Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon montage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De projectie lampen hebben H7, hierin heb ik de X-treme VIsion in laten zetten en zijn best tevreden. Dit hebben we gedaan omdat de Xenon wetgeving nog zo strak was en wij geen problemen wilden, nu de wetgeving veranderd gaan we misschien Xenon in laten bouwen als de lampen het gaan begeven. Zijn toch 40 eurie.....

Nu heeft MauS Xenon in laten bouwen en hij heeft het probleem dat bij de automatische stand een lamp (soms) niet opstart en moet dan de verlichting uit en weer aan zetten. Blijkbaar hebben meerdere mensen hier last van.

Xenon geeft wel aanzienlijk meer licht.

Geplaatst

De projectie lampen hebben H7, hierin heb ik de X-treme VIsion in laten zetten en zijn best tevreden. Dit hebben we gedaan omdat de Xenon wetgeving nog zo strak was en wij geen problemen wilden, nu de wetgeving veranderd gaan we misschien Xenon in laten bouwen als de lampen het gaan begeven. Zijn toch 40 eurie.....

Nu heeft MauS Xenon in laten bouwen en hij heeft het probleem dat bij de automatische stand een lamp (soms) niet opstart en moet dan de verlichting uit en weer aan zetten. Blijkbaar hebben meerdere mensen hier last van.

Xenon geeft wel aanzienlijk meer licht.

Ik ga denkelijk ook voor de Xenon (Pilot Pro). Mijn andere auto (Accord) heeft ook Xenon icm projectielampen en ik mis dit 's avonds echt wel. Picanto heeft n belabberde lichtopbrengst imo. Dat de lampen niet aangaan kan ta wijten zijn aan het niet lopen van de motor. Er moet aardig wat stroom omgezet worden en je hebt ook piekspanning bij het starten. Ik zou gewoon de follow me home functie uit zetten en pas de lampen aanzetten wanneer de motor loopt. Probleem opgelost. Dagrijverlichting is ook al dik genoeg alleen :wink:

Geplaatst

Ik ga denkelijk ook voor de Xenon (Pilot Pro). Mijn andere auto (Accord) heeft ook Xenon icm projectielampen en ik mis dit 's avonds echt wel. Picanto heeft n belabberde lichtopbrengst imo. Dat de lampen niet aangaan kan ta wijten zijn aan het niet lopen van de motor. Er moet aardig wat stroom omgezet worden en je hebt ook piekspanning bij het starten. Ik zou gewoon de follow me home functie uit zetten en pas de lampen aanzetten wanneer de motor loopt. Probleem opgelost. Dagrijverlichting is ook al dik genoeg alleen :wink:

Hoi Tzeunis,

ik ga dat eens even testen, de motor even laten lopen en dan de lampen starten, ik deed dit nu ook wel eens maar vrij snel.. en ja wat zit er in die dagrijverlichting veel licht zeg!! het is leuk om in een donkere woning waar mensen televisie kijken (bij mij de overburen) de dagrijverlichting aan te zetten, je ziet ze knijpen met de ogen... :pinch: haha

Ben benieuwd als je de set erin hebt zitten wat je ervan vind , kan niet anders zeggen dan dat de lenzen bij kia er uitermate geschikt voor zijn , en wat betreft wetgeving apk is toch pas over 3 jaar bij de mijne (is van 2011)

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Nadat ik in dit topic had gelezen over de aangepaste APK-eisen voor Xenon-verlichting (en dit op diverse plekken nog had gecontroleerd), besloot ik zo snel mogelijk om Xenon-verlichting te laten monteren.

Monteren kostte me 75 EUR extra, al met al EUR 295 kwijt.

Wat een verschil tov. de originele verlichting! Geweldig!

Ik ben nog wel van plan om mijn verlichting op de juiste hoogte te laten uitlijnen, want je moet met Xenon verlichting inderdaad goed uitkijken dat je de tegenliggers niet verblindt. Daar treedt de politie vermoedelijk (terecht) streng tegen op.

De in dit topic beschreven problemen mbt. slechts 1 lamp die aan gaat, komen tot nog toe bij mij niet voor. Ook als ik de afstandsbediening gebruik, waarbij ze wegens de follow-me home optie gedurende 20 seconden aan gaan, gaan er bij mij altijd netjes 2 lampen aan.

Je moet je wel even realiseren dat het even snel een waarschuwend lichtsignaal geven niet optimaal meer werkt omdat ze wel een opstart-tijd hebben van naar mijn schatting een seconde of 5.

Ze gaan natuurlijk wel direct aan, maar ze bereiken na die 5 seconden dan hun maximale licht-sterkte.

Voor een ieder die graag in het donker een goed verlichte weg voor zich ziet: een aanrader!

Geplaatst

Ik neem aan dat er voor die prijs de Pilot Xenon Pro in gezet is? De laatste versie van de Pro heeft twee extra "doosjes" in de bekabeling en die werken bij mij perfect. Ook geen last van uitgaan tijdens (her)starten of zo.

Je weet niet wat je meemaakt als je Xenon ingebouwd hebt, zeker bij de lenslampen.

Geplaatst

Je weet niet wat je meemaakt als je Xenon ingebouwd hebt, zeker bij de lenslampen.

Dat ben ik helemaal met je eens

De xenon look is al een verbetering maar de echte xenon is echt perfect

En dan heb ik nog wel het goedkoopste van het goedkoopste

Geplaatst

Hoi Derrek,

Het is inderdaad een setje van Pilot Pro. Het is op H7-basis (want dat zijn mijn oorspronkelijke lampen), en zowel mijn dimlicht als mijn grootlicht zijn nu Xenon. De 2 extra doosjes die je bedoelt zijn denk ik de CAN-bus connectoren. Die zijn dacht ik nodig als je auto is uitgerust met een diagnostisch systeem met waarschuwingslampjes voor als er iets stuk is aan je verlichting.

Bij mij zijn ze keurig aan de onderkant van de lamp-units weggewerkt.

Niemand die er onder de motorkap iets van ziet.

• 2 weken later...
Geplaatst

Jongens,

Ik heb vandaag xenon gemonteerd en ondervind de volgende problemen. Het gaat om 6000K van Pilot Pro Line.

De rechter wil vaak niet aangaan, en als ie aangaat is het een andere kleur :( De linker gaat elke keer zonder problemen aan en de kleur is gewoon goed. Zijn er ook anderen die dezelfde problemen hebben ?

Geplaatst

Zitten de stekkers in de koplamp goed strak in elkaar

De stekkers aan een h7 lamp zijn wat groter en dikker dan die aan de

Bedrading dus als je daar een slechte verbinding hebt mischien ???

Wissel anders ook even je balasten van links naar rechts en kijk of je probleem dan ook verplaatst

Ook wat. Kleur betreft blijft die verschillend of trekt dat bij ???

Geplaatst

Bedrading is gecheckt daar was niks op aan te merken.

Die ballasten zijn netjes weggewerkt onder en achter de koplampen, dus even wisselen gaat mij niet lukken helaas. Zou weer naar de garage voor moeten gaan.

en die kleur blijft verschillen, ook na een uur branden :(

Ik ga morgen bellen met de leverancier, ff kijken wat hij te zeggen heeft.. De monteur vermoed dat de starter niet goed werkt.

Geplaatst

UPDATE mbt de storing vermeld als hierboven.

Het probleem ligt aan de lamp. Deze is vervangen door een andere H7 xenon lamp van Pilot. Hij start elke keer op, en de kleur is nu zoals het hoort. Wat een verschil! :0

Ik ondervind helemaal geen problemen met de automatische functie van de auto. Tot nu toe start ie gewoon elke keer gewoon op, ookal is de motor niet aan.

• 1 maand later...
Geplaatst

je komt er pas achter of het troep is als je het monteert en gebruikt

maar de set ziet er best goed uit lijkt wel op de pilot

ik heb een nog veel goed koper setje en die werkt ook nog steeds perfect

Geplaatst

ja ik ga het denk ik wel proberen en zie wel of het dan wat is.

welke heb jij er in zitten?

en het is neem ik aan wel allemaal echt plug en play of moeten er gaten oid gemaakt worden?

Geplaatst

je moet in elk geval een gat in de koplamp afdek dop boren

en je moet je lamp houder verbouwen of net als ik het doe met andere houders

en twraps vast maken

ik heb dit setje besteld voor een mede forum lid

http://www.ebay.nl/itm/110724143890?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_3553wt_1163

http://www.ebay.nl/itm/180814293138?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

http://www.ebay.nl/itm/221063381646?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2504wt_1163

Geplaatst

wel even goed kijken of je h4 of h7 lampen hebt als je h4 lampen hebt dan is die verbouwing niet nodig

en als je h7 hebt volgens mij wel maar ik zie nu eigenlijk pas dat je een picanto hebt sorry daar voor

dat gat in je afdek dop is wel nodig

als je hulp nodig hebt mag je altijd even langs komen

• 3 weken later...
Geplaatst

hallo,

Ik heb zelf een Picanto ,1.2comf pack.

ik hebde standaard koplampen erin zitten en heb dus H4, nu heb ik daar een setje voor gekocht bi-xenon,

er zit een hoop extra bedrading bij als dat ik gewend ben bij me vorige auto met H1 xenon lampen.

Er moeten ook aarde kabels vastgemaakt worden enzo.

Nu heb ik hem even snel (maar wel goed en correct) aangesloten, maar nu werkt er 1 lamp niet.

nu vraag ik me af wat het probleem was, ik twijfelde of het lag dat het een goedkoop setje (geen chineze troep) was, of dat het kwam omdat het een 50w xenon set was.

wie kan mij helpen met me probleem? zou namelijk heel graag Xenon willen hebben in de standaard koplampen.

Mvg Dennis

Geplaatst

hay Dennis heb je bij die koplamp + en massa niet verkeerd om

ook heb ik het al mee gemaakt dat die stekker met die drie draden er aan dat daar een draad niet goed zat

kijk eens of hij wel brand als je je grootlicht aanzet

en anders als je in de buurt bent rij maar eens langs zou ik zeggen

Geplaatst

hay Dennis heb je bij die koplamp + en massa niet verkeerd om

ook heb ik het al mee gemaakt dat die stekker met die drie draden er aan dat daar een draad niet goed zat

kijk eens of hij wel brand als je je grootlicht aanzet

en anders als je in de buurt bent rij maar eens langs zou ik zeggen

Gisteravond opnieuw geprobeerd aan te sluiten en dit keer met goed resultaat! ik constateerde alleen dat mijn linker lamp niet helemaal zuiver zat dus vandaag even nakijken. Helaas even te vlug geweest me het nakijken ervan, heb vanmorgen de warme lamp eruit proberen te halen maar smolt tegen de behuizing van de lamp. hopelijk past hij nog en doet hij het nog, iig even een losse lamp besteld XD ik moet er binnekort nog 1 doen dus ik weet nu hoe het zou moeten haha. en als ik er niet uit kom dan laat ik het wel weten!

alvast bedankt!!

Geplaatst

Btw ik had nog wel ffe een vraagje over dat gat wat er in die dop voor de afdichting van de koplamp die gemaakt moest worden, zijn daar ook losse rubberen doppen voor die je aan kan passen voor de draden in dat gat? ik moest m iets groter maken dan normaal want me xenon lamp kwam tegen de dop aan waardoor ik m niet dicht kon maken.

neem aan dat hij wel weer zo netjes mogelijk afgesloten moet worden.

wie o wie kan maar daar mee helpen?

mvg Dennis

Geplaatst

die doppen kan je gewoon los kopen bij je dealer en kosten niet de wereld

voor als je er eens een kwijtraakt of zo

ik heb ze voor die van mij ook gekocht en was een euro of 18 kwijt dan kan je nog eens mis boren

en een beetje vreemd dat je lamp tegen de dop aankomt dit zou niet moeten kunnen

maar je moet er wel voor zorgen dat de dop en alle rubbers op hun plek zitten anders krijg je straks vocht in de koplamp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...