Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jij..... een extra sub in je auto ?????

En gaat dat passen denk je  :-)

Grtz.

Specialmade

Geen idee..

Anders gooien we er wat stoelen uit denk ik.

• Like 2
Geplaatst

meteen paar bouten tegen het dak aan daar is ruimte zat  :wink:  :wink:

Kan dat ook ?

Man, leuk spul.

Krijg het wrsch morgen/ma binnen..

• Like 1
Geplaatst

Leuk, zit op zelfde pakket te wachten :-)

Pim Tensen ringvaart  TOTAAL 119EURO SUB 19,95 EURO VOOR REN10KIT :-)

15MIN BIJ MIJ VANDAAN

Geplaatst

Ik ben er uit. Het wordt toch een wat professionelere set van Rockord Fosgate, iets boven mijn budget maar hier ga ik denk geen spijt van krijgen.

Speakers compo set, subwoofer, versterker en een helix hi/lo adapter om de ruis zo goed als volledig uit het radio signaal te halen. De radio blijft origineel.

De deuren worden in het geheel bekleed met bitumen matten. Dit schijnt een verbetering van zo'n 25% te geven op audio kwaliteit, aangezien tegenwoordig om gewicht te besparen het aluminunium in deuren steeds dunner wordt, en daarmee het geluid scheller.

Over 2 weken wordt het geheel professioneel ingebouwd. Ik kan niet wachten :tt1:

Geplaatst

Ik ben er uit. Het wordt toch een wat professionelere set van Rockord Fosgate, iets boven mijn budget maar hier ga ik denk geen spijt van krijgen.

Speakers compo set, subwoofer, versterker en een helix hi/lo adapter om de ruis zo goed als volledig uit het radio signaal te halen. De radio blijft origineel.

De deuren worden in het geheel bekleed met bitumen matten. Dit schijnt een verbetering van zo'n 25% te geven op audio kwaliteit, aangezien tegenwoordig om gewicht te besparen het aluminunium in deuren steeds dunner wordt, en daarmee het geluid scheller.

Over 2 weken wordt het geheel professioneel ingebouwd. Ik kan niet wachten :tt1:

Deuren worden inderdaad met bitumen bekleed om de deuren zwaarder te maken (hogere massatraagheid). Hierdoor gaat minder energie vanuit de luidspreker verloren in het in beweging zetten van de deurpanelen en blijft er meer energie over om een goed en krachtig geluid te produceren.

Ik ben heel benieuwd waar je de tweeters van de composet gaat plaatsen en hoe je deze aan gaat sluiten.

Geplaatst

Deuren worden inderdaad met bitumen bekleed om de deuren zwaarder te maken (hogere massatraagheid). Hierdoor gaat minder energie vanuit de luidspreker verloren in het in beweging zetten van de deurpanelen en blijft er meer energie over om een goed en krachtig geluid te produceren.

Ik ben heel benieuwd waar je de tweeters van de composet gaat plaatsen en hoe je deze aan gaat sluiten.

De tweeters komen op het dashboard, in de hoek van het kleine raam, richting de voorruit, zodat het geluid via het voorraam recht van voren komt. Wordt volgens mij simpel met dubbelzijdige tape vastgezet, en de bedrading in de stijl weggewerkt (nergens schade achterlatend mocht het er ooit uit moeten)

Zoiets als hier, maar dan dus richting voorruit.

Heb jij trouwens ervaring met de Helix?

Geplaatst

De tweeters komen op het dashboard, in de hoek van het kleine raam, richting de voorruit, zodat het geluid via het voorraam recht van voren komt. Wordt volgens mij simpel met dubbelzijdige tape vastgezet, en de bedrading in de stijl weggewerkt (nergens schade achterlatend mocht het er ooit uit moeten)

Zoiets als hier, maar dan dus richting voorruit.

Heb jij trouwens ervaring met de Helix?

Bedankt voor de tip, ik  moet mijn tweeters ook ergens op die plek gaan plaatsen.

Met de helix omvormer heb ik geen ervaring. In al mijn auto's heb ik het signaal overgebracht met 3 RCA-kabels van de autoradio naar de versterker (in de kofferbak).

Geplaatst

Neeee toch niet de tweeters zo plaatsen.. Dat is echt lelijk.. Geluid technisch wel oke maar zo staan ze echt enorm in het zicht.. 

Valt mee, ze worden in de korte hoek geplaatst (dus niet in de lange hoek direct in het zicht), en ze zijn zwart.

Heb jij evt nog tips hoe anders?

Geplaatst

Ik heb er ook een poos aan zitten denken maar ik vind de kleur blauw van de skins niet bij de rest van het interieur passen, dit is voornamelijk wit en rood.

Er kwam een poosje geleden wel een navigatie met zwarte skin hier op het forum voorbij, dat combineerde naar mijn oordeel stukken mooier.

Of kan je bij de Witson de achtergrondkleuren enz ( skin ) wel veranderen in bv zwart ?

quote name="Albert jan & Brigitte" post="125292" timestamp="1366057348"]Zaterdag is de Witson radio ingebouwd in de Rio samen met pioneer speakers. Een geweldige radio en een heel ander geluid nu. Een aanrader...

Geplaatst

Ik heb er ook een poos aan zitten denken maar ik vind de kleur blauw van de skins niet bij de rest van het interieur passen, dit is voornamelijk wit en rood.

Er kwam een poosje geleden wel een navigatie met zwarte skin hier op het forum voorbij, dat combineerde naar mijn oordeel stukken mooier.

Of kan je bij de Witson de achtergrondkleuren enz ( skin ) wel veranderen in bv zwart ?

quote name="Albert jan & Brigitte" post="125292" timestamp="1366057348"]Zaterdag is de Witson radio ingebouwd in de Rio samen met pioneer speakers. Een geweldige radio en een heel ander geluid nu. Een aanrader...

achtergrond kan je naar harte lust wijzigen als je een beetje handig bent kun je een eigen foto als achtergrond plaatsen

het is alleen nog niet gelukt om de kleur van de radio wijzer plaat te veranderen

Geplaatst

@Eric-H

De bediening hebben wij rood net als de overige bediening in de rio en de achtergrond kun je aanpassen met wat je wilt. De radio is inderdaad blauw. Hier een foto, kun je iets van de bediening zien. De navigatie is overigens geweldig.

post-6496-0-24153400-1366101467_thumb.jpg

Geplaatst

Kan dat ook ?

Man, leuk spul.

Krijg het wrsch morgen/ma binnen..

Krijg het toch wat warm..

zaterdag gaat het gebeuren..

Er moet wat los naar het schijnt......

• Like 1
Geplaatst

Dit geluid icm de originele boxen? 

En speel je dit dmv een usb of een SD af? 

Want ik neem aan dat je met de USB dezelfde interface kan krijgen? 

De pioneer is gewoon op de originele boxen aangesloten, weet niet of de super Pack andere boxen heeft maar het klinkt allemaal prima tot zeer goed.. Ik gebruik een usb stick onderin het dashboard maar de sd kaart werkt ook prima. Op het filmpje zie je de usb stick. De stuur opties, ipod en telefoon werken ook gewoon op de pioneer. Helemaal tot mijn volle tevredenheid. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...