Hitmark Geplaatst 6 September, 2013 Geplaatst 6 September, 2013 Bij onze chinese dubbel din doet de bluetooth het niet meer... maakt geen verbinding meer met beide telefoons, zelfs niet met andere telefoons. iemand hier nog meer last van. ??? tijd voor een merk radio denk ik.. Quote
xtra40 Geplaatst 6 September, 2013 Geplaatst 6 September, 2013 had jij niet de cusptech radio zeg maar die radio waar geen lampje voor de gordel in past ?? Quote
Hitmark Geplaatst 7 September, 2013 Geplaatst 7 September, 2013 had jij niet de cusptech radio zeg maar die radio waar geen lampje voor de gordel in past ?? Ja, die ja.... Quote
xtra40 Geplaatst 7 September, 2013 Geplaatst 7 September, 2013 Je kunt even probeeren de software er even op zetten ??? Als je wilt kan ik je van een linkje voorzien met uitleg er bij Mischien helpt dat Heb al eerder eens problemen mee gehad en zo opgelost Quote
Hitmark Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 zou mooi zijn, alvast veel dank.. Quote
xtra40 Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 zou mooi zijn, alvast veel dank.. kijk maar in je inbox heb je net een PB gestuurt Quote
Gast RvdG71 Geplaatst 13 September, 2013 Geplaatst 13 September, 2013 Vandaag begonnen aan het inbouwen van de 4X MTX RTC 653 speakers en moet zeggen dat valt niet tegen 3 schroefjes losdraaien voorzichtig de klemmetjes lostrekken, stekkers van de elektrische ramen los maken. En dan ben je al bij de speakers. Bitumen van Pim Tensen geplakt en de pasringen erop gezet speakers erin en wat een lekker geluidje zit er dan in. Tot nu toe 3 speakers gedaan in iets minder dan 1 1/2 uur en toen werd het donker, morgen nog even de laatste erin en dan van de week de active sub van Pioneer aansluiten. Sub ligt al onder de bijrijdersstoel RCA is al aangesloten op de radio samen met de remote kabel alleen nog even de 12 Volt toch maar naar de accu brengen. Dus een productief avondje gehad. Quote
Gast RvdG71 Geplaatst 16 September, 2013 Geplaatst 16 September, 2013 En de installatie is compleet vandaag de sub aangesloten. Nu nog de juiste instellingen zoeken, maar moet zeggen het klinkt lekker. Quote
PatrickPR Geplaatst 18 September, 2013 Geplaatst 18 September, 2013 Na het horen van de underseat subwoofer van theomonika ben ik ook sterk aan het twijfelen om voor deze optie te gaan. Mijn wens is om een kwalitatief goede aanvulling in het (sub)laag (strak en gedefinieerd) te realiseren zonder daarbij de kofferbakruimte op te moeten offeren. Dit hoeft niet hard te kunnen en hoeft ook geen sound quality wedstrijden te winnen, maar moet gewoon de juiste aanvulling in het totale frequentiegebied zijn. Nu heb ik een vraag aan xtra40 en theomonika aangezien jullie beide een ander merk hebben (ik neem aan dat jullie ook beide hebben gehoord): is er nu een merkbaar verschil tussen de focal en de excalibur? Klinkt de ene nou net iets strakker en meer gecontroleerd dan de ander? Mijn verwachting zou zijn dat de focal toch wat beter klinkt (dit is toch een bekend merk in de sound quality scene). Daarnaast zijn er nog wat meer merken die underseat subwoofers maken, bijvoorbeeld: http://ground-zero-audio.com/en/products/subwooferboxes/gzub-1000xact.html 10 inch woofer ipv 8 inch, aanzienlijk duurder dan de focal en excalibur, wel hetzelfde merk als mijn andere speakers dus ben bekend met de kwaliteit (uranium serie is één van de hogere/betere series). http://ground-zero-audio.com/en/products/subwooferboxes/gzub-800xact.html idem als boven maar dan met 8 inch woofer, iets minder gunstige frequentie respons. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/9599d-soundstream-usb-8a/ Qua prijs vergelijkbaar met de focal, specificaties zijn goed, merk staat bij mij niet bekend als kwalitatief goed geluid. Wat zijn jullie tips en ervaringen met het kiezen van een underseat subwoofer? Op dit moment neig ik heel erg naar de focal ibus 20. Quote
xtra40 Geplaatst 18 September, 2013 Geplaatst 18 September, 2013 Over die andere kan ik niet oordelen omdat ik die nog nooit heb gehoord maar ik heb dus die excaliber En ben daar uiterst tevreden over klinkt perfect en er zitten aardig veel stel mogelijk heden op En ik vind dat deze net zo goed klinkt als de focal (zeker voor die prijs) Verder is het natuurlijk ook een beetje persoons gebonden wat de ene niet vind klinken vind een ander weer perfect Quote
theomonika Geplaatst 18 September, 2013 Geplaatst 18 September, 2013 Ik kan me hier bij aan sluiten er zal best wat geluid's verschil zijn tussen de focal en de excalibur maar dat kan ik zelf niet waarnemen nou moet ik wel zeggen mijn focal heb ik al 6 jaar en doet het nog top maar daar in tegen hebben we al zo veel excalibur in gebouwd en die zijn allemaal erg tevreden over het geluid maar net wat xtra40 zegt het is persoonsgebonden en wat je er aan uit wil geven !! Quote
Jordan Geplaatst 18 September, 2013 Geplaatst 18 September, 2013 Hier nog een. Ik heb ook de Xcalibur en ben zeer tevreden over het geluid. Is echt een prima woofer voor zijn prijsklasse 1 Quote
cees Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 ik heb ook de Xcalibur x700.1usr geluid prima staat niet eens vol uit Quote
PatrickPR Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 (aangepast) Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga er eens hard over nadenken. Edit: Voor de liefhebber heb ik alles even in een spreadsheet gezet. https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjqJhNcusD7udFNIbjlHeWRpNURxTzNZNTJuZk53ZWc&usp=sharing 19 September, 2013 aangepast door PatrickPR Quote
theomonika Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 dit is mischien wel wat voorje http://www.incarhandsfree.co.uk/car-stereo-navigation/subwoofer-amplifiers/focal-ibus-20-20cm-under-seat-active-subwoofer-8-active-bass-tube Quote
Principia Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga er eens hard over nadenken. Edit: Voor de liefhebber heb ik alles even in een spreadsheet gezet. https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjqJhNcusD7udFNIbjlHeWRpNURxTzNZNTJuZk53ZWc&usp=sharing Patrick, Bij Pim Tensen kost de Excalibur X700.1 maar 129 euro. gr. Marcel Quote
PatrickPR Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 dit is mischien wel wat voorje http://www.incarhandsfree.co.uk/car-stereo-navigation/subwoofer-amplifiers/focal-ibus-20-20cm-under-seat-active-subwoofer-8-active-bass-tube komt op 146,78 + 7,95 verzenden dan is het nog 100 euro minder dan in nederland Bedankt voor de website, die had ik nog niet gevonden. Qua totaal kom ik echter op €248 (206,95 GBP naar euro). Daarmee is het verschil met Nederlandse winkels erg klein. Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 Ik heb in mijn Picanto een Pioneer TS-WX11A, deze had ik in mijn Aygo ook al. Prima subje, lekker klein en niet echt duur. Is opgevolgd doord e TS-WX110A, practisch even groot, iets beter geluid, iets andere vormgeving, gelijke prijs... Quote
Gast RvdG71 Geplaatst 19 September, 2013 Geplaatst 19 September, 2013 Ook ik heb de TS-WX11A van Pioneer sinds van de week ingebouwd, dit is zoals Murcielaygo al schreef een prima subje. Prima te regelen met de afstandsbediening en lekker compact van formaat. Quote
PatrickPR Geplaatst 24 September, 2013 Geplaatst 24 September, 2013 Zo de Focal underseat subwoofer is besteld. Nog een vraagje, waar hebben jullie kabeladaptertjes kunnen vinden om de in te bouwen speakers aan te sluiten op de originele stekkers in de deuren? Voor de volledigheid (het archief) post ik hier wat foto's van het stekkertje om de speaker aan te sluiten zoals dat in mijn Rio zit. Het gaat hierbij dus om een Rio uit 2013 (model IV dacht ik). Voor de rest is het verwijderen van het deurpaneel inderdaad een fluitje van een cent. Binnen een paar minuten is dat ding eraf. Quote
xtra40 Geplaatst 24 September, 2013 Geplaatst 24 September, 2013 Ik laat de orginele stekker zitten en soldeer er extra draaden tussen die naar de nieuwe speakers gaan Ben nog nooit verloop stekkers tegen gekomen dus doe ik het op deze manier Quote
Gast RvdG71 Geplaatst 24 September, 2013 Geplaatst 24 September, 2013 Ik heb de stekkertjes eraf geknipt en er AMP schuifstekker opgezet Quote
handyman Geplaatst 24 September, 2013 Geplaatst 24 September, 2013 ik heb stekkertjes laten zitten en amp verloopkabeltjes gemaakt (mannetje-vrouwtje) aan weerskanten Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.