Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jaaaa ik heb ook wat te melden ....m,n stuur gaat de top laag er van af allemaal schilvers.

dealer heeft foto.s genomen deze gaan naar Kia.....ben benieuwd.

Geplaatst

Hoi.

Update is gedaan. Supergoed. Cc werkt weer naar behoren.

Groeten Eric en Cindy

Heb net een afspraak gemaakt bij mijn dealer in Dordrecht, hij melde mij dat er geen CC update beschikbaar is. Gister had hij toevallig ook een lid van het forum aan de telefoon die met dezelfde vraag kwam.. Ik neem toch aan dat alle Kia dealers dezelfde updates aangeleverd krijgen?

Geplaatst

Heb net een afspraak gemaakt bij mijn dealer in Dordrecht, hij melde mij dat er geen CC update beschikbaar is. Gister had hij toevallig ook een lid van het forum aan de telefoon die met dezelfde vraag kwam.. Ik neem toch aan dat alle Kia dealers dezelfde updates aangeleverd krijgen?

Hoi Sennie! Het is heel waarschijnlijk dat ik het ben. Ik heb ook mijn dealer in Dordrecht gisteren gebeld en ze zeggen dat er voor mijn Rio geen update beschikbaar is.

Ik vond dit helemaal vreemd want iedereen in het forum krijgt het gewoon. Maar ik heb toch gezegd dat ik binnenkort (misschien morgenochtend) langs ga komen want de cruise control klacht heb ik gewoon. Ik laat je wel weten hoe het morgen gaat.

Geplaatst

Hoi Sennie! Het is heel waarschijnlijk dat ik het ben. Ik heb ook mijn dealer in Dordrecht gisteren gebeld en ze zeggen dat er voor mijn Rio geen update beschikbaar is.

Ik vond dit helemaal vreemd want iedereen in het forum krijgt het gewoon. Maar ik heb toch gezegd dat ik binnenkort (misschien morgenochtend) langs ga komen want de cruise control klacht heb ik gewoon. Ik laat je wel weten hoe het morgen gaat.

Vorige week bij de Kia dealer in den Bosch geweest. De chefmonteur heeft op mijn verzoek bij Kia navraag gedaan. Er bestaan geen updates voor climate control en stuurinrichting· Wel is er een update voor het cruise control probleem · Het uitvoeren van de update duurde nog geen halfuur· Cruise control werkt nu veel beter· Met dank aan Kia den Bosch·
Geplaatst

Ben benieuwd ;). Als ze de update niet hebben dan ga ik maar even informeren bij een andere Kia dealer, heb namelijk geen zin nog een keer terug te gaan voor een update..

Geplaatst

Hoi Sennie, er is wel degelijk een update voor de cc, ik had er ook problemen mee en naar de Kia dealer in Spijkenisse geweest die hebben hem aan de com.gelegd en het probleem met de cc is voor mij verleden tijd, werkt perfect nu.

Ik had ook een probleem met het trillen van de auto en stuur bij p/m 120/130 km/u dus laten uitbalanceren, links voor ging er 5 gram op maar rechts voor 70 gram wat ik best wel veel vond met nog geen 1800 km op de teller ( 17 inch Phanthom velgen )

Geplaatst

Mijn klachten tot nu toe:

• Voetwarming werkte niet, daarvoor een nieuw onderdeel laten plaatsen
  • Airbag lampje blijft nu 60sec branden (is gekomen nadat mijn dashboard eruit is geweest)
  • Schurend/fluitend geluid bij het achteruit rijden
  • Cruise control probleem dat hij ong. 5KM naar beneden zakt bij het vastzetten
  • Airco maakt een bubbelend geluid, nog steeds na 17.000KM
  • Motor schakelt wel eens uit wanneer ik mijn handrem aantrek en mijn koppeling los laat, dit is dus niet het start/stop systeem. Hij blijft dan in contact staan maar gaat niet aan bij het intrappen van de koppeling. Zijn er nog meer leden met dit probleem? Ik neem aan dat hij dan normaal gesproken of het start/stop systeem inschakelt of stationair blijft draaien.
  • Kentekenplaat is los geschoten. Maar dit zal wel komen doordat hij niet goed vast gezet is.

Al met al een aardig lijstje maar ben nog steeds blij met mijn Rio hoor ;).

Geplaatst

Motor schakelt wel eens uit wanneer ik mijn handrem aantrek en mijn koppeling los laat, dit is dus niet het start/stop systeem. Hij blijft dan in contact staan maar gaat niet aan bij het intrappen van de koppeling. Zijn er nog meer leden met dit probleem? Ik neem aan dat hij dan normaal gesproken of het start/stop systeem inschakelt of stationair blijft draaien

Dit is geen probleem hoor.

Dat is heel normaal, je moet dan weer met de hand starten, dit komt omdat je je handrem aantrekt en je koppeling omhoog doet, denkt hij dat je gaat parkeren en staat hij in de parkeerstand. In je dashboard zie je dan ook: Start manuaal ofzo.

Geplaatst

Het vreemde eraan is dat hij dit niet altijd doet daarom dacht ik dat het geen normaal iets was.

Bedankt ;).

Geplaatst

Net als dat je isg zomaar weer vanzelf start terwijl je dit dus niet verwacht de blijft ook altijd weer leuk

Soms det hij dit pas na 2 minuten maar ook wel eens bij 25 seconden geheel normaal maarje staat wel

Even raar te kijken

Geplaatst

Net als dat je isg zomaar weer vanzelf start terwijl je dit dus niet verwacht de blijft ook altijd weer leuk

Soms det hij dit pas na 2 minuten maar ook wel eens bij 25 seconden geheel normaal maarje staat wel

Even raar te kijken

Klopt heb ik vandaag nog gehad. Geen idee waar dit aan ligt. Ik stond op een helling misschien dat ie daar een beetje vreemd van gaat doen?

Geplaatst

Lees het boekje jongens!

ISG moet energie neutraal zijn, dwz dat het "opnieuw" opstarten geen extra energie moet kosten.

Aangezien alle elektronica aan blijft staan wanneer je motor uitvalt (stuurbekrachtiging, airco, fan etc) is dat samen met hoe vol je accu op dat moment is bepalend hoelang de ISG geactiveerd blijft.

Als je opeens extra vermogen vraagt gaat de ISG ook uit. Probeer het maar uit door je blower op standje oorlog te zetten, je motor zal dan starten

Geplaatst

Als man lees je toch geen gebruikers manual? B)

Bedankt voor je uitleg Rio Rio. Kan wel kloppen inderdaad, aircootje en radio stonden flink aan vandaag. Ook tijdens het stilstaan ofc.

Geplaatst

Bij mij doet hij dit na 1,5 minuut. Vermoed iets met accu idd.. maar geen idee.

Dan heb je waarschijnlijk je airco op auto staan en moet de airco aanslaan om weer te koelen. Als je airco te hard moet werken start hij automatisch de motor. Staat in het boekje.

Geplaatst

Klopt wat blackviper zegt of de belading van de accu komt onder een bepaald niveau dan start hij ook

Weer automatisch op Voor dat het niet meer kan zeg maar

Geplaatst

Dat zou niks uit moeten maken ????

Het enigste dat de remmen verbruiken is een beetje

Onder druk / vacuem van uit het inlaat spruitstuk

Die daar toch al heerst

Tenzij je een diezel hebt dan heb je een vacuem pompje die door je

Motor word aangedreven maar ook dit zou je niet in je verbruik terug moeten zien

Geplaatst

Waarschijnlijk start de boel dan weer op maar dat komt omdat

Er anders geen vacuem meer in het rem systeem zit en dan geld dat de

Veiligheid voor gaat

Op de vacuem bekachtiger zit ook een sensor om dat te meten rem je nou heel hard

Of meerdere keren achter elkaar dan word dat vacuem niet meer omdat de motor niet loopt

En dan zou er dus een gevaarlijke situatie kunnen ontstaan vandaar dat het systeem dan ingrijpt

Geplaatst

Kia rio januari 2012

Ratelend geluid bij 3000 toeren geeft het geluid als te veel ruimte in de kleppen.

Naar de garage men denkt eerder aan resonantie gelopen bij 8000km stand

Afspraak over 2 weken bij de garage we wachten af.

Geplaatst

Hoi Sennie,

Ik ben vandaag bij mijn dealer in Dordrecht geweest voor Cruise control software update. Nu werkt de CC prima!

Je kan gewoon langs komen zonder afspraak.

Adhv je kentekennummer zouden ze denken dat er geen update beschikbaar is voor het batchnummer van je auto, maar als het eenmaal aan de computer aangesloten wordt, is ie der toch wel.

Geplaatst

Kia rio januari 2012

Ratelend geluid bij 3000 toeren geeft het geluid als te veel ruimte in de kleppen.

Naar de garage men denkt eerder aan resonantie gelopen bij 8000km stand

Afspraak over 2 weken bij de garage we wachten af.

Ik heb hetzelfde geluid, echter stationair ook zachtjes.

De dealer zegt echter dat hij niets vreemds hoort :?

Geplaatst

Voor mij misschien weer een verkeerd functionerende aircopomp....hoorde gisteren na langer gebruik een meer aanwezige ratel tijdens het rijden.

Mocht dit bevestigd worden is het dag Rio....wacht het nog even af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...