Kiapicanto Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Ik ben nog niet in het bezit van een Picanto, maar het lijkt me een erg goede keuze. Alleen ik heb m'n rijbewijs gehaald in een automaat. En nu zag ik een aantal foto's van de pook in het midden van de (automaat-uitvoering) en daar staan een 1, een 2 en een 3. Mijn grote vraag is: Hoe moet je die bedienen? Moet je tijdens het rijden de pook ook bedienen? Dan wordt het voor mij wel een stukje lastiger denk ik. Is het wel echt een automaat of is 't eigenlijk een semi-automaat? Alvast bedankt voor de reacties. Quote
bigwade Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 gewoon een ouderwetse 4 traps automaat. Remmen en gas geven, heerlijk..... Geen zorgen en veel plezier met je auto. Quote
Crum Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 de 1,2 en 3 zijn versnellingen die je handmatig kan 'kiezen'. Dit doe je als je niet wilt dat de automaat overschakeld. (bv bij wegrijden op sneeuw/ijs) 1 Quote
Frietbakker Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 De automaat zet je tijdens het (vooruit)rijden gewoon in D en verder hoef je niks handmatig te bedienen dan. Volgens het instructieboekje zijn de standen 1/2/3 bedoeld voor het wegrijden op een steile helling (stand 1), en het afremmen op de motor als je bergaf rijd (stand 2 en 3). Dit is uiteraard alleen van belang bij zeer steile hellingen en bergen zoals in de Alpen. De Limburgse bergen (voor zover die er al zijn) "bedwingt" de picanto ook in D met gemak Ik heb in veel automaten gereden en kan je verzekeren dat die van de picanto een absoluut top exemplaar is. Schakelt boterzacht en nimmer op het verkeerde moment. Waarschuwing: als je een proefrit maakt ben je verkocht 1 Quote
Heavy Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 Wij hebben de 1.2 automaat, het rijd idd geweldig. Schakeld op de juiste punten. Naast de Pico automaat hebben we ook een O2 met DSG dit is de overtreffende trap, maar de Pico doet het echt niet verkeerd Quote
MauS Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 De automaat zet je tijdens het (vooruit)rijden gewoon in D en verder hoef je niks handmatig te bedienen dan. Volgens het instructieboekje zijn de standen 1/2/3 bedoeld voor het wegrijden op een steile helling (stand 1), en het afremmen op de motor als je bergaf rijd (stand 2 en 3). Dit is uiteraard alleen van belang bij zeer steile hellingen en bergen zoals in de Alpen. De Limburgse bergen (voor zover die er al zijn) "bedwingt" de picanto ook in D met gemak Ik heb in veel automaten gereden en kan je verzekeren dat die van de picanto een absoluut top exemplaar is. Schakelt boterzacht en nimmer op het verkeerde moment. Waarschuwing: als je een proefrit maakt ben je verkocht Ik merk hier enig verkooptalent op Hans! Het klopt als een bus ook het laatste zinnetje dat je dan verkocht bent Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.