Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ook mijn Picanto is qua geluid niet veel beter dan eeen transistor radio. De fader werkt niet of nauwelijks, geluid is achter dan veel te zacht en vervormd. Powerbass..... zucht... Bij max. volume is het gewoon slecht. Het valt mij ook op dat het geluidsniveau bij gebruik USB stick bijna gehalveerd is. Ook CD speler speelt zachter dan radio. Ga hier binnenkort mee naar m'n overigens erg prettige dealer!!

Er staat hier al een voorbeeld hoe je de speaker kappen voor in het dashboard los kunt krijgen zodat je nieuwe speakers kunt monteren. Weet iemand ook wat voor speakers er achter in de deuren zitten? OOk diameter 10 cm?

Posted

Daar heb ik geen verstand van, echter ik vind het wel vreemd dat dit probleem zich bij zovelen voordoet en KIA hier niets aan doet.

Heb nu een goede radio cd mp3 speler en ga er dus heeeel erg op achteruit als ik het zo hoor.

Posted

Nou weet ik niet of het ligt wanneer de nieuwe Picanto van de band is gerold, maar het geluid van de standaard radio en speakers in mijn Picanto is redelijk te noemen (Aug 2011 gemaakt). Alleen zoals vele aangeven is er geen Bass waar te nemen. Ik ga eerst eens kijken of dat te verhelpen is met een actieve underseat sub. Mocht de radio zelf geen geen Bass doorgeven, is dit uiteraard ook geen oplossing; dan maar eens alles wisselen met Vibe Audio componenten...

We gaan sleutelen! B)

Brian

• Like 1
Guest Jeroen66475
Posted

Ik heb er zelf een radio ingezet (heb de basisversie zonder radio) en vind het geluid dat uit de standaard speakers komt prima hoor. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen standaard wat kwaliteit van geluid betreft maar het geluid van een ''transistor radio'' is wat mij betreft sterk overdreven.

Posted

Ik heb ook mijn "oude "radio er in gezet.

Geen probleem met het geluid.

Thuis heb ik ook geen B&O

Slechts Denon

Ronald

Posted

Kort samengevat doen de speakers het dus redelijk maar schiet de radio-unit te kort..??

Dat zou wat hakken en zagen schelen

Jammer dat ze er zo'n lofi-radio in zetten.

Posted

Ik heb er zelf een radio ingezet (heb de basisversie zonder radio) en vind het geluid dat uit de standaard speakers komt prima hoor. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen standaard wat kwaliteit van geluid betreft maar het geluid van een ''transistor radio'' is wat mij betreft sterk overdreven.

Inderdaad het geluid is zelfs perfect!! helder blijft ook helder wanneer je hem harder zet, letwel: dit is afhankelijk van de kwaliteit van het door jou afgespeelde nummer :) Het enige wat ontbreekt is gewoon bass. ik plaats binnenkort een active sub, en laat de radio+speaker gewoon zitten dat geluid is prima.

ik nodig dan ook een ieder uit om te komen luisteren als ik de active subwoofer onder m'n voorstoel heb zitten B)

Posted

Ik heb een picanto fusion, zo noem hij toch in Belgie, dus met ook standaard radio en luidsprekers erin.

Heb de speakers vervangen, zowel vooraan en achteraan. standaard zijn het 1weg, nu zijn het 2weg met meer vermogen.

Radio vervangen door een radio met 4x50W max uitgangsvermogen.

Speelt nu zeer goed.

Standaard Radio heeft idd te weinig vermogen, en dan nog met 1weg speakers, gewoon alles vervangen, en dan klinkt het stukken beter, met ook de nodige bass.

Subwoofer vind ik nu niet nodig, eventueel deuren wat isoleren, om extra trilling tegen te gaan, maar niet echt nodig.

Achteraan zitten standaard13cm speakers in.

Bij kennis te rade gegaan, die heeft achteraan alles weggenomen, dus ook de bevestiging waarop de speakers zijn bevestigd, en vervangen door 16cm speakers met andere bevestiging.

Posted

Intussen het geluid van de basic+airco aangepakt, want met dat standaardgeluid kon ik niet leven hoor :wink:

Pioneer-radio erin geschoven. Voorspeakers vervangen door JBL's (was maar een klein werkje trouwens).

Achterin JBL's gemonteerd.Versterker + sub aangesloten. Ik ben HE-LE-MAAL blij! :D

• 4 weeks later...
Posted

Ik heb ook de voor-en achterspeakers vervangen, maar ben nog steeds niet tevreden over het geluid (m.n. bass) dat uit de standaard radio komt. Ik heb inmiddels een kleine subwoofer (Pioneer WX110A) aangeschaft. Heeft iemand een idee waar ik het beste/makkelijkste een constante plus en de geschakelde plus vandaan kan halen?

Posted

Hoi,

Kijk eens bij topic "12 volt permanent" daar heb ik een schema mee gestuurd van de radio aansluiting.

Op die aansluiting zit zowel geschakeld als permanent 12 volt.

Ben

Guest Marcvane86
Posted

Mijn geluid is eigenlijk best goed in de pico. Alleen volume kent de audio unit niet. Maarjah die tijd ben ik toch aan het ontgroeien ahahah.rolleyes.gif

Posted

Hallo,

Hoe heb je de panelen losgekregen van de achterdeuren? De grepen moeten ook los gemaakt en ik vraag me af hoe dit moet, Deze houden nu het paneel tegen als ik het paneel los haal van de deur.

Ik heb ook de voor-en achterspeakers vervangen, maar ben nog steeds niet tevreden over het geluid (m.n. bass) dat uit de standaard radio komt. Ik heb inmiddels een kleine subwoofer (Pioneer WX110A) aangeschaft. Heeft iemand een idee waar ik het beste/makkelijkste een constante plus en de geschakelde plus vandaan kan halen?

Posted

Hallo,

Hoe heb je de panelen losgekregen van de achterdeuren? De grepen moeten ook los gemaakt en ik vraag me af hoe dit moet, Deze houden nu het paneel tegen als ik het paneel los haal van de deur.

Hier is al eerder over schreven in een van de "geluidskwaliteits" topics. Kwestie van 2 schroeven losdraaien en voorzichtig de bekleding lostrekken. http://www.kiaclub.nl/topic/7075-radioluidsprekers-picanto-12-comfort-pack/page__st__20

Het vervangen van de achterspeakers zonder een extra versterker of betere headunit te plaatsen heeft overigens weinig zin. Heb nu alle speakers vervangen door JBL's (zonder extra versterker) en gisteren een actieve subwoofer (Pioneer WX110A + HLC100 adapter) geplaatst. Het geluid van de standaard radio is fantastisch geworden.

Achteraf had waarschijnlijk alleen het plaatsen van de subwoofer al voldoende geweest.

Guest Marcvane86
Posted

Misschien een domme vraag,maar hoe sluit je zo`n subwoofer aan??

Henco.

Ook ik ben hier benieuwd naar heb bij andere auto's heel veel aangesloten maar nooit in een orgineel audio susteem