Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

let wel ff op deze is voor het vorige model dus tot 2011 verder ziet het er goed uit    :-)  :-)

Kan die met het andere inbouw paneel niet in onze mooie bolide?

Of zit het probleem in de connectors?

Geplaatst

als ik het even snel bekijk kan je het met wat verloopjes wel redden als ik het goed  zie heeft de orginele radio van de rio type JB een gewone iso aansluiting

10153826_297492823740919_919964594_n.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik volg deze discussie met veel interesse, maar zit met een probleem in mijn standaard radio in mijn Rio plus pack.

In de radio modus kan ik niets met de instelling"virtueel geluid"  Ook het aansluiten van andere radio's door de dealer loste dit probleem niet op....

Ik krijg de melding "in de radiomodus is de sta... voor instellingen tijdelijk uitgeschakeld"  Herkend iemand dit?  In de CD/USB modus werkt deze instelling wel normaal

Geplaatst

Ik volg deze discussie met veel interesse, maar zit met een probleem in mijn standaard radio in mijn Rio plus pack.

In de radio modus kan ik niets met de instelling"virtueel geluid"  Ook het aansluiten van andere radio's door de dealer loste dit probleem niet op....

Ik krijg de melding "in de radiomodus is de sta... voor instellingen tijdelijk uitgeschakeld"  Herkend iemand dit?  In de CD/USB modus werkt deze instelling wel normaal

Ik heb sinds een week mijn Kia Rio en ben dus bezig om alles te ontdekken. Een van de dingen waar ik tegen aanliep gisteren is het genoemde probleem. Helaas heb ik nog geen oplossing.

Groeten,

John

Geplaatst

Probleem ligt nu bij Kia Nederland...... Als ik meer weet hoor je het van mij. Straks naar de dealer (voor een ander probleem) maar zal gelijk vragen of zij al iets weten.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Ik heb sinds een week mijn Kia Rio en ben dus bezig om alles te ontdekken. Een van de dingen waar ik tegen aanliep gisteren is het genoemde probleem. Helaas heb ik nog geen oplossing.

Groeten,

John

Dit "probleem" heeft die van mij dus ook. Maandag moet ik toch bij de dealer zijn even aan hem voorleggen.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Mijn dealer gaat het ook voorleggen aan KIA NL ..... Ik w8 af.

Geplaatst

Via virtueel geluid kun je extra instellingen gebruiken oa surround. Dit verbeterd het geluid achter in de auto.

Geplaatst

Bij Lourens legt zijn dealer het bij Kia NL neer en bij mij gaan ze kijken of een nieuwe radio het probleem oplost.

Het probleem doet zich ook alleen voor in de radio modus.

We wachten dus met z'n allen af tot er een oplossing is......

Geplaatst

Hier is het probleem opgelost. Gijs van Kia Opgenoort in Arnhem heeft een nieuwe radio gemonteerd en hier werkt alles! Complimenten dus. Bij het vergelijken van de gegevens op beide radio's bleken deze identiek te zijn dus waar het probleem nu echt in zit...... Koreaans vakmanschap?

Geplaatst

Hebben jullie bij de W2-D9583K de navigatie erbij besteld of is er iemand die dit op zijn pc heeft staan? En hebben al veel mensen btw/invoerrechten moeten betalen? Ik werk zelf bij DHL en ik weet dat er geen pijl op is trekken over hoeveel en wanneer je moet betalen

Geplaatst

zo lang je het maar met de post nl laat versturen dat scheeld weer met de invoerechten is meestal de helft goedkoper dan de dhl  :wink:  :wink:

maar navigatiemoet je er niet bijbestellen je krijgt er bij hun erg oud materiaal bij dus die kan je wel krijgen van ons

je moet allen even een micro sd kaartje van 8 gb regelen 

Geplaatst

Stuurt Witson standaard met Post NL?, onder de 23 eur neemt DHL de kosten voor hun rekening bij Post NL moet je 7 eur zelfs betalen. Super, dan kom ik zeker bij jullie terug als ik de navigatie nodig heb.

Geplaatst

nee tot 23 euro hoef je gewoon geen invoer rechten betalen daar boven eerst alleen handlings kosten en btw en dat percentage word steeds meer maar de post nl hark is iets kleiner zeg maar

en tegen die tijd laat je het maar weten dan regelen we dat  :-)  :-)

o ja en ze sturen standaard  EMS en soms met tnt dus word het meestal met post nl gestuurd of je moet er om vragen een bij betalen dan sturen ze het met een ander

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Met veel interesse heb ik dit forum gelezen. De radio van mij Rio heb ik laten vervangen voor een pioneer f940bt. Qua geluid al een hele verbetering maar toch nog niet helemaal je van het...

Wie heeft goede ervaringen met het vervangen van alleen de speakers? Zonder woofer en extra versterker? Wie weet een goed adres voor aankoop en inbouw in het midden van het land?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Geplaatst

Heb dit al vorig jaar laten vervangen, ben er zeer te spreken over, was de investering meer dan waard. Het geluid is subliem, gaat bijv maximaal hard zonder vervorming, blijft gewoon altijd zuiver, en dat ondanks de standaard radio. Er zit wel nog een actieve ruis onderdrukker tussen de radio en uitgangen. Specs weet ik niet meer uit mn hoofd, maar alles is van Rockford Fosgate: Tweeters (2x), speakers voor (2x) (achter zitten nog JBL's, verdeling is 80%/20%), versterker en subwoofer (12" dacht ik)

Alles professioneel laten inbouwen, dus nergens in geboord of gezaagd (behalve ophanging versterker) De tweeters zitten netjes in het ventilatierooster verwerkt, en zo neergezet dat de geluidsgolven via de curving netjes naar achter lopen.

Als je precieze specs wilt weten of kosten, pm mag altijd.

Eveybody likes pictures:

21opxf6.jpg

x43tkn.jpg

242ahj8.jpg

33ze8ty.jpg

Geplaatst

Ziet er strak uit Rive! Mooie foto's!

Ben alleen bang dat ik iets dergelijks er bij het thuisfront niet doorkrijg...

Ik zal het moeten doen met alleen speakers en indien nodig een kleine versterker.

Geplaatst

Ik heb deze (http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.10&DIVISIE=consumer&ARTNR=429258) in laten bouwen door de heren pimpmasters. Voor de tweeters heb ik de originele a-stylen van de navigatie-pack kunnen kopen voor een prikkie, daardoor zijn de uit het zicht.

Samen met deze subwoofer (http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us/) echt een goede combinatie voor die prijs. 

Met de goede service van de heren.

succes

• Like 1
Geplaatst

deze speakers hebben wij in de voor en achter deuren   https://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.2&ARTNR=429258

429258-n1.jpg

gemonteerd met deze montage ringen   http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-h-corsa-d-signum-vectra-c-acv-271230-07/

2990_sm.jpg

en deze subwoofer onder de stoel      http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us/

8378_sm.jpg

aangesloten met deze aansluit set      http://www.pimtensen.nl/car-hifi/102c-aansluitmaterialen/172l-kabelkits/9049d-renegade-ren10kit/

9049_sm.jpg

en dan heb je dus voor best weinig geld een leuke sound in je auto 

• Like 1
Geplaatst

Dat ziet er goed uit zeg en nog zeer betaalbaar ook! Enig idee waar ik zo'n set zou kunnen laten inbouwen en wat dat zal kosten?

Zelf ben ik namelijk a-technisch....

Geplaatst

ja hoor dat kunnen ze in Edam heel erg goed

voor een leuke prijs heb ik begrepen

maar dat wod alleen per PB besproken uiteraard  :wink:  :wink:

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...