Dutch Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik heb mijn rio met nav gekocht, dus ook met de standaard tweeters, en geloof me of niet maar ik heb een prachtig geluid in de auto met ook een goede bas, ik weet niet of ik nu ook andere speakers er in heb zitten, ik heb proef gereden in een auto met plus pakket en vond toen het geluid van de radio tegenvallen, dus ik denk dat er met het nav systeem ook andere audio in komt, maar ik weet dat niet zeker. Quote
mavi86 Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik ben niet snel tevreden. Maar voor mij is dit wel het proberen waard. Degene van Kia die dit gebouwd heeft(verkoper had hem op de telefoonspeaker staan), was zo enthousiast en daardoor wij(verkoper en ik) ook, dat we dit eerst gaan proberen en de verkoper heeft hem ook gelijk besteld voor de demo versie. Het kost mij niks extra's. Volgens de man van Kia komt deze straks op een consumentenprijs van 300€ en is binnen een half uurtje in te bouwen. Ik heb ook mijn twijfel geuit, aangezien ik eerst ging voor inbouw van tweeters, nieuwe boxen en een nieuwe Radio. Maar zoals gezegd gaan we eerst dit proberen. Edit: Het zal natuurlijk geen ramentriller worden, maar dat hoeft ook niet, aangezien ik niet mijn kids wil laten stuiteren achterin . Maar ik wil gewoon lekker geluid in mijn bakkie hebben. Wordt dit dan dalijk bij alle kia-dealers een optie? EDIT: Ik heb even de plaatselijke kiadealer een mail gestuud, Ben benieuwd. Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik heb mijn rio met nav gekocht, dus ook met de standaard tweeters, en geloof me of niet maar ik heb een prachtig geluid in de auto met ook een goede bas, ik weet niet of ik nu ook andere speakers er in heb zitten, ik heb proef gereden in een auto met plus pakket en vond toen het geluid van de radio tegenvallen, dus ik denk dat er met het nav systeem ook andere audio in komt, maar ik weet dat niet zeker. Door tweeters die hoge tonen weergeven heb je al een beter beleving natuurlijk. En in verhouding met die standaard dingen valt dit zeker op. Quote
Neluzzz Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Wordt dit dan dalijk bij alle kia-dealers een optie? Dat weet ik niet, ik zal het op het moment dat ik hem ophaal vragen. Bij toeval kwamen we er achter dat diegene dit aan het ontwikkelen is. Maar als het echt zo goed bevalt, dan zal dit vast verder ontwikkeld worden. (denk ik) Zeker als er vraag naar zal zijn. Maar dit is een projectje van 1 persoon bij Kia Nederland. Volgens de verkoper, vind diegene het leuk om te stoeien met dingen. Volgens mij komt er zo'n pioneer sub in, waar hij iets extra's mee gedaan heeft. Maar meer weet ik ook echt niet, ik zal het gewoon moeten beluisteren. Maar dat kan pas over 2 week, dammit! Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Dit zijn ze geworden, deze geven een goede bass waardoor ik een subwoofer voor mij niet nodig vind. Ik heb ook nog even naar Pioneers 1702's geluisterd en die had een iets betere tweeter maar weer minder bass en hij was 6.5cm diep waardoor hij misschien niet eens zou passen. En deze waren in de aanbieding voor 40 euro per set, dus ik kon ze niet laten liggen Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 zijn het nou verschillende? Of heeft die ene het dekseltje erop? Waar vandaan trouwens? En speaker ringen al besteld? Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Dat dekseltje hebben ze beide, maar heb er een afgehaald zodat je de speaker kan zien. Ik moet de speaker ringen nog kopen en wil ook nog van dat dempings materiaal. Maar ik ga eerst een weekje op vakantie en daarna gaan we eens kijken http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.10&ARTNR=429258 Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ga ze denk ik ook bestellen voor achter Quote
Kamaya Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Dat dekseltje hebben ze beide, maar heb er een afgehaald zodat je de speaker kan zien. Ik moet de speaker ringen nog kopen en wil ook nog van dat dempings materiaal. Maar ik ga eerst een weekje op vakantie en daarna gaan we eens kijken http://www.correct.n...10&ARTNR=429258 Heb je 1 set besteld? Zo ja waar laat je ze plaatsen voor of achter? Is het niet beter om ze alle 4 te vervangen? Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Staan toch 2 dozen op de foto die dingen gaan per 2 Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ja, alle 4 uiteraard. Auto speakers gaan blijkbaar altijd per set van 2, tenzij ze van de wagen zijn gevallen hehe. Ze raadden me wel een losse versterker aan, maarja ik ben niet zo'n bob de bouwer met auto's dus ik kijk eerst wat dit voor resultaat geeft. Quote
Presiozo Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ja, alle 4 uiteraard. Auto speakers gaan blijkbaar altijd per set van 2, tenzij ze van de wagen zijn gevallen hehe. Ze raadden me wel een losse versterker aan, maarja ik ben niet zo'n bob de bouwer met auto's dus ik kijk eerst wat dit voor resultaat geeft. ik hoor het de 27ste wel! dan weet ik ook of ik ze kan bestellen.. Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik weet niet of ik het dan al klaar heb, maar misschien lukt het de dag ervoor. 1 Quote
Kamaya Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 J-J plaats jij zelf de speakers? Hoe zitten de deurpanelen voor en achter vast? Gewoon met een aantal schroefjes? Ik ben een leek hierin en daarnaast heb ik de rio nog niet.. Ben wel van plan om de speakers te vervangen namelijk en ik lees telkens dat het vrij simpel is. Quote
Hitmark Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 J-J plaats jij zelf de speakers? Hoe zitten de deurpanelen voor en achter vast? Gewoon met een aantal schroefjes? Ik ben een leek hierin en daarnaast heb ik de rio nog niet.. Ben wel van plan om de speakers te vervangen namelijk en ik lees telkens dat het vrij simpel is. De deurpanelen zitten met 3 schroefjes vast.ëéntje in de zijkant, één in de handvat en één in de deuropener.( zie de kleine klepjes)Dan voorzichtig de panelen via de onderkant lostrekken van de deur.Bij de achterste paneel zit rechts of aan de andere kant links boven een hoekje wat eerst los moet.Goed kijken en je komt er zeker wel uit.. Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ja, ik wil het zelf gaan doen want volgens mij is dat goed te doen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe dat dempings materiaal geplaatst moet worden. Ik zag op Ebay iets van een rollertje om het te bevestigen, heeft iemand daar wat nuttige tips voor? Doe je dat alleen in het gat van de speaker of over het gehele oppervlak van de deur? Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Hier alvast een goede handleiding, ik heb echt plat gelegen van deze mensen. Zijn 3 delen van Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ja, ik wil het zelf gaan doen want volgens mij is dat goed te doen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe dat dempings materiaal geplaatst moet worden. Ik zag op Ebay iets van een rollertje om het te bevestigen, heeft iemand daar wat nuttige tips voor? Doe je dat alleen in het gat van de speaker of over het gehele oppervlak van de deur? Plakken en wrijven. Je doet het op de deur in het gat (groter dan het gat) om geluid van buiten tegen te houden. En wat op de verhoging waar je speakerring op komt (iets groter dan de ring) daar maak je dan gaatjes in om je ring te monteren. Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Dat laatste volg ik niet helemaal, gewoon een cirkel vorm van ongeveer een centimeter dik op het metaal en daar de bevestigingsring weer overheen? Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Hier alvast een goede handleiding, ik heb echt plat gelegen van deze mensen. Zijn 3 delen van Jezus heb ze ff gescant die filmpjes. Wat een figuren zeg.. Hoop niet dat je het zo gaat doen haha Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Dat laatste volg ik niet helemaal, gewoon een cirkel vorm van ongeveer een centimeter dik op het metaal en daar de bevestigingsring weer overheen? zo dus Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Duidelijk, nog tips voor het merk/type folie? Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Duidelijk, nog tips voor het merk/type folie? Nee geen verstand van eerlijk gezegd het goedkoopste? Quote
robinbroekhuis Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Robin hoe is de bass nu?? Persoonlijk vind ik het wel helder genoeg, alleen mis ik een boel bass... Voor de echte bass zal er toch een sub in moeten. Dat haal je gewoon niet met speakers in de deurpanelen. Natuurlijk zal het ook wel aan het soort speaker liggen die je er nieuw in zet. Het geluid is wel helderder, zeker met de tweeters, dan de originele boxen. De vervorming van geluid merkte ik met de standaard speakers voornamelijk bij het harder zetten en daar heb ik nu geen last van. Maar voor diepe bass, zul je speakers in de hoedeplank moeten maken en/of een sub plaatsen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.