Ga naar inhoud

Remko.me's Poetscollectie


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Dat je Turtle Ice niet met lagere temperaturen moet gebruiken, omdat het dan moeilijk uit te

poetsen is, was mij niet bekend. Dat het in de zon te gebruiken was wist ik wel.

Ter verduidelijking: Turtle Ice is natuurlijk niet alleen voor rubber- en kunststofdelen. Het is

juist voor de lak een prettige was die snel op te brengen valt en ook met warm weer en in de

volle zon is uit te poetsen. Is een goedkoop alternatief.

Toch zweer ik nu meer bij Meguiar's NXT 2.0. Een goed opbrengbare en snel uitpoetsbare

wax, die ook nog eens lekker ruikt. Wat wil je nog meer? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik spuit altijd op een droge auto, maar natte auto kan ook prima, loopt er iets sneller af, maar niet vervelend.

Zoals HellRaver aangeeft, gebruik de nevelstand op de tuinslang.. :)

Super dat je het ook gaat proberen, houd je ons op de hoogte!??

Ik hou je op de hoogte vooral of het met de plantenspuit is te doen!

Maar ik dacht dat je ergens schreef na het inweken met de Magifoam je het schuim met de hogedrukspuit er weer af spoot omdat het dan makkelijker het vuil ook weg spoot? Of heb ik dan helemaal geen hogedrukspuit nodig maar gewoon de tuinslang?

Groet,

vand.m

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet de magifoam op je auto spuiten, de schuim eraf laten glijden, dit duurt zeker wel 10 minuten. Daarna met de tuinslang (probeer een soort kop te hebben die een kleine hogedruk heeft en je spuit het vuil er zo af.

Kijk deze koppen bijvoorbeeld;

sproeikop.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?

Ik heb de drukspuit gisteren gekocht en vandaag mijn (oude nog niet-ingeruilde) Toyota mee gewassen. Er moet toch zeker 3 liter water in de drukspuit zitten, anders grijpt het slangetje in de fles soms mis. Zoveel schuim als ik bij anderen zag heb ik niet kunnen produceren hiermee, maar dit lijkt mij toch wel genoeg. Zoals uit dit filmpje blijkt wat ik ervan heb gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=lV4h2oEq6wg

Ik heb na het afspuiten de auto niet meer gewassen met (andere) shampoo, maar gewoon even droog gemaakt met de zeem. Het is toch een oudje en ik vraag mij ook af of het niet dubbelop is om weer met shampoo de auto te doen.

Veel kijkplezier! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk filmpje!

Echter wil ik wel zeggen dat je echt schuim moet produceren, het schuim glijd dan heel langzaam van je auto af en dat is nu net de bedoeling. Zie mijn foto's. Het schuim neemt het vuil mee en weekt het los. Nu glijd het snel van je auto af en is de werking niet goed.

Een fout kan zijn dat je zoals je in je filmpje ziet niet afmeet hoeveel magifoam je gebruikt. Je gebruikt denk ik te weinig.

Ik zie dat je fles in het filmpje echt leeg geworden is, dus je hebt echt veel verbruikt voor 1 auto en vraag me af waarom je geen schuim hebt. Belangrijk is om de juiste dosering aan te houden. Mag ik weten hoeveel je gebruikt hebt op die 3 liter?

Ik zal zo een filmpje plaatsen even zoeken.

[edit] filmpje toegevoegd;

mijn auto;

IMG_2846.jpg

@bigwade ik weet niet of de druk te laag is, lijkt goed te zijn. Ik denk dat evenwicht voor voldoende schuim niet goed is geweest. Daarbij als de druk weg is, dan spuit hij nog steeds (dun straaltje) schuim.

@hans kun je eens 1 liter in de pomp doen en dan 10 tot 15ml van de magifoam toevoegen? Kijken wat je dan krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de spuit was niet leeg. Ik heb denk ik anderhalve liter gebruikt. Misschien iets meer. Maar je hoeft toch maar een mengverhouding van 1 op 100 aan te houden?

Sommige stukjes film zijn wel versneld afgespeeld hoor. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de spuit was niet leeg. Ik heb denk ik anderhalve liter gebruikt. Misschien iets meer. Maar je hoeft toch maar een mengverhouding van 1 op 100 aan te houden?

Sommige stukjes film zijn wel versneld afgespeeld hoor. :wink:

Ja klopt 1 op 100 zal moeten werken....

Link naar reactie
Delen op andere sites


De FM10 heeft 3 bar druk

fm-10-duese2.jpg

Dit zit er binnenin, wellicht produceert dat het schuim.

Kijk deze is 27 euro + 4 euro verzendkosten, ben je voor 31 euro klaar en heb je echt een FOAM master.

http://www.amazon.de...30729069&sr=1-1

(dit is gewoon de 1,5 liter hoor, beetje vage omschrijving de FM10 is dezelfde als die ik heb)

Toch denk ik dat jouw hogedruk ook zijn werk wel doet, misschien weet Alex of het zonder schuim hetzelfde effect heeft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit wel moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Morning,

Het "foamen" zonder schuim heeft ook effect, maar juist het schuim zorgt voor een beter resultaat en je hebt dan minder nodig, wat weer goed is voor de geldbuidel.

Het beste is te foamen met een speciale daarvoor ontwikkeld foamkop - laten we het zo maar noemen..

Deze sluit je aan op de hogedrukreiniger en klaar..

Ook zijn er foamguns (ik heb de naam ;) ) die op een gewone tuinslang passen. Ook zijn er poetsers die een verstelbare kop gebruiken van Gardena

Voor de geïnteresseerden onder jullie heb ik een link geplaatst mbt een erg goed product om te foamen en hoe en wat. (Met toestemming geleend)

http://www.driven2sh...eydew-Snow-Foam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal de volgende keer wat meer shampoo in de drukspuit doen, kijken of het inderdaad meer schuimt.

Aan de andere kant heb ik al zo vaak gehoord (ook van fabrikanten van afwasmiddelen) dat de klant graag schuim wil zien, maar dat dit absoluut niet nodig is om zoveel te zien. Want ook zonder veel schuim zou het schoon moeten worden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal de volgende keer wat meer shampoo in de drukspuit doen, kijken of het inderdaad meer schuimt.

Aan de andere kant heb ik al zo vaak gehoord (ook van fabrikanten van afwasmiddelen) dat de klant graag schuim wil zien, maar dat dit absoluut niet nodig is om zoveel te zien. Want ook zonder veel schuim zou het schoon moeten worden.....

Zoals Alex ook zegt;

Het "foamen" zonder schuim heeft ook effect, maar juist het schuim zorgt voor een beter resultaat en je hebt dan minder nodig, wat weer goed is voor de geldbuidel.

Het beste is te foamen met een speciale daarvoor ontwikkeld foamkop - laten we het zo maar noemen..

Heeft jouw hogedruk de foamkop? Zoals ik ook al in mijn vorige bericht schreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites


post-4147-0-08841500-1330789921_thumb.jpgpost-4147-0-93783700-1330789966_thumb.jpgZag vandaag bij de action zie hier waar ze gevestigd zijn : http://www.action.nl/weekaanbiedingen

Een plantenspuit klein en een grotere. De moeite waard om goedkoop uit te proberen.

Van de zomer zit je met je handjes in de plantjes, kun je ze met deze spuiten gelijk water geven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


post-4147-0-08841500-1330789921_thumb.jpgpost-4147-0-93783700-1330789966_thumb.jpgZag vandaag bij de action zie hier waar ze gevestigd zijn : http://www.action.nl/weekaanbiedingen

Een plantenspuit klein en een grotere. De moeite waard om goedkoop uit te proberen.

Van de zomer zit je met je handjes in de plantjes, kun je ze met deze spuiten gelijk water geven.

Goed plan, prima tip.

aan die kleine kun je geen buil vallen en ik leest dat je met 1,5 liter al een heel end bent.

Koop ze desnoods allebei !

Dat Makroding is waarschijnlijk wat te groot om dat schuim mooi op te bouwen.

Wat is een leuke hoge drukspuit voor weinig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zit iedereen te experimenteren met allerlei oplossingen die niet werken?

Foam gebruiken zonder te "foamen" heeft absoluut GEEN nut... het heet tenslotte niet voor niets foam. Dan kan je dus net zo goed gewone shampoo gebruiken...

Je auto nat maken met een plantenspuit is veel te weinig... met een simpele tuinslang, de kraan niet te ver open en je duim op het gat kom je ook al een heel eind.

Voor de foam kun je beter een foamlans (5 tientjes) gebruiken: http://www.carclean....tlans_kits.aspx

Geloof me dan krijg je pas FOAM! Een mooie dikke laag die langzaam van je auto zakt.

Het hele idee is namelijk dat water (nevel) het vuil losweekt, de foam gooit daar nog een schepje bovenop en pakt het vuil als het ware in.

Doordat het op die manier van de auto afloopt krijg je geen krasjes, daarna afspuiten met de hogedrukreiniger kan dus geen kwaad.

Dan krijg je dus dit:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank hellraven!!!

Ik probeer dat al heel de tijd te zeggen, ik laat zelfs een prima foammaster zien die maar 31 euro kost en ik zelf als poetser ook gebruik.

Blijkbaar heeft iedereen mijn link van Amazon gemist???

31 euro's jongens kom op, jullie geven nog meer uit aan de wasstraat!

http://www.amazon.de/Gloria-Schaumspr%C3%BChger%C3%A4t-75L-FoamMaster-FM10/dp/B003Y7FYNY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&m=A3937HFOQWFZ71&s=generic&qid=1330729069&sr=1-1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zit iedereen te experimenteren met allerlei oplossingen die niet werken?

Ik heb die spuit gekocht om gewoon eens te experimenteren. 't kost maar een tientje.....

Dan krijg je dus dit:

Ja, dat ziet er iets anders uit. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...