jutter Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Vandaag was het zover, ik kon vanmiddag mijn nieuwe Picanto ophalen! Alles keurig afgeleverd en dik tevreden! Rijd heerlijk, ik vind hem zelfs redelijk pittig. Mijn vorige auto, een Opel Corsa Sport 1.4 vind ik trager ik het optrekken dan de Picanto. Affijn, ik ben blij en dik tevreden! Quote
artcev Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd Ik mag hem volgende week zaterdag ophalen Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd Ik mag hem volgende week zaterdag ophalen Thanks! Trouwens, deze komt ook uit Drachten! Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Weet iemand hier hoe ik foto's in 'garage' kan plaatsen? Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 @ jutter wanneer heb je hem besteld Vorige week vrijdag. Quote
Guest Jeroen66475 Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd, hij is erg mooi zo in het wit Maar ook nu zie weer iets wat ik mij altijd afvraag: Hoe kan het dat er een ''ouder'' kenteken opzit? Volgens de RDW zitten ze nu op TJG en de T-combinatie zie ik al vanaf begin januari. Ik heb het zelf ook namelijk. mijn buurman heeft een veel nieuwer kenteken dan mij, maar de mijne is 2 weken jonger. Wie weet hoe dat zit? Quote
Remko .me Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd! Wit staat de picanto zo mooi!!! Mooie kar man, mag je trots op zijn! Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd, hij is erg mooi zo in het wit Maar ook nu zie weer iets wat ik mij altijd afvraag: Hoe kan het dat er een ''ouder'' kenteken opzit? Volgens de RDW zitten ze nu op TJG en de T-combinatie zie ik al vanaf begin januari. Ik heb het zelf ook namelijk. mijn buurman heeft een veel nieuwer kenteken dan mij, maar de mijne is 2 weken jonger. Wie weet hoe dat zit? Geen idee. Ik vroeg me het me ook al af. Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Das snel geleverd. Ik hoefde gelukkig niet lang te wachten Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd! Wit staat de picanto zo mooi!!! Mooie kar man, mag je trots op zijn! Mijn vorige, een Opel, was zwart. Ik vond dat er ook maar eens een witte moest komen Een zwarte Pico vind ik trouwens ook erg mooi! Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Heel mooi,geluk er mee!!! Dank je! Quote
Specialmade Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Gefeliciteerd, hij is erg mooi zo in het wit Maar ook nu zie weer iets wat ik mij altijd afvraag: Hoe kan het dat er een ''ouder'' kenteken opzit? Volgens de RDW zitten ze nu op TJG en de T-combinatie zie ik al vanaf begin januari. Ik heb het zelf ook namelijk. mijn buurman heeft een veel nieuwer kenteken dan mij, maar de mijne is 2 weken jonger. Wie weet hoe dat zit? @Jeroen66475, Heb hier al eerder wat over geschreven in dit forum. Dit heeft te maken met het moment van de aanvraag van het kenteken van de dealer. Als deze direct een kenteken besteld krijg je het kenteken van die bewuste dag. Als je op de site van de RDW kijkt zie je het kenteken wat die dag is/wordt uitgegeven. In jouw geval heeft de dealer dus het kenteken eerder aangevraagd dat de dealer van je buurman. Wat echt telt is dat de tenaamstelling, de datum van eigendom, Kijk maar op het kentekenbewijs van jouw auto en vergelijk dat maar eens met het kentekenbewijs van je buurman. Grtz. Specialmade Quote
Guest Jeroen66475 Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 @Jeroen66475, Heb hier al eerder wat over geschreven in dit forum. Dit heeft te maken met het moment van de aanvraag van het kenteken van de dealer. Als deze direct een kenteken besteld krijg je het kenteken van die bewuste dag. Als je op de site van de RDW kijkt zie je het kenteken wat die dag is/wordt uitgegeven. In jouw geval heeft de dealer dus het kenteken eerder aangevraagd dat de dealer van je buurman. Wat echt telt is dat de tenaamstelling, de datum van eigendom, Kijk maar op het kentekenbewijs van jouw auto en vergelijk dat maar eens met het kentekenbewijs van je buurman. Grtz. Specialmade Maar dan blijft de vraag: Waarom worden kentekens aangevraagd voor auto's die (nog) niet verkocht zijn? Iedereen wil toch het nieuwste kenteken? Quote
Specialmade Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Maar dan blijft de vraag: Waarom worden kentekens aangevraagd voor auto's die (nog) niet verkocht zijn? Iedereen wil toch het nieuwste kenteken? @Jeroen66475, Waarschijnlijk worden de kentekens eerder aangevraagd omdat de dealer, zeker in het begin van het jaar, overtuigd is van de verkoop. Ook kan de betreffende auto vaak wat sneller worden afgeleverd. Papieren zitten immers al bij het voertuig en daarna hoeft alleen de tenaamstelling nog worden geregeld. Mogelijk speelt ook een eventuele (verkoop) bonus mee. V.w.b. iedereen wil het nieuwste kenteken: ja dat klopt in veel gevallen, maar er zijn ook mensen die dat totaal niets interesseert. maar ook het nieuwste kenteken wordt ouder !!!! grtz. Specialmade Quote
jutter Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 @Jeroen66475, Waarschijnlijk worden de kentekens eerder aangevraagd omdat de dealer, zeker in het begin van het jaar, overtuigd is van de verkoop. Ook kan de betreffende auto vaak wat sneller worden afgeleverd. Papieren zitten immers al bij het voertuig en daarna hoeft alleen de tenaamstelling nog worden geregeld. Mogelijk speelt ook een eventuele (verkoop) bonus mee. V.w.b. iedereen wil het nieuwste kenteken: ja dat klopt in veel gevallen, maar er zijn ook mensen die dat totaal niets interesseert. maar ook het nieuwste kenteken wordt ouder !!!! grtz. Specialmade Het interesseert mij eerlijk gezegd ook niet. Het gaat erom wat er op het papiertje staat. Quote
Guest Jeroen66475 Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 maar ook het nieuwste kenteken wordt ouder !!!! Helemaal mee eens hoor maar ik weet nog dat mijn buurman zijn 1e Picanto kocht jaren geleden en ik aan hem vroeg of het een demo was omdat het kenteken meer dan een half jaar oud was. Bleek dus ook een auto waar het kenteken al bij was aangevraagd. Ik had dat nooit geaccepteerd Quote
Specialmade Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Het interesseert mij eerlijk gezegd ook niet. Het gaat erom wat er op het papiertje staat. Da's ook het meest belangrijke. De datum op het kentekenbewijs. Overigens nog heel veel veilige kilometers met je nieuwe aanwinst. Grtz. Specialmade Quote
bigmac Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 gefeliciteerd met je nieuwe Picanto! Mooie auto hoor, zeker in het wit, dan zie je de vormen en lijnenspel zo goed. Hou ons maar op de hooge van je bevindingen, positief danwel negatief. Quote
BaBaCC Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Het reeds op kenteken staan van een auto kan ook een registratievoordeel opleveren voor de consument. Mijn kenteken was afgegeven op 30-12-2011 en ik heb de auto 2e week januari gekocht en afgeleverd gekregen in de 3e week van januari 2012. Bij de onderhandelingen mooi 1.000 euries registratievoordeel uitonderhandeld met de dealer. De tenaamstelling is toch pas 3e week januari. Dus wat kan mij een reeds eerder geregistreerd kenteken schelen, als ik er een mooi financieel voordeel mee kan behalen. BaBaCC Quote
BaBaCC Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Overigens, Jutter mooi bak hoor en van harte gefeliciteerd met je Pica. Vele fijne en veilige kilometers ermee gewenst! BaBaCC Quote
Effenix Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Gefeliciteerd, hij is erg mooi zo in het wit Maar ook nu zie weer iets wat ik mij altijd afvraag: Hoe kan het dat er een ''ouder'' kenteken opzit? Volgens de RDW zitten ze nu op TJG en de T-combinatie zie ik al vanaf begin januari. Ik heb het zelf ook namelijk. mijn buurman heeft een veel nieuwer kenteken dan mij, maar de mijne is 2 weken jonger. Wie weet hoe dat zit? Kia vraagt gelijk het kenteken aan op het moment dat de auto's in Nederland arriveren. Als het vervolgens nog een maand duurt voordat deze bij de dealer is en daarna nog een aantal weken voordat deze aan de eigenaar is afgeleverd heb je het gevoel dat het gaat om een oud kenteken. Wat belangrijk is de afgiftedatum van het kenteken. Quote
Recommended Posts