. Toch? Goed en gunstig bericht voor velen op het forum! Thnx xtra40! Quote
phoenix2149 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Kortom vanaf 1 april a.s. is xenon in welke vorm (lees lichtsterkte en kleur) dan ook toegelaten voor personenauto's.....!!!!!??? Verdorie...... Met die X-treme vision lamen erin laten zetten van 40 euro...... Even bespreken thuis wat we gaan doen. Het is wel erg fijn voor mijn vriendin, want die is nachtblind. Wie weet gaan wij ook deel nemen aan de Xenon inbouw dag!!!! Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Tot nu toe zijn er alleen nog toeters die ingebouwd moeten worden. Jij kunt de eerste zijn.....snel!! Quote
phoenix2149 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Snap je niet helemaal Smart....Of was het niet voor mij bedoeld..... be gentle.... Lees net wel dat de wetgeving rondom Xenon, dat het hebben van een koplamp reinigingsinstallatie verplicht blijft voor lichtbronnen met meer dan 2000 lumens (Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48). Dit is volgens mij voor Xenon wel meer dan 2000 lumen.... ze zijn er wel, maar dan verlies je (denk ik) een groot voordeel van het hebben van xenon verlichting of zie ik dat verkeerd? Quote
Smart Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Oh, er zijn voor de toeter-/xenoninbouwdag alleen nog maar toeterinbouwers aangemeld. Je bent de 1e voor de xenoninbouw....capice? Ik denk er zelf nog over. Tja, die lumen zijn alleen niet vast te stellen in de garage lees ik in het pdf van xtra40 en zeker niet door de politie.....dus ik voorzie niet zondermeer grote problemen. Quote
rash Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Vraagje: Hoe zit het met de KIA garantie als je zelf Xenon inbouwt? Zijn er dan onderdelen (bijv de koplampen zelf of hoogteregeling) waarvan de garantie vervalt? Want dat zou natuurlijk beetje jammer zijn, mocht er ooit iets kapot gaan of condens vorming optreden. Quote
phoenix2149 Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Denk niet dat er enige garantie in het geding komt. Wat je eigenlijk doet is een omvormer tussen de originele aansluiting en de xenonlamp plaatst. Als ik het goed zie verander fysiek niets aan de auto, buiten dat de omvormer vast gemaakt moet worden, maar denk niet dat je in het chassis gaat boren om hem goed vast te krijgen..... tieripje doet wonderen. Quote
xtra40 Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Denk niet dat er enige garantie in het geding komt. Wat je eigenlijk doet is een omvormer tussen de originele aansluiting en de xenonlamp plaatst. Als ik het goed zie verander fysiek niets aan de auto, buiten dat de omvormer vast gemaakt moet worden, maar denk niet dat je in het chassis gaat boren om hem goed vast te krijgen..... tieripje doet wonderen. zetten ze op het werk zelfs vast met klitteband (wel industreele ) als alles goed schoon is plak je ze zo onder je koplamp Quote
Smart Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Je moet alleen een gat boren in elk van de zwarte lampafsluitingen achter de koplamp. Quote
MauS Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Denk niet dat er enige garantie in het geding komt. Wat je eigenlijk doet is een omvormer tussen de originele aansluiting en de xenonlamp plaatst. Als ik het goed zie verander fysiek niets aan de auto, buiten dat de omvormer vast gemaakt moet worden, maar denk niet dat je in het chassis gaat boren om hem goed vast te krijgen..... tieripje doet wonderen. Mooi gezegd, zo hebben ze het bij mij ook gemonteerd, Kia doet niet zo moeilijk als je alles 'netjes' hebt gemonteerd of hebt laten monteren, wanneer je zelf heb lopen klussen en er een zooitje van hebt gemaakt kunnen ze natuurlijk wel zeggen... 'sorry meneer hier kunnen we geen garantie aan toewijzen' maar beste kia liefhebbers, die 7 jaar garantie hebben we toch helemaal niet nodig ? het is van zichzelf al allemaal kwaliteit Quote
rash Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Ik heb een paar vraagjes. Aangezien wij de Picanto pas volgende week gaan krijgen, kan ik het zelf niet controleren. Wat voor lampje gaat er eigenlijk in bij de projector-versie? H1 of H7? Ik heb wel eens gehoord dat bepaalde moderne auto's "storingen" kunnen geven wanneer er Xenon is geinbouwd. Bijv. dat hij aangeeft dat de lamp stuk is, terwijl dit niet zo is etc... Kan dit bij een Picanto ook gebeuren? Of heeft de Picanto geen boordcomputer die dit soort storingen aangeeft? En werkt Xenon goed icm de automatische licht functie? Ik zit nog te twijfelen of we gaan kiezen voor Xenon of voor Philips Blue Vision / X-treme Vision. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.