Jump to content

Kia Rio besteld komende van een Kia Pro_cee'd.Wat mag ik verwachten?

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Na bijna 4j tevreden met een Kia Pro_cee'd rond te rijden heb ik besloten om een Kia Rio te bestellen in de hoogste uitvoering.

Alleen ben ik zwaar teleurgesteld in de overname van mij Kia Pro_Cee'd.

Krijg amper 7200 euro.

Nu is de vraag :

Wat ga ik mogen verwachten van de Kia Rio?

Buiten dat hij een beetje kleinder is dan Pro_cee'd weet ik het zo niet echt.

Khoop alleziens dat ze iets aan de zwakke stabilisatorstangske hebben gedaan,want dat was wel de ziekte bij de Pro_cee'ds heb ik de indruk.

Blijkbaar heb ik zowat de indruk dat bij de nieuwe Rio een goed werkende airco een probleem blijkt te zijn.

Of ben ik hier mis in?

Zelf heb ik een 1.4 CRDI besteld met zo goed als full option.

Wat staat er niet op?Open dak en navigatie met achteruitrijcamera.

Graag lees ik jullie ervaringen met de nieuwe Rio.

Posted

Wat je kan verwachten van een RIO kan je het best ervaren met een proefrit lijkt me.

Posted

7200 euro is wel erg weinig vindt ik voor een pro, een rio van 2007 met 88000 km vang je tegen 5800.de nieuw waarde daarvan is toch ietje minder

Posted

Blijkbaar mag ik er niks van verwachten.

Dank U aan dit forum heb ik dus al de ballen das duidelijk!!!!

In welk bos ben jij opgegroeid? Met zo'n toon aan te slaan kom je er op gelijk welk forum niet mee verder :no:

Posted

Als je ook zo'n toon tegen de verkoper hebt aangeslagen dan begrijp ik meteen waarom je een lage inruilprijs kreeg... :tt2:

• Like 1
Posted

Ik voel een duidelijke deja-vu......! <_<

Kiakeproceedke staat tussen de verbannelingen van dit forum!

Posted

en opeens loopt het topic wel storm :lol:

Maar het is nog maar de vraag of zich nog iemand geroepen voelt om de vraag te beantwoorden...

Posted

Maar het is nog maar de vraag of zich nog iemand geroepen voelt om de vraag te beantwoorden...

na #2 ?

Posted

Ik had er ook al een hard hoofd in!

Dat moet hij zo niet meer doen.....dacht ik nog! :no:

Posted

Wat je kan verwachten van een RIO kan je het best ervaren met een proefrit lijkt me.

Beste,

Als er geen 1.4 CRDI noch een 1.1 CRDI beschikbaar zijn om er een proefrit me te doen hoe kan ik dan oordelen over het rijgedrag van die wagen?

Ik heb een proefrit gedaan met een benzine versie van de Rio maar volgens de garage is dat niet hetzelfde door het koppel dat anders is bij een diesel als bij een benzine.

Ik heb wat betreft de overname van mijn oude wagen in 3 garages offertes laten maken er was er zelfs 1 die gaf MAAR 3500 euro.

Volgens hen ligt Kia heel slecht in de 2dehands markt.

Bij kia kreeg ik eerst 9000 euro maar omdat de nieuwe Rio pas leverbaar is binnen 6 maand verlies ik zowaar ff 1800 euro.

Posted

Beste,

Als er geen 1.4 CRDI noch een 1.1 CRDI beschikbaar zijn om er een proefrit me te doen hoe kan ik dan oordelen over het rijgedrag van die wagen?

Ik heb een proefrit gedaan met een benzine versie van de Rio maar volgens de garage is dat niet hetzelfde door het koppel dat anders is bij een diesel als bij een benzine.

Ik heb wat betreft de overname van mijn oude wagen in 3 garages offertes laten maken er was er zelfs 1 die gaf MAAR 3500 euro.

Bij kia kreeg ik eerst 9000 euro maar omdat de nieuwe Rio pas leverbaar is binnen 6 maand verlies ik zowaar ff 1800 euro.

Oh ik had verwacht dat KIA alle uitvoeringen ter beschikking stelt om een proefrit in te maken want ik mocht zelf ook kiezen.

Posted

Oh ik had verwacht dat KIA alle uitvoeringen ter beschikking stelt om een proefrit in te maken want ik mocht zelf ook kiezen.

Hier zijn er enkel benzineversies beschikbaar voor een testrit.

De eerste 1.4 CRDI wordt bij de dealer eind februari verwacht.

Als ik zolang moest wachten,ging ik de salonkortingen mislopen.

Ik ben nu al de ecopremie mislopen door onduidelijke communicatie in oktober.Hierdoor betaal ik nu een dikke 3000 euro extra al :'(.

Posted

Ik heb begrepen dat de 1.1 CRDI sterker is dan de 1.2 benzine, de 1.1 heeft namelijk meer vermogen met lage toeren.

Dus als de 1.2 benzine je bevalt, dan moet de 1.1 diesel ook prima zijn.

Posted

Een auto kopen waar je nog nooit in gereden hebt... :no:

En dan verwachten dat we hier een kant-en-klaar antwoord hebben, reageren we niet binnen 1 dag krijgt meneer nog een grote mond ook...

Sorry maar verwacht je nu echt nog een serieus antwoord? Hoe een auto rijd is heel persoonlijk dus daar is sowieso geen eenduidig antwoord op te geven.

Posted

Ik zag net vorige week een bericht dat de Kia Picanto op dit moment de meest waardevaste auto is (na 3 jaar 69,5%). Het zijn trouwens vooral kleinere auto's die goed waarde houden.