Edwin936 Geplaatst 21 Oktober, 2011 Geplaatst 21 Oktober, 2011 Hallo, Ik heb mijn kia sorento 2.5 crdi nu ruim vier jaar en vind het tot op heden nog steeds een topwagen. Maar nu heeft hij pas de 200.000 gehaald en nu zit ik er soms wel eens aan te denken om hem in te ruilen voor zeker weer een sorento maar dan een iets jongere met zo rond de 100.000 km. Heeft iemand ervaring met de diesel motoren van kia met ruim 200.000 km en of ze onder normale omstandigheden nog een tijdje mee kunnen?? Ben benieuwd naar enige reacties! Met vr gr. Edwin Quote
masimo Geplaatst 22 Oktober, 2011 Geplaatst 22 Oktober, 2011 Ik denk dat je een unieke auto hebt. Vrijwel niemand heeft 200.000 km met een Sorento gereden. Enige dat ik weet is dat de jongere Facelift diesel modellen nogal eens last hebben van een kapotte turbo. Quote
Crum Geplaatst 22 Oktober, 2011 Geplaatst 22 Oktober, 2011 we hebben een sorento rondrijden over de 300.000 km, zonder al te veel grote probelemen..het is wat lastig te zeggen, maar zou er mee doorrijden als je nog niet al te grote kosten heb gehad, en je altijd goed voor de auto heb gezorgt (onderhoud, rijstijl etc) Quote
xychix Geplaatst 26 Oktober, 2011 Geplaatst 26 Oktober, 2011 mijn sorento 2.5 CDRi bj 2005 heeft er nu ook 211.000 op staan. - Ergens tussen de bak en tussenbak begint nu een beetje olie zweterij. - Ook laat de tankcoating los (al 2x door stilgestaan) maar weet nu hoe ik dat onderweg zelf in 20 minuten kan schoonmaken. Mijn coating laat waarschijnlijk los door tanken in Frankrijk, hier zit wat meer biodiesel door de diesel. Kent iemand een bedrijf wat betaalbaar een tank kan ontdoen van alle coating???? Al gehad: - De eerste eigenaar heeft vermoedelijk de TOD ooit vervangen, deze zag er als nieuw uit toen ik de auto in 2008 kocht met 119.000 op de teller. - keerring krukas - water in de assen, ik had een keer wat te diep water gehad. Er was een keerring uit de vooras geslagen (dit hoorde ik gelukkig, meteen gestopt en laten afvoeren) - Brandstoffilter zat een keer verstopt (mogelijk ook toen al door verhoogde aflating van coating, paar jaar terug) Al met al vindt ik het wel een dure auto maar tegenwoordig koop je niets meer op ladderchassis wat toch zo aardig rijdt op langere ritten. Mogelijk ook omdat ik bijna alleen maar te dure bezoekjes heb gehad aan de dealer. Doe nu meer zelf en de rest bij een kleine garage op de hoek. Op naar de 300.000 (hoop ik, anders een dacia duster 4x4 LPG zonder opties) owja, natuurlijk ten overvloede, maar we laten de auto altijd even uitrusten in stationair na flink rijden om de turbo gesmeerd te houden tot ie stilstaat. Quote
bitman Geplaatst 28 Oktober, 2011 Geplaatst 28 Oktober, 2011 mijn 2005 xs 2.5 diesel heeft nu 107000 miles -> 171200 km en rijd nog steeds goed Quote
xychix Geplaatst 28 November, 2011 Geplaatst 28 November, 2011 Ondertussen lek ik ook olie. Ik markeer echt mijn parkeerplaats. Nog geen liters per maand dus nog aan te vullen, vermoedelijk lekkende keering op de krukas. Onderdeel 60 euro maar vele uren voor weghalen bak & tussenbak. Dus ik rijdt er mee door. Scheelt ook weer roest aan de onderkant Quote
xychix Geplaatst 29 November, 2011 Geplaatst 29 November, 2011 Olie lekkage vandaag fors toegenomen. De garage wordt nu echt een serieuze puinhoop en ook de eerste meters uit de garage waar de hangede druppels vallen is ondertussen een schande. Mogelijk moet ik er toch maar aan... Quote
xychix Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 Net "Forte seal conditioner" in het blok gegoten. Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten. Quote
xychix Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 lekkage lijkt minder, maar aangezien het schuimblok onder de koppeling nog vol met olie zit zal hij nog wel even doordruppen. Eens zien wat de lange termijn brengt. Daarnaast ook de tank vervangen, de coating kwam eraf. Was nog verrekkte moeilijk om de vulslang weet terug op de tank te krijgen. Vooral aangezien ik geen brug heb en alles liggend onder de auto moet doen. Quote
Crum Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 schuimblok kan je er ook even vanaf halen en leegknijpen/schoonspoelen...dan zie je sneller of het minder is geworden. Quote
xychix Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 schuimblok kan je er ook even vanaf halen en leegknijpen/schoonspoelen...dan zie je sneller of het minder is geworden. is dat zo, kan die eraf (onder de koppeling vandaan) zonder de gehele versnellingsbak ed te demonteren? Quote
Crum Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 t schuim zit in een beugel geklemt, die beugel zit vast met 2 grote bouten. De beugel kan je er gewoon vanaf halen.. Quote
xychix Geplaatst 4 December, 2011 Geplaatst 4 December, 2011 t schuim zit in een beugel geklemt, die beugel zit vast met 2 grote bouten. De beugel kan je er gewoon vanaf halen.. Ga ik zeker even naar kijken. Als dat eraf is kun je dan ook de koppeling zien zitten? Kun je mogelijk zelfs de slijtage van de koppeling zien!?? Quote
Crum Geplaatst 4 December, 2011 Geplaatst 4 December, 2011 even zo uit mn hoofd, nee, je kan niet de koppeling zien, je kijkt tegen t vliegwiel aan. Quote
Edwin936 Geplaatst 20 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 20 December, 2011 Hallo, Ik lees net dat er problemen zijn met lekkende krukaskeering. Mijn sorento 2.5 crdi heeft dit al zolang ik hem heb. Heb hem gekocht met 140.000 en heeft nu al ruim 200.000 km! Houd het oliepeil goed in de gaten maar hoef hem 1x in de 3 maand bij te vullen. Het zal waarschijnlijk wel erger gaan worden misschien, maar ik ben erg benieuwd als dat Forte seal conditioner geholpen heeft. Is dit verder schadelijk om mee door te rijden?? Grt Edwin Quote
xychix Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Hallo, Ik lees net dat er problemen zijn met lekkende krukaskeering. Mijn sorento 2.5 crdi heeft dit al zolang ik hem heb. Heb hem gekocht met 140.000 en heeft nu al ruim 200.000 km! Houd het oliepeil goed in de gaten maar hoef hem 1x in de 3 maand bij te vullen. Het zal waarschijnlijk wel erger gaan worden misschien, maar ik ben erg benieuwd als dat Forte seal conditioner geholpen heeft. Is dit verder schadelijk om mee door te rijden?? Grt Edwin Schadelijk is het vast niet, in slechtste geval komt t in de koppeling. (natuurlijk wel vaak peilen) Die seal conditioner heeft wel wat geholpen maar niet genoeg. Hij lekt nog steeds. De verkoper had echter nog maar 1 tube, gezien de grote hoeveelheid olie in t blok moeten er 2 in. Zodra deze binnen is en ook deze erin zit kom ik hierop terug. Quote
Edwin936 Geplaatst 21 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 December, 2011 Oke, ben benieuwd hoe het gaat met die seal conditioner. Hoor het graag van je. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.