Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank Paulus30. Goede tip! Zal het vragen of ze het gedaan hebben zaterdag.

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Hallo,

Heb het eea doorgelezen, maar heb niet helemaal gevonden waar ik naar op zoek ben.

Inmiddels heb ik mijn auto een aantal maanden, maar ik ben mijn geluid echt zat. Wat een blikkerig hol geluid zit in de auto.

Ik wil de 4 speakers gaan vervangen.

Ik heb een F550BT radio (erg tevreden over!)...

Mijn vraag:

welk formaat moet ik kopen om de huidige speakers 1 op 1 te kunnen vervangen. En welk maximale inbouwdiepte.

Graag hoor ik van jullie

Geplaatst

Hallo,

Heb het eea doorgelezen, maar heb niet helemaal gevonden waar ik naar op zoek ben.

Inmiddels heb ik mijn auto een aantal maanden, maar ik ben mijn geluid echt zat. Wat een blikkerig hol geluid zit in de auto.

Ik wil de 4 speakers gaan vervangen.

Ik heb een F550BT radio (erg tevreden over!)...

Mijn vraag:

welk formaat moet ik kopen om de huidige speakers 1 op 1 te kunnen vervangen. En welk maximale inbouwdiepte.

Graag hoor ik van jullie

vraag het de pimpmasters die weten alles

Geplaatst

16cm speakers passen prima maar hoe dan ook, je hebt adapters nodig. Anders gaat het niet passen. Ik zelf heb een compo setje van Clarion in mijn Rio op de originele HU en een underseat woofer onder de passagiersstoel en dat bevalt prima. Doordat ik de originele HU heb gehouden heb ik de achterspeakers niet vervangen. Heeft immers weinig zin aangezien die anders aangestuurd worden.

Geplaatst

daar hebben wij al eens antwoord opgegeven via een PB op 27-12-2013

ha, ja.. kon het bericht niet meer terug vinden. Zie het staan. tnx

als het weer goed is zou ik graag met jullie een afspraak willen maken voor het inbouwen, dat zou super zijn

• 2 weken later...
Geplaatst

Is er al iemand die er iets aan heeft weten te doen aan het slechte geluid uit de achter speakers?

Dan bedoel ik bijvoorbeeld alles op de voorste speakers of dmv een filter (wat ik hier ergens las..)

Geplaatst

Het enige wat je eraan kan doen is je HU vervangen. Het aansluiten van 4 speakers op alleen de vooruitgang kost je je vermogen.

De filter die ik heb aangesloten is puur voor de actieve sub. Het geluid van de achterspeakers wordt daar niet beter door.

Geplaatst

Dus iets met een versterker heeft ook geen nut dan?.. Ik noem maar wat hoor, nul verstand er van..

Geplaatst

Nee helaas. Je standaard radio stuurt een ander signaal naar de achterspeakers dan naar de voorspeakers. De enige oplossing is je radio vervangen ben ik bang.

Ik heb de standaard radio behouden, wel de voorspeakers vervangen door een Clarion compo setje en een actieve underseat subwoofer geplaatst en dat klinkt al erg goed.

Doordat je standaard HU geen aparte uitgang heeft heb ik een Hi-Lo filter op de bedrading van achteruitgang geplaatst en die aan de sub verbonden.

Mij stoort het slechte geluid op de achterspeakers niet. Ik zit immers voorin en daar klinkt het geluid gewoon goed.

Ik weer niet precies waar je woont maar je mag best eens komen luisteren.

Geplaatst

Ik weer niet precies waar je woont maar je mag best eens komen luisteren.

Utrecht zie ik net. Is helaas niet naast de deur.

Als je eens in de buurt van Wijchen komt moet je me maar iets laten weten.

Geplaatst

Dus iets met een versterker heeft ook geen nut dan?.. Ik noem maar wat hoor, nul verstand er van..

Straks met je active sub onder de stoel klinkt het al een heel stuk beter

Heb er vandaag weer even naar geluisterd een orginele radio met de zelfde speakers en sub als die jij straks ook hebt

Het klinkt dan echt al weer veel beter

Geplaatst

Oké, ik ben benieuwd.. En anders word het door sparen voor een witson... Denk ik... Eerst maar eens afwachten dan tot de sub er in ligt.

Bedankt voor de info ! Ben weer wat wijzer geworden.

Geplaatst

En een paar tweetertjes in de portieren doet ook al veel. Geeft in combinatie met de sub net dat beetje extra.

Geplaatst

Ja ik wil het liefst alles origineel houden, of laten ogen... En de tweeter panelen zijn redelijk prijzig las ik.. Dus... Ik wacht wel af hoe het klinkt als de subwoofer erin ligt.

Geplaatst

Je hebt geen tweeterpanelen nodig. Je plaatst ze gewoon op je bestaande panelen. Even een gaatje boren, tweeter erin en ziet er gelijk netjes afgewerkt uit.

Kijk zoals bij TheoMonika http://www.kiaclub.nl/topic/11062-weer-een-creative-zaterdag-van-de-pimpmasters/page-61

(even naar beneden scrollen)

Kost niet veel en is makkelijk zelf te doen. Ik heb het ook zo.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Goedemargen,

Kan iemand mij helpen?

Heb een excaliber 700.1us underseatwoofer gekocht die ik wil aansluiten op mijn Witsonradio.

Echter mijn radio heeft 1 subwoofer rca uitgang en de woofer 2 rca ingangen, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt

Geplaatst

heel simpel door 1 draad aan te sluiten en op je subwoofer het croslink knopje in te drukken dan werkt deze op maar 1 kanaal   dit zit bij mij ook zo aangesloten en werkt perfect (heb ook de witson

en anders is er altijd nog een splitter maar dit is niet nodig 

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...