Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, de witson is ingebouwd. Allemaal plug and play, al moet je aan de 'verklikkerlichtjes van de gordels en airbag' een stukje metaal omvouwen en stukje plastiek wegsnijden.

Het is wennen aan het groter display en ik heb een paar vraagjes:

1) kan het display uitgezet worden terwijl hij nog speelt?

2) hij verspringt na enkele seconden automatisch naar scherm 'radio' als je radio aanstaat. Kan dit afgezet worden zodat hij blijft staan op bureaublad?

3) op scherm 'radio' staat geen klokje afgebeeld... klopt dat?

Voilà, dit was het dan.

Ps het glanzend dashboard valt heel goed mee.

Geplaatst

als je op het maantje drukt dan dimt het scherm en krijg je die klok in beeld 

dit kan je instellen dat deze dat van zich zelf doet 

PS is het kaartje al terug aangekomen ??

• Like 1
Geplaatst

Weet iemand waar de prijzen staan op de Witson site?

Ik zit nog ff te twijfelen of ik er een rear view camera bij zal nemen maar kan zo snel geen prijzen vinden...

Geplaatst

er staan geen prijzen bij hun op de site 

je moet die mensen even een mailtje stuuren met de vraag wat de radio kost die jij wilt incl verstuuren 

met alle gegevens over de radio die je wilt en dan krijg je van zelf antwoord met de prijs en zo 

super simpel en als je hem dan wilt kopen krijg je een proforma en die betaal je en dan komt het helemaal goed 

mail adres is hoe kan het ook anders bob@witson.com

Geplaatst

@xtra40, bedankt! Het kaartje is deze middag in mijn brievenbus beland! Ik heb hem meteen geïnstalleerd en uitgetest. Perfect, al heb ik de taal wel veranderd van Nederlands naar Vlaams :wink:

Ik heb mijn rekening gemaakt:

Witson navi 272 €, douane 55 €, SD kaartje + postzegels 20 €. Totaal 347 €

Wel zelf inbouwen en alles uitzoeken.

Als ik me niet vergis kost een navigatie bij Kia als optie ongeveer 1.200 euro.

Niet slecht dus.

Bij vragen, laat maar weten, misschien kan ik helpen.

Special thanks to xtra40!

• Like 1
Geplaatst

ja ik heb de vlaamse taal er extra bij gezet maar met uittesten heb ik standaart op nederlands gezet  :wink:  :wink:

en ik heb het graag gedaan 

Geplaatst

@xtra40, bedankt! Het kaartje is deze middag in mijn brievenbus beland! Ik heb hem meteen geïnstalleerd en uitgetest. Perfect, al heb ik de taal wel veranderd van Nederlands naar Vlaams :wink:

Ik heb mijn rekening gemaakt:

Witson navi 272 €, douane 55 €, SD kaartje + postzegels 20 €. Totaal 347 €

Wel zelf inbouwen en alles uitzoeken.

Als ik me niet vergis kost een navigatie bij Kia als optie ongeveer 1.200 euro.

Niet slecht dus.

Bij vragen, laat maar weten, misschien kan ik helpen.

Special thanks to xtra40!

ik heb ook een mail gestuurd naar witson vraagje

heb je ook de tv antenne en igo map card er bij gekocht of koop je dat hier in nederland

rear view camera heb ik nu net binnen 2 weken geleden besteld

Geplaatst

Gekocht zonder tv antenne (ontvangst zou toch maar slecht zijn en te gevaarlijk), igo map zelf aangeschaft (vandaar die 20€)

Geplaatst

Gekocht zonder tv antenne (ontvangst zou toch maar slecht zijn en te gevaarlijk), igo map zelf aangeschaft (vandaar die 20

thanks

Geplaatst

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er allemaal een Pioneer (of ander NIET Chinees merk) in hun Rio hebben ingebouwd. Ik weet dat je daarvoor dat aparte paneel nodig hebt wat door xtra40 al talloze keren hier is gelinkt, maar volgens mij heb je ook nog wat extra verloopkabels nodig om je USB en AUX aansluitingen en je stuurbediening werkend te krijgen.

Welke kabels gaat het hier om?

Geplaatst

Die Witson is erg interessant! Paar vragen aan mensen die er eentje hebben:

- hoe is telefonie? Ik heb nu standaard radio met bluetooth in mijn Rio Design Edition en het geluid daarvan is prima, hoe is dat bij de Witson?

- hoe is geluidskwaliteit tov de originele radio? Ik heb standaard speakers vervangen wat al veel beter klinkt maar versterker van de standaard radio is wat zwak en er mist bas (daarvoor misschien subwoofer nodig ofzo)

- is inbouwen mogelijk voor iemand die weinig ervaring heeft of zijn er mensen die dit willen doen tegen redelijke vergoeding?

- werken alle functies van de stuurbediening?

- ik heb nog een 2 DIN paneel van mijn vorige Rio (ook huidig model), is mat, kan ik die gebruiken voor de Witson of moet ik het bijgeleverde paneel gebruiken?

Geplaatst

Met de telefoon klink je gewoon goed

Radio is zelf goed te doen kijk ook eens naar mijn foto reportage van hoe je dat zelf kan doen en dan met name hoe je je front zonder schade kan verwijderen van je oude radio

Aan de radio daar zit een frontnaan vast je moet alleen wqt dingen over zetten dus je hebt geen extra front nodig

Verder blijft je stuurwiel bediening je aux en je usb aansluitjng net zo werken als dat ze nu ook doen zonder dat je ook maar iets hoeft te solderen

En anders kan je tegen een kleine vergoeding altjjd bij ons terecht

Ook kan je bij ons kkmen proef luisteren en testen

Geplaatst

zo ik heb mijn CMD rear view camera binnen

vraag :   hoe sluit ik hem aan        ( witson radio besteld )

2wbs4dh.jpg

Geplaatst

Je tekening klopt.

De rode draad bij de video-kabel sluit je ook aan bij je schteruitrijlicht en dan op de radio, zodat de radio vanzelf Nasr de camera schakelt als de auto in zijn achteruit zet.

Geplaatst

de + van de camera kun je ook beter op je achter uitrij verlichting zetten dan staat deze niet steeds aan

de volgende foto is van mijn trekhaak reportage maar geeft wel goed weer waar je je achteruit rij licht signaal kan vinden 

531550_164391787051024_845162801_n.jpg

Geplaatst

sorry mannen maar als ik het goed begrijp

de plus draad van de camera aansluiten op achteruit rij licht  dat is de groene draad

en ook de rode draad met vraagteken gaat ook naar de achteruit rij licht groene draad

de andere rode draad  van de video kabel aansluiten op de radio

Geplaatst

juist dat heb je helemaal goed 

en de zwarte draad niet vergeten op een massa punt aan te sluiten 

dan moet het helemaal goed gaan 

• Like 1
Geplaatst

Ik wil een audio upgrade, maar ik wil zeker niet teveel uitgeven, A omdat ik de originele radio erin laat (lagere kwaliteit dan een merk autoradio) en B ik er gewoonweg niet teveel aan wil uitgeven.

Het moet gaan om een versterker + sub (danwel in kofferbak of onder stoel) + speakers (evt tweeters)

Nu zocht ik op complete pakketten, en kan iemand mij zeggen welk pakket qua prijs/kwaliteit verhoudingen uit deze lijst een goede deal is?

Ik zelf heb deze op het oog:

Soundstream

Lightning

Hifonics

Volgens mij staat Soundstream als kwaliteit beter aangeschreven als de andere twee (?)

Geplaatst

is ook een beetje persoonlijk ik zelf heb voor en achter jbl gto  speakers en een Excalibur active sub onder de stoel en als extra voor en achter ESX tweeters in de deuren en dat bevalt erg goed 

ik vind het een beetje zonde van de ruimte in de kofferbak als daar een grote sub ligt 

Geplaatst

Ja dat is ook, blijft ook een gok omdat je het niet kan horen. Je moet maar geluk hebben dat er tevreden mee gaat zijn zeg maar :)

Ja die subwoofer van Soundstream is wel erg plat, dus die neemt weinig ruimte in denk ik. Ga eens een meetlatje in mn kofferbal leggen om te kijken hoe dat uitkomt.

Wat was je voor jouw apparatuur kwijt xtra40? (evt. pm) En waar woon je? Misschien dat ik eens een keer kan komen luisteren?

• Like 1
Geplaatst

ik woon in edam 

en komen luisteren mag altijd 

het enigste ik heb niet meer de orginele radio maar de wison unit 

zal even kjken en een lijstje maken met de spulln die ik nu in de auto heb is verder geen geheim of zo :wink:  :wink:  

Geplaatst

ik woon in edam 

en komen luisteren mag altijd 

het enigste ik heb niet meer de orginele radio maar de wison unit 

zal even kjken en een lijstje maken met de spulln die ik nu in de auto heb is verder geen geheim of zo :wink:  :wink:  

heb ik even voor je gedaan broer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...