Danny77 Geplaatst 28 April, 2013 Geplaatst 28 April, 2013 jullie weten ook echt alles he, tnx 1 Quote
xtra40 Geplaatst 28 April, 2013 Geplaatst 28 April, 2013 als je er al zo veel hebt ingebouwd dan word je er vanzelf handig in he Quote
Jim Brouns Geplaatst 28 April, 2013 Geplaatst 28 April, 2013 Ik heb de antenne rechts onder het dashboardkastje door geleid en daar aan de zijkant van de auto op het metaal gezet, antenne is magnetisch, ik heb steeds ontvangst van alle satellieten. Dan hoeft de klokkenwinkel er niet uit. Quote
Principia Geplaatst 6 Mei, 2013 Geplaatst 6 Mei, 2013 Twijfel, Zo bijna alles compleet, witson radio komt morgen binnen. Subje heb ik al evenals de boxen, Jbl Gto 635. Nu staat er in de specificaties van die boxen dat de impedantie 2ohm is ( en op de doos het logo van true 4 ohm logo.) Ik weet dat er hier op het forum al verschillene deze boxen ingebouwd hebben, maar ik heb ook gehoord dat 2ohm boxen op den duur je versterker kunnen beschadigien (wiitson=4ohm) en wordt ook niet echt wijzer van de uitleg over het treu 4ohm verhaal. Pff wat is nu wijsheid............ Quote
handyman Geplaatst 7 Mei, 2013 Geplaatst 7 Mei, 2013 ze zijn 4 ohm, heb ze er ook in zitten http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/GTO%20Multielement%20OM%20(final)3-16-01.pdf Quote
Principia Geplaatst 7 Mei, 2013 Geplaatst 7 Mei, 2013 ze zijn 4 ohm, heb ze er ook in zitten http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/GTO Multielement OM (final)3-16-01.pdf helaas, dat is het oude type Dit zijn de recente (zie ook vorm van tweater) 3-Way Coaxial GTO638 GTO6538 GTO838 GTO938 Size: 160mm 165mm 200mm 6" x 9" Impedance: 2Ohms 2Ohms 2Ohms 2Ohms Power Handling, RMS: 60W 60W 100W 100W Power Handling, Peak: 180W 180W 300W 300W Sensitivity (@ 2.83V, 1m): 92dB 92dB 94dB 94dB Frequency Response: 50Hz – 21kHz 50Hz – 21kHz 40Hz – 21kHz 45Hz – 21kHz Mounting Depth: 52mm 59mm 72mm 74mm Crossover Type: Built in Built in Built in Built in Tweeter-Protection (PTC): No No No Yes Tweeter-Level Control: Yes Yes Yes Yes Edge-Driven Tweeter: Yes Yes Yes Yes Quote
Freaky Geplaatst 8 Mei, 2013 Geplaatst 8 Mei, 2013 Ik had die jbl ook in mijn auto geplaatst. (Zelf gedaan). Maar later heb ik een nieuwe radio laten plaatsen met sub en versterker (1omh). Het bedrijf gaf aan dat de jbl speakers hun niet echt bevielen. Ze misde bereik en tonen in de speakers. Nu heb ik bij hun andere gekocht en moet zeggen dat deze veel beter zijn. Ik zal thuis ff opzoeken welke ik er precies in heb zitten. Quote
Freaky Geplaatst 8 Mei, 2013 Geplaatst 8 Mei, 2013 Ok zo zag het er uit bij mij de originele radio van de Rio Dit is tijdens de ingreep de patiënt onder het mes: Dit is het resultaat van de nieuwe Radio (de Sony XAV-601BT) Dit is de versterker die onder de bijrijder stoel zit. (Rockford Fosgate PBR300X1) En dit de sub (de Rockford Fosgate P2-1X12) Maar dit formaat was me wel wat te groot dus hebben ze er een andere behuizing om gedaan. Met dit als resultaat. En voor de deurspeakers ben ik gegaan voor de Focal 165 CA: Al met al is het een geluid waarmee ik me zelfs tussen de jeugd bij de Mc Donalds kan bevinden. 1 Quote
Principia Geplaatst 11 Mei, 2013 Geplaatst 11 Mei, 2013 Heb ik vandaag mijn speakers binnengekregen het waren de Rockford Fosgate R1653 geworden echter.....de gaten van die speakers vallen buiten de diameter van de pasringen pfff...... maandag maar even naar Pim Tensen bellen. Passen bij degene die zijn speakers vervangen hebben de speakers altijd goed op de pasringen? (Opel Astra / Corsa Signat S60.4830-019) Ben denk anders genoodzaakt om a: zelf pasringen te maken of wederom andere speakers te kiezen. Quote
Mieske007 Geplaatst 11 Mei, 2013 Geplaatst 11 Mei, 2013 Bij mij heeft xtra40 er gewoon wat kleine gaatjes voor geboord en ze daarin vastgezet. Werkt perfect en zie je niets uiteraard toch niets van. Quote
Principia Geplaatst 11 Mei, 2013 Geplaatst 11 Mei, 2013 Bedoel je in de ijzeren rand rondom je speakers? Quote
bigwade Geplaatst 11 Mei, 2013 Geplaatst 11 Mei, 2013 Al met al is het een geluid waarmee ik me zelfs tussen de jeugd bij de Mc Donalds kan bevinden. En eh........, hoe doen wij dit met een kratje palm of zoiets als vakantie ? ) 1 Quote
Mieske007 Geplaatst 12 Mei, 2013 Geplaatst 12 Mei, 2013 Bedoel je in de ijzeren rand rondom je speakers? Volgens mij heeft hij in de deur wat kleine gaatjes geboord zodat deze overeenkomen met de gaten in de luidsprekers. Wellicht dat je hem een berichtje kunt sturen, hij had het in ieder geval zo gefixt en ook super netjes gemaakt! Quote
Freaky Geplaatst 13 Mei, 2013 Geplaatst 13 Mei, 2013 En eh........, hoe doen wij dit met een kratje palm of zoiets als vakantie ? ) Nou met de eerste subkast was dit geen optie nee Met de aangepaste sub past er prima een kratje naast, daarnaast is het mijn bedrijfs-auto dus doe ik er niet vaak boodschappen mee ik ben simpelweg nooit thuis. En de sub kan heel simpel 90 graden gedraaid worden waardoor hij veel minder ruimte inneemt en met 1 druk op de knop kan hij eruit. Het feit dat ik geen kinderen heb scheelt natuurlijk ook 1 Quote
Jordan Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Afgelopen weekend heb ik de speakers in de voorportieren vervangen door http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/9617d-clarion-sre1722s/ Het geluid was al gelijk een stuk beter. Vandaag een dagje vrij en ook besloten om een extra subwoofer te plaatsen. Het is deze geworden http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us/ Vanmorgen begonnen met inbouwen en het zit erin. Het geluid is nu stukke beter. Idd geen ramentriller maar echt veel helderder dan de standaard audio. Ik heb de standaard HU behouden en op de achterspeakeruitgang heb ik een hi-lo filter geplaatst en die verbonden met de actieve sub. Ik ben tevreden. 4 Quote
xtra40 Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Hee Jordan leuk om te horen dat het je toch zelf is gelukt Quote
Jordan Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Hee Jordan leuk om te horen dat het je toch zelf is gelukt Ja dankzij jouw tips. Het zit er allemaal in en het werkt super. Al met al heeft het €250,- gekost. Een kleine investering gezien de flinke verbetering die het oplevert. Quote
Nieles Geplaatst 2 Juni, 2013 Geplaatst 2 Juni, 2013 Ik ben zeer tevreden inmiddels over het gelud icm de FB940T! Een subwoofer en andere boxen kunnen nog wel eventjes wachten! Quote
Joljoska Geplaatst 25 Juni, 2013 Geplaatst 25 Juni, 2013 Beste Pimpmaster, Ook mijn Witson is onderweg vanuit HongKong en heb het e.a. meegelezen en foto's bekeken op je facebook. Daarvoor dank voor je mooie en duidelijke reportages Nu wil ik dezelfde tweeters en boxen aansluiten (met uitzondering van de baswoofer) Mijn vraag is : moet ik aparte draden trekken voor de tweeters of kan ik de bestaande luidsprekerbedrading aansluiten die ik dan wil splitten naar de JBL in de deur en 1 dan naar de filter die vervolgens weer naar de tweeter gaat ? Met vriendelijke Groet Joljoska Quote
xtra40 Geplaatst 25 Juni, 2013 Geplaatst 25 Juni, 2013 Als je de zelfde tweeters koopt als die wij hebben zit er een filter bij en die kun je gewoon tussen je speaker bedrading in maken Dus je hoeft geen extra bedeading te leggen Quote
Joljoska Geplaatst 25 Juni, 2013 Geplaatst 25 Juni, 2013 Als je de zelfde tweeters koopt als die wij hebben zit er een filter bij en die kun je gewoon tussen je speaker bedrading in maken Dus je hoeft geen extra bedeading te leggen Inderdaad, het wordt een kopie van jou versie met uitzondering van de woofer ! Ben benieuwd, ik wil hem zelf inbouwen incl. de Witson. 1 Quote
xtra40 Geplaatst 25 Juni, 2013 Geplaatst 25 Juni, 2013 alles is zelf te doen gewoon rustig blijven niks forceren dan komt het helemaal goed ook kun je mijn radio verwijder fotos nog bekijken en hoe we de tweeters en zo hebben gedaan dan kom je een heel eind succes en keep us posted zou zeggen mischien wat fotos Quote
Joljoska Geplaatst 25 Juni, 2013 Geplaatst 25 Juni, 2013 Ga ik zeker doen, tis nog ff wachten op de Witson, die is onderweg, de speakers ga ik snel bestellen. Je hoort/ziet nog van mij. 1 Quote
Dirkbelgium Geplaatst 25 Juni, 2013 Geplaatst 25 Juni, 2013 Hey Joljoska,,welke Wiston heb je besteld? Je hebt 2 versies. W2-C204 of W2-D9583K? Quote
Joljoska Geplaatst 26 Juni, 2013 Geplaatst 26 Juni, 2013 Beste Dirk, Ik wilde de nieuwe versie, maar helaas nog steeds niet leverbaar, dus moest ik het met de oude doen, ook leuk en wat goedkoper.(dus de W2-D9583K) incl. achteruitrijcamera enz. Weet iemand welke 3G usbstick ik het beste hierop kan aansluiten ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.