Ga naar inhoud

Kia Dealer Drachten


Miszblond

Aanbevolen Berichten

Anderhalve week geleden onze nieuwe Kia opgehaald. Helemaal blij natuurlijk totdat we wat beter keken.

Bij de aflevering kwamen we gelijk al tot de conclusie dat er aan de buitenkant van de auto krassen zaten. Dit kwam door het poetsen gaf de dealer aan en dit zou opgelost worden. Als je een nieuwe auto koopt, verwacht je immers dat hij goed is. Verder tijdens de aflevering kwamen we er ook achter dat hij ook een kras had, vrij diep, aan de binnenkant van de deur. Dealer gaf aan dat deze er mogelijk ook uitgepoetst kon worden.

In de dagen die erop volgde kwamen we zo nog een aantal dingen tegen waarvan wij zoiets hadden van dit moet opgelost worden. Het op bepaalde plaatsen compleet missen van de zwarte kleur op de moterkap door toedoen van vogelpoep, kras op de stoel op dezelfde hoogte als de kras op de binnenkant van de deur, slecht starten van de auto en een stukje van de bekleding zit niet helemaal goed vast waardoor het in de toekomst uit zou kunnen scheuren.

Uiteraard contact opgenomen met de dealer en gelijk ook een afspraak ingepland om de auto te poetsen zodat de krassen aan de buitenkant verwijderd zouden worden. Op alle andere problemen zou hij nog op terug komen.

Vanochtend was het dan eindelijk zover. Mijn vriend moest om 9 uur met de kia bij de dealer zijn. Zelf kon ik er helaas niet bij zijn omdat ik naar school moest maar uiteraard ondertussen contact gehad met mijn verloofde. Met de dealer was de afspraak gemaakt dat er een leenauto klaar zou staan. Dit was echter niet het geval. De poetser nam de auto aan en begon direct. Op zich niks mis mee. Hij zou vlug klaar zijn en mijn vriend kon er op wachten. Terwijl mijn vriend stond te kijken, zag hij dat de auto gepoetst werd met spullen van de liddl in combinatie met theedoeken. Op zich niet erg als het allemaal maar goed spul is. Zonder de auto te wassen, begon hij de auto gelijk te poetsen. Wat een risico tot extra krassen oplevert in verband met opliggend zand. Kwalijke zaak dus want extra krassen willen we niet. Hij nam alleen de plekjes onder handen waar ook de krassen zaten met als gevolg dat kleine stukjes van de auto glimmen en de rest een stuk doffer is. Ook zaten er na de tijd nog allemaal poetsspul op. Op de moterkap, waar de vlekken zitten van het vogelpoep, zit nu een hele streep, ziet er gewoon niet uit. En ook aan de krassen in de auto is niks veranderen en dat schijnen ze allemaal te hebben, bullshit natuurlijk. Al het andere was heel normaal. Startproblemen: " Dat hebben alle andere kia's niet. Ik heb daar nog nooit van gehoort." Dus Jutter, jouw verhaal zijn ze al vergeten :S

Al met al niet echt tevreden over de ochtend. Besloten om vandaag de auto maar niet te wassen verder en morgen terug te gaan wanneer Klaas weer aanwezig is. Met hem hadden we immers alle afspraken gemaakt en die is op maandag nooit aanwezig. We hopen dat het morgen alsnog goed opgelost wordt. Uiteraard zal ik morgen ook berichten wat er uit is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tjonge.... ongelofelijk....

Ik weet niet precies hoe het met auto's en garantie zit, maar dit is gewoon een ondeugdelijk product wat ze afleveren. Een TV zou je ook direct terug brengen als het vol met krassen zit als je hem net uit pakt, dit kan echt niet. Ja hij doet het toch en je kunt toch TV kijken, wij hebben nog nooit gehoord dat die krassen hinderlijk zijn..... :gunsmilie:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Ik zou zeker terug gaan.

Dit is het probleem niet oplossen maar je maakt het misschien alleen maar groter.

Zelf moet je er ook nog niets aan doen anders schuiven jou straks de schuld in de schoenen.

Balen dat je zo met je nieuwe auto moet beginnen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste miszblond,

wat een naar verhaal,maar ik had het zelfde bij mij aflevering van mij nieuwe pica ook een kras op mij deur,en heb de pica laten staan en heb aangeven dat ik niet blij mee was. als een verkoper een auto aflevert controleert hij toch eerst de auto op kras vrij en dat ie er glimmend bij staat,en dat een poetser spullen van de liddl gebruikt snap ik helemaal niet,wat voor poets bedrijf is dat dan, want volgens mij vraagt de kia dealer wel 195 euro voor een poets beurt. ik zou zeker terug gaan en aangeven dat ze het maar goed moeten regelen,want het is schandalig bij een nieuwe auto.

ieder geval sterkte en hoop dat alles goed komt,zo niet toch maar tros rader of een consument programma in schakelen.

groetjes richard

Link naar reactie
Delen op andere sites


update:

Aan het begin van de middag bij de dealer geweest, het speet hem zeer hoe de poetser met hem om is gegaan. De rare vorm in de bekleding is normaal zegt hij, maar gaat kijken wat hij hier aan kan doen. Verder gaat hij met mij per mail een nieuwe afspraak inplannen om de auto te polijsten en de krassen er uit te werken. Dit keer door een andere poetser.

Gevoel na de afspraak:

Mijn verloofde: Goed, het wordt opgelost

Ik: Weer een standaard verhaaltje gehad, eerst zien dan geloven. Beetje het gevoel met lege handen weer naar huis te zijn gestuurd. Ik hou jullie op de hoogte voor wanneer hij weer contact opneemt per mail.

Misschien een idee om een aantal punten op papier te zetten die je opgelost wilt hebben, hoe je deze opgelost wilt hebben en op welke termijn...... Deze kun je dan als antwoord op de email van de dealer sturen of eventueel al naar hem toe sturen. Ik denk dat je in jullie geval en in het geval van een nieuwe auto die zo wordt geleverd best wel wat eisen mag stellen. Succes ermee, ik hoop dat alles naar wens wordt opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...