Blue_eyes Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 Hallo allemaal, Gisteren heb ik de koopovereenkomst getekend voor een 5 deurs Kia Rio wit voorzien van Superpack. Donderdag 22 maart gaan we hem ophalen. Het is de auto voor m'n vriendin, die nu nog in een Daihatsu Cuore rijdt uit 1999, die is ingeruild. Al met al een hele vooruitgang voor haar, we zijn er erg blij mee. De redenen om voor de Kia Rio te kiezen waren de supercomplete uitrusting / prijs verhouding, de 7 jaren garantie, wegenbelasting vrijstelling, de kwaliteit en looks. Als extra hebben we de chromen sierstrip in de voorbumper gekozen en de instapsierlijsten (tegen het beschadigen van de deurdorpel bij het in/uitstappen). Wij wonen in West Maas en Waal, en hebben de auto gekocht in Tiel bij Kooijman Autogroep. Zodadelijk gaan we nog even samen kijken, want m'n vriendin heeft de auto enkel gezien tijdens onze eerste orientatie tussen kerst en nieuw. Die was blij verrast toen ik het haar gisteren vertelde, ze wist van niets. Intussen hebben we dit forum al aardig doorgelezen en zijn op de hoogte van het voetverwarming issue en de voorruitontwaseming. Ik zal dadelijk eens informeren of de voetverwarming al gemodificeerd is. De auto is pas deze week van het schip gerold en staat sinds enkele dagen bij de dealer, dus wellicht dat hij in de fabriek al is voorzien van de gemodificeerde vertilatieklep/mechanisme. Het kenteken is 71-TPS-4. Groeten allemaal en veel veilige en storingsvrije kilometers gewenst! Quote
bigwade Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 Leuke intro, Had je de auto als verrassing voor haar gekocht of was de levertijd onverwacht ? Veel plezier iig met jullie nieuwe lente auto. Quote
Blue_eyes Posted March 17, 2012 Author Posted March 17, 2012 Leuke intro, Had je de auto als verrassing voor haar gekocht of was de levertijd onverwacht ? Veel plezier iig met jullie nieuwe lente auto. Dank je wel! Het kwam als een verrassing voor haar, ik had al wel aangegeven dat ik met het idee rondliep om eens iets anders voor haar te kopen, maar niets konkreets met haar afgesproken. De dealer heeft er nog een stuk of 10 op het terrein staan,en omdat de inruilaktie van de 5 deurs versie voor EU 500,- ipv EU 900,- nog maar tot 31 maart loopt dacht ik, nu of nooit! En de dealer deed niets om me tegen te houden... Dus toen ze vrijdag thuis kwam was ze blij verrast, en ik ben er ook blij mee. 2 Quote
Specialmade Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 @Blue-eyes, Da's nog eens thuiskomen met zo'n bericht. Vriendin zal wel erg blij zijn. Zou wel de dealer in de gaten houden als hij helemaal niets doet om je tegen te houden met zo'n aankoop. :lol: :lol: Wens jullie veel veilige kilometer toe. Grtz. Specialmade Quote
bigwade Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 Dank je wel! Het kwam als een verrassing voor haar, ik had al wel aangegeven dat ik met het idee rondliep om eens iets anders voor haar te kopen, maar niets konkreets met haar afgesproken. Dit laat ik thuis maar even niet lezen.. 1 Quote
Bink058 Posted March 18, 2012 Posted March 18, 2012 Dank je wel! Het kwam als een verrassing voor haar, ik had al wel aangegeven dat ik met het idee rondliep om eens iets anders voor haar te kopen, maar niets konkreets met haar afgesproken. De dealer heeft er nog een stuk of 10 op het terrein staan,en omdat de inruilaktie van de 5 deurs versie voor EU 500,- ipv EU 900,- nog maar tot 31 maart loopt dacht ik, nu of nooit! En de dealer deed niets om me tegen te houden... Dus toen ze vrijdag thuis kwam was ze blij verrast, en ik ben er ook blij mee. Hallo allemaal, Gisteren heb ik de koopovereenkomst getekend voor een 5 deurs Kia Rio wit voorzien van Superpack. Donderdag 22 maart gaan we hem ophalen. Het is de auto voor m'n vriendin, die nu nog in een Daihatsu Cuore rijdt uit 1999, die is ingeruild. Al met al een hele vooruitgang voor haar, we zijn er erg blij mee. De redenen om voor de Kia Rio te kiezen waren de supercomplete uitrusting / prijs verhouding, de 7 jaren garantie, wegenbelasting vrijstelling, de kwaliteit en looks. Als extra hebben we de chromen sierstrip in de voorbumper gekozen en de instapsierlijsten (tegen het beschadigen van de deurdorpel bij het in/uitstappen). Wij wonen in West Maas en Waal, en hebben de auto gekocht in Tiel bij Kooijman Autogroep. Zodadelijk gaan we nog even samen kijken, want m'n vriendin heeft de auto enkel gezien tijdens onze eerste orientatie tussen kerst en nieuw. Die was blij verrast toen ik het haar gisteren vertelde, ze wist van niets. Intussen hebben we dit forum al aardig doorgelezen en zijn op de hoogte van het voetverwarming issue en de voorruitontwaseming. Ik zal dadelijk eens informeren of de voetverwarming al gemodificeerd is. De auto is pas deze week van het schip gerold en staat sinds enkele dagen bij de dealer, dus wellicht dat hij in de fabriek al is voorzien van de gemodificeerde vertilatieklep/mechanisme. Het kenteken is 71-TPS-4. Groeten allemaal en veel veilige en storingsvrije kilometers gewenst! Mijn Kia is van eind februari en ik heb tot op heden geen problemen met de voetverwarming en de automatische airco. Met mooi weer blijft hij gewoon uit, alleen bij vochtig weer spring ie aan. Quote
Blue_eyes Posted March 18, 2012 Author Posted March 18, 2012 Mijn Kia is van eind februari en ik heb tot op heden geen problemen met de voetverwarming en de automatische airco. Met mooi weer blijft hij gewoon uit, alleen bij vochtig weer spring ie aan. Thanks, morgen spreek ik de dealer weer, dus dan hoop ik uitsluitsel te krijgen. De produktiedatum van onze Rio is 19 januari 2012 (zie linksbovenaan de printout): Ik denk wel dat ik dat connectortje voor de sensor van de automatische voorruitontwaseming los haal. Je kunt die funktie toch handmatig aanzetten, en dat is net zo handig, dan kun je hem tenminste ook weer zelf uitzetten. Quote
xtra40 Posted March 18, 2012 Posted March 18, 2012 ook ik heb GEEN proleemen met de kachel en de automatiche voorruit ontwaseming werkt perfect zoms vind ik hem zelfs een beetje traag met aan gaan Quote
Blue_eyes Posted March 21, 2012 Author Posted March 21, 2012 Morgen is de dag dat we hem ophalen. Ben erg benieuwd hoe het allemaal bevalt. Quote
Smart Posted March 21, 2012 Posted March 21, 2012 Ik ben ook wel benieuwd blue eyes...... BTW! Blauwe ogen hebben mij altijd al gefascineerd..... Quote
Blue_eyes Posted March 21, 2012 Author Posted March 21, 2012 Haha, we hebben twee sealpoint siamezen (eigenlijk Thai, dus nog met de traditionele bredere kop) en die hebben blauwe ogen, en mijn vriendin en ik hebben ook blauwe ogen, vandaar. Quote
Blue_eyes Posted March 23, 2012 Author Posted March 23, 2012 Dit is Monkey, de andere heet Mickey, twee broertjes, super lief voor elkaar en ons. Quote
truckertje Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 Inderdaad 2 hele mooie katten en wij wensen jullie veel veilige km's toe met de picanto Groetjes Marian Quote
Recommended Posts