HansD Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 Bij de koude start een wild krijsende V6, na een paar minuten verdwijnt het, de boel nagezien en kwam de spanner van de mulitieriem als verdachte in het zicht, vervangen, bij koude start nog steeds dat geluid, verder onderzoek blijkt de aandrijfpoelie van de multieriem de geest te geven. Er zit rubber tussen 2 metalen delen,en dat laat los ,dus ff een nieuwe bestellen, krijg ik later telefoon van de dealer, wordt niet geleverd. Er is een probleem met de poelie onderkend en wordt een verbeterde versie aangemaakt, leverbaar over 2 weken..!!!! Handig ..... ik zou op vakantie maar dat gaat ff niks worden, weet iemand of de poelie van de Hyundai Tuscon V6 dezelfde is? Want die is wel gewoon leverbaar. Hans Quote
bigwade Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 zelfde blok, gewoon proberen hoor bij joendaai.. Quote
Jantje.2 Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 en anders is bellen met KAPbv in groningen (korean auto parts) Tel: 0594-511748 Quote
Crum Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 of toch nog even wachten op een verbeterde versie, aangezien de krukaspoulie van een V6 vaker kapot gaat..ook van een sortento 3.5..als je er nu eentje van een tucson monteerd is dat misschien nog een oude type.. Quote
Jantje.2 Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 of toch nog even wachten op een verbeterde versie, aangezien de krukaspoulie van een V6 vaker kapot gaat..ook van een sortento 3.5..als je er nu eentje van een tucson monteerd is dat misschien nog een oude type.. maar je kan wel op vakantie... Quote
Leon Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Waarom persé bij de dealer bestellen? Zulke poelies kun je meestal ook gewoon bij een automaterialenzaak bestellen aangezien die meestal door merken zoals Gates gemaakt worden. Vind dat de dealer ook wel iets creatiever kan zijn, als de importeur ze niet kan leveren zoek je toch een ander alternatief? Quote
Jantje.2 Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Waarom persé bij de dealer bestellen? Zulke poelies kun je meestal ook gewoon bij een automaterialenzaak bestellen aangezien die meestal door merken zoals Gates gemaakt worden. Vind dat de dealer ook wel iets creatiever kan zijn, als de importeur ze niet kan leveren zoek je toch een ander alternatief? Daarom geef ik ook de tip KAPbv in Groningen. Daar bestellen wij altijd alle onderdelen voor die paar kia pregio's die wij in onderhoud hebben Quote
HansD Posted January 22, 2012 Author Posted January 22, 2012 Ik schaam mij zeer, ik heb niks meer laten horen, Het verhaal hoe het verder ging, ik heb contact gehad het de importeur, en die wist niet veel te vertellen. Heb een Kia /Hyundai dealer gebeld, die dacht na onderzoek dat het zou moeten passen, volgens de chefmonteur liggen de onderdelen in centraal magazijn in Belgie gewoon met 2 stikker in de rekken. Dus hier in Apeldoorn bij de plaatselijke Hyundai dealer een poelie besteld , deze kon me nog wel vertellen de vorig jaar een ander onderdeel nummer op de poelie stond en dat hij nu 30 euro duurder was. De volgende dag poelie in huis, het ding er op de stoep erop gezet, caravan aangekoppeld en op hoop van zegen naar het Gardameer, kortom een happy end. Snap alleen niet waarom een Kiadealer niet zoiets kan verzinnen. Of dit de verbeterde poelie is of niet weet ik over 100000km Allen bedankt voor de support HansD Quote
Recommended Posts