c0de1 Geplaatst 5 December, 2011 Geplaatst 5 December, 2011 Allen, Ik heb laatste tijd veel last dat mijn radio niet via de knop op het toestel harder of zachter kan. Als ik er aan draai, blijft hij tussen 2 niveau's hangen wat ik ook draai. Of ik hij gaat alleen harder terwijl ik juist zachter draai. bediening op het stuur echter werkt alles wel naar behoren. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en of ik hiermee nog naar de garage kan gaan voor garantie? (auto uit 2009) Quote
Leon Geplaatst 5 December, 2011 Geplaatst 5 December, 2011 Heb momenteel precies hetzelfde met onze Cee'd van 2009. Eerst was dit alleen bij koud weer, nu werkt ie helemaal niet meer, gelukkig nog wel met de stuurwielbediening. Gewoon ff naar je garage gaan, zou nog garantie moeten zijn. Heb al in het garantieboekje gekeken en zie geen uitzonderingen op de 7 jarige garantie voor de radio Quote
c0de1 Geplaatst 6 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 6 December, 2011 Heb momenteel precies hetzelfde met onze Cee'd van 2009. Eerst was dit alleen bij koud weer, nu werkt ie helemaal niet meer, gelukkig nog wel met de stuurwielbediening. Gewoon ff naar je garage gaan, zou nog garantie moeten zijn. Heb al in het garantieboekje gekeken en zie geen uitzonderingen op de 7 jarige garantie voor de radio Hey nog iemand met dit euvel, echt raar probleem... Maar hoe ga je zoiets vertellen aan de garage aangezien het probleem niet altijd aanwezig is? Quote
Leon Geplaatst 6 December, 2011 Geplaatst 6 December, 2011 Ik vermoed dat wij niet de enige zullen zijn, dus waarschijnlijk zullen ze dit probleem wel kennen bij de Kia garage. En anders nog even wachten: bij mij was het eerst ook maar af en toe, nu een paar maanden later, werkt ie helemaal niet meer Quote
Smart Geplaatst 6 December, 2011 Geplaatst 6 December, 2011 Gewoon ff naar je garage gaan, zou nog garantie moeten zijn. Heb al in het garantieboekje gekeken en zie geen uitzonderingen op de 7 jarige garantie voor de radio. De radio alleen of de fullmap radio/navigatiesysteem heeft geen 7 jaar garantie, maar valt onder de 3 jaar garantie. Quote
Leon Geplaatst 7 December, 2011 Geplaatst 7 December, 2011 De radio alleen of de fullmap radio/navigatiesysteem heeft geen 7 jaar garantie, maar valt onder de 3 jaar garantie. Wat bedoel jij met de 3 jaar garantie? Ik vind in mijn garantieboekje niets terug over onderdelen die onder 3 jaar garantie vallen. Alleen de accu en achteraf ingebouwde accessoires zit maar 2 jaar garantie op (vorig jaar ondervonden toen de auto 2 jaar en 2 weken oud was en m'n parkeersensoren er de brui aan gaven, mocht ik dus zelf betalen), de rest volgens mij 7 jaar. Als het trouwens idd 3 jaar is zal ik moeten opschieten, de mijne wordt in februari 3 jaar, maar nogmaals, vind dit nergens terug in het garantieboekje van de cee'd Quote
Smart Geplaatst 7 December, 2011 Geplaatst 7 December, 2011 Zie hier en klik op de "Voorwaarden". Audio-navigatiegarantie 3 jaar met een maximum van 100.000 km Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 7 December, 2011 Geplaatst 7 December, 2011 Audio-navigatiegarantie 3 jaar met een maximum van 100.000 km Moet dat niet zijn met een maximum van 100.000 hits en oldies?Het klinkt allemaal als een storing waarvan KIA-NL ondertussen waarschijnlijk wel op de hoogte is. Quote
Smart Geplaatst 7 December, 2011 Geplaatst 7 December, 2011 Het klinkt allemaal als een storing waarvan KIA-NL ondertussen waarschijnlijk wel op de hoogte is. Nee hoor, was bij mij bekend bij aanschaf van de Kia. Quote
Leon Geplaatst 8 December, 2011 Geplaatst 8 December, 2011 Zie hier en klik op de "Voorwaarden". Audio-navigatiegarantie 3 jaar met een maximum van 100.000 km Blijkbaar is de NL garantie dan anders dan de BE garantie, zie hier (vooral punt 5): http://www.kia.be/Inhoud/7-jaar-garantie/ Quote
peterketelaars Geplaatst 30 December, 2011 Geplaatst 30 December, 2011 Mijn autoradio had na de eerste 15.000 kilometer beurt precies hetzelfde probleem. De radio is door de dealer onder garantie (9 maanden na aankoop) kostenloos vervangen. Quote
Leon Geplaatst 31 December, 2011 Geplaatst 31 December, 2011 Ben inmiddels bij de garage geweest, er wordt een nieuwe radio besteld. Kan wel een paar weken duren is me gezegd. Gelukkig werken de meeste functies nog via het stuurwiel Quote
Micle Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Gisteren een afspraak gemaakt met de dealer, ik heb sinds van de week exact hetzelfde probleem. Volumeregeling op het stuur werkt goed, maar kan draaien wat ik wil aan de volumeregeling van de radio zelf zonder dat er iets gebeurt. Heel soms gaat het volume omlaag terwijl deze omhoog moet gaan. Het betreft de uitvoering zonder navigatie. Ik ga er ook van uit dat het garantie is. Quote
Micle Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Zie hier en klik op de "Voorwaarden". Audio-navigatiegarantie 3 jaar met een maximum van 100.000 km Ik ben bang dat ik Smart gelijk moet geven. Ik ga er vanuit dat ik nog net geluk heb. Mijn Witte Waas is op 13-feb-2009 geb en heb het defect meteen na het weekend gemeld (13 -feb-2012). Neem aan dat het onder garantie vervangen wordt. Quote
Leon Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Heb sinds 2 weken m'n nieuwe radio. Heb bij de dealer even nagevraagd hoe het nu zit met die audio garantie. Hier in België is het zo: bij de oudere Cee'ds valt het onder de 7 jaar garantie (bij mij dus), vanaf najaar 2009 maar 3 jaar meer Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Bij ons hapert de volumetoets ook ineens, maar wij hebben nog een hik. Gaat bij jullie ook af en toe het display uit? Ik bedoel daarbij niet de verlichting, maar er staat niets meer in. Sinds een paar weken zit er bij ons dus ook een duiveltje in de radio. Gelukkig is het telkens bij een herstart van de auto weer (even) over, maar het begint nu wel een beetje onhandig te worden. Binnenkort ook maar even naar de dealer. BTW. Het gaat bij ons om een radio zonder navi. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Doe em de groeten.. Zal ik doen! Quote
bob Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 bij mijn komt er sinds vanavond helemaal geen geluid meer uit navigatie werkt wel cds ook radio ook maar geen geluid als je aan de volumeknop draait of via het stuurwiel het volume omhoog zet zie ook niet in het display vespringen iemannd een idee wat het kan zijn ??????????????? Quote
bob Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 nee bob komt nooit bij de dealer bob=dhz Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 nee bob komt nooit bij de dealer bob=dhz Je hebt drie jaar garantie op de audio. Wanneer jou bolide jonger is dan zou ik toch maar even een Kia dealer opzoeken. Istie ouder? Ga dan op zoek naar een leuke nieuwe dubbel din radio en een mooie ombouw daarvoor.Één tip. Zorg er wel voor dat het geen LG binnenwerk is van die radio. Dat is wat ik ervan begrepen heb de boosdoener in de Kia's. Quote
bob Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 mijn bolide is ouder als 3 jaar is uit juni 2008 maar het probleem heeft zich opgelost alles werkt weer misschien condens cq vocht hoorde ook een soort plof door de speakers bij uitschakelen dus was iets van kortsluiting denk ik afwachten of het probleem terug komt Quote
bigwade Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Top bob ! even OT.. ben jij beroepsmatig monteur ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.