Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij de koude start een wild krijsende V6, na een paar minuten verdwijnt het, de boel nagezien en kwam de spanner van de mulitieriem als verdachte in het zicht,

vervangen, bij koude start nog steeds dat geluid, verder onderzoek blijkt de aandrijfpoelie van de multieriem de geest te geven.

Er zit rubber tussen 2 metalen delen,en dat laat los ,dus ff een nieuwe bestellen, krijg ik later telefoon van de dealer, wordt niet geleverd.

Er is een probleem met de poelie onderkend en wordt een verbeterde versie aangemaakt, leverbaar over 2 weken..!!!!

Handig ..... ik zou op vakantie maar dat gaat ff niks worden, weet iemand of de poelie van de Hyundai Tuscon V6 dezelfde is?

Want die is wel gewoon leverbaar.

Hans

Posted

of toch nog even wachten op een verbeterde versie, aangezien de krukaspoulie van een V6 vaker kapot gaat..ook van een sortento 3.5..als je er nu eentje van een tucson monteerd is dat misschien nog een oude type..

Posted

of toch nog even wachten op een verbeterde versie, aangezien de krukaspoulie van een V6 vaker kapot gaat..ook van een sortento 3.5..als je er nu eentje van een tucson monteerd is dat misschien nog een oude type..

maar je kan wel op vakantie...

Posted

Waarom persé bij de dealer bestellen?

Zulke poelies kun je meestal ook gewoon bij een automaterialenzaak bestellen aangezien die meestal door merken zoals Gates gemaakt worden.

Vind dat de dealer ook wel iets creatiever kan zijn, als de importeur ze niet kan leveren zoek je toch een ander alternatief?

Posted

Waarom persé bij de dealer bestellen?

Zulke poelies kun je meestal ook gewoon bij een automaterialenzaak bestellen aangezien die meestal door merken zoals Gates gemaakt worden.

Vind dat de dealer ook wel iets creatiever kan zijn, als de importeur ze niet kan leveren zoek je toch een ander alternatief?

Daarom geef ik ook de tip KAPbv in Groningen. Daar bestellen wij altijd alle onderdelen voor die paar kia pregio's die wij in onderhoud hebben

• 4 months later...
Posted

:blush: Ik schaam mij zeer, ik heb niks meer laten horen,

Het verhaal hoe het verder ging,

ik heb contact gehad het de importeur, en die wist niet veel te vertellen.

Heb een Kia /Hyundai dealer gebeld, die dacht na onderzoek dat het zou moeten passen, volgens de

chefmonteur liggen de onderdelen in centraal magazijn in Belgie gewoon met 2 stikker in de rekken.

Dus hier in Apeldoorn bij de plaatselijke Hyundai dealer een poelie besteld , deze kon

me nog wel vertellen de vorig jaar een ander onderdeel nummer op de poelie stond en dat hij nu

30 euro duurder was.

De volgende dag poelie in huis, het ding er op de stoep erop gezet, caravan aangekoppeld en op hoop

van zegen naar het Gardameer, kortom een happy end.

Snap alleen niet waarom een Kiadealer niet zoiets kan verzinnen.

Of dit de verbeterde poelie is of niet weet ik over 100000km :whistling:

Allen bedankt voor de support

HansD