Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Problemen nieuwe Picanto

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

http://www.autorecall.nl/

Op deze link vind je of je Picanto naar de dealer terug moet.

Hier staan ook de gegevens bij waarvoor je terug moet.

Bij twijfel zou ik de dealer bellen.

Geplaatst

Het betreft hier twee verschillende (Picanto) reparaties.

-1 een (preventieve) vervanging van de schakelkabels. Deze worden bij de eerstvolgende servicebeurt/reparatie

vervangen omdat hier absoluut geen veiligheid mee is gemoeid.

-2 een recall: Ten gevolge van het binnendringen van vocht treedt corrosie op in de parkeerrem

Het gaat hier om een (zeer) beperkt aantal Picanto's. De eigenaren krijgen hiervan schriftelijk bericht.

(Het betreft hier een mogelijk gevaar voor de veiligheid).

Tot slot is er voor de Picanto een software update tbv beter starten.

Ook deze update zal geplaatst worden bij de eerstvolgende servicebeurt / reparatie

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Volgens mijn kia Dealer gaat het voornamelijk om Bouwjaar 2011, mijn ouders hebben namelijk net een nieuwe picanto.

De brieven zijn gisteren de deur uit gegaan bij kianl voor de mensen die het aangaat.

Geplaatst

Kan je iets meer vertellen over de terugroepactie? Op de gegevens die je post, vind ik niets via google ofzo.

Terugroepregister Rijksdienst Wegverkeer

U kunt hier zoeken naar terugroepacties in het terugroepregister van de RDW. De RDW publiceert terugroepacties sinds 1 november 2012. U heeft de mogelijkheid om te zoeken op een merk, aangevuld met (eventueel) een type en/of een periode.

https://terugroepreg...epregister.aspx

Geplaatst

Terugroepregister Rijksdienst Wegverkeer

U kunt hier zoeken naar terugroepacties in het terugroepregister van de RDW. De RDW publiceert terugroepacties sinds 1 november 2012. U heeft de mogelijkheid om te zoeken op een merk, aangevuld met (eventueel) een type en/of een periode.

https://terugroepreg...epregister.aspx

Dank je, echter TA type? Ik zal het wel niet zien maar TA kom ik nergens tegen. (ik heb de 1.2 met alle toeters en bellen uit 2011). Waar kan ik dat vinden?

Alvast bedankt,

gr Tarkan

Geplaatst

Wel beste pica rijders,

De brief lag dus bij mij in de bus (net gehad). Meteen de dealer gebeld en even gevraagd of dit hetzelfde vervanging betreft als dat tijdens mijn laatste beurt gedaan was (29 nov 2012!!!, toen hebben ze iets bij de remmen achter gemonteerd en hebben we toen ook samen bekeken terwijl de auto op de brug stond). Volgens mijn dealer is dat inderdaad hetzelfde en hoeft blijkbaar mijn autootje dus niet terug (ze hadden vergeten de garantieclaim in te dienen bij KIA oid). Enfin ik heb hem gevraagd even uit te zoeken of het echt om hetzelfde gaat en hij belt me terug. Ik merk het wel. Aangezien de meeste Pica's al voor de jaarlijkse beurt geweest zijn gok ik dat het bij vele ook al gedaan is. Degene die een brief krijgen zijn degene bij wie de dealer nog niet de garantieclaim heeft ingedient en KIA NL er dus vanuit gaat/ging dat de vervanging nog niet heeft plaatsgevonden.

Ik hou jullie op de hoogte

gr Tarkan

Geplaatst

Goedemorgen allen,

De dealer heeft gisteravond terug gebeld en alles was dus inderdaad al gedaan (29 nov) en ik hoefde niet terug te komen. Ging om de achterrem (parkeerrem) maar ook iets om het stuurhuis wat bij mijn pico is gedaan. Beide garantie.

gr Tarkan

Gast Picantje1.2
Geplaatst

Hey allen,

Ik heb geen brief gehad en ook niks van mijn dealer er over gehoord. Mijn pica heeft net vorige week zijn beurt gehad. Sindsdien rijdt hij wel stroef d.w.z. minder vermogen met optrekken net alsof het hem niet lukt om op toeren te komen, alsof hij tegengehouden wordt. Dus zal het eens navragen. Ze hebben wel een software update gedaan omdat ik last had van startproblemen met het koude weer. Nu loopt hij echter nog slechter sinds de update. En misschien hebben ze wel wat gedaan hoor met de parkeerrem want toevallig dat ik dit lees en denk... hmmm afgelopen maandag bleef mijn parkeerrem hangen ondanks dat hij naar beneden was.

Nu leg ik de koppeling want voor de beurt nog nooit last van gehad.

Mijn pica is van dec 2011.

Hebben al meer mensen brieven gekregen? Jammer dat je online niet meer kunt vinden erover behalve die berichtgeving.

Groet, Picaatje.

Geplaatst

Hi allen,

Als eigenaar van een Kia Picanto en zakelijk bezig met voertuigdata ben ik eens gedoken in de wereld van openbare recallinformatie met mijn eigen auto als leidraad. Volgens RDW terugroepregister/mijn Kia dealer komt mijn Kia niet in aanmerking voor recall, maar er zijn genoeg andere openbare internetbronnen (waaronder Kia Denemarken) die anders beweren...

zie voor meer info over mijn relaas: http://blog.kenteken.tv/2013/01/28/datakwaliteit-openbare-recallinformatie/

Geplaatst

Volgens mijn dealer (Koops, Deventer) is de terugroepactie ook niet op mijn auto van toepassing. Sterker nog; hij had er nog niet eens van gehoord. Zag in z'n systeem alleen een check voor de versnellingsbakkabel staan.

• 2 weken later...
Geplaatst

Leuk autootje. Alleen ik heb het probleem dat het een grote condensbak is. Al enkele keren naar gekekn, maar nog niet opgelost. Dinsdag weer naar dealer. Alle instellingen zijn goed, maar het is toch van de zotte dat met vorst zelfs de binnenkant is bevroren.Soms na een rit is hij na 15 minuten weer helemaal beslagen. Of soms als je hem start slaat de foorruit meteen dicht Dit voor een auto van nog geen jaar oud. Ik heb er alle extra pakketten op zitten. Maar om het pakket Turks-Bad had ik niet gevraagd. Ben benieuwd hoe en wanneer het is opgelost. Zijn er anderen met dit probleem. Ik denk zelf dat het hele systeem niet klopt. 7 jaar garantie geven is zo wel gemakkelijk. De dealer doet zijn best, maar ik ben het gewoon beu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...