lindamarco Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Dag mede Kia-bezitters, wij zijn voornemens naar Italie te gaan per Kia Picanto. Is dit aan te raden (afstand, bergen e.d.). Dit voor de overweging vliegtuig / auto. Iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt voor een mening! Marco & Linda Quote
Rio-man Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Afhankelijk van hoeveel je mee gaat nemen is het best te doen. In de bergen zal de Picanto, zeker met veel bagage, best even moeten trekken. Ook zal de Picanto best een slokje lusten als 'ie zo hard moet werken. Mijn mening: Het is te doen, maar alles moet met geduld. Zelf zou ik echter het vliegtuig kiezen. Lange ritten ben ik nooit kapot van. Quote
willem1 Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 't Is maar net wat je wilt.... En waar je naar toe gaat in Toscane- Kom er zelf net vandaan (22.05-28.05); weliswaar met de Sorento maar als je via Basel, Luzern, St. Gotthard rijdt richting Milaan heb je de bergen wel zo'n beetje gehad Daarna kom je in de Povlakte en dat is zo plat als een pannenkoek Bologna naar Florence/Firenze vraagt wat meer stuurmanskunst en beetje rustigjesaan kom je er ook wel- Van F. naar bv. Sienna is het weer redelijk vlak- Het lijkt me toe dat de Picanto dat allemaal goed aan kan, maar hoeveel bagage, hoeveel personen enz.? En dat-ie natuurlijk een slokje meer lust is logisch (en je maakt meer kosten voor tol etc) En vliegen...dat is natuurlijk ook een optie. Prijsvechters doen er alles aan om leuke aanbiedingen te doen Maar dan heb je daar in Toscane weer geen auto. Zo is het altijd wat... 't Is maar net wat je wilt.... Quote
Tazteam Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Hallo, het 1.0 motortje zal in de bergen best wat moeite gaan krijgen om naar boven te komen. Maar ben niet teleurgesteld dat je de meest rechtse baan moet gaan berijden want snel zal het niet gaan. Wij hebben zo'n ervaring gehad in de Ardennen, en op een helling van 12% kwamen wij niet hoger dan 30 km/u En daarbij stijgt het brandstofverbruik heel drastisch. Mijn advies: niet doen. De kans bestaat dat het auto?tje het niet zal overleven Philip Quote
willem1 Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Nou weet je van iemand die het weten kan..... Philip is expert en rijdt per slot van rekening in een (wel heeeel fraaie) Picanto en ik zal de allerlaatste zijn om hem tegen te spreken Veel wijsheid! Een hele mooie vakantie in Toscane! Quote
Rio-man Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Tsja ik merk het zelfs met de 1.5-liter motor uit de Rio dat 'ie moeite heeft met trekken. Zeker met vol gewicht. Quote
Kia Fan Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 http://www.picanto.it/ De picanto word gewoon verkocht in Italie....... Dus het moet om daar te rijden toch niet veel problemen geven...... En je heb levenslang pech onder weg service... dusss Prettige vakantie. Quote
LeFouduVolant. Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 ... neem van ondergetekende gerust aan dat je een PIC eenpuntnul benzinemotortje volbeladen op een Italiereis met g??n stukken kapot rijdt !!! Integendeel perfect om de verbrandingsruimten op de goede ouderwetse manier schoon te branden ... Where will it all end ... Quote
Tazteam Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 http://www.picanto.it/De picanto word gewoon verkocht in Italie....... Dus het moet om daar te rijden toch niet veel problemen geven...... En je heb levenslang pech onder weg service... dusss Prettige vakantie. De Picanto wordt overal in Europa verkocht........................maar dan met het 1.1 blokje, en dan heb net iets meer vermogen om in de bergen te rijden. Ik denk dat Nederland het enige land waar ze 1.0 hebben, maar wij hebben dan ook geen bergen Philip Quote
Kia Fan Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 MOTORE tipo benzina 4 cilindri 12V benzina 4 cilindri 12V cilindrata (cc) 999 1.086 potenza massima (kW / CV/giri) 44,5 / 60,5 / 5.600 47,8 / 65 / 5.500 coppia massima (Nm / giri minuto) 86,2 / 2.800 94,0 / 3.200 Word daar ook verkocht met 1.0 motor...... En verschil is niet zo groot de 1.1 levert 4,5 pk meer dan de 1.0. Maar belangrijker is (voor in de bergen rijden) het koppel. Deze is dan wel iets hoger maar het maximale koppel ligt ook weer bij een hoger toerental. Maar natuurlijk is de 1.1 wat sterker dan de 1.0 maar het ontloopt elkaar echt niet zo heel veel. Quote
Rio-man Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Toch denk ik dat je het verschil wel degelijk zal merken. Quote
Patrick Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Kijk ook eens naar het stukje Kia Picanto in de bergen, staat op pagina 2 Ik heb weliswaar de 1.1, maar van de zomer ga ik er weer mee naar Tsjechi? en Oostenrijk. Dus gewoon doen met de auto. Quote
Full Throttle Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Volgens mij kan je best de bergen in met de Picanto. Ik zat vorig jaar in frankrijk en zag daar een Picanto met Nederlands kenteken staan. Is ook door de bergen heen gereden. Ik ook maar dan wel met een Toyota Avensis 2.0 D4-D. (De Picanto stond in de thuis in mijn garage. De campeeruitrusting inclusief familie past er echt niet in). Reed daar overigens achter eeen Toyota Aygo en die reed gemiddeld 150 daar. Dat is ook een 1.0 (driepitter maar wel iets meer vermogend. 68Pk) Kapot rijden zal je hem niet snel denk ik. Ik zou wel met beleid rijden in de bergen. Door het ontbreken van een motortemperatuurmeter kan je dit niet goed in de gaten houden. Maar als je hem niet vol in de toerenbegrenzer over de bergen jaagt moet het toch gewoon lukken. Quote
Rio-man Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 En zorg dat je je koppelingsplaten niet verbrand, dus tijdig schakelen naar de juiste versnelling. Quote
Recommended Posts