blackviper Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Ziet er goed uit blackviper Je hebt de speakers zeker niet getest op de originele HU ? De tweeters zijn ook erg mooi ingebouwd. Ik laat het ook op die manier doen denk ik. Nee de originele HU lag er toen al uit. Ik vermoed dat voor deze speakers de originele HU niet de benodigde watts kan leveren. Quote
Brambeer Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Het ziet er netjes uit hoor gefeliciteerd ermee! Heb je ook geen last van rammeltjes of iets dergelijks? Quote
blackviper Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Het ziet er netjes uit hoor gefeliciteerd ermee! Heb je ook geen last van rammeltjes of iets dergelijks? Buiten trillende binnenspiegel en allerlei ander los liggende dingen in de vakjes die mee trillen op de sub niet Quote
Hitmark Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Ziet er goed uit , krijg gelijk de kriebels.. Maar gauw gaan beginnen Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Echt heeeel mooi gedaan! Dit gaat mij zelf denk ik niet lukken haha! Ik ga denk ik gewoon voor 2-weg speakers in de deuren. Heel erg bedankt voor de foto's en respect voor de mensen die dit zo netjes hebben gemaakt! Nou weet ik tenminste hoe ik het ongeveer moet doen met die MDF ringen. Veel plezier ermee! Quote
blackviper Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Echt heeeel mooi gedaan! Dit gaat mij zelf denk ik niet lukken haha! Ik ga denk ik gewoon voor 2-weg speakers in de deuren. Heel erg bedankt voor de foto's en respect voor de mensen die dit zo netjes hebben gemaakt! Nou weet ik tenminste hoe ik het ongeveer moet doen met die MDF ringen. Veel plezier ermee! De speakers die ik heb zijn ook 2weg. Je kan de tweeter ook in de speaker monteren. Echter wil je de tweeter hoger hebben zodat je de tonen zuiverder wordt. Dus vandaar bovenin de deur. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 De speakers die ik heb zijn ook 2weg. Je kan de tweeter ook in de speaker monteren. Echter wil je de tweeter hoger hebben zodat je de tonen zuiverder wordt. Dus vandaar bovenin de deur. De speakers die ik wil kopen zijn deze: http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/3756d-pioneer-ts-e1702i/ Die wil ik voor en achter hebben. Mijn HU is al goed. Ik heb de http://www.pioneer.eu/nl/products/25/109/281/AVH-2400BT/index.html en heb ook al een subwoofer. Nou nog MDF ringen fixen voor die deurspeakers! Quote
blackviper Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 De speakers die ik wil kopen zijn deze: http://www.pimtensen...neer-ts-e1702i/ Die wil ik voor en achter hebben. Mijn HU is al goed. Ik heb de http://www.pioneer.e...00BT/index.html en heb ook al een subwoofer. Nou nog MDF ringen fixen voor die deurspeakers! Succes Quote
Gast Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Ziet er idd top uit Black Viper. Heb binnenkort een weekje vrij, dan zal ik ook eens gaan informeren wat ik er het beste mee kan doen. Alleen andere speakers, versterker met sub ertussen of meteen alles incl. radio vervangen. Weet iemand mss hoe het geluid klinkt met de orginele radio maar betere speakers? Had me eigenlijk voorgenomen om er niet meer al te veel aan te doen, maar ik erger me steeds meer aan het slechte geluid. En nu ik de berichten van Black Viper lees begint het toch weer te kriebelen! Quote
Presiozo Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 ik zit met hetzelfde " probleem " pipke! hoor graag ook de ervaring van iemand die alleen speakers heeft vervangen. Quote
J-J Geplaatst 20 April, 2012 Geplaatst 20 April, 2012 Ik vind die tweeters echt super gelukt, dat had eigenlijk standaard erin moeten zitten vind ik. Quote
Bardje-x Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Het is gebeurd. Props voor AMS Mobile zeer netjes gedaan. Zelfs nog een euvel gevonden waardoor de achterspeakers zo slecht waren. De Subwoofer aansluiters hadden kortsluiting gemaakt.. Erg jammer maar hier krijgen ze nog wel wat van te horen ga ze wel even mailen. Geluid is echt super. Nu met de nieuwe HU, deze boxen met tweeters en de sub aangesloten op de subout ipv de achter speakers. Beat klinkt ook veel beter. Zij hebben zeker alles ingebouwd? ook de HU? heb je misschien een indicatie wat het ongeveer zou kosten als je alleen de speakers, tweeter en subwoofer zou laten doen? Wat voorn subwoofer heb je er nu eigenlijk in liggen? ligt die in de weg? of is die ergens mooi weg gewerkt? Het ziet er allemaal zeer gelikt uit! daarom ben ik er zelf ook heel benieuwd naar. Quote
Sicco83 Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Wat Bardje zegt. Ben ik ook heel benieuwd naar. Zou graag de originele HU behouden (zonder nav). Wat zou het ong. kosten en levert het wat op met de originele radio? Quote
blackviper Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Zij hebben zeker alles ingebouwd? ook de HU? heb je misschien een indicatie wat het ongeveer zou kosten als je alleen de speakers, tweeter en subwoofer zou laten doen? Wat voorn subwoofer heb je er nu eigenlijk in liggen? ligt die in de weg? of is die ergens mooi weg gewerkt? Het ziet er allemaal zeer gelikt uit! daarom ben ik er zelf ook heel benieuwd naar. Nee de HU heeft de dealer ingebouwd. Sub weer door derde partij. In eerste instantie wou ik alleen een sub. Toen dacht ik wil alleen speakers vervangen. Maar ik kreeg een zeer goede deal op de f930 dus vandaar dat dit ook gebeurt is. De sub, is zoals vele male eerder genoemd, de zeer platte pioneer ts-wx77a. Deze kan bij mij, omdat ik een superpack heb, in dat vakje boven je reserve wiel. Elders in dit topic heb ik ook nog 2 mogelijkheden gepost voor bijvoorbeeld onder je stoel. Quote
J-J Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Ik heb zelf de radio nu zo ingesteld dat ik op max. volume geen vervorming meer hoor. De fader heb ik ongeveer op 25 voor / 75 achter staan, dus het lijkt dat de achterste speakers iets meer vermogen aankunnen want bij 50/50 storen de voorste weer wel. Door het vervangen van de speakers denk ik dat de hoge tonen het enige is wat je kan verbeteren, want dat ontbreekt nu wel een beetje. Quote
Fedde1980 Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Iemand nog een foto van hoe de orginele tweaters in de a stijl zitten? Quote
Bardje-x Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 Nee de HU heeft de dealer ingebouwd. Sub weer door derde partij. In eerste instantie wou ik alleen een sub. Toen dacht ik wil alleen speakers vervangen. Maar ik kreeg een zeer goede deal op de f930 dus vandaar dat dit ook gebeurt is. De sub, is zoals vele male eerder genoemd, de zeer platte pioneer ts-wx77a. Deze kan bij mij, omdat ik een superpack heb, in dat vakje boven je reserve wiel. Elders in dit topic heb ik ook nog 2 mogelijkheden gepost voor bijvoorbeeld onder je stoel. Ah op die manier, ja dat leek mij eigenlijk ook wel wat. Alleen leek mij een nieuwe HU een beetje duur voor mij. Ik heb wel een supper pack, dus zoon Sub moet wel kwijt te raken zijn Ik ga wel even contact opnemen met die lui, om te kijken wat het eventueel zou gaan kosten. Bedankt voor je antwoord en het delen van je mooie installatie Quote
gerwin1 Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 Dat ziet er zeer verzorgd uit, blackviper! Ik heb inmiddels de speakers verwijderd en kom tot de conclusie dat de inbouwgaten voor de speakers 14 centimeter zijn (voor en achter). Bovendien zijn de speakers voor en achter volstrekt identiek. Het is dus de standaard radio die het slechte(re) geluid van de achterspeakers produceert. Enig gestoei met de instellingen heeft mij geleerd dat met name de surround optie dit veroorzaakt. Deze ingeschakeld zorgt er bij mij zelfs voor dat de radioontvangst stoort! Uitzetten van de surround optie dus! Mijn oog is gevallen op een set (4) 16,5 cm infinity luidsprekers, waarvan 2 uitgerust met een aparte tweeter (www.pimtensen.nl). Dit wil ik dan eigenhandig inbouwen zoals blackviper dit ook heeft laten doen. Maar nu is mijn vraag: passen 16,5 centimeter speakers in een inbouwgat van 14 cm? De specificaties vertellen hier niks over, maar ik lees wel dat dit niet hetzelfde is. Het liefst zet ik niet de zaag in mijn nieuwe kia rio! Alvast bedankt voor het advies. Quote
blackviper Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 Die van mij zijn 16 cm moet lukken dus. Was niet goed aan het lezen. Zoals Hitmark onder mij al zegt pasringen maken idd. Quote
Hitmark Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 Dat ziet er zeer verzorgd uit, blackviper! Ik heb inmiddels de speakers verwijderd en kom tot de conclusie dat de inbouwgaten voor de speakers 14 centimeter zijn (voor en achter). Bovendien zijn de speakers voor en achter volstrekt identiek. Het is dus de standaard radio die het slechte(re) geluid van de achterspeakers produceert. Enig gestoei met de instellingen heeft mij geleerd dat met name de surround optie dit veroorzaakt. Deze ingeschakeld zorgt er bij mij zelfs voor dat de radioontvangst stoort! Uitzetten van de surround optie dus! Mijn oog is gevallen op een set (4) 16,5 cm infinity luidsprekers, waarvan 2 uitgerust met een aparte tweeter (www.pimtensen.nl). Dit wil ik dan eigenhandig inbouwen zoals blackviper dit ook heeft laten doen. Maar nu is mijn vraag: passen 16,5 centimeter speakers in een inbouwgat van 14 cm? De specificaties vertellen hier niks over, maar ik lees wel dat dit niet hetzelfde is. Het liefst zet ik niet de zaag in mijn nieuwe kia rio! Alvast bedankt voor het advies. Daarom dus de pasringen maken en er tussen plaatsen... Quote
gerwin1 Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 Dank jullie wel voor de snelle tips! Ik ga de infinity set bestellen. Quote
riodriver Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 we hebben het steeds over andere audio,s maar wat voor audio zit er standaard in de rio.pioneer .............. en kunnen daar ook zwaardere speakers op. Quote
blackviper Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 we hebben het steeds over andere audio,s maar wat voor audio zit er standaard in de rio.pioneer .............. en kunnen daar ook zwaardere speakers op. Welke pioneer? Want ik vermoed dat daar wel zwaardere speakers op kunnen ja Als het de f930 is geeft die al 50 watt per uitgang. Quote
Hitmark Geplaatst 22 April, 2012 Geplaatst 22 April, 2012 Hitmark, zit het bij jou al? Nee, nog niet, speakers heb ik, moet nog pasringen maken, maar heb het een beetje druk met werk... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.