Ysie Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Is al een van bij het begin dat ik last heb van condens op mijn ruiten maar het verergerde. Ik heb deze week geconstateerd dat er veel water onder het tapijt van de bestuurder ligt. Overal heb ik gekeken maar ik zie niet van waar het komt, onder het dashboard zijn er geen sporen te zien van druppels. Ik denk dat het van onder de plastiek komt bij instap deur, ofwel de dichting van de deur. Ook heb ik als ik mijn wagen gewassen heb en hij al 2 dagen droog staat dat als ik mijn venster omlaag doe en terug omhoog dat mijn venster nat is, is dat bij andere sportage ook zo? Quote
Azzaro Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Praktisch 100 % zeker komt het van de bestuurdersdeur, achter de deurbekleding zit een plastic folie gekleefd om het water dat langs de zijruit naar beneden binnenin de deur lekt 'binnensdeurs' te houden zodat het onderaan de deur uit de (3 of 4-tal) watergaatjes kan uitlekken, deze folie is blijkbaar af-fabriek bij diverse Sportage 3's niet dicht met als gevolg dat er water vanachter de plastic deurbekleding komt gelekt op (zie afbeelding) de rood gemarkeerde zone, en eens het daar is kan het in ernstige gevallen (zoals in jouw geval vrees ik) doorsijpelen tot het verdere interieur en de tapijten... Let er eens op na een wasbeurt of een hevige regenvlaag als je nadien de bestuurdersdeur opent of je water ziet op de deurrubber (rood) indien er zich daar water bevind is de folie niet dicht, bevind het water zich enkel op de blauw gemarkeerde plaats is er in principe geen gevaar omdat het nog buiten de binnenste deurrubber ligt. Ik zit ook met dit probleem, weliswaar in kleine mate en enkel bij héél hevige buien of langdurig sproeien met de waterslang en ben van plan zelf eens mijn deurbekleding af te nemen om te achterhalen waar het lekje zit maar heb tot nu toe de tijd nog niet gevonden. Op het Duitse forum is dit ook reeds uitvoerig besproken >>> http://www.kia-board.de/forum/fahrzeuge/sportage-iii/sportage-iii-karosserie-fahrgestell/p252214-wasser-in-fahrertür/#post252214 en in het sportage 3 forum hier is er ook een draadje van geopend. Ik ben in ieder geval ook van plan dit probleem eens aan te kaarten met KCG Belgie volgende week omdat blijkbaar veel Sportage's er (AF-FABRIEK!!!) last van hebben (maar de meeste bezitters slaan hierop geen acht...) Dit moet door KIA zeker ernstig genomen worden want uit beroepservaring kan ik getuigen dat water in een autointerieur geen lachertje is; tapijten moet eruit of losgemaakt worden om te drogen (warme luchtblazer of enkelenachtjes in spuitcabine met verwarming op, alle electrische bekabeling (Can bus stekkers) en andere stekkerverbindingen die water hebben gehad moeten drooggeblazen worden en met contact cleaner worden ingespoten of indien oxidatie van stekkerpins reeds te ver gezet is deze vervangen moeten worden, tijdrovend en geduldig werkje m.a.w.... Ik hoop alvast dat het bij jou nog niet te erg zal zijn, snel naar de dealer zou ik zeggen want hoe langer het water 'zijn werk' kan doen hoe erger de gevolgen kunnen zijn, vooral de electronica kan veel schade oplopen. Groeten en... WORD VERVOLGT!!! Quote
Azzaro Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 http://www.kiaclub.nl/topic/7188-water-op-deurdrempel/ Quote
Ysie Posted January 19, 2012 Author Posted January 19, 2012 Mijn wagen is juist terug van bij de dealer. Volgens de dealer was het ergens aan de buitenkant (in de wielkast of onderaan?) waar twee onderdelen samenkomen de dichting niet goed. Zou nu gedicht moeten zijn. Heb nu de binnenkant terug drooggeblazen, hopelijk komt het niet meer terug. Quote
bigwade Posted January 19, 2012 Posted January 19, 2012 Fijn dat het opgelost is. Krijg je nu ook nieuwe matjes ? Quote
Ysie Posted January 20, 2012 Author Posted January 20, 2012 Nee, en slechtere nieuws is dat het nog altijd binnenregent:). Maandag terug naar de garage, hopelijk vinden ze het want ik heb geen zin om champignons te kweken onder de matjes:). Quote
bigwade Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Ik zou je dealer eens op het bericht van azzaro wijzen #2 #3 Quote
Azzaro Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 Hallo Ysie, hebben ze nu het probleem van de waterinfiltratie kunnen oplossen en zo ja wat was de oorzaak? Quote
Ysie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 De wagen is nogmaals binnen geweest en blijkbaar was het nog altijd dezelfde dichting van de eerste keer. Ik denk dat het over is maar het regent ook niet meer:). Quote
smetjesmee Posted February 1, 2012 Posted February 1, 2012 De wagen is nogmaals binnen geweest en blijkbaar was het nog altijd dezelfde dichting van de eerste keer. Ik denk dat het over is maar het regent ook niet meer:). Nee.. het vriest nu dat het kraakt. Hopelijk komen er geen ijskegels op je tapijten... Flauwe mop, maar ik hoop dat ze het nu opgelost hebben. Bij dezelfde dealer geweest al die waarvan we spraken op het salon? Quote
Ysie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 Ja,. Iedereen krijgt een tweede kans. Ik heb wel hoge verwachtingen op gebied van kennis en techniek van de garage. Quote
smetjesmee Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Ja, . Iedereen krijgt een tweede kans. Ik heb wel hoge verwachtingen op gebied van kennis en techniek van de garage. Eigenlijk zou iedereen dat van z'n garage moeten verwachten... maar in de praktijk is het vaak anders. Dat lees je hier ook vaak. Maar goed.. hopelijk loopt vanaf nu alles 'gesmeerd' Quote
Recommended Posts