Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik lees hier en daar wat berichten over een slechte radio-ontvangst voor , maar ook na vervanging van de hoofdunit.

Is dit ook het geval na plaatsing van de Witson ??

Ik las ergens dat de antennekabel een spanning nodig heeft ?

Iemand ervaring hiermee ?

:wink:

p.s. morgen komen de JB-lelletjes binnen, tweetertjes volgen later

Geplaatst

Ik lees hier en daar wat berichten over een slechte radio-ontvangst voor , maar ook na vervanging van de hoofdunit.

Wij hebben ook deze radio maar hebben geen problemen met de ontvangst.

Geplaatst

Wij hebben ook deze radio maar hebben geen problemen met de ontvangst.

ik heb ook last van slecht ontvangst volgens de kenners zit er geen AFT op

dat systeem zoekt dan het beste zender signaal op

wat betreft mijn situatie als ik door de tunnel rij en ik heb sky radio op staan ontvangst is goed

als ik dan uit de tunnel vandaan kom dan is het ontvangst slecht storen zet ik hem even op een andere zender en weer terug

is het ontvangst weer goed bij ons in het gebied zijn er momenten dan valt de zender weg en komt na een paar seconden weer terug

ook tijdens het rijden af en toe dat de radio slecht ontvangst heeft

ook heb ik last van dat de zender ineens op een andere zender gaat dit is nu een paar keer voorgekomen

voorheen met de oude radio had ik daar ook last van

ik heb begrepen op het form hier dat de standaard antenne wel een versterker heeft

gr cees

Geplaatst

Met de aansluitset van de Witson, krijgt je antenneversterker gewoon zijn stroom, don't worry  :wink:

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste Kiarijders,

In Afwachting op mijn Bobby Witson , heb ik gisteren toch alvast mijn JBL-tjes geinstalleerd. tweetertjes in de deuren en de JBL GTO 638 voor en achter. 

Ik moet zeggen het geluid klinkt wel al wat beter, maar de hoge tonen overheersen nu heel erg, ook na bijstellen van de bassen en de hoge tonen in het orginele kia radio-menu.

Weet iemand wat die knopjes doen op de speaker ? (0 db of -3 db) indrukken of uitdrukken om meer bas te krijgen , of maakt dit niets uit ?

Ik merk niet zoveel verschil, met het indrukken van die knopjes ,of wellicht dat het straks met de Witson allemaal wat beter in te regelen is ?

En wat is de gemiddelde levertijd van die Witson ? Trackstatus hongkongpost staat al dagen op  "The item left Hong Kong for its destination on 27-Jun-2013 " ??

Er volgt dus geen update !?

Dank voor jullie reactie en voor de mooie foto,s van de Pimpmasters/facebook.

Groet

Joljoska

Geplaatst

Beste Kiarijders,

In Afwachting op mijn Bobby Witson , heb ik gisteren toch alvast mijn JBL-tjes geinstalleerd. tweetertjes in de deuren en de JBL GTO 638 voor en achter. 

Ik moet zeggen het geluid klinkt wel al wat beter, maar de hoge tonen overheersen nu heel erg, ook na bijstellen van de bassen en de hoge tonen in het orginele kia radio-menu.

Weet iemand wat die knopjes doen op de speaker ? (0 db of -3 db) indrukken of uitdrukken om meer bas te krijgen , of maakt dit niets uit ?

Ik merk niet zoveel verschil, met het indrukken van die knopjes ,of wellicht dat het straks met de Witson allemaal wat beter in te regelen is ?

En wat is de gemiddelde levertijd van die Witson ? Trackstatus hongkongpost staat al dagen op  "The item left Hong Kong for its destination on 27-Jun-2013 " ??

Er volgt dus geen update !?

Dank voor jullie reactie en voor de mooie foto,s van de Pimpmasters/facebook.

Groet

Joljoska

Ik heb 4 weken moeten wachten op mijn radio via HongKongpost. Ineens stond de postbezorger voor de deur en moesten de inklaringskosten voldaan worden.

Na wat googlen kwam ik er achter dat je met je code van HongKongpost op www.17track.net toch de status van je pakket kunt volgen. 

Je kunt zien wanneer hij bij de douane ligt etc. Ik zou zeggen probeer dat eens!

Geplaatst

Met dat knopje zet je de tweetersuit die op die speakers zitten

Als je dus extra tweeters opbouwd moet je die even uit zetten

Maar ik zou even op de witson wachten daar zit wat meer vermogen in en is dus is ook wat beter af te stellen

En dan eerst knopje indrukken en deuren dicht en luisteren dan hoor je het verschil het beste

Geplaatst

Ik heb de trackingsite geprobeerd, resultaat was hetzelfde, geen nieuwe info op dit moment, gewoon  nog even geduld hebben denk ik zo. :-)

En xtra40 , ik zal eens wat experimenteren met die knopjes, dank voor de snelle reactie. :wink:

Geplaatst

Knopjes zijn nu allemaal ingedrukt, inderdaad , minder last van de hoge tonen .

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Werkt de stuur bediening gewoon bij de witson radio?

Ja hoor alles werkt net als je gewent bent ook de usb en aux aansluiting en stuurwiel bediening kan je net zo instellen zo als het nu is

Maar je kan ook al om es veranderen en wijzigen naar je eigen wens

Maar alles werkt en ook de stuurwiel bediening

Geplaatst

Want ben even aan het twijfelen of ik evt de C-204 zal bestellen ( welke hebben jullie erin zitten xtra40?) Dat ik misschien een keertje kan komen kijken

Geplaatst

Want ben even aan het twijfelen of ik evt de C-204 zal bestellen ( welke hebben jullie erin zitten xtra40?) Dat ik misschien een keertje kan komen kijken

Bij mij in de auto zit dezelfde radio als bij Eelco en Theo. De nieuwe 8 inch versie C204 was helaas een maand geleden nog niet leverbaar voor de Rio ondanks dat ze dat wel beloofden en ik in eerste instantie ook die besteld en betaald had.. Mocht je eens willen kijken dan is Wijchen wat minder ver rijden dan Edam. Installatievragen blijven voor Eelco en Theo want die hebben hem voor mij ingebouwd (incl achteruitrijcamera en automatisch inklapbare spiegels).

Geplaatst

wij hebben dus de W2-D9583K

en komen kijken mag uiteraard altijd  :-)

309258_160582007432002_2075476188_n.jpg

Geplaatst

Ja hoor alles werkt net als je gewent bent ook de usb en aux aansluiting en stuurwiel bediening kan je net zo instellen zo als het nu is

Maar je kan ook al om es veranderen en wijzigen naar je eigen wens

Maar alles werkt en ook de stuurwiel bediening

Het werken van het de stuurwheel bediening staat er bij de W2-D9583K expliciet bij.

Dit staat het niet bij de C-204, vandaar even mijn vraag moment.

Ziet er trowuens mooi uit hoor Xtra40

Geplaatst

Mailtje terug gehad: 

The price of W2-C204 with GPS (no map included)+3G modem Support+including shipping cost by HK POST (door to door service) is USD395.00 .

Optional:
Car DVR Camera:USD55.00/unit (Connect with this DVD directly and use by touch screen)
MPEG-4 DVB-T BOX:USD69.00/unit including 2pcs high speed DVB-T antenna,
(this box designed for this model especially, all DVB-T functions operated by touch screen instead of remote control)
igo map card including full EU countries:USD10.00/unit
TV Antenna:USD6.00/unit
Camera: USD25.00/unit 

Best duur grapje zo'n witson radio, dus totaal voor radio + navigatie maps is 306 euro taal ( inc shipping )  

Geplaatst

En als je pech hebt betaal je 119 euro invoerrechten. Als ze je er echt uithalen. Zoals bij mij.

en het scheelt natuurlijk ook of je je radio terug stuurt en er dan nog een laat komen zo dat je dus 2 keer moet betalen omdat je inprincipe 2 radios importeert 

Geplaatst

Nee dan heb ik zelfs 159 euro betaald. 40 voor de eerste keer en 119 voor de tweede keer. Krijg bijna weer tranen in mijn ogen.

Geplaatst

Beste Extra 40,

Op voorgaande foto moet ik de groene draad zoeken voor mijn achterruitverlichting ?

Hoe weet ik dat ik de goede heb  voor mijn camera ?

Ik zie er namelijk wel 3 of 4 ?

Bedankt maar weer !

Groet

Joljoska

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...