Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er zijn geen verloopstekkers voor. Je zal idd moeten solderen en/of knippen

Geplaatst

Afgelopen zaterdag de Focal subwoofer gehaald samen met wat dempingsspullen. De demping zit er al in, dit spul was zeer gemakkelijk te verwerken. Nu verder met het trekken van kabels en het plaatsen van de compo-set voor.

Voor het monteren van de kickwoofers in de deuren heb ik een mal getekend die ik jullie niet wil onthouden. Voor de liefhebbers is de mal hier te vinden:

https://docs.google.com/file/d/0BzqJhNcusD7uYVBvLWlxRlZVaUk/edit?usp=sharing

Afdrukken op A4 en dan knippen maar. Het ronde gat in het midden hoeft niet per se geknipt te worden. De boutgaten zijn ook op maat. Veel plezier ermee.

Geplaatst

how much (mm) must be the material?

I assume you mean the damping in the doors?

The damping in the doors can be as thick as you want (and how much money you want to spend). Even a single layer of 2-3 mm can make quite some difference, especially in the lower frequencies and even with the stock audio system of the Rio. For better results you can apply multiple (like 2 or 3) layers inside the doors. The more mass you add to the doors, the more energy will go back into the speaker. For optimum results, you can also cover the inside panel (the metal where the speaker is mounted on to). This way, you also give this panel more weight that prevents energy gets lost.

For the inside of the doors, protect as much metal as you can. If you have multiple pieces and seems, place the pieces as tight as possible to each other. If you apply multiple layers, take care that pieces are overlapping the seems.

Geplaatst

Het embleem met de tekst Extreme Car Audio is in ieder geval niet uit de lucht gegrepen. Vraag me wel af hoelang een dj het uit zou houden als je zo krom moet staan met draaien.

Geplaatst

I assume you mean the damping in the doors?

The damping in the doors can be as thick as you want (and how much money you want to spend). Even a single layer of 2-3 mm can make quite some difference, especially in the lower frequencies and even with the stock audio system of the Rio. For better results you can apply multiple (like 2 or 3) layers inside the doors. The more mass you add to the doors, the more energy will go back into the speaker. For optimum results, you can also cover the inside panel (the metal where the speaker is mounted on to). This way, you also give this panel more weight that prevents energy gets lost.

For the inside of the doors, protect as much metal as you can. If you have multiple pieces and seems, place the pieces as tight as possible to each other. If you apply multiple layers, take care that pieces are overlapping the seems.

No I mean the adapter ring for the speaker. I think he is made ​​of MDF wood, but how high it should be (16mm, 19mm, 23mm)

Geplaatst

As far as I can see, you have about 32mm between the metal panel and the plastic door card (there's a plastic ring on the inside). You could take this plastic ring away if you want to gain an extra 10mm of space. Second, you have 36mm of space between the metal panel and the glass as it comes down behind the speaker. The thickness of the MDF rings also depends on the thickness of the speaker edge. You may also take in account some extra mm for isolation between the panel and the MDF ring.

What I would do, is make a plate out of 8mm or 10mm MDF in the shape of the template above with the mounting holes in it, and fill the rest of the space with round MDF rings to mount te speaker.

I hope this answers your question.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hallo ik heb een vraagje omtrend het audio geluid van de originele LG navpack in de Kia Rio, is deze beter dan de standaard radio?

De navpack wordt met extra tweeters geleverd. Heeft iemand deze?

Gr. Baggio

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb dit hele topic doorgespit erg interessant allemaal. Het standaard geluid is dus niet helemaal je van het. Ik krijg, wanneer mijn Rio word geleverd, de avic-F950 gemonteerd en zit nu te denken aan een upgrade voor dit systeem.

Weet iemand de speakermaten voor een 5 deurs Rio bouwjaar 2013?

Welke pasringen worden er nou precies gebruikt voor deze speakers?

Als het goed is krijg ik in mijn Rio een subwoofer van pioneer type TS WX 110 welke speakers zijn hierbij goed te combineren?

Welke grote usb stick kan de pioneer Avic-F950 aan? Bv 8, 16, 32 of misschien wel 64 gb.

Verdere tips en trucks zijn natuurlijk altijd welkom.

Dank vast voor jullie reacties.

Grt,

Peter.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb dit hele topic doorgespit erg interessant allemaal. Het standaard geluid is dus niet helemaal je van het. Ik krijg, wanneer mijn Rio word geleverd, de avic-F950 gemonteerd en zit nu te denken aan een upgrade voor dit systeem.

Weet iemand de speakermaten voor een 5 deurs Rio bouwjaar 2013?

Welke pasringen worden er nou precies gebruikt voor deze speakers?

Als het goed is krijg ik in mijn Rio een subwoofer van pioneer type TS WX 110 welke speakers zijn hierbij goed te combineren?

Welke grote usb stick kan de pioneer Avic-F950 aan? Bv 8, 16, 32 of misschien wel 64 gb.

Verdere tips en trucks zijn natuurlijk altijd welkom.

Dank vast voor jullie reacties.

Grt,

Peter.

Peter

Heb je speciaal om de F950BT gevraagd

Geplaatst

speaker maten zijn al heeeeeel erg vaak opgenoemd hier maar voor en achter deuren passen prima 16.5 cm in 

zelf heb ik de JBL GTO 638 rond om er in lekker goed en lekker goedkoop nu bij Correct in rotterdam http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=429258

voor de speaker ringen gebruiken we ringen van een opel ik meen dat het deze zijn http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-corsa-signat-s60-4830-019/  passen perfect

als je nog meer tips wilt hoor het graag :wink:  :wink:  

Geplaatst

Hoeveel vermogen heeft de standaard radio in de Rio?

Ik heb voor mijn nieuwe Rio de originele LG navpack gekozen, is deze beter dan de standaard radio?

De navpack wordt met extra tweeters geleverd. Heeft iemand deze?

Gr. Baggio

Geplaatst

die is inderdaat een stuk beter ook heb je extra tweeters al in je A stijl zitten dit komt het geluid al ten goede alleen nog een subwoover onder je stoel en de orginele spekers over je nek gooien 

en het is al een heeeeeeeeeel veel beter 

Geplaatst

Nee ik krijg deze erbij i.v.m. De actie die liep.

Voor zoveer ik weet wordt de Avic- F550BT geleverd in de actie en niet de Avic-F950BT

Ik zou als ik jouw was dit even goed navragen bij je dealer.

De Avic -F550BT wordt namelijk afgebeeld in reclame en niet de F950BT

Dus vraag het na voor de zekerheid.

Ik heb 11 september mijn Rio opgehaald en daar zit ook de F550BT in

Geplaatst

die is inderdaat een stuk beter ook heb je extra tweeters al in je A stijl zitten dit komt het geluid al ten goede alleen nog een subwoover onder je stoel en de orginele spekers over je nek gooien 

en het is al een heeeeeeeeeel veel beter 

Enig idee waar ik de speakers kan laten doen;)

Geplaatst

Voor zoveer ik weet wordt de Avic- F550BT geleverd in de actie en niet de Avic-F950BT

Ik zou als ik jouw was dit even goed navragen bij je dealer.

De Avic -F550BT wordt namelijk afgebeeld in reclame en niet de F950BT

Dus vraag het na voor de zekerheid.

Ik heb 11 september mijn Rio opgehaald en daar zit ook de F550BT in

Hmmm ik heb het met de verkoper wel over een f950 gehad. Zit er veel verschil in beide? Ik zal wel even kijken wanneer ik in de buurt van de dealer ben of hij meer weet.

Pimpmaster dank voor de informatie. Ga ik even mee aan de slag. Ik heb jullie topic even doorgelezen. 3 schroeven en de deurbekleding zou los moeten zijn. Moet wel lukken om alles te monteren. Anders kom ik wel voor advies. Eerst maar eens de Rio zien te krijgen. Wachten duurt lang erg lang :wink: haahahahahaha

Geplaatst

Hmmm ik heb het met de verkoper wel over een f950 gehad. Zit er veel verschil in beide? Ik zal wel even kijken wanneer ik in de buurt van de dealer ben of hij meer weet.

Pimpmaster dank voor de informatie. Ga ik even mee aan de slag. Ik heb jullie topic even doorgelezen. 3 schroeven en de deurbekleding zou los moeten zijn. Moet wel lukken om alles te monteren. Anders kom ik wel voor advies. Eerst maar eens de Rio zien te krijgen. Wachten duurt lang erg lang :wink: haahahahahaha

Zit zeker vershil in, de 950BT is het topmodel en de 550BT is het instapmodel

daarbij is de Avic-550BT alleen beschikbaar voor dealers en inporteurs en is er weinig

informatie te vinden op het internet.

Zie ook het draadje slechte radio ontvangst in het Rio Topic

Geplaatst

Ik heb het met mijn dealer ook over de F950BT gehad ter vervanging van mijn F550BT. Mijn dealer zei dat de 950 niet in de Rio ingebouwd kan worden vanwege de compatibiliteit met de aux en usb aansluiting die er standaard in zit.

Even goed navragen dus en expliciet vragen wat ze met die aux/usb aansluiting gaan doen (om te voorkomen dat ze de usb aansluiting in het dashboardkastje leggen en de originele usb poort niet werkt).

Wat betreft usb sticks, de gebruiksaanwijzingen van zowel de 550, 940 en 950 geven aan welke usb sticks compatible zijn qua grootte en bestandssysteem. Deze kun je vinden via de support-pagina van de pioneer website.

Geplaatst

Kijk zo kom je weer eens wat te weten. Dank allen. Ik ga er mee aan de slag. Ik zal komende week toch even bellen of langs gaan om dit uit te zoeken.

Kan ik gelijk even vragen of ze al meer weten over de levering :wink: hahaha

• 3 weken later...
Geplaatst

Door de drukte lukte het niet even eerder te reageren. Het wordt een F-940bt. Dat kreeg ik vandaag te horen. Ter ondersteuning heb ik een subwoofer bij besteld. Tevens heb ik te horen gekregen dat ik mijn Rio zaterdag kan ophalen!

Ben erg benieuwd naar de auto maar ook naar de audio. Denk er wel aan de speakers te vervangen gezien hetgeen ik hier heb gelezen over de standaard speakers.

Maar goed op eerst maar eens op naar zaterdag!!!!!!

Geplaatst

Door de drukte lukte het niet even eerder te reageren. Het wordt een F-940bt. Dat kreeg ik vandaag te horen. Ter ondersteuning heb ik een subwoofer bij besteld. Tevens heb ik te horen gekregen dat ik mijn Rio zaterdag kan ophalen!

Ben erg benieuwd naar de auto maar ook naar de audio. Denk er wel aan de speakers te vervangen gezien hetgeen ik hier heb gelezen over de standaard speakers.

Maar goed op eerst maar eens op naar zaterdag!!!!!!

Tip: laat ze niet vergeten om gelijk de 2013 kaart te installeren 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...