Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Kia rijders,

Leuke en interessante onderwerpen op dit forum! Mijn nieuwe Kia Rio 1.2 SP 3-deurs is in december besteld. Hij zou in januari in Nederland binnenkomen. Is dit nog steeds zo of is dit al later geworden?

Weet iemand ook of er verschillen of wijzigingen zijn t.o.v. de 5-deurs?

mvgr,

Argon

Posted

Welkom Argon,

Dit is dealer afhankelijk, bij de ene dealer kan hij zomaar bij de orders van januari zitten

bij de ander in februari of later. Het beste zou zijn om aan je dealer te vragen

wat de status is van je auto.

Tot zover ik weet zouden er geen verschillen tussen de 3 deurs en 5 deurs moeten zitten

enige dan dat de ene een 3 deurs heeft, en de ander 5 deurs maar dat spreekt natuurlijk

voor zich.

• 2 weeks later...
Posted

ik heb vorige week de 5 deurs besteld want tegen mij werd gezcht dat de 3 deurs pas ik mei

op de nederlandse markt werd geleverd

Het is erg dealer afhankelijk, zo heb ik bijvoorbeeld mijn Kia Rio 1.1 CRDI Graphite in september besteld

en verwachte leverdatum is februari/maart. terwijl anderen hem juist in december bijvoorbeeld besteld hebben

en deze al binnen hebben. Blijft natuurlijk vreemd verhaal. Maar volgens mijn dealer

heeft het te maken met dat dit dealer gerelateerd is. Dus dat elk dealer zijn beurt af moet wachten totdat de auto's

binnen komen. Najah t zal allemaal dus wel. er zit niets anders op dan gewoon rustig afwachten, geluk moet ook

beetje meezitten natuurlijk.

Posted

Wij hebben de auto in december besteld, en komt waarschijnlijk 12 feb binnen in de haven.....

Denk eind febr aflevering...laten we het hopen.

Posted

Wat Argon vraagt is hoe het met de 3-deurs zit, niet wanneer jullie mooie koreanen binnenkomen :innocent: (grapje natuurlijk)

de 3 deurs wordt verwacht: maart 2012 of eerder.

Posted

Argon,

Het lijkt me sterk dat de 3 deurs in januari komt, heb zelf een 5 deurs sp besteld eind december en die komt in maart/april pas binnen. Een collega van mij heeft bij dezelfde dealer een 3 deurs besteld en hij kreeg te horen april/mei, het zou kunnen dat

jou dealer een pre order heeft gedaan voor een aantal 3 deurs en nog over had.

Posted

Volgens mij vertellen ze maar wat tegen mij is gezegt dat de drie deurs dus pas in mei uitkomt (geleverd)

Vandaar dat ik dus een 5 deurs heb besteld

En die zou volgens hun eind van de maand aankomen ?????

En nu lees ik dus dat bij (HITMARK) is vertld dat het schip ongeveer 12 februari binnenkomt

Dus mijn dealer gokt maar wat of deschepen varen achter elkaar aan ??????

Nu maar duimen dat het schip wind mee heeft is voor ons alemaal gunstiger

Posted

@ Xtra40, heb eind december een 5 deurs besteld, 12 februari lijkt me sterk als je hem net hebt besteld. Volgens mijn dealer komt de auto pas maart/april (5 deurs) en als je pech hebt enteren de Somalische piraten

de boot en kun je nog langer wachten ;)

Posted

Jullie verhalen zo lezend, lijkt het wel één hele grote glazenbol!

Hoe dan ook, succes en sterkte bij het wachten, houden de Somaliërs zich koest, kunnen de boten zo in één keer naar Rozenburg (Z-H) varen en van daaruit verder Nederland in gedistribueerd wordt!

BaBaCC

Posted

@Bink058 ga steeds meer twijfelen maar de dealer zij dat hij kon zien welke wagen er op de boot stond die nog niet zijn verkocht de vrijen wagens

noemde ze dat en de gene die ik wilde stond op de boot werd er gezegt en is meteen voor mij besteld (vast gezet)

dus is onder weg en zou dus eind januari binnen zijn ?????

maar goed mischien hebben hun dus in die glaze bol gekeken (en is het het bekende verkoop praatje )

we wachten dus gewoon af

Posted

heb eind dec een rio 1.2 plus pack besteld :clap: en volgens de dealer komt die jan/feb aan. Maar wordt nu wel een beetje onrustig van al die andere levertijden :no:

Posted

ik heb op 3 januari een rio 1.2 superpack met navigatie besteld voorlopig is de verwachte leverdatum 30 maart 2012.....

Posted

Volgens mij worden we allemaal voorgelogen. Hahaha

Maar goed, wachten moeten we iig.

Laat die boot maar een tandje bij zetten...

Ik hoop wel dat mijn dealer op tijd doorgeeft wanneer precies.

Want ik mot nog van de punto af...

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb Kia deze vraag ook gestuurd en het volgende antwoord gekregen:

Allereerst feliciteren wij u met de aanschaf van uw Kia Rio 3-deurs. De eerste 3-deurs Rio's worden in de loop van februari bij de dealers verwacht. Of hierbij ook gelijk uw Rio aanwezig is, kunnen wij helaas niet aangeven. Op het moment dat de auto geproduceerd en op transport is, kan de dealer dit in zijn verkoopsystemen zien. Als de dealer op dit moment geen informatie kan verstrekken, is uw Rio in ieder geval nog niet geproduceerd.

Netjes en vlot geantwoord bij Kia :)

Posted

En als hij het dan ziet, duurt het nog eens 8 weken vooraleer hij er is. (vorige week ervaren bij de aankoop van een Rio. Was reeds besteld door de dealer voor zijn persoonlijke stock en hij kreeg in zijn systeem te zien dat de wagen onderweg was; levering over 8 weken...)

• 4 weeks later...