Derrek Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 ( althans dat denk ik dan want hij heeft zijn eigen bedrijfje erin en een busje waar zijn naam enz op staat ) Pas op, dat zijn de gevaarlijkste! Quote
Presiozo Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Daarom ook, niks mee gedaan. Gewoon gelaten zoals het is maar ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat er geen waxoil op heeft gezeten. Heel raar eigenlijk dat het meer ging om mijn poetsgedrag en of ik wel zou poetsen dan om de waxoil waa ik voor kwam. uiteindelijk wilde hij het wel ff opnieuw doen... zonder dat ik echt moeilijk deed want ik luisterde gewoon naar zijn verhaal... 200 euro is toch geld, zeker voor een poetsbedrijfje maar geen enkel probleem en er kon zo nog een waxoil laag overheen... Quote
xtra40 Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 nou die van mij staat wel in de waxoyl maar ik doe er gewoon was overheen hoor altijd gedaan en eens in de zoveel jaar als die waxoyl laag er af is gesleten dan cleaner ik de auto en doe er lekker zelf een waxoyl laagje overheen ken die der weer ff tegen dit doe ik al jaren zo en geeft geen probleemen en ik ben geen poetser en wasser die elke week zijn auto wast en poetst 1 Quote
Guest Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Vandaag ook terug geweest naar de dealer. Hoorde iets rammelen onder de auto en mijn vermoede werd bevestigd, na 4500km al een schotje los in de middendemper. Ze gaan iig een nieuwe bestellen en even met Kia Nederland overleggen hoe dat met de garantie zit. Ik ga ervan uit dat dat gewoon netjes geregeld word, is tenslotte niet iets waar ik zelf wat aan kan doen. Quote
Neluzzz Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Ik dacht vandaag dat ik mijn eerste probleem had ontdekt. Ik naar de appie heijn en een 4-packje cola opgehaald, ik ga rijden en toen begon het signaal van de gordel te piepen. Ik opnieuw de gordel weer vast, contact eraf, op het dashboard "slaan". Niks, ik gooide er een hoop vieze woorden uit. En zat alweer te denken aan dat ik morgen maar even naar de garage te gaan. Toen kwam ik erachter: mijn 4-packje cola lag op de passagiersstoel en dus de auto dacht dat er iemand opzat zonder gordel . Maar veiligheid eerst natuurlijk, ik hem netjes de cola in de gordel gezet 1 Quote
blackviper Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Ik dacht vandaag dat ik mijn eerste probleem had ontdekt. Ik naar de appie heijn en een 4-packje cola opgehaald, ik ga rijden en toen begon het signaal van de gordel te piepen. Ik opnieuw de gordel weer vast, contact eraf, op het dashboard "slaan". Niks, ik gooide er een hoop vieze woorden uit. En zat alweer te denken aan dat ik morgen maar even naar de garage te gaan. Toen kwam ik erachter: mijn 4-packje cola lag op de passagiersstoel en dus de auto dacht dat er iemand opzat zonder gordel . Maar veiligheid eerst natuurlijk, ik hem netjes de cola in de gordel gezet Solved: http://www.ebay.com/itm/280896367850?item=280896367850&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item4166ba6cea&vxp=mtr Quote
MiNi0101 Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Update aangaande de cruise control: Wij zijn bekend met de door u omschreven eigenschap van de cruise control in uw Kia Rio. Een update hiervoor is in de maak, dit proces is in de afrondende fase. Wanneer de update precies zal worden uitgegeven, is echter onbekend. Vermoedelijk zal deze in ieder geval ten tijde van de eerstvolgende onderhoudsbeurt aan uw Rio door de dealer gaan worden geïnstalleerd. Mocht u meer informatie wensen wanneer de update beschikbaar komt, dan kunt u hierover contact houden met uw Kia-dealer. Deze zal direct op de hoogte zijn wanneer de introductie van de software is. Nadat je het zei op me meeting heb ik de cc ook maar eens uitgeprobeert, exact hetzelfde wat jij melde... best irritant maar tijdelijk mee te leven... stuur me even een PM als je hebt gehoord als de update er is... TNX! Quote
xtra40 Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Vandaag ook terug geweest naar de dealer. Hoorde iets rammelen onder de auto en mijn vermoede werd bevestigd, na 4500km al een schotje los in de middendemper. Ze gaan iig een nieuwe bestellen en even met Kia Nederland overleggen hoe dat met de garantie zit. Ik ga ervan uit dat dat gewoon netjes geregeld word, is tenslotte niet iets waar ik zelf wat aan kan doen. ik weet niet wat ze moeten overlegen garantie is garantie toch ook voor de uitlaat zo lang er geen schade is is het garantie je kunt het ook niet onderhouden dus daar kunnen ze ook niet overvallen dus laat je niks aanpraten Quote
xtra40 Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Ik dacht vandaag dat ik mijn eerste probleem had ontdekt. Ik naar de appie heijn en een 4-packje cola opgehaald, ik ga rijden en toen begon het signaal van de gordel te piepen. Ik opnieuw de gordel weer vast, contact eraf, op het dashboard "slaan". Niks, ik gooide er een hoop vieze woorden uit. En zat alweer te denken aan dat ik morgen maar even naar de garage te gaan. Toen kwam ik erachter: mijn 4-packje cola lag op de passagiersstoel en dus de auto dacht dat er iemand opzat zonder gordel . Maar veiligheid eerst natuurlijk, ik hem netjes de cola in de gordel gezet ik heb exact het zelfde gehad aleen was het geen cola en het gebeurde onder het rijden gaat dat belletje op eens pingelen en geen lampje te zien dus voor dat je dat door hebt heb je heel wat woorden er bij verzonnen maar wel goed dat je er achter komt voor je bij de dealer staat anders hebben hun ook wat te lagen maar wij niet :oops: Quote
Neluzzz Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Haha, serieus? Dat ding is trouwens ook heel erg gevoelig. Hopelijk heb je er geen knaken voor hoeven te betalen. Quote
xtra40 Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Haha, serieus? Dat ding is trouwens ook heel erg gevoelig. Hopelijk heb je er geen knaken voor hoeven te betalen. Nou ik was al onderweg tot dat ik me jas op pakte om op de achter bank te legen Had net me vriendin nog ff opgepikt en toen stopte het weer en toen wist ik het Het kwam door die spullen die in me jas zaten hahahahahaha Ik blij dat ik niet eerst naar de dealer ben door gestoven maar eerst me vriendin ging ophalen Net als dat je je wagen uit zet met je deur open dan gaat het belletje ook zonder iets te melden Maar dat is de melding dat hij nog niet op het stuurslot staat stond ik de eerste keer ook ff te kijken Het bellen stopt als je je deur dicht doet dan hoor je ook het stuurslot er opgaan Quote
Neluzzz Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Het lijkt af en toe wel een kermis idd, ik wacht nog op dat een suikerspin uit het dashboard komt Maar dat zal vast niet lang meer duren. Quote
xtra40 Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 Het lijkt af en toe wel een kermis idd, ik wacht nog op dat een suikerspin uit het dashboard komt Maar dat zal vast niet lang meer duren. Ja ze kunne al veel dus je weet nooit h Je dachbord kastje is al een koelkast als je airco hebt tennisten Dus het begin is er Quote
Guest Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 ik weet niet wat ze moeten overlegen garantie is garantie toch ook voor de uitlaat zo lang er geen schade is is het garantie je kunt het ook niet onderhouden dus daar kunnen ze ook niet overvallen dus laat je niks aanpraten Zo denk ik er dus ook over. Komt ook wel goed, zal wel een standaard procedure zijn. Anders neem ik zelf wel even contact op! Quote
xtra40 Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 Zo denk ik er dus ook over. Komt ook wel goed, zal wel een standaard procedure zijn. Anders neem ik zelf wel even contact op! Dat denk ik ook wel hoor dat het goed komt maar je moet wel altijd op je hoede zijn Quote
rijlesrio Posted June 16, 2012 Posted June 16, 2012 Binnenkort wordt mijn zwarte Rio superpack 1.1crdi met phantoms en pioneer navi geleverd. Komen de eerder genoemde versn.bak problemen alleen bij de benzine versies voor (5 bak), of zijn er ook crdi (6 bak andere positie achteruitversn.) rijders die er last van hebben? Tijdens de uitgebereide proefrit die ik met de crdi heb gemaakt ,kon ik namelijk niets vreemds merken aan het schakelen. Omdat ik de auto als lesauto ga gebruiken, zit ik natuurlijk niet te wachten op een versn.bak met gebruiksaanwijzing !! Quote
Jordan Posted June 16, 2012 Posted June 16, 2012 Binnenkort wordt mijn zwarte Rio superpack 1.1crdi met phantoms en pioneer navi geleverd. Komen de eerder genoemde versn.bak problemen alleen bij de benzine versies voor (5 bak), of zijn er ook crdi (6 bak andere positie achteruitversn.) rijders die er last van hebben? Tijdens de uitgebereide proefrit die ik met de crdi heb gemaakt ,kon ik namelijk niets vreemds merken aan het schakelen. Omdat ik de auto als lesauto ga gebruiken, zit ik natuurlijk niet te wachten op een versn.bak met gebruiksaanwijzing !! Ik heb een 1.1 CRDI met 6 bak en heb nergens last van. Hij schakelt soepel en heb met achteruit bijna nooit problemen. Heel af en toe iets moeite om in de achteruit te komen maar 1x koppeling op laten komen en weer intrappen en dan gaat die wel. Maar dat is volgens mij bij elke auto ongeacht welk merk. Quote
RB- Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Het schakelen blijkt toch een algemeen KIA probleem te zijn.. Bij de SP3 was/is dat ook al het geval. om even halverwege in te haken op dit verhaal... Dit is geen kia probleem maar probleem wat bij meerdere merken herkenbaar is suzuki opel ford peug 107 cirtroen c1 toyota aygo allemaal herkennen ze dit! Waarom zou je denken Simpel.. De 1ste versnelling(eigenlijk vertraging) heeft een rechte vertanding .. de 2e tot en met evt. 6 heeft schuine vertanding en synchroom mes ringen om het soepel verswisselen van versnelling(tandwielen) mogelijk te maken.. Het zelfde geld voor de achteruit.. waarneer je dus start stop systeem gebruikt start de motor op met eem iets hoger toerental en zakt normaal terug.. vanaf dat moment kun je dus normaal inschakelen.. Het zelfde geld voor de achteruit. ook rechte vertanding.. Quote
xtra40 Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Poe hee wat een verhaal maar niet echt duidenlijk en niet geheel corect Maar als je eens een versnelings bak van binnen bekijkt dan zie je dit Als ik er weer eens een open heb zal ik er wel eens een foto van maken Ben het wel met je eens dat dit bij alle merken een probleem kan geven Maar dit is mijn 3e kia en ik heb echt nog nooit een probleem met de versnelings bak gehad Of dat deze niet in ze 1e of zen achteruit wilde ???? Maar heb ook v.w gereden en fiat die moest ik in de achteruit versneling laten staan anders kreeg je hem er smorgens niet in En kon ik ook niet van de parkeer plek af Quote
RB- Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Ja ik probeerde vanaf de computer bij me maatje al een fatsoenlijk plaatje te posten om het wat duidelijker te maken maar zijn internet klapte er uit.. Wat ik ermee wil zeggen is dat ze de olie kunnen verversen of de bak afstellen maar veel meer niet zullen doen Quote
xtra40 Posted June 18, 2012 Posted June 18, 2012 Ja ik probeerde vanaf de computer bij me maatje al een fatsoenlijk plaatje te posten om het wat duidelijker te maken maar zijn internet klapte er uit.. Wat ik ermee wil zeggen is dat ze de olie kunnen verversen of de bak afstellen maar veel meer niet zullen doen Klopt helemaal meestal helpt het al enorm om de verzsnelings bak olie te verversen Deze dikt dan in en remt de bak dan zo erg af van binnen dat je dit probleem krijgt Soms doen ze er ook iets dunnere olie in om dit tegen te gaan Quote
Jeroen1972 Posted June 18, 2012 Posted June 18, 2012 Ik heb de 1.1. crdi, en ik heb ook nergens last van, hij schakelt als het spreekwoordelijke mes door de boter. Tevens heb ik ook nooit problemen met de automatische ontwaseming, en ook de cruise control pakt de snelheid meteen op zonder dat de snelheid terugvalt. Wanneer ik hier zo de geconstateerde problemen lees, valt het mij op dat er weinig dieselrijders bijzitten, of zit ik er naast? P.s. ik heb altijd de airco aanstaan en heb er inmiddels 7.000 km op zitten, ik heb ook nog geen nare luchtjes kunnen ontdekken. Quote
coolman_kk Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Hello, this is TSB for Instrument panel pad noise repair Enjoy Affected vehicle from start of production to November 18, 2011 086.pdf Quote
Remko .me Posted June 25, 2012 Author Posted June 25, 2012 Hebben meerdere mensen last van krakende dashboard dan? Ik heb alleen dat ik links voor een irritant gekraak heb en getik... Gezien de TSB van coolman_kk. Achter heb ik ook een vrij irritante tik, maar heb het geaccepteerd.. maar als het opgelost kan worden, dan ben ik wel benieuwd natuurlijk. Quote
Recommended Posts