MrBubbels Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Wie weet of onze navigatiesystemen erg in trek is bij het dievengilde??????? of heeft (helaas) al ervaring met het die kl.r.l..rs!! en heeft zich hier tegen gewapend (dus niet BEWAPEND ) en met wat. We horen het graag Bubbels Quote
bigwade Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Aangezien die systemen minstens 2 jaar achter lopen (net als in de Optima bij de testdrive gisteren) zijn ze heel erg veilig. Ik zou me echt geen zorgen maken. Die jongens weten wat ze willen hebben. Quote
MrBubbels Posted February 11, 2012 Author Posted February 11, 2012 hahahahahaaha, ik maak me verders geen zorgen maar was erg nieuwsgierig, aangezien ook mijn nav. uit mijn oude sp2 verdween binnen 2 maanden ! maarja dan verzekeringswerk, ik begreep uit de roddelverhalen (voor wat het waard is) dat de systemen gepaard zijn !!! c.q alleen maar met de auto waarin ze gebouwd zijn kunnen werken en niet zomaar overgezet kan worden in een ander 2-dins auto van hetzelfd of ander merk ivm met de code van de auto??? Bubbels Quote
Smart Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 ....ik begreep uit de roddelverhalen (voor wat het waard is) dat de systemen gepaard zijn !!! Ik hoop niet dat dit problemen gaat geven.......hahahaha! Quote
Guest Timo0103 Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Eigenlijk waar iedereen op doelt is de navigatie van het VAG concern. Deze zijn zo idioot makkelijk te verwijderen dat iedereen een beetje angstig is dat zijn of haar navi gejat wordt. Bij de Kia zit ie wat lastiger vast en heb je veel meer tijd nodig. Systemen zijn ook niet interessant om te stelen, alles wat onder het VAG concern valt wel helaas. Quote
Smart Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 voor de navigatiesystemen van het VAG concern is een oplossing gevonden in de vorm van een anti-diefstalklep! Je kunt ook voor deze beveiliging kiezen. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Volgens mij moeten vooral de eigenaren van een audio systeem ZONDER navigatie erg oppassen. Quote
frankd Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 je kunt ook deze anti diefstalmethode gebruiken, is zeek effectief <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/pMyPp_XwFbI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> 1 Quote
MrBubbels Posted February 12, 2012 Author Posted February 12, 2012 Ik hoop niet dat dit problemen gaat geven.......hahahaha! Ik hoop het ook niet maar ik bedoelde natuurlijk dat het systeem van de nav. in het computersysteem is gezet/ gekoppeld ofte wel gepaard.net als je telefoon. Bubbels Quote
Derrek Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Aangezien die systemen minstens 2 jaar achter lopen (net als in de Optima bij de testdrive gisteren) zijn ze heel erg veilig. Ik zou me echt geen zorgen maken. Die jongens weten wat ze willen hebben. Hahaha. Quote
elmerblues Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Ik heb het al eens eerder gezegd: SP3 met fabrieksnavigatie heeft een totaal andere kabelboom achter het dashboard zitten dan de SP3's met fabrieksradio. Fabrieksnavi heeft ook o.a. een subwoofer en een externe versterker, allemaal met speciaal daarvoor bedoelde bekabeling richting de navi. Zo'n navigatie zet je echt niet zomaar even over..is echt niet met een paar kroonsteentjes aan de praat te helpen. Zo'n fabrieknavi is dus alleen interessant als je eigen fabrieksnavi het heeft begeven. En dat is een beperkte markt. Dus ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. Quote
Guest Timo0103 Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 voor de navigatiesystemen van het VAG concern is een oplossing gevonden in de vorm van een anti-diefstalklep! Je kunt ook voor deze beveiliging kiezen. Ik ken het systeem, een kennis van me heeft dat ook. Is toch geen doen elke keer in en uit stappen dat ding er voor. Alleen daarvoor zou ik de auto al niet kopen. Quote
Smart Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Ik hoop het ook niet maar ik bedoelde natuurlijk dat het systeem van de nav. in het computersysteem is gezet/ gekoppeld ofte wel gepaard.net als je telefoon. Ik hoop toch echt dat je bedoeld gepaird (van pairing = inderdaad koppelen)? Ik ken het systeem, een kennis van me heeft dat ook. Is toch geen doen elke keer in en uit stappen dat ding er voor. Alleen daarvoor zou ik de auto al niet kopen. Ik heb dezelfde mening. Quote
MrBubbels Posted February 12, 2012 Author Posted February 12, 2012 Ik hoop toch echt dat je bedoeld gepaird (van pairing = inderdaad koppelen)? Ik heb dezelfde mening. sorry je hebt gelijk (ik heb dikke vingers en verstand op nul) Quote
Smart Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 sorry je hebt gelijk (ik heb dikke vingers en verstand op nul) Haha...niks geen excuses! No problemo! Quote
Ronnie Posted February 14, 2012 Posted February 14, 2012 Dit is mijn 5e auto met fabrieksnavi en heb nog nooit (afkloppen!) te maken gehad met diefstal ervan. Maar ik kies dan ook bewust voor niet-Duits en vooral geen VAG-merken en modellen, maar voor vierwielers waar je, laat ik het heeeeel voorzichtig uitdrukken, bepaalde bevolkings/leeftijdsgroepen niet snel in ziet rijden. Dan is er meteen minder vraag naar accesoires en onderdelen in het "aftermarket"-circuit zal ik maar zeggen, dus in diefstalrisico. En als resultaat meer gemoedsrust en een aangenamere verzekeringspremie. Quote
Recommended Posts