Major Case Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Er staat iets te gebeuren in het Limburgse Born. Misschien iet voor KIA ? Levertijden? Prijs van een nieuwe KIA ? (duurder ?) Ik ben benieuwd. Quote
Sjölp Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Laat ons voor de 1500 (vijftienhonderd!) werknemers hopen dat er überhaupt iemand wil overnemen, blijft gelijk welk merk dat is. Quote
bigmac Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Als die 1500 werknemers tegen Tsjechische lonen (zo'n € 300 /maand) zouden gaan werken, zit er nog wel wat hoop in, anders zie ik het zwaar in. Quote
bigwade Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Je kunt een fabriek niet "zomaar" ombouwen. Er hangen allerlei toeleveranciers aan vast. Dat alles is een enorm complex geheel en iets ingewikkelder dan hetzelfde broodje laten bakken door een andere bakker. Ik hoop wel dat Born blijft bestaan als productiebedrijf, voor NL en ook voor de werknemers. Quote
Smart Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Helemaal mee eens jongens! Ook ik hoop dat de kennis en kunde van die 1500 man/vrouw behouden kunnen blijven. Wat ik wel begrepen heb is dat de gemiddelde leeftijd behoorlijk is in Born, dus werk (be)houden is beter dan op zoek naar een andere betrekking. Ik zal voor ze duimen! 1 Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Wederom harde tijden voor Born. Ik hoop echt dat er een nieuwe auto gebouwd gaat worden in de fabriek. Ik begrijp de achterliggende gedachte waarom de werknemers gaan staken, maar of dat nou de manier is om jezelf te 'verkopen' voor potentiële gegadigden? Quote
Recommended Posts