Jump to content

Zonwering

Bert Jan

Recommended Posts

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar zonwering voor de achterportieren. Liefst niet van die dingen die je met zuignappen op het raam plakt, maar degene die je met klemmetjes aan de raamstijl vastzet, zodat het raam nog een stukje open en dicht kan.

Heb al een beetje op internet en het forum rondgestruind, maar vind geen modellen specifiek voor de SP3. Iemand hier ervaring?

groeten,

Bert Jan

www.autocomfortwebshop.nl die heeft ze voor de sp 3 ik wil ze ook bestelen €147,- ik heb er geen ervaring mee.

groet Willem

Hier nog ietsje goedkoper:

http://autozonwering...roducts_id=1785

139 euro en gratis verzending. Jaar garantie en 14 dagen op zicht. Vooral dat laatste is handig want bij de shops die zonwering voor de Sportage verkopen is het lang niet altijd duidelijk of het om de SP2 of SP3 gaat.

@Bert Jan,

Allereerst dank voor deze link. Ik heb inmiddels op de site gekeken maar kan niet

ontdekken of de zonwering voor de achterruit uit één deel is of in twee delen wordt geleverd.

Weet jij hier het antwoord op ?

Grtz.

Specialmade

Ik heb deze in mijn vorige auto gehad en het is echt super kwaliteit, past perfect, gemakkelijk te installeren en het zit muurvast.

Er zijn 2 merken (Sonnyboy & Privacy Shades). Bij Sonniboy bestaat het deel voor de auterruit uit 1 stuk en bij privacy Shades is dit deel soms in 2 stukken gedeeld, met dus een lelijke verticale streep in het midden van de achterruit.

Het viel mij op dat als de ene fabrikant niets heeft voor een type auto dat ze dan het product van de concurrent leveren.

Maar op de website van beide fabrikanten staat Sportage 2005 tot heden. Dus geen SP3.

Mocht iemand de gok willen wagen dan hoor ik graag de afloop. Ik wil deze schermen ook graag hebben voor mijn SP3.

@kruis,

Dat bedoel ik dus. Ik vind het ook jammer dat de (toch kleine) achterruit middels

twee delen zonwering moet worden gemonteerd. Wil ook wel de zonwering, ondanks het

reeds aanwezige privacy glass, maar dan wel graag in één deel op de achterruit.

Bij www.autozonwering.nl leveren ze wel voor de SP3 (bj 2010 tot heden), maar het

is niet duidelijk of dat, voor de achterruit, uit één of twee delen bestaat.

Grtz.

Specialmade

Mede forumlid Hellraver heeft hier al eens een stukje over geschreven.

Je kan om via dit bedrijf 15% korting krijgen.

Ik zou zeggen lees het eens door.

http://www.kiaclub.n...-autozonwering/

@warmentuuter,

Dank je wel voor het attenderen van de, overigens, uitgebreide uitleg met foto's van Hellraver.

Deze had ik ook al gelezen maar, en dit is mijn persoonlijke mening, ik vind de streep in het

midden van de achterruit niet zo mooi. Vandaar dat ik aan het kijken ben om hetzelfde systeem

te verkrijgen maar dan de achterruit uit één geheel.

Grtz.

Specialmade

Ik twijfel ook nog steeds over die zonwering die bestaat uit twee delen.

Wanneer deze voor de Venga uit één deel zou bestaan, had ik de set allang gekocht.

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd aan de autozonweringshop met de specifieke vraag of er voor de SP3 (2011)

zonwering geleverd kan worden uit één deel. Onderstaand het antwoord (op zondag notabene) maar geen direct

antwoord op mijn vraag. Tussen de regels door kun je lezen dat er voor Kia alleen privacy shades te leveren zijn,

dus in twee delen.

We voeren 2 merken, climair’s sonniboy en privacy shades. Beide sets zijn gelijk qua afwerking, kwaliteit en pasvorm, alleen hebben climair’s sonniboy de achterruit uit 1 gedeelte en privacy shades de achterruit uit 2 delen (tegen eventueel doorhangen). Bij privacy shades krijgt u er nog een extra opberghoes bij, bij climair’s sonniboy niet. Climair maakt daarnaast helaas voor veel minder merken en modellen sonniboy schermen, kleiner assortiment. Voor het beschikbare assortiment, prijzen en levertijden, zie www.autozonweringshop.nl

Grtz.

Specialmade

Dat antwoord wisten we met z'n allen natuurlijk al. Ze vertellen dus niets nieuws.

De meeste leveranciers van die zonwering vissen in elkaars vijver met dezelfde merken.

• 1 month later...

Ik heb zojuist ook een mail naar Seddes/autozonweringshop gestuurd. Nu met expliciet de vraag of ze voor SP2 of SP3 zijn met voor de volledigheid afbeeldingen van de modellen erbij :wink:

Als ze inderdaad voor de SP3 zijn bestel ik ze en zal ik mijn bevindingen hier laten weten.

• 2 weeks later...

Ik heb reactie van autozonweringshop ontvangen. De privacy shades zouden inderdaad voor de SP3 moeten zijn en de 15% korting is ook van toepassing.

Ik heb ze besteld en zal hier wat foto's plaatsen als ik ze ontvangen heb.

Ik heb de shades vandaag ontvangen. Zijn gemaakt voor de SP3. De zonwering voor de achterruit is inderdaad, zoals verwacht, in twee delen. Heb ze nog niet gemonteerd, maar hieronder wel alvast wat informatie.

De set bestaat uit 4 delen: 2 voor de achterdeuren en 2 voor de achterruit.

post-4004-0-89932600-1335595804_thumb.jpg

Je krijgt er een bewaartasje bij:

post-4004-0-93224000-1335595794_thumb.jpg

.. en een blaadje met instructies.

Privacy shades Sportage 2011.pdf

Beste bert jan

Als ze gemonteerd zijn wil ja dan een foto van de achterruit plaatsen?

Ik wil graag weten of de naad in het midden stoort of niet, zo niet dan bestel ik ze ook. wij gaan dit jaar een rondreis spanje doen,

dus dan is het wel prettig tegen de zon.

Groet Willem

• 2 weeks later...

Heb de shades er nu een weekje opzitten. De pasvorm is erg goed; ze sluiten vrijwel naadloos aan op de rubber rand rondom de ruiten. Ze helpen redelijk goed tegen de zon; dochterlief hoeft een stuk minder met haar ogen te knijpen :wink:

Van binnenuit ziet het er zo uit:

post-4004-0-34315500-1336325773_thumb.jpg post-4004-0-88984000-1336325779_thumb.jpg

Van buiten zie je er zo goed als niets van, maar dat komt denk ik o.a. doordat ik getinte ruiten heb (af fabriek). Alleen de naad tussen de twee schermen op de achterruit zie je een beetje als je er met je neus bovenop staat.

Enig minpunt is dat het zicht naar achteren wat minder is. Sowieso omdat de verduistering wat zicht wegneemt, maar ook doordat je in je spiegel tegen de naad van de schermen aankijkt en je 'gesplitst' naar je achterligger kijkt..

De schermen op de achterruit ga ik er weer afhalen. Ik zet ze er dan alleen op als 't echt nodig is (ik verwacht vrijwel nooit).

Bedankt voor je posting Bert Jan. Hier hebben toch heel veel belangstellenden voor dit type zonwering wat aan.

Velen twijfelen met name over de zichtbaarheid van de dubbele naad op de achterruit. Door jou wordt dus ervaren,

waar anderen zich bij voorbaat reeds zorgen over maakte.

Ook ik heb/had interesse in deze zonwering, maar die dubbele naad (i.v.m. de twee delen) heeft mij weerhouden

deze aan te schaffen. Dit geldt dus voor meerdere serieus belangstellenden.

• Like 1

• 3 weeks later...

Ik heb ze vandaag besteld wij gaan een rondreis spanje doen dan komen ze wel van pas, hoop ik.

De zonnewering voor de achterruit kan ik altijd er van af laten als het niet meer zo nodig is.

Groet Willem

Precies, zo doe ik het ook. Heb de shades voor de achterruit in de bewaartas onder de bodem van de achterbak liggen (bij het reservewiel). De 15% korting heb ik trouwens ook netjes teruggestort gekregen. Uiteindelijk heb ik dus E 118,15 betaald.

Ik heb de shades ontvangen ze passen mooi de naad in de achterruit shades zijn niet storend (voor mij niet).

de ramen zijn nu mooi donker. nog even de treeplank X5 look van fun4cars laten monteren laat de vakantie maar komen!!

Groet Willem